Sydämeen käy kipeää
Siis aina kun olen nukahtamaisillani jja unohdan hengittää niin yhtäkkiä ihan kuin sydän muljahtaa ja käy tosi kipeää. Ihan kuin se pompsahtaisi. Mitähän meinaa? Tämä alkoi noin kk sitten
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 13:57"]Sepelvaltimotauti? Oletko ylipainoinen?
[/quote]
En ole ylipainoinen. Olen 170 cm/53 kg ja 23-vuotias.
Tasapainoni on heikentynyt hurjasti viime aikoina ja ihan kuin päässäni ei kiertäisi veri. Välillä horjahtelen seistessä ja kävellessä ja saatan näyttää humalaiselta mikä on tosi noloa. En tiedä onko noilla mitään yhteyttä tuohon sydänkipuun, mutta kerroinpa kuitenkin. T.ap
Siis aina kun olen nukahtamaisillani jja unohdan hengittää niin yhtäkkiä ihan kuin sydän muljahtaa ja käy tosi kipeää. Ihan kuin se pompsahtaisi. Mitähän meinaa? Tämä alkoi noin kk sitten
Stressi?
Stressin aiheuttama rytmihäiriö? Paniikkikojtauksen muita oireita onko?
Ei kuulosta yhtään sepelvaltimotaudilta. Kuulostaa vaarattomilta lisälyönneiltä. Jos niitä tulee paljon, voit käydä lääkärissä kiireettömästi tsekattavana. Varsinkin jos on jotain tasapainohäikkääkin, niin eikös kannattaisi käydä lääkärissä. Esim. anemia voisi aiheuttaa sekä huimausta että verenkierron kiihtymistä, minkä huomaat lisälyönteinä (niitä tulee helposti enemmän, jos syke on tavallista nopeampi).
Äkkiä lääkäriin. Horjahtelu ja huono tasapaino saattavat olla oireita sepelvaltimon tukoksesta, vaikka varsinaisia rintakipuja ei olekaan. Yleensä kuvailemasi lisälyönnit ovat vaarattomia, mutta kaikista sydänsairauksista on seurauksena lisälyöntejä.
Minä meinasin tuupertua koirankäveletysreissulla, horjahtelin kuin humalassa ja ihmettelin vain että mikähän on vialla. Tutkimuksissa selvisi sepelvaltimon 50% tukkeuma.
Muljahtamisen tunne viittaisi rytmihäiriöön, joka lähes aina on vaaraton. Tosin ne ovat yleensä myös kivuttomia. Eniten vikaa taitaa olla päässä, jos et noiden oireiden kanssa ole jo käynyt lääkärissä.
Sepelvaltimotauti? Oletko ylipainoinen?