Pitävätkö naiset itseään miehiä älykkäämpinä?
Varsinkin koulutetut, akateemiset naiset tuntuvat joskus olevan tätä mieltä, siis että se akateemisuus tekee heistä jotain älykkäämpää ja taitavampaa ihmisryhmää.
https://www.facebook.com/video.php?v=574193469311654
Kommentit (14)
Mä pidän itseäni älykkäämpänä kyin jotkut miehet, samoin älykkäämpänä kuin jotkut naiset. Tiedän kuitenkin että on olemassa minua älykkäämpiä ihmisiä molemmissa sukupuolissa, ja uskon että älykkyyttäkin on montaa eri lajia. En usko että akateemisuus itsessään tekee kenestäkään älykästä, mutta itse koen että koulutus on antanut minulle uutta tietoa ja uusia näkökulmia. Lisäksi olen havinnut hyväksi sen, että on vertaisia joiden kanssa keskustella mm. tieteellisistä asioista.
Tuntuvat pitävän. Kaverin sisko ihmetteli ääneen kun osasin keittää perunoita.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:16"]
[/quote]
Kertoo yleisesti aika paljon miesten taidoista arjen perusasioissa kun se, että mies osaa yksinkertaisen toiminnon on ihmettelyn aihe! :D
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:20"]
[/quote]
Kertoo yleisesti aika paljon miesten taidoista arjen perusasioissa kun se, että mies osaa yksinkertaisen toiminnon on ihmettelyn aihe! :D
[/quote]
Ei, vaan se kertoo siitä kuinka naurettava kuva kyseisellä naisella on miesten taidoista.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:16"]Tuntuvat pitävän. Kaverin sisko ihmetteli ääneen kun osasin keittää perunoita.
[/quote]
Perunoiden keittämisellä ei ole mitään tekemistä älyn kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:20"]
[/quote]
[/quote]
Ei, vaan se kertoo siitä kuinka naurettava kuva kyseisellä naisella on miesten taidoista.
[/quote]
Voi kuule, tällä palstalla kyllä huomaa, että joillekin miehille se perunoiden keittäminenkin on joko ylitsevoimaisen mahdotonta tai sitten esitetään tahallisesti ettei sitä osaa -> nainen tekee kaiken.
Kyllä nää on niin nähty jo, että jotkut miehet ei osaa esim. "pestä pyykkiä". Eli kyllä, ihmettely on seurausta ainakin oletuksesta, että miehet eivät osaa :)
Turha ulista kun soppanne olette itse keittäneet.
Pitempi koulutus saa naisen kyll pitämään itseään tyhmempänä. Mä ainakin olen huomannut ystävissäni, että niillä, joilla on vähemmän koulutusta on paljon varmemmat tiedot ja vähemmän epävarmuutta asioiden oikeasta laidasta.
Naispuoliset henkilöt ovat (ainakin aikaisemmin) olleet ikäisiään miespuolisia kypsempiä. Ei edes tarvitse olla kovin älykäs, jos saman ikäisten miesten toilailu näyttää typerältä. Voi olla, että tuo ero säilyy hautaan asti.
Toinen asia on, että naiset ovat paremmin koulutettuja. Se vaan näkyy ja tuntuu älykkyytenä, vaikka ei sitä ehkä sanan varsinaisessa mielessä olisikaan. (Vaikka taitaa se koulutus vaikuttaa myös ihan tuohon "perinteiseen" ÄO-älykkyyteenkin.)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:18"]Naispuoliset henkilöt ovat (ainakin aikaisemmin) olleet ikäisiään miespuolisia kypsempiä. Ei edes tarvitse olla kovin älykäs, jos saman ikäisten miesten toilailu näyttää typerältä. Voi olla, että tuo ero säilyy hautaan asti.
Toinen asia on, että naiset ovat paremmin koulutettuja. Se vaan näkyy ja tuntuu älykkyytenä, vaikka ei sitä ehkä sanan varsinaisessa mielessä olisikaan. (Vaikka taitaa se koulutus vaikuttaa myös ihan tuohon "perinteiseen" ÄO-älykkyyteenkin.)
[/quote]
Naiset kehittyvät varhain mutta miehet kehittyvät pidemmälle kuin naiset henkisesti.
Se että naiset pitävät itseään älykkäinä ei tarkoita että ne sitä olisivat.
Huijaus- ja hämäystaidot eivät tee suotuisaa vaikutusta, vaikka moni nokka pystyssä kulkeva niin luuleekin.
Poikien ÄO ohittaa tyttöjen ÄO:n 15-vuotiaana.
-Mies 29v-
Perus jutut kuten siivous, kokkaus, vaatteiden pesu jne ei kerro älykkyydestä mitään. Jokainen perusjärkevä osaa ne jos haluaa. Miehenä sanoisin että miehet on parempia abstraktista ajattelua vaativissa asioissa. Sukupuolen perusteella on turha väittää niin tai noin älykkyydestä. Usein olen sanonut että noin 70% ihmisistä on niin tyhmiä ettei niiden pitäisi saada äänestää.
Ei.