Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaikinen lapseton kaveri jäänyt.

Vierailija
04.01.2015 |

Esikoiseni täyttää pian 5v, ja minun on pakko todeta että jokainen vanha kaveri on jäänyt lasten myötä. Miksi? En oikeasti osaa sanoa. Meneekö elämä vaan väistämättä niin? Onko teillä muilla mennyt? Ovatko kaverit ikuisesti menetettyjä?

Itse huomasin muutamaan kaveriini itse pitäväni aina yhteyttä, ja välillä tuli heidän seurassaan jotenkin tyhmä olo, vaikea selittää.. Sitten kun lopetin yhteydenpidon, ei näistä ihmisistä enää kuulunut mitään. Ei _mitään_. Vaikka ovat osa siis lapsuudesta saakka olleet pari vuosikymmentä kavereina.

Tosi vaikea uskoa, että pelkästään lapsista johtuu tämä asia. Voiko oikeasti johtua? Kun en oikeasti mielestäni ole sellainen äiti, jonka elämässä ja puheissa ei ole mitään muuta kun lapset. Päinvastoin. En halua että minut nähdään pelkästään äitinä, minua ahdistaa ajatus siitä että koko elämä pyörii vain ja ainoastaan lasten ja "lapsiperhearjen" ympärillä. Olen myös käynyt töissä enemmän tai vähemmän kaikki nämä vuodet (kahta äityslomaa lukuunottamatta), minulla on harrastuksia ja kävisin mielelläni paljon enemmänkin ulkona erilaisissa tapahtumissa, mutta eipä ole enää hirveästi ystäviä kenen kanssa käydä.

Oikeasti mua vaivaa tämä asia tosi paljon. En todella osannut odottaa tällaista ystäväkatoa sen jälkeen kun saisin lapsia. Mutta ehkä tämä ei liitykään lapsiin? Ehkä olenkin vaan tylsä ihminen muutenkin ja kun kavereille on tullut ikää lisää, niin ovat sen tajunneet? Mielipiteitä?

Kommentit (162)

Vierailija
161/162 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin tuntuu olevan, että kun ihminen saa lapsen, niin se lapsi täyttää ihan kaikki ajatukset, vaikka voisi välillä irrottautua lapsesta, niin sitä ei haluta tehdä. Näin lapsettomalle sellainen käy kyllä todella raskaaksi, olen yllättynyt, että miten raskaaksi se käykin, mutta ihminen näköjään muuttuu ja paljon lapsen saamisen myötä.

Vierailija
162/162 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko lapset mukaan kaikkialle? Mä jätän ne kaverit, jotka tuo lapsensa mukanaan ravintolaan tai ehdottavat, että nähdään leikkipuistossa. Ei sellasta jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi