Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekstiviestiin vastaamisesta

Vierailija
03.01.2015 |

Minua on alkanut ärsyttää yhden ystäväni tapa vastata viesteihini ihan muulla aiheella. Jos minä laitan vaikka viestin, että "Olen kahden vaiheilla kumman opiskelupaikan laitan ykkösvalinnaksi.", niin hän vastaa esim. "Ahaa. Siivoilen ja kohta teen jauhelihakastiketta".

En välttämättä odota mitään kummempaa kommenttia, mutta jotenkin ottaa pannuun tuo, että viestin sisältö on ihan höttöä. Minä yleensä vastaan kyseiseen asiaan liittyen tai jos en keksi mitään, niin kuittaan ok. En ala selostamaan mitään diipadaapaa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 00:09"]

itse vastaisin esimerkiksi "Kumpi opiskelukaupunki olisi susta kivempi? Noi on kyllä hankalia päätöksiä!"

[/quote]

Eikö ap voi laittaa tuota selitystä jo omaan viestiinsä? Jos asiasta on ollut puhetta jo aiemmin, niin viestillä "Olen kahden vaiheilla kumman opiskelupaikan laitan ykkösvalinnaksi" ei ole mitään lisäarvoa. Jos taas asiasta ei ole ollut puhetta, niin tuollainen epämääräinen virke, joka ei sisällä mitään muuta, on vain huomion kerjäämistä.

Siinä tavallaan pakotetaan toinen kysymään lisää, vaikka kysymyksen voi jo ennalta itse tietää ja siten sen olisi voinut heti kertoa.

Paljon parempi olisi viestitellä esim. "En edelleenkään osaa päättää Tampereen ja Turun koulujen välillä" tai (jos asia ekaa kertaa esillä)  "Sain opiskelupaikan Tampereelta ja Turusta. Nyt on kova mietintä päällä kumpaan menen".  

Vierailija
42/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä informaatioarvoa sillä on, että ei osaa päättää jotain asiaa? Miksi tuollainen on tärkeä asia? Tärkeämpi tietohan se olisi, että on vihdoin päättänyt opiskelupaikkansa, siihen vois olettaa kaverienkin jaksavan vastata muutakin kuin aijaa.

Vierailija
44/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän niin tuon tunteen ap!
.
Minulta löytyy yksi samanlainen kaveri, naamatusten rakastan tätä ihmistä mutta voi luoja kun viestien välityksellä joskus tekisi mieli heittää koko henkilö 10. kerroksesta alas.. Aivan sama mitä hänelleä viestin välityksellä kerron (uusi suhde, ero, opiskelupaikka, työpaikka, muutto..) niin vastaukseksi tulee aina joko "kiva" tai ":)" tai ":(", mutta ei ikinä mitään yli kahta sanaa pidempää minuun liittyvistä aiheista. Kuitenkin samainen henkilö voi heti perään kirjoittaa pitkääkin stooria mitä hän tekee parhaillaan, mitä on syönyt, minkä väriset tapetit laittoi seinälle tms. Pari kertaa olen yrittänyt skipata hänen aiheensa ja esim. pyytänyt lisää neuvoja erotilanteessa mutta jo seuraavassa viestissä palaamme taas siihen pitäisikö oranssin seinän kanssa käyttää valkoisia vai keltaisia verhoja. Joskus olen jopa vastaillut hänelle pelkästään noilla hymiöllä tai yksitavuisesti ja siitähän seuraa viikon mykkäkoulu "kun minua ei kiinnosta HÄNEN asiansa"... kyllä kiinnostaa, mutta ei ne jotka tapahtuvat joka helvetin päivä.
.
Huhuh pelkkä viestin kirjoitus purki osan kiukusta, nyt jos vielä keksisi miten saada tuo kaveri ymmärtämään että ystävyys todellakin on kaksisuuntainen tie.

Vierailija
45/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP älä välitä noista. Mä ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Ystäväsi ignooraa ja mitätöi sinua. Mulla samantyyppinen kokemus. Laitoin ystävälle viestin et mulla alkaa olla aika kova vauvakuume. Ystävä ei vastannut mitään. Myöhemmin kun kysyin häneltä saiko edes viestiä, hän sanoi ettei viitsinyt vastata kun luuli että olen kännissä! Vain siksi että lähetin viestin lauantai-iltana.

Vierailija
46/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi