Tekstiviestiin vastaamisesta
Minua on alkanut ärsyttää yhden ystäväni tapa vastata viesteihini ihan muulla aiheella. Jos minä laitan vaikka viestin, että "Olen kahden vaiheilla kumman opiskelupaikan laitan ykkösvalinnaksi.", niin hän vastaa esim. "Ahaa. Siivoilen ja kohta teen jauhelihakastiketta".
En välttämättä odota mitään kummempaa kommenttia, mutta jotenkin ottaa pannuun tuo, että viestin sisältö on ihan höttöä. Minä yleensä vastaan kyseiseen asiaan liittyen tai jos en keksi mitään, niin kuittaan ok. En ala selostamaan mitään diipadaapaa.
Kommentit (46)
Siinä on kyllä suuri ero vastaako ahaa vai ok.
Joo mä lähetin yhelle kaverille kerran viestiä mun masennuksesta ja ahdistuksesta koulussa. En ollut aikaisemmin niin suoraan sitä avautunut. Vastaukseksi sain "Kuulostaa jännittävältä :D" ja sitten alkoi selittää omiaan. Ei näköjään edes lukenut mun viestiä. Ja toi pirun hymiökin vielä! Se on entinen kaveri nyt.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:42"]
[/quote]
Saivarteluahan tässä kaivattiinkin. Se pelkkä "ahaa" riittäisi. Tai ok. tai hymiö. Ilman sitä jauhelihakastikeosuutta.
-ap-
Mulla myös työkaveri, joka kuittaa aina minun asiani/ongelmani yhdellä sanalla ja jatkaa jollain randomilla omalla jutullaan. Puhuu myös muiden päälle ja olettaa aina muiden puheenaiheiden koskevan itseään tai kääntää aina jutut muuten itseensä. Rasittavia ihmisiä tuollaiset. Kannattaa pikkuhiljaa vähentää yhteydenottoja.
Aijaa. Aika jännää. Menen nyt nukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:42"]
[/quote]
Saivarteluahan tässä kaivattiinkin. Se pelkkä "ahaa" riittäisi. Tai ok. tai hymiö. Ilman sitä jauhelihakastikeosuutta.
-ap-
[/quote]
No miksi sä saat selittää asioitasi ystävällesi, mutta et ole valmis kuuntelemaan hänen asioitaan? Vaikutat erittäin hyvältä tyypiltä....
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:42"]
[/quote]
-ap-
[/quote]
Oikeastiko haluat vastauksen "ok" ?
Mä kans aina vaihdan puheenaihetta noin. Koska juttu ei kiinnosta ylipäätään, olen kuullut aiheesta jo tarpeeksi miljoona kertaa tms. ja toivon myös vastaanottajan ymmärtävän sen.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:05"]
Mä kans aina vaihdan puheenaihetta noin. Koska juttu ei kiinnosta ylipäätään, olen kuullut aiheesta jo tarpeeksi miljoona kertaa tms. ja toivon myös vastaanottajan ymmärtävän sen.
[/quote]
Ei sitten kannata yllättyä jos muut alkaa tehdä samoin sulle.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:42"] Siinä on kyllä suuri ero vastaako ahaa vai ok. [/quote] Saivarteluahan tässä kaivattiinkin. Se pelkkä "ahaa" riittäisi. Tai ok. tai hymiö. Ilman sitä jauhelihakastikeosuutta. -ap- [/quote] No miksi sä saat selittää asioitasi ystävällesi, mutta et ole valmis kuuntelemaan hänen asioitaan? Vaikutat erittäin hyvältä tyypiltä....
[/quote]
Jos häneltä tulee asiaviesti, niin vastaan siihen asiaan. En lisää että kävin vessassa tänään kuusi kertaa. Jos hänen aloitusviestinsä on joku "Näin sen ja sen julkkiksen kaupungilla", niin vastaan ":)".
En ole sanonut, että vain minä saan kertoa asioitani. Kyse oli viestiin vastaamisesta, minkä jokainen lukutaitoinen ymmärtää.
Minä saatan kirjoittaa, että kaksoispiste loppusulku ja lisätä, ettei Neuvostoliittoa enää ole.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:42"] Siinä on kyllä suuri ero vastaako ahaa vai ok. [/quote] Saivarteluahan tässä kaivattiinkin. Se pelkkä "ahaa" riittäisi. Tai ok. tai hymiö. Ilman sitä jauhelihakastikeosuutta. -ap- [/quote] Oikeastiko haluat vastauksen "ok" ?
[/quote]
Jos viesti on senlaatuinen eli en kysy mitään, ainoastaan kerron infoa. Niin "ok" riittää oikein hyvin ja erittäin paljon paremmin kuin se, että "uudella naapurilla on ruskeat silmät". Mutta kun kaikkiin viesteihin- siis niihinkin mihin odottaisi jotain kommenttia- tulee joku sössönsöö-vastaus, niin alkaa kiinnostus ihmistä kohtaan olla aika nolla.
-ap-
-ap-
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:05"]
[/quote]
Eli sittenkö te käytte "keskutelua", jossa kummankaan viestit ei liity toisen viesteihin. Mielenkiintoista..
[/quote]
-ap-
[/quote]
Miksi kaverisi ei saisi kertoa tekevänsä jauhelihakastiketta? Jos kerran sinäkin tekstailet hälle omista asioistasi, miksei hän voi tekstata sinulle mitään?
Mitä hittoa? Jos laitat viestiä vain ilmoittaaksesi jotain SINUA koskettavaa kaverillesi täysin tyhjänpäiväistä asiaa, mutta et halua vastineeksi mitään vastaavaa höttöä kaveriltasi, niin miksi edes haluat sen "ok":n? Sehän on sama kuin ei vastaisi mitään. Voisit oikeastaan tehdä kaverillesi palveluksen ja sanoa suoraan, ettei vastaa sun vuodatuksiin. Et halua vastausta vaan vain kertoa SINUN asioista. Ei sua kiinnosta kaverisi touhut. Tsiisus! Ystävyyshän ei ole suinkaan vastavuoroista.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:05"]
[/quote]
Ei sitten kannata yllättyä jos muut alkaa tehdä samoin sulle.
[/quote]
No en yllätykään. Musta on ihan toivottavaa, että käy itselleni selväksi jos jotain ei kiinnosta mun jutut. En halua olla riippakivenä kenellekään, joka ei sitä kaipaa.
Ap vastaa nyt kollektiivisesti:
Jotkut harvat täällä ymmärsivät sen tasoeron noissa viesteissä. Esimerkit eivät ole oikeasta elämästä, mutta siis jos minä (tai hän, sama se kumpi) aloittaa kertomalla jostain tärkeästä (esim. opiskelu, työ, asunto, raha, rakkaus, mitä näitä nyt on), niin minusta siihen pitäisi vastata jotenkin muuten kuin kertomalla päivän ruokalistan. Kommentoimalla asiaa osoittaa olevansa kiinnostunut toisen asioista.
En minä tarkoittanut että minä minä minä ja minun asiat, minun. Vaan tätä etikettiä. Ilmeisesti olen väärässä ja viesteihin voi laittaa ihan mitä mieleen juolahtaa. Eli kunhan vastaa, mutta ihan sama mitä.
Voi jestas teidän kanssa..
-ap-
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:21"]
Mitä hittoa? Jos laitat viestiä vain ilmoittaaksesi jotain SINUA koskettavaa kaverillesi täysin tyhjänpäiväistä asiaa, mutta et halua vastineeksi mitään vastaavaa höttöä kaveriltasi, niin miksi edes haluat sen "ok":n? Sehän on sama kuin ei vastaisi mitään. Voisit oikeastaan tehdä kaverillesi palveluksen ja sanoa suoraan, ettei vastaa sun vuodatuksiin. Et halua vastausta vaan vain kertoa SINUN asioista. Ei sua kiinnosta kaverisi touhut. Tsiisus! Ystävyyshän ei ole suinkaan vastavuoroista.
[/quote]
Onko opiskelupaikan pohdinta tyhjänpäiväinen asia? Et ole ikinä sellaisesta kaverisi kanssa puhunut. No et tietenkään, jos jäit peruskoulutasolle.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:42"] Siinä on kyllä suuri ero vastaako ahaa vai ok. [/quote] Saivarteluahan tässä kaivattiinkin. Se pelkkä "ahaa" riittäisi. Tai ok. tai hymiö. Ilman sitä jauhelihakastikeosuutta. -ap- [/quote] No miksi sä saat selittää asioitasi ystävällesi, mutta et ole valmis kuuntelemaan hänen asioitaan? Vaikutat erittäin hyvältä tyypiltä....
[/quote]
Jos häneltä tulee asiaviesti, niin vastaan siihen asiaan. En lisää että kävin vessassa tänään kuusi kertaa. Jos hänen aloitusviestinsä on joku "Näin sen ja sen julkkiksen kaupungilla", niin vastaan ":)".
En ole sanonut, että vain minä saan kertoa asioitani. Kyse oli viestiin vastaamisesta, minkä jokainen lukutaitoinen ymmärtää.
[/quote]
Juujuu, eli sinä saat lähetellä tyhjänpäiväisiä juttujasi kaverillesi, mutta hän ei saa sinulle. Mä ainakin oon ilonen, jos vastaus on jotain muutakuin pelkkä "ok". Ei haittaa vaikka selittäisi yksityiskohtaisesti miten sen spagettinsa keittänyt.
Juuust...