Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekstiviestiin vastaamisesta

Vierailija
03.01.2015 |

Minua on alkanut ärsyttää yhden ystäväni tapa vastata viesteihini ihan muulla aiheella. Jos minä laitan vaikka viestin, että "Olen kahden vaiheilla kumman opiskelupaikan laitan ykkösvalinnaksi.", niin hän vastaa esim. "Ahaa. Siivoilen ja kohta teen jauhelihakastiketta".

En välttämättä odota mitään kummempaa kommenttia, mutta jotenkin ottaa pannuun tuo, että viestin sisältö on ihan höttöä. Minä yleensä vastaan kyseiseen asiaan liittyen tai jos en keksi mitään, niin kuittaan ok. En ala selostamaan mitään diipadaapaa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:42"] Siinä on kyllä suuri ero vastaako ahaa vai ok. [/quote] Saivarteluahan tässä kaivattiinkin. Se pelkkä "ahaa" riittäisi. Tai ok. tai hymiö. Ilman sitä jauhelihakastikeosuutta. -ap- [/quote] Miksi kaverisi ei saisi kertoa tekevänsä jauhelihakastiketta? Jos kerran sinäkin tekstailet hälle omista asioistasi, miksei hän voi tekstata sinulle mitään?

[/quote]

Ketä kiinnostaa mitä joku tekee ruoaksi. Facessa on tätä samaa spämmäystä. Päivityksiä ilman mitään sisältöä.

Vierailija
22/46 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap sua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lopettaa nyt. Kiitos kommenteista, valaisi asiaa. Olen kyllä yllättynyt, mutta raati on puhunut :D

Vierailija
24/46 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:28"]Ap vastaa nyt kollektiivisesti:

Jotkut harvat täällä ymmärsivät sen tasoeron noissa viesteissä. Esimerkit eivät ole oikeasta elämästä, mutta siis jos minä (tai hän, sama se kumpi) aloittaa kertomalla jostain tärkeästä (esim. opiskelu, työ, asunto, raha, rakkaus, mitä näitä nyt on), niin minusta siihen pitäisi vastata jotenkin muuten kuin kertomalla päivän ruokalistan. Kommentoimalla asiaa osoittaa olevansa kiinnostunut toisen asioista.

En minä tarkoittanut että minä minä minä ja minun asiat, minun. Vaan tätä etikettiä. Ilmeisesti olen väärässä ja viesteihin voi laittaa ihan mitä mieleen juolahtaa. Eli kunhan vastaa, mutta ihan sama mitä.

Voi jestas teidän kanssa..

-ap-
[/quote]

Niin eli sinä ja sinun opiskelupaikkapähkäilysi ovat tärkeitä asioita mutta ystäväsi ja heidän elämänsä ei ole tärkeää? Entäs jos kaverisi elämäntilanne on nyt sellainen että se pyörii lähinnä kotijuttujen ympärillä? Silloin hänelle just ne siivoukset ja jauhelihakastikkeet voi olla niitä päivän tärkeimpiä asioita. Vai oletko sinä sellaisia ystäviä joille ei omista jutuistaan saa puhua elleivät ne ole riittävän hienoja ja tärkeitä asioita?

Vierailija
25/46 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:28"]Ap vastaa nyt kollektiivisesti: Jotkut harvat täällä ymmärsivät sen tasoeron noissa viesteissä. Esimerkit eivät ole oikeasta elämästä, mutta siis jos minä (tai hän, sama se kumpi) aloittaa kertomalla jostain tärkeästä (esim. opiskelu, työ, asunto, raha, rakkaus, mitä näitä nyt on), niin minusta siihen pitäisi vastata jotenkin muuten kuin kertomalla päivän ruokalistan. Kommentoimalla asiaa osoittaa olevansa kiinnostunut toisen asioista. En minä tarkoittanut että minä minä minä ja minun asiat, minun. Vaan tätä etikettiä. Ilmeisesti olen väärässä ja viesteihin voi laittaa ihan mitä mieleen juolahtaa. Eli kunhan vastaa, mutta ihan sama mitä. Voi jestas teidän kanssa.. -ap- [/quote] Niin eli sinä ja sinun opiskelupaikkapähkäilysi ovat tärkeitä asioita mutta ystäväsi ja heidän elämänsä ei ole tärkeää? Entäs jos kaverisi elämäntilanne on nyt sellainen että se pyörii lähinnä kotijuttujen ympärillä? Silloin hänelle just ne siivoukset ja jauhelihakastikkeet voi olla niitä päivän tärkeimpiä asioita. Vai oletko sinä sellaisia ystäviä joille ei omista jutuistaan saa puhua elleivät ne ole riittävän hienoja ja tärkeitä asioita?

[/quote]

For real; siivous päivän tärkein asia? Tooosi kiinnostavaa. Ja sä vastaat siihen mitä? "Lomalla Dubaihin"?

Vierailija
26/46 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin työkaverille viestin, jossa kerroin, että olin ostanut jotain sellaista mitä tarvittiin eikä hänen tarvinnut sitä enää muualta etsiä ja oli töihin liittyvä juttu. Työkaveri vastasi "ok". Siis ihan samalla tavalla kun me töissä vastataan tekstiviesteihin tyylillä, että viesti tullut perille. Enpä enää laittele hänelle viestiä illalla, kun saman asian voin kertoa töissä. Olisi voinut edes sanoa, että kiitos. 

Vierailija
27/46 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:42"] Siinä on kyllä suuri ero vastaako ahaa vai ok. [/quote] Saivarteluahan tässä kaivattiinkin. Se pelkkä "ahaa" riittäisi. Tai ok. tai hymiö. Ilman sitä jauhelihakastikeosuutta. -ap- [/quote] Miksi kaverisi ei saisi kertoa tekevänsä jauhelihakastiketta? Jos kerran sinäkin tekstailet hälle omista asioistasi, miksei hän voi tekstata sinulle mitään?

[/quote]

Ketä kiinnostaa mitä joku tekee ruoaksi. Facessa on tätä samaa spämmäystä. Päivityksiä ilman mitään sisältöä.
[/quote]

En minäkään ymmärrä että facessa avaudutaan kaikille 300kaverille jostain spagettikastikkeesta. Mutta luulisi että oikeille ystäville voisi tällaisia vähäisempiäkin asioita kertoa. Aika ankealta tuntuu jos ystävälleen tekstatessakin pitää miettiä, että onkohan elämäni nyt niin kiinnostavaa että siitä kannattaa mitään sanoakaan.

Vierailija
28/46 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärrän sua ap! mulla on samanlainen kaveri ja olen alkanut vastaamaan sille samaan tyyliin kuin mitä hän vastaa mulle. eli hymiö ja aiheenvaihdos omaan asiaan.

Vierailija
29/46 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:28"]Ap vastaa nyt kollektiivisesti: Jotkut harvat täällä ymmärsivät sen tasoeron noissa viesteissä. Esimerkit eivät ole oikeasta elämästä, mutta siis jos minä (tai hän, sama se kumpi) aloittaa kertomalla jostain tärkeästä (esim. opiskelu, työ, asunto, raha, rakkaus, mitä näitä nyt on), niin minusta siihen pitäisi vastata jotenkin muuten kuin kertomalla päivän ruokalistan. Kommentoimalla asiaa osoittaa olevansa kiinnostunut toisen asioista. En minä tarkoittanut että minä minä minä ja minun asiat, minun. Vaan tätä etikettiä. Ilmeisesti olen väärässä ja viesteihin voi laittaa ihan mitä mieleen juolahtaa. Eli kunhan vastaa, mutta ihan sama mitä. Voi jestas teidän kanssa.. -ap- [/quote] Niin eli sinä ja sinun opiskelupaikkapähkäilysi ovat tärkeitä asioita mutta ystäväsi ja heidän elämänsä ei ole tärkeää? Entäs jos kaverisi elämäntilanne on nyt sellainen että se pyörii lähinnä kotijuttujen ympärillä? Silloin hänelle just ne siivoukset ja jauhelihakastikkeet voi olla niitä päivän tärkeimpiä asioita. Vai oletko sinä sellaisia ystäviä joille ei omista jutuistaan saa puhua elleivät ne ole riittävän hienoja ja tärkeitä asioita?

[/quote]

For real; siivous päivän tärkein asia? Tooosi kiinnostavaa. Ja sä vastaat siihen mitä? "Lomalla Dubaihin"?
[/quote]

Kun minä sain esikoiseni, oli kova pakkastalvi, olin juuri muuttanut keskelle korpea pienelle paikkakunnalle ja mies oli pitkiä päiviä töissä. Silloin siivous saattoi olla päivän kohokohta ja kauppareissu viikon kohokohta. Onneksi minulla sentään oli ystäviä jotka jaksoivat jutella kanssani jopa mun pienestä ja tylsästä elämästäni, vaikka heillä oli omat kuviot paljonkin jännittävämmät ja erilaiset.

Vierailija
30/46 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vastaan jos näen tarpeelliseksi. Kerron omia asioita.

Vierailija
31/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:17"]

[/quote]

[/quote]

En minäkään ymmärrä että facessa avaudutaan kaikille 300kaverille jostain spagettikastikkeesta. Mutta luulisi että oikeille ystäville voisi tällaisia vähäisempiäkin asioita kertoa. Aika ankealta tuntuu jos ystävälleen tekstatessakin pitää miettiä, että onkohan elämäni nyt niin kiinnostavaa että siitä kannattaa mitään sanoakaan.
[/quote]. en kerro facessa mitään jatson vaan muitten profiileja

Vierailija
32/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:28"]Ap vastaa nyt kollektiivisesti:

Jotkut harvat täällä ymmärsivät sen tasoeron noissa viesteissä. Esimerkit eivät ole oikeasta elämästä, mutta siis jos minä (tai hän, sama se kumpi) aloittaa kertomalla jostain tärkeästä (esim. opiskelu, työ, asunto, raha, rakkaus, mitä näitä nyt on), niin minusta siihen pitäisi vastata jotenkin muuten kuin kertomalla päivän ruokalistan. Kommentoimalla asiaa osoittaa olevansa kiinnostunut toisen asioista.

En minä tarkoittanut että minä minä minä ja minun asiat, minun. Vaan tätä etikettiä. Ilmeisesti olen väärässä ja viesteihin voi laittaa ihan mitä mieleen juolahtaa. Eli kunhan vastaa, mutta ihan sama mitä.

Voi jestas teidän kanssa..

-ap-
[/quote]

Niin eli sinä ja sinun opiskelupaikkapähkäilysi ovat tärkeitä asioita mutta ystäväsi ja heidän elämänsä ei ole tärkeää? Entäs jos kaverisi elämäntilanne on nyt sellainen että se pyörii lähinnä kotijuttujen ympärillä? Silloin hänelle just ne siivoukset ja jauhelihakastikkeet voi olla niitä päivän tärkeimpiä asioita. Vai oletko sinä sellaisia ystäviä joille ei omista jutuistaan saa puhua elleivät ne ole riittävän hienoja ja tärkeitä asioita?
[/quote]

Voitko vetää vaikka pussin päähäs. Ootko oikeasti noin pihalla vai ootko sä oikeassakin elämässä niitä joille jotain kertoessa vastaus on hiljaisuus ja omista asioista höliseminen? Et ikinä reagoi ystäviesi asioihin, mutta sua pitää kuunnella ja sympata koko ajan?

Vierailija
33/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap yrittää sanoa, että jos on läheinen ystävä, niin yleensä on kiinnostunut toisen tilanteesta ja tekee jatkokysymyksiä, itse vastaisin esimerkiksi "Kumpi opiskelukaupunki olisi susta kivempi? Noi on kyllä hankalia päätöksiä!" Ja sitten voisin jatkaa viestiä jollain omalla asiallani, jos sen haluan jakaa: "ite tässä just siivoilen, kohta ruoanlaittoon. :)"

Vierailija
34/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:21"]

Mitä hittoa? Jos laitat viestiä vain ilmoittaaksesi jotain SINUA koskettavaa kaverillesi täysin tyhjänpäiväistä asiaa, mutta et halua vastineeksi mitään vastaavaa höttöä kaveriltasi, niin miksi edes haluat sen "ok":n? Sehän on sama kuin ei vastaisi mitään. Voisit oikeastaan tehdä kaverillesi palveluksen ja sanoa suoraan, ettei vastaa sun vuodatuksiin. Et halua vastausta vaan vain kertoa SINUN asioista. Ei sua kiinnosta kaverisi touhut. Tsiisus! Ystävyyshän ei ole suinkaan vastavuoroista.

[/quote]

Onko opiskelupaikan pohdinta tyhjänpäiväinen asia? Et ole ikinä sellaisesta kaverisi kanssa puhunut. No et tietenkään, jos jäit peruskoulutasolle.

[/quote] 

Katsos kun joillekin se kaverin opiskelupaikan pohtiminen saattaa olla ihan yhtä kiinnostavaa kuin oma spagettikastike. Mut eihän sitä voi käsittää, kun kaltaisesi kaverin opiskelusta infoaminenhan on totta kai myös minun iltani kohokohta koska onhan se nyt sentään joku hitsin INFOVIESTI koskien KAVERIN OPISKELUA!

Vierailija
35/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tarkoittaa ettei nyt pysty oikein keskittymään tähän asiaan?. Mulla on kyl siskoni kanssa tällainen tapa kertoa asioita ja ei kumpaakaan haittaa. Mut en ihan ahaa vaan laittais. Ok on aika kylmävastaus.

Vierailija
36/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:08"]

En ole sanonut, että vain minä saan kertoa asioitani. Kyse oli viestiin vastaamisesta, minkä jokainen lukutaitoinen ymmärtää.

[/quote]

Tuolla perusteella ystäväsi pitää siis ensin lähettää "OK" ja sen jälkeen erikseen omat asiansa, jotta sinusta ei tunnu, että viestisi jää hänen kuulumistensa varjoon.

Vierailija
37/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä vaan olet jauhanut jo siitä opiskelupaikasta niin paljon, ettei ketään jaksa enää innostaa?

Vierailija
38/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän täysin mitä ajat takaa. Eräs ystäväni käyttäytyy juuri samoin. Ei kommentoi minun juttuihini mitään ja jutut kääntyy aina häneen itseensä. Niitä ystävän asioita pitää kuitenkin aina jaksaa kommentoida ja vatvoa ja kertoa omia näkemyksiä ja mielipiteitä. Olen vähentänyt yhteydenpitoa tästä syystä. Ei todellakaan tunnu vastavuoroiselta/aidolta ystävyydeltä.

Vierailija
40/46 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi