Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion luopua pankkikortistani.

Vierailija
03.01.2015 |

Olen tehnyt päätökseni. Luovun pankkikortistani. Nettitunnukset aion pitää vielä toistaiseksi, laskujen vuoksi. Tästä eteenpäin käytän vain käteistä.

Olkoon uudenvuodenlupaukseni.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:08"]

Ei palkkaa ole pakko maksaa pankkiin! Voi maksaa käteisenä, jos se molemmille osapuolille käy.

[/quote]

Onko varma tieto?

Tämä olisi jymyjuttu kyllä, jos kerran mahdollista!

Eiköhän siihenkin kuitenkin joku laki tulisi, jos uhkana olisi, että useampi tekisi näin..

ap

Vierailija
42/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin siirtynyt enemmän käteisen suuntaan. Käyttörahan määrä on helppo tarkistaa - senkun vilkaisee lompakkoon. Kun tekniikka ei syystä tai toisesta toimi niin käteinen on kuningas. Suomen ulkopuolella kortti ei edes kelpaa joka paikassa. Ei kelpaa aina Suomessakaan. Välilä naurattaa kun esim. urheilutapahtumassa sitä kahden euron makkaraa höylätään kortilla. Käteinen käy aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:12"]

Ap, mikä siinä pankkikortissa mättää? En vaan voi käsittää, miksi joku haluaisi vaikeuttaa elämäänsä. Koko ajan joudut laskemaan niitä pikkuhiluja ja seteleitä ja kuitteja ja selvittämään, mihin rahat ovat menneet. Kyllä elämä on helppoa, kun kirjautumalla Pivoon näen suoraan, paljonko tilillä on rahaa, mikä on päivittäinen keskimääräinen rahankulutukseni ja mihin olen rahani käyttänyt.

[/quote]

ei tätä tarvitse kaikkien käsittääkään.

mielestäni olisi hyvä vain, kun ITSE näkisi vaivan ja pysyisi kartalla mitä kuluttaa ja mihin.

Vierailija
44/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:08"]

Ei palkkaa ole pakko maksaa pankkiin! Voi maksaa käteisenä, jos se molemmille osapuolille käy.

[/quote]

Onko varma tieto?

Tämä olisi jymyjuttu kyllä, jos kerran mahdollista!

Eiköhän siihenkin kuitenkin joku laki tulisi, jos uhkana olisi, että useampi tekisi näin..

ap
[/quote]
On varma tieto. Jos on isompi firma, tuskin suostuu maksamaan käteisellä.

Vierailija
45/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että kaikki vanhukset eivät omista pankkikorttia, eivätkä sitä halua. Käyvät maksamassa kassalla laskunsa. Palvelumaksu on törkeä, 10€/lasku.

Vierailija
46/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa mielestäni laillista on maksaa palkka myös käteisenä, mutta työnantajan on siitäkin tehtävä palkkkalaskelma.

Vierailija
47/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:08"] Ei palkkaa ole pakko maksaa pankkiin! Voi maksaa käteisenä, jos se molemmille osapuolille käy. [/quote] Onko varma tieto? Tämä olisi jymyjuttu kyllä, jos kerran mahdollista! Eiköhän siihenkin kuitenkin joku laki tulisi, jos uhkana olisi, että useampi tekisi näin..   ap [/quote] On varma tieto. Jos on isompi firma, tuskin suostuu maksamaan käteisellä.

[/quote]

Eli Suomessa jokaisella on oltava pankkitili?

Vierailija
48/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:08"] Ei palkkaa ole pakko maksaa pankkiin! Voi maksaa käteisenä, jos se molemmille osapuolille käy. [/quote] Onko varma tieto? Tämä olisi jymyjuttu kyllä, jos kerran mahdollista! Eiköhän siihenkin kuitenkin joku laki tulisi, jos uhkana olisi, että useampi tekisi näin..   ap [/quote] On varma tieto. Jos on isompi firma, tuskin suostuu maksamaan käteisellä.

[/quote]

Eli Suomessa jokaisella on oltava pankkitili?
[/quote]
No ei nyt kaikilla. Lapsellanikaan ei ole tiliä. Eikä sitä palkkaakaan tietenkään tarvitse omalle tilille ohjata maksettavaksi, voi olla vaikka kylän yhteinen tili.

Vierailija
49/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:46"]

Tervetuloa konttoriin jonottamaan tunneiksi käteistä rahaa.

t. pankkineiti

[/quote]

Prisman asiakaspalvelusta saa käteistä s-pankin tililtä, eikä tarvitse jonottaa. (olen vuorotyössä, joten voin käydä Prismassa silloin kun siellä on vähän ihmisiä.)

Vierailija
50/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:20"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:08"] Ei palkkaa ole pakko maksaa pankkiin! Voi maksaa käteisenä, jos se molemmille osapuolille käy. [/quote] Onko varma tieto? Tämä olisi jymyjuttu kyllä, jos kerran mahdollista! Eiköhän siihenkin kuitenkin joku laki tulisi, jos uhkana olisi, että useampi tekisi näin..   ap [/quote] On varma tieto. Jos on isompi firma, tuskin suostuu maksamaan käteisellä. [/quote]   Eli Suomessa jokaisella on oltava pankkitili? [/quote] No ei nyt kaikilla. Lapsellanikaan ei ole tiliä. Eikä sitä palkkaakaan tietenkään tarvitse omalle tilille ohjata maksettavaksi, voi olla vaikka kylän yhteinen tili.

[/quote]

mutta sekö elä ei käy, että ei tiliä ollenkaan? Kyläntiliä eikä henk.kohtaista.

maksu työnantajalta työntekijälle in cash.

Vierailija
51/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut pankkikorttia (eikä mitään muutakaan maksukorttia), olen 45v. Verkkopankin tunnukset on, jotta voin maksaa laskuni netissä.

Käytän kahta eri pankkia, joista toinen on S-pankki. Eli samalla kun käyn läheisessä Prismassa ruokaostoksilla, voin käydä S-pankin tiskillä hakemassa rahaa. Ikinä ei ole tarvinnut jonottaa yli viittätoista minuuttia, monesti saa mennä tiskille ihan suoraan.

Vierailija
52/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:20"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:08"] Ei palkkaa ole pakko maksaa pankkiin! Voi maksaa käteisenä, jos se molemmille osapuolille käy. [/quote] Onko varma tieto? Tämä olisi jymyjuttu kyllä, jos kerran mahdollista! Eiköhän siihenkin kuitenkin joku laki tulisi, jos uhkana olisi, että useampi tekisi näin..   ap [/quote] On varma tieto. Jos on isompi firma, tuskin suostuu maksamaan käteisellä. [/quote]   Eli Suomessa jokaisella on oltava pankkitili? [/quote] No ei nyt kaikilla. Lapsellanikaan ei ole tiliä. Eikä sitä palkkaakaan tietenkään tarvitse omalle tilille ohjata maksettavaksi, voi olla vaikka kylän yhteinen tili.

[/quote]

mutta sekö elä ei käy, että ei tiliä ollenkaan? Kyläntiliä eikä henk.kohtaista.

maksu työnantajalta työntekijälle in cash.
[/quote]
Käy se, jos se käy palkanmaksajalle ja palkansaajalle.

Vierailija
53/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, aloittaja taitaa olla syrjäytynyt ja putinia pelkäävä. Et taida matkustella suomen rajojen ulkopuolelle varmaankaan paljoa ? Et ostaa netistä tavaroita, jotka kaupassa maksaisivat tuplasti saman verran...Onnea yritykseen, kestät ehkä 3kk

Vierailija
54/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työhaastattelussa teet selväksi ehtosi.

Vierailija
55/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työntekijä saa muka päättää, kuinka haluaa palkkansa maksettavan?

Vierailija
56/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
57/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:41"]

Jaahas, aloittaja taitaa olla syrjäytynyt ja putinia pelkäävä. Et taida matkustella suomen rajojen ulkopuolelle varmaankaan paljoa ? Et ostaa netistä tavaroita, jotka kaupassa maksaisivat tuplasti saman verran...Onnea yritykseen, kestät ehkä 3kk

[/quote]

olet oikeassa kaikessa, paitsi putinissa. Selviäminen jää nähtäväksi.

Vierailija
58/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olemassa mitään lakia siitä että palkka on maksettava tilille! Tilille maksusta on vain tullut vuosien varrella yleisesti hyväksytty tapa.
Jos on 2 työnhakijaa joista toinen sanoo haluavansa palkan käteisellä niin harmittavasti hän tuskin saa paikkaa...
Itse olen sitä mieltä, että pankeilla on liikaa valtaa yhteiskunnassa ja ovat liian haavoittuvaisia nykyuhkille. Kuten on huomattu nyt OPn ja Nordean tapauksissa.
Ihan ymmärrettävää, että joku haluaa käyttää käteistä...

Vierailija
59/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:12"]Ap, mikä siinä pankkikortissa mättää? En vaan voi käsittää, miksi joku haluaisi vaikeuttaa elämäänsä. Koko ajan joudut laskemaan niitä pikkuhiluja ja seteleitä ja kuitteja ja selvittämään, mihin rahat ovat menneet. Kyllä elämä on helppoa, kun kirjautumalla Pivoon näen suoraan, paljonko tilillä on rahaa, mikä on päivittäinen keskimääräinen rahankulutukseni ja mihin olen rahani käyttänyt.
[/quote]
Mä tiedän ainakin tarkistamattakin mihin mun rahat on menny :o

Vierailija
60/91 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:41"]kestät ehkä 3kk

[/quote]

Aika monta ihmistä tässä manaat tässä jo kuolleeksi :)

Minulla on pankkikortti, mutta en sitä juuri käytä kuin rahan nostamiseen automaatilta. En ymmärrä mitä vaikeaa omassa elämässäni sen takia muka on. Laskut menee suoraveloituksena (vai mikä lie uusi nimi sillä toimenpiteellä nykyisin onkaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän