Aion luopua pankkikortistani.
Olen tehnyt päätökseni. Luovun pankkikortistani. Nettitunnukset aion pitää vielä toistaiseksi, laskujen vuoksi. Tästä eteenpäin käytän vain käteistä.
Olkoon uudenvuodenlupaukseni.
Kommentit (91)
Voiko uuden auton ostaa käteisellä? Niinhän ne itämaantietäjätkin tekevät.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:12"]Ap, mikä siinä pankkikortissa mättää? En vaan voi käsittää, miksi joku haluaisi vaikeuttaa elämäänsä. Koko ajan joudut laskemaan niitä pikkuhiluja ja seteleitä ja kuitteja ja selvittämään, mihin rahat ovat menneet. Kyllä elämä on helppoa, kun kirjautumalla Pivoon näen suoraan, paljonko tilillä on rahaa, mikä on päivittäinen keskimääräinen rahankulutukseni ja mihin olen rahani käyttänyt. [/quote] Mä tiedän ainakin tarkistamattakin mihin mun rahat on menny :o
[/quote]
Mainitsin jo, etten halua ostoksistani jäävän jälkiä. En halua välikäsiä.
ap
Olet ap epäilyttävä. Ehkä sinulla on syysi, miksi haluat pysytellä viranomaisten saavuttamattomissa.
Niin loppuisi rahaa. Totta on, koska me elämme lainassa. Eikö pelota että yhtdiskunta on lainan varaassa??? Sen takia onkiin hajoamassa kaikki ja dollarin arvo ylläpidetään keinotekoisesti.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:31"]
Olet ap epäilyttävä. Ehkä sinulla on syysi, miksi haluat pysytellä viranomaisten saavuttamattomissa.
[/quote]
kyllä, niin on. En minä silti viranomaisia pelkää.
Ap eksä vois pitää pankkikorttia ja nostaa automaateista rahasi? Eihän sillä tarvi maksaa.
Minulla on asiakkuus neljössä pankissa ja kaksi pankkikorttia, mutta silti käytän maksamiseen lähes poikkeuksetta käteistä. Pidän tuloistani ja menoistani yksityishenkilölle mukautettua kahdenkertaista kirjanpitoa.
http://www.mara.fi/palkka-maksettava-pankkitilille-1-7-lahtien Palkan voi maksaa käteisenä vain pakottavasta syystä. Foliohattuus tuskin on sellainen.
Minulla on asiakkuus neljössä pankissa ja kaksi pankkikorttia, mutta silti käytän maksamiseen lähes poikkeuksetta käteistä. Pidän tuloistani ja menoistani itselleni mukautettua kahdenkertaista kirjanpitoa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:46"]
Ap eksä vois pitää pankkikorttia ja nostaa automaateista rahasi? Eihän sillä tarvi maksaa.
[/quote]
jos on pakko. Mietin vain, kuinka olisi mahdollista elää kaiken pankkitoiminnan ulkopuolella yksilötasolla.Olisiko se edes teoriassa? Laskujen maksu onnistuisi huonommin ja siinä pankit kuppaisivat välistä.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:50"]
http://www.mara.fi/palkka-maksettava-pankkitilille-1-7-lahtien Palkan voi maksaa käteisenä vain pakottavasta syystä. Foliohattuus tuskin on sellainen.
[/quote]
eli kaikki haluavat ja saavat pankkitilin?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:52"]
[/quote]
jos on pakko. Mietin vain, kuinka olisi mahdollista elää kaiken pankkitoiminnan ulkopuolella yksilötasolla.Olisiko se edes teoriassa? Laskujen maksu onnistuisi huonommin ja siinä pankit kuppaisivat välistä.
ap
[/quote]
Mä luulen ettet pajon tuon pidemmälle pääse, ellet ala pimeisiin töihin. Kai sä käytät nettiäkin tor-verkon kautta? ;)
Ilman pankkikorttia pärjää ihan hyvin
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:50"]
[/quote]
eli kaikki haluavat ja saavat pankkitilin?
[/quote]
Mä mietin että saavatko kaikki oikeesti pankkitilin? Tai tilin ehkä mutta eivät esim. edes debit kirttia sati nettitunnareota jos on tiedot mennyt.....
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:54"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mä luulen ettet pajon tuon pidemmälle pääse, ellet ala pimeisiin töihin. Kai sä käytät nettiäkin tor-verkon kautta? ;)
[/quote]
minä taas uskon, että keinot kyllä löytyvät jos on älyä ja tahtoa.Eikä kahahda sitä, että jotkut asiat menevät ehkä hankalammiksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:54"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
minä taas uskon, että keinot kyllä löytyvät jos on älyä ja tahtoa.Eikä kahahda sitä, että jotkut asiat menevät ehkä hankalammiksi.
ap
[/quote]
Onko se tosiaan sen arvoista? Mä ymmärrän tämän jollain tasolla, nimittäin itsekin mietin säästämistä sekä pientä valmistautumista siihen että kaikki romahtaa. Pitää olla valmis lähtemään välittömästi jos tarve tulee. Mutta hei ynghh jotkut laskunmaksuautomaatit... Hirvee vaiva.
Oletan ettet kerro syytä tähän?
Joihinkin asioihin kannattaa nähdä se vaiva. Jokainen pohtikoon itse nämä kuviot miten parhaakseen näkee. Huoltajat ja edunvalvojat sitten huollettaviensakin puolesta. Pankkijärjestelmä on nerokas. Mutta onko ihmisellä oikeasti vaihtoehtoa?
Nyt näyttää että ei.
Ap
Kai ap sentään luottokortin pidät? Vai etkö edes omista? :DD
Mitä luulette tapahtuvan, kun kansa alkaa vaatia rahojaan pankista ulos?