Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan annettua lääkkeen!!!

Vierailija
03.01.2015 |

2v itkenyt KOKO yön ja on tulikuuma!!! Mä sain 12 aikaan spruitattua väkisin vähän lääkettä niin että pidin käsistä kiinni ja pää mun kainalossa. Melkein oksensi lääkkeen mausta (siis ihan lasten burana). Eikä anna mitata kuumettakaan korvista mutta väkisin sain jonkun lukeman.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

panadolia saa suussasulavana tablettina ja hyvnmakuisena. Pronaxenin mausta pit omakin lapseni. Ja suppoja olen antanut viela 3-veelle. Pysyvat hyvin kun tunkee tatpeeksi syvlle ja helppo laittaa, lapsi vain mahalleen polviesi paalle. Tsemppia ja paranemista lapselle!

Vierailija
22/24 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, lapsi ei huomannut buranaa jugurtin seasta. Huh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että lääkkeen anto onnistui. Tutulta taistelulta kuulostaa. Meillä lapsen pää otettiin omien reisien väliin takaa päin ja sitten ruiskulla takahampaden taakse poskeen. Joskus lapsi oksensi, joskus ei. Antibiooteissa lääkärit antoivat onneksi usein "oksennusvaraa" lääkeeseen, eli purkissa oli ylimääräistä.

Tähän on pakko kommentoida:[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 07:40"]

Jos et pärjää kaksivuotiaan kanssa, niin odotahan kun hän on vanhempi. Sitten olet kyllä hukassa hänen kanssaan. Näytä nyt ensin hänelle kuka teillä määrää. Lääkkeet on pakko ottaa, muita vaihtoehtoja ei ole. 

[/quote]

Meillä ainakin lääkkeiden otto helpottui huomattavasti siinä vaiheessa kun lapsi ITSE ymmärsi että lääke pitää ottaa. Ruisku lapselle käteen tippa suuhun itse painaen (kakomista), lisää lääkettä (lisää kakomista), rauhoittumisen jälkeen loput ja odottelua tuleeko oksu vai ei. Sitten todella helpotti kun pystyi nielemään tabletteja, eli ei tarvinnut maistella noita litkuja.

Pikkusiskonsa on toista maata. Panadolkin oli nam.

Vierailija
24/24 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin lapsena antibiootteja väkisin, kunnes enoni oli meillä ja opetti, että saa aplodit, kun on ottanut lääkkeen. En tiedä, kuinka vanha olen ollut silloin, mutta varmaan jotain 2-3-vuotias. Oma lapseni sai ensimmäisen antibioottikuurin tasan 1-vuotiaana. Otettiin heti taputuskeino käyttöön, ja on sillä keinolla ottanunt nätisti antibiootin, nestemäisen Panadolin, nestemäisen Ventolinen ja silmätipat. Nyt lapsi on 1 v 7 kk, ja ehkä tämä keino ei jossain vaiheessa enää toimi. Mutta toistaiseksi käytetään tätä keinoa.

Hyvä kuitenkin että lääke meni jugurtin seassa. Voithan kokeilla jotain palkintosysteemiä jossain vaiheessa.