Mikä bloggaajissa ärsyttää?
Listataan ärsytyksen kohteita!
Itseäni ärsyttää yleisesti ottaen se, mihin blogimaailma on menossa. Enemmän ja enemmän kiiltokuvaa, täytesanoja, ylivalotusta kuvissa ja videopostaukset yhtä lässytystä ja lukijoita kutsutaan murmeleiksi ja kullannupuiksi yms, ihme lässytystä. Missä on aitous?
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että etenkin ns. julkkiksilla on todella matala kynnys päästä bloggaajaksi medioihin. Vaikka ihminen ei osaa kunnolla edes tekstiä tuottaa, niin blogi-kirjoittajaksi kyllä kelpaa. Ja kirjoituksista vielä maksetaan palkkiokin, vaikka helpot tekstit vilisevät kirjoitusvirheitä.
Mua ärsyttää se, kun näiden kirjotukset ei pysy vain siellä blogeissa, vaan eri mediat sit tekee niistä "Vinttu Mirtanen teki tänään sitä ja tätä!" -otsikoita, mua kun ei tippaakaan niiden tekemiset kiinnostais, mutta silti tiedän about "kaiken" niiden elämästä :p
Tämä! Luen uutisia ampparit.comin kautta ja silti tiedän vaikka mitä - hottiksia, tissibimboja, Minttu ja muut. Koska näen ne otsikot. Ja ei en halua "ei viihdettä" profiilia koska siellä seassa on ihan kiinnostavia juttuja esim. uusista elokuvista ja maailmantähdistä.
Kun jatkuvasti provosoivasti kirjottavat bloggaajat haluavat vain positiivisia kommentteja...
(ja palkkaavat vielä moderaattorinkin jottei tarvisi ikinä kuulla mitään negatiivista :D) Noloa.
Minttu Virtanen. Ja ei en ole kateellinen, musta vaan on käsittämätöntä kuinka huonoa tekstiä hän voi kirjoittaa. Jotenkin todella töksähtelevää ja hiomatonta tekstiä. Ja lehtitalot on innoissaan, kun saavat Kimin vaimon kirjoittamaan ehkä historian huonointa blogia ja vielä huonompaa kolumnia.
PS I love fashion Linda. Ei oikeastaan ärsytä, mutta niin hajuton ja mauton blogi ettei enää herätä minkäänlaisia tuntemuksia. Pelkkiä tylsiä asukuvia, joista osa ihan trendikkäitä, mutta ei mitään muuta sisältöä, ei mitään. Tuolla aiemmin käytetty hotellihuone-vertaus oli todella osuva.
Minua ärsyttää blogien kaupallisuus. Esimerkiksi uuden kuun Emilia on joskus aikoinaan tehnyt postauksen siitä millä sanoilla hänen ja perheensä kodin sisustusta voidaan kuvata. Muistaakseni ei sopinut, että käytetään termiä maalaisromanttinen. Ja silti, menee mainostamaan jotain ihan kamalaa hampparikuosista takkia blogissaan. Onko siis kaikki kaupan? Ja kalastajan vaimo esittelee miehelleen lahjaksi antamaa (ilmaiseksi saatu) yhteisaikaa Haikon kartanossa. Jokainen hetki on mahdollinen blogijuttu. Mahtaa olla raskasta.
Huono kirjoitustaito ärsyttää. Ja sitten nämä sopulibloggaajat, kuten esim Annika O. Samat rätit, jotka on nähty vuosi tai vuosia aikaisemmin ranskalaisessa tai tanskalaisessa blogissa ilmestyy ko bloggaajan päälle takuuvarmasti. Kaikessa pitää matkia, mitään omaa ei luoda. Vrt Susie Lau.
Pakko sanoa että itse olen lukiossa oleva tyttö enkä ole ikinä kuullut edes yläasteella näin paljon paskanpuhumista kuin täällä, AIKUISILLE suunnatulla sivustolla. Olisiko teidän aika alkaa käyttäytyä kuin normaalit ihmiset sen sijaan, että haukutte tuntemattomia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Menkää nyt lukemaan ja katsomaan esim. Hulluna Vaatteisiin (myös Pinkit korkokengät) blogia, niin sieltä selviää, mikä Ä.R.SY.T.T.Ä.Ä. Jo pelkkä kuvien katseleminen saa minut voimaan pahoin. Miten aikuinen nainen kehtaa, mutta näyttää kehtaavan. Myötähäpeä on valtava !
Kävin katsomassa, enkä oikein tajua minkä pitäisi ärsyttää. Oot varmaan perusmielensäpahoittaja. Ai niin, jos kantaa itsensä ylpeydellä, se on automaattisesti itserakasta jne. Sitä varmaan tarkoitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun bloggaaja ei vastaa kommentteihin ikinä.
Tämä on hupaisaa etenkin silloin, kun blogipostauksessa on joku "mitä mieltä te olette tästä?" tai joku neuvonpyynti, mutta sitten ei huomioida niitä neuvoja tai kommentteja mitenkään.
Samaa mieltä. Monella on ennakkotarkastuskin. Kommentti julkaistaan, muttei vastata siihen mitään. Usein tämmöisillä on just yksi kommentti, se ennakkotarkastetaan, julkaistaan, muttei vastata mitään. Se on jotenkin noloa sitten olla se ainokainen kommentoija, jolle ei viitsitä vastata. :D
Aamukahvilla-Henriikka on tällainen. Blogissaan antaa itsestään maailman kuvan että on maailman sydämellisin ja sosiaalisin tyyppi ja postausten lopussa kyselee kamalasti lukijoiden mielipiteitä ja tarinoita. Sitten ei koskaan vastaa kommentteihin. Kommentteja on yleensä vain muutama, joten ei pitäisi olla ylitspääsemätön vaiva. Etenkin kun kommentit ovat yleensä pidempiä ja ottavat kantaa johonkin asiaan, tylyä Henriikalta ettei vastaa mitään.
Lähes jokaisessa postauksessa monta kuvaa omasta naamasta, samalla ilmeellä. Vaikka se oma tylsä pärstä ei millään edes liittyisi kyseiseen aiheeseen. Hieman itserakasta ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Juuri ärsyttää toi sanonta, että joku kallis sopulilaukku on SIJOITUS! Itse ajattelisin, että laittasin senkin rahan vaikka asuntosäästämiseen.
Sitten kun niitä 1000-5000 euron sopulilaukkuja pitää olla monta suurin piirtein samannäköistä, joista mikään ei silti sovi siihen aikuispissismäiseen ja tekokuituiseen ketjuliikepukeutumistyyliin.
^ Laukku oli sijoitus vielä joskus vuonna 2008, kun niitä valmistettiin pieniä ja laadukkaampia eriä, materiaalit olivat parempia ja niiden hinnat olivat korkeintaan neljäsosan tämän päivän hinnoista. Jos luksuslaukun ostaa tänä päivänä niin siitä ei saa sijoitusta enää millään konstilla, ja tuskin saa enää edes omiaan takaisin jos myy!
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa että itse olen lukiossa oleva tyttö enkä ole ikinä kuullut edes yläasteella näin paljon paskanpuhumista kuin täällä, AIKUISILLE suunnatulla sivustolla. Olisiko teidän aika alkaa käyttäytyä kuin normaalit ihmiset sen sijaan, että haukutte tuntemattomia ihmisiä?
Mistä oletat, että kaikki palstan käyttäjät olisi nimenomaan aikuisia? Itsekin olet täällä ja palstan meininki on selkeästi tuttu. Tää palsta on kuitenkin yksi suosituimmista naisten keskustelupalstoista, joten tuskin kaikki täällä on +30v kotiäitejä, vaan ikäskaala on varmasti aika laaja.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 03:29"]
- Ne merkkilaukut, aina jos ostetaan ja kuvataan laukku sen on pakko olla merkkilaukku. Niin tylsää ja pinnallista juosta merkkien perässä. Laukun merkki ei muuten yksistään takaa tyyliä!
Eikä se merkkilogo takaa enää tänä päivänä edes laatua, ystävättären UUSI 3900 euron laukku hajosi ja hänen piti lähettää se korjattavaksi tai vaihdettavaksi, eikä mitään ole kuulunut viikkokausiin kyseiseltä merkiltä eli ei tiedä saako uuden vai korjataanko se. Kamaa myydään täyttä häkää mutta kukaan ei enää näytä ottavan vastuuta reklamaatioista.
Odotti laukun ostoa vuosikaudet, säästi ja nyt on sitten ilman laukkua. Todella "kivaa" :(
"Ystävätär" ja vajaa neljän tonnin laukku :D
Elitismi ♡
Vierailija kirjoitti:
Minttu Virtanen. Ja ei en ole kateellinen, musta vaan on käsittämätöntä kuinka huonoa tekstiä hän voi kirjoittaa. Jotenkin todella töksähtelevää ja hiomatonta tekstiä. Ja lehtitalot on innoissaan, kun saavat Kimin vaimon kirjoittamaan ehkä historian huonointa blogia ja vielä huonompaa kolumnia.
Tämän takia minä ja minun sukulaiset, kaverit ja työkaverit lopetettiin K&T-lehden tilaaminen/ostaminen eikä kukaan halua enää käydä edes niiden nettisivulla kun siellä on tuon tasoisia blogeja! Hyvästä ja asiallisesta lehdestä ja sen nettisivusta tullut tuon myötä pelkkä ala-arvoista pissismateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 03:29"]
- Ne merkkilaukut, aina jos ostetaan ja kuvataan laukku sen on pakko olla merkkilaukku. Niin tylsää ja pinnallista juosta merkkien perässä. Laukun merkki ei muuten yksistään takaa tyyliä!Eikä se merkkilogo takaa enää tänä päivänä edes laatua, ystävättären UUSI 3900 euron laukku hajosi ja hänen piti lähettää se korjattavaksi tai vaihdettavaksi, eikä mitään ole kuulunut viikkokausiin kyseiseltä merkiltä eli ei tiedä saako uuden vai korjataanko se. Kamaa myydään täyttä häkää mutta kukaan ei enää näytä ottavan vastuuta reklamaatioista.
Odotti laukun ostoa vuosikaudet, säästi ja nyt on sitten ilman laukkua. Todella "kivaa" :(
"Ystävätär" ja vajaa neljän tonnin laukku :D
Elitismi ♡
Minun kaverin kultaketjuisesta neljän tonnin laukusta alkoi kuoriutua ja rapista kultapinnoitteet noin viiden käyttökerran jälkeen. Hyvää laatua ei näköjään saa edes enää rahalla eikä merkkilogo ole enää mikään laadun tae, todellakaan.
Se että joka ikinen postaus on ahne yhteistyörahastuspostaus. Jos ei suoranaisesti sponssiyritykseen viittaava niin perheyritykseen vähintäänkin. Aika epätoivoista.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 07:36"]Mä olen ihan varma, ettei kukaan tietäisi mitään mistään Chicago-Iidasta, ellei joku olisi keksinyt alkaa haukkua häntä täällä. Blogi ei ole listattuna millään isolla portaalilla, eikä se nyt kaikella ystävyydellä ole niin erikoinen, ettäkö näin moni ihminen jaksaisi siitä kiinnostua. Ihan puhtaasti näillä av-natkutuksilla noussut ihmisten tietoon. Mä en ymmärrä mitä niin pahaa toi tyttö on tehnyt, että mukamas ansaitsee tämän. Ihan ok:n oloinen, eikä väitetty rumuus (minusta ihan tavallisen näköinen) tai lihavuus (...) ole mitään rikoksia. En vaan oikein ymmärrä tätä ajojahtia. Reseptitkin ovat ihan ok:n näköisiä, ihan jees että nuori ihminen osaa tehdä muutakin ruokaa kuin mikroeineksiä. Oikeasti en vaan ymmärrä tätä ilmiötä.
iidan itsensä mainostemppu tämä palstakorostaminen. Koska kuten itse sanoit, eihän kukaan muuten tietäisi häntä.
Hänelle mainostettiin hyvätahtoisesti täällä hopeashampoota ja -tehohoitoa joka poistaa keltaisuutta, ostiko koskaan niitä?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:49"]
Ärsyttää se, kun lähes jokainen muoti/lifestylebloggaaja on vuoden vaihtuessa kilistellyt kuohuvaa! Samat jorinat kaikilla aiheesta. Ja nyt vuoden alussa kaikilla tietysti asiaan kuuluu aloittaa kaiken maailman herkku- ja juomalakot sekä elimistön raikastukset ynnä muut puhdistukset. :D
Joo tän kans huomasin, että nyt on karkkilakot yms detoxit kaikilla päällä :D miksei sitä karkkilakkoa voinut alottaa joulukuussa?
Siksi koska blogisopulismi kukoistaa täällä takapajulajunttila-Suomessa? ;D Kukaan ei seuraa edes juuri mitään ulkomaan trendejä ja juttuja, kaikki suomalaiset bloggaajat seuraavat vain toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 07:36"]Mä olen ihan varma, ettei kukaan tietäisi mitään mistään Chicago-Iidasta, ellei joku olisi keksinyt alkaa haukkua häntä täällä. Blogi ei ole listattuna millään isolla portaalilla, eikä se nyt kaikella ystävyydellä ole niin erikoinen, ettäkö näin moni ihminen jaksaisi siitä kiinnostua. Ihan puhtaasti näillä av-natkutuksilla noussut ihmisten tietoon. Mä en ymmärrä mitä niin pahaa toi tyttö on tehnyt, että mukamas ansaitsee tämän. Ihan ok:n oloinen, eikä väitetty rumuus (minusta ihan tavallisen näköinen) tai lihavuus (...) ole mitään rikoksia. En vaan oikein ymmärrä tätä ajojahtia. Reseptitkin ovat ihan ok:n näköisiä, ihan jees että nuori ihminen osaa tehdä muutakin ruokaa kuin mikroeineksiä. Oikeasti en vaan ymmärrä tätä ilmiötä.
iidan itsensä mainostemppu tämä palstakorostaminen. Koska kuten itse sanoit, eihän kukaan muuten tietäisi häntä.
Hänelle mainostettiin hyvätahtoisesti täällä hopeashampoota ja -tehohoitoa joka poistaa keltaisuutta, ostiko koskaan niitä?
Iida vastasi todella törkeästi siihen kommenttiin, haukkui kommentoijan ihan lyttyyn. Taitaa olla sokea omalle ulkonäölleen eikä tajua että tukka on järkyttävän kusen keltainen.
Tässä on se huvittava piirre, että blogit ovat uhka perinteiselle medialle ja jopa Suomessakin on keskusteltu siitä, miten ne haastavat printtimedian ja "ammattilaiset". No ei tarvitse enää pelätä kun bloggarin unelmaduuni on päästä töihin perinteiseen toimittajatyöhön ;)