Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä bloggaajissa ärsyttää?

Vierailija
02.01.2015 |

Listataan ärsytyksen kohteita!

Itseäni ärsyttää yleisesti ottaen se, mihin blogimaailma on menossa. Enemmän ja enemmän kiiltokuvaa, täytesanoja, ylivalotusta kuvissa ja videopostaukset yhtä lässytystä ja lukijoita kutsutaan murmeleiksi ja kullannupuiksi yms, ihme lässytystä. Missä on aitous?

Kommentit (327)

Vierailija
221/327 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://chicago187.blogspot.fi/2015/03/georgialaista.html

Tää postaus on kyllä Iidalta niin paksua. Lähteenä muka venäläiset rättilehdet vuosikymmenten takaa, jotka itse kääntänyt kun mukamas osaa venäjää. Eihän tota voi kukaan takistaa :D Jokainen joka osaa googlettaa löytää kuitenkin reseptin alkuperän täältä: http://tanjan-mausteet.blogspot.fi/2012/08/georgian-herkku-hatsapuri.html

Kunniaa reseptin keksijälle, kiitos.

Vierailija
222/327 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätön kuluttaminen ja sen ihannointi. Ja se, että ei jakseta vastata kommenteihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/327 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:07"]

Se, kun työssäkäymättömät ja kouluttautumattomat bloggaajat puhuvat kiireestä ja stressistä ja kuinka tarvitsevat minilomia toipumiseen.. Toipumiseen mistä? Hyvänä esimerkkinä Marianna, ylioppilas, jonka päivät täyttyvät 24-vuotiaana kahvittelusta, salaatin syömisestä ja salilla käymisestä.. Välillä tehdään jokin höpöhöpömainos ja kirjoitetaan blogijuttu, jonka kuvina on villapaitapino ja tulppaaneja vaasissa.. Jos tuosta saa stressinaiheita itselleen niin onnea, terveisin sairaanhoitaja, joka opiskelee työn ohessa

[/quote]

Tämä. Mun mielestä on ihan ok, että bloggaajat saavat jotain korvausta kirjoittelustaan, eipä siinä mitään tosiaan. Mutta onhan toi nyt kaikilla mittareilla siis aika leppoisaa eloa. Työajat saa päättää aikalailla itse, ja aamuisin saa nukkua niin pitkään kuin lystää. Reissuunkin pääsee milloin haluaa, kun ei tarvitse tapella normaalin työpaikan kesäloma-aikatauluista kollegoiden kanssa. Sinänsä vähän myös ihmettelen, että mistä nämä tosiaan sitä lomaa ja lepoa tarvitsevat ;) Kyllä opinnot tai normaali työ missä vaan aiheuttaa ihan erilaisia paineita ja stressiä, olen siitä ihan varma. Toki on kyllä bloggareita, jotka ovat ihan oikeassa työelämässä myös. 

Jotain Mariannaa nyt pitää helpolla aika nuorena, mutta toisaalta hän on _jo_ 24 vuotias. Se on aika monta vuotta tekemättä mitään ns. oikeaa hommaa tai opiskelua. Kyllä hän ikänsä puolesta vielä ehtii opiskella ja vaikka mitä muutakin, mutta kannattaisi ehkä tosiaan miettiä että miten pitkään tolla bloggailulla voi elättää itsensä. 

Vierailija
224/327 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ylimielisyys ja tyhmyys "minä tiedän KAIKKI älkää muuta väittäkö helvetti!" tämä asenne

- Kiroilu blogissa, jos haluaa kiroilla voi aivan ja täysin vapaasti kiroilla irl niin paljon kuin sielu sietää mutta en mielellään lue muka hienosta blogista jotain persaukinen sanoja ja muita vastaavia, menee maku ja alkaa oksettaa!

- Egoistinen elämänasenne ja materian haaliminen tyyliin "Pidin ostolakon jotta voin nyt ostaa niin ja niin monta merkkilaukkua, nellyn kolttua yms. yms. lista loputon"

- Pidetään joku "lukijailta" joka on oikeasti vain sellainen että bloggaaja jakelee nimikirjoituksia jos ehtii samalla kun hänelle laitetaan jotain kasvonaamiota tai uusia kynsiä. Kaikki niiiin pinnallista ja egoistista toimintaa etten ainakaan itse tulisi juttuun naisen kanssa joka ei osaisi puhua muusta kuin siitä minkälaiset hiukset/kynnet/tissit/ripset/meikin hän seuraavaksi haluaa! arvostan täysin muita aiheita kuin nuo edellämainitut, siispä lukijailtoja voisi järjestää jossain muissa tiloissa?

- Se että käyttävät aivan liikaa meikkiä! jos on babypinkkiä huulipunaa niin paksut tummat kulmakarvat saa naisen näyttämään enemmänkin Transulta kuin kauniilta naiselta. Menkää meikkikouluun bloggaajat pliis tai jättäkää se meikkaaminen meikkauksen taitaville! Vähemmän on enemmän

- Jalkojen vääntely ja esittely kuvissa, ikään kuin kuvattaisiin jotain krhm tietyn tyyppistä portfoliota itsestään. Ollaan ihan selvästi tarkoituksella aseteltu jalat mahdollisimman "viettelevään" asentoon istuessa jo ennen kuvan ottoa, tietynlainen rentous puuttuu kuvista :( tuntuu että muotiblogit aletaan suunnata nyt miehille eikä naisille enää kun kaiken täytyy ola niin tekemällä tehtyä

- Ne merkkilaukut, aina jos ostetaan ja kuvataan laukku sen on pakko olla merkkilaukku. Niin tylsää ja pinnallista juosta merkkien perässä. Laukun merkki ei muuten yksistään takaa tyyliä!

Vierailija
225/327 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 02:42"]

Miten nuo nuoret opiskelijat matkustelee koko ajan, syö ulkona kalliissa ravintoloissa, ostelee jatkuvasti uutta merkkituotetta ja asuvat todella hienoissa ja esittelykelpoisissa kodeissa?

Ylioppilaat saavat ihan väärän kuvan opiskelijaelämästä kun kuvittelevat että se on niin glamuuria kaiken kaikkiaan!

[/quote]

Osa niistä on prostituoituja, ihan oikeasti.

[/quote]

höpöhöpö. Luultavasti saavat runsaita summia vanhemmiltaan/miehiltään/isovanhemmiltaan ja jotkut bloggaajat ovat todistetusti eläneet ottamalla myös velkaa ja pikavippejä.

Vierailija
226/327 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ihmiset jaksatte jauhaa jonkun toisen elämästä kaikkea kuraa?

Vierailija
227/327 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 01:53"]

Ei varsinaisesti mikaan arsyta ja olen jo vanhempi kuin keskiverto bloggaaja tai seuraaja, mutta seurailen niita kuitenkin sivusilmalla. Ainoa mita toivoisin, on etta tajuaisivat olevansa ehka esikuvia joillekin nuoremmille ja kayttaytyisivat sen mukaisesti. Matkustamista voisi ehka vahentaa (global warming?? heard of that), ja kannattaisi ystavallisesti vastata saatuihin kommentteihin. The Londoner on ihan paras blogisti kaikin puolin. 

[/quote]

ketä tarkoitat tuolla esikuvajutulla? sitäkö et joku bloggaaja on sun naapurin lapsen lisänny google pöus yhteystietoihin ja pelkäät et nyt se lapsi oppii huonoja tapoja joltaki bloggaajalta? minulta esim? minun blogiahan taidat seurata, eikös niin?

Vierailija
228/327 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:23"]Ärsyttää se, että antavat nuorille tytöille ihan vääristyneen kuvan siitä, millainen elämäntyyli on mahdollinen ilman koulutusta ja oikeaa työpaikkaa. Oikealla työpaikalla tarkoitan sellaista työpaikkaa, jolla tienaa vielä vanhempana ja rupsahtaneempanakin. Myös ällöttää se kulutushysteria, mitä blogeissa lietsotaan. Viikoittain kasa uusia vaatteita ja luksuslaukkuja kutsutaan ihan pokkana "sijoituksiksi". Pyöriiköhän näiden tyttöjen mielessä yhtäkään järkevää ajatusta...
[/quote]
Kyllä mä pidän esim.chanelin laukkua sijoituksena

Vierailija
229/327 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tyrkky ja ankea blogi

Vierailija
230/327 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun bloggaaja väittää jotain omakseen tai yleensäkin sellainen teennäisyys ja näytteleminen. Esim CHICAGO IIDA väittää tietävänsä jotain ruoanlaitosta ja väittää kehitelleensä ite jotain reseptejä tai ottaneensa jostain vanhasta keittokirjasta, mutta googlettamalla löytyy kaikki reseptit joita väittää omikseen/vanhasta kirjasta otetulle.. Ärsyttää niin paljon.

Kauhean moni vielä toivoo Iidalta niitä reseptejä. Googlettaisivat itse meksikolaisen kanakeiton tai kurpitsakeiton. Löytäisivät selkokielellä kirjoitettuja ohjeita. Ja bloggaaja väittää että perinneresepti/kehittelin itse. Kas kun ihan samat reseptit tulevat heti ekana googlesta.

231/327 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se itsensä tyrkyttäminen ja huomion keräjääminen; katsokaa nyt MINUA, MINUN hiuksia, luksuslaukkua, täydellistä kotia, puolisoa ja sitä kun MINÄ ja elämäni ollaan ah niin täydellisiä! Minäminäminä. Miksi ne luulee olevansa jotenkin niin erityisiä? 

No jos noin paljon ärsyttää niin lopeta se lukeminen! Ei ne luule olevansa mitenkään erityisiä vaan sä taidat pitää niitä erityisinä :D

Vierailija
232/327 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue blogeja, jotka ärsyttävät minua. Siis blogit, mitkä sisältävät vain jatkuvaa kerskakulutusta  ja tavaroiden esittelyä, eivät yksinkeraisesti kiinnosta. Mukavissakin blogeissa olisi parempi jos bloggari sanoisi heti postauksen alussa, että tämä on mainos eli tehty yhteistyössä. Itse jätän ns mainospostaukset yleensä lukematta. Ne ovat ensinnäkin usein tönkösti kirjoitettuja ja tuotteiden arviot ovat lähes aina vain ylistystä eli en koe saavani niistä luotettavaa arviota. 

Viime kuukausina olen lopettanut myös eräiden blogien kommenttien lukemisen. En enää jaksa sitä keskinäisten kehujien kerhoa. Aikuiset naiset ylistävät toistensa ihanuutta, parhautta, upeutta ja kauneutta päivästä toiseen. Itse koen, että nuo sanat ovat kärsineet todella kovan inflaation. Joka ikinen asukin on niin sopiva ja ihana, just paras!  Auta armias,  jos joku uskaltaa sanoa väliin ihan oman rehellisen mielipiteen, joka ei olekaan bloggarille mieleinen. Tuota "ilkeyttä  ja hirveää vääryyttä"  sitten itketään ja kauhistellaan kuukausia sekä omassa että muiden blogeissa. 

Vierailija
233/327 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina huono teksti on alkanut ärsyttää. Postaus on täynnä monta samanlaista kuvaa ja se teksti on luokattoman huonoa melkein kolmikymppiseltä naiselta. En viitsi laittaa blogin nimeä kun sitä olen arvostellut täällä erään toisen seikan takia, mutta nyt tuntuu että mitta on tullut täyteen.

Jos ei osaa kirjoittaa kelvollisen neutraalia tekstiä edes niin mitä jos laittaisi vain otsikon ja sitten ne kuvat? Ja itse asiassa mieluimmin kuvia tuotteesta, swatcheja eikä viittä samanlaista kuvaa omasta naamasta samalla ilmeellä.

Olen myös huomannut ettei bloggarin kehuihin voi luottaa. Tietenkin joku tuote voi toimia yhdellä ok ja toisella ei, mutta aika monella on myös tyyli ettei kirjoiteta mikäli on jotain negatiivista sanottavaa. Eräs toinen bloggari kokeili hiustenpidennystekniikkaa (ja varmasti moni innostui luettuaan postauksen ja laitatti itselleen). No myöhemmissä kommenteissa kävi ilmi, että oli otattanut ne pois, koska hänen hiuksensa olivat kärsineet niistä. Tämä ilmeni siis sattumalta kommenteista, asiasta ei ollut postausta tai lisäystä itse jutussa. Toisin sanoen blogissa on yhä mainos asiasta, eikä mitään kritiikkiä, ei edes mainintaa, ettei se sopinut hänelle, vaan kulutti hiuksia.

Se on ihan kiva että välttää negatiivista postaamista mutta olen oivaltanut että se tekee myös blogista epäluotettavan jos sitä lukee "suosittelujen ja kokeilujen" lähteenä.

Vierailija
234/327 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, sillä kirjoitan itse pientä blogia. Täällä kun on kritisoitu että bloggaajiin ei voi samaistua (esim. Jonnamaista kun hän ei elä opiskelijabudjetilla) niin jaksaisko ihmiset oikeesti lukea kertomuksia siitä kuinka raha ei riitä jne? Mun mielestä esim. matkapostaukset on blogien parhaimmistoa eikä niitä matkoja tehdä opintotuella. Itse käyn opintojen ohella paljon töissä, jolla rahoitan vähän paremman elämänlaadun.

Mitä mieltä siis ootte tästä? :)

Vierailija
235/327 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:21"]

Ihan vain esimerkkinä räikeästä epärehellisyydestä mainittakoon vaikka WeWoreWhat-blogi, jonka bloggaaja photoshoppaa itsestään ihan eri ihmisen, laihan ja todella pitkäsäärisen. Sitten muiden ottamista kuvista paljastuu totuus.

No ei ole kovin rankkaa photoshoppausta, vastaa lähinnä lehtien muotikuvien editointia. Mitä väliä tuolla on, jos tarkoitus on esim esitellä muotia? Ketä kiinnostaa jonkun polven muoto, eiköhän se ole se asu joka kiinnostaa.

Vierailija
236/327 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että blogiin suolletaan kaikki ongelmat siksi että saatais huomiota ja sympatiaa täysin tuntemattomilta ihmisiltä, se tuntuu jotenkin tosi "ahneelta", niin kuin että minä olen niin tärkeä ja ihmeellinen että tuikituntemattomienkin kuuluu empata mua koska MULLA on nyt ongelma.

Mikä ihme saa ihmisen kuvittelemaan noin suuria itsestään?

Vierailija
237/327 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun bloggaaja ei vastaa kommentteihin ikinä.

Tämä on hupaisaa etenkin silloin, kun blogipostauksessa on joku "mitä mieltä te olette tästä?" tai joku neuvonpyynti, mutta sitten ei huomioida niitä neuvoja tai kommentteja mitenkään.

Vierailija
238/327 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että etenkin ns. julkkiksilla on todella matala kynnys päästä bloggaajaksi medioihin. Vaikka ihminen ei osaa kunnolla edes tekstiä tuottaa, niin blogi-kirjoittajaksi kyllä kelpaa. Ja kirjoituksista vielä maksetaan palkkiokin, vaikka helpot tekstit vilisevät kirjoitusvirheitä.

Vierailija
239/327 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että etenkin ns. julkkiksilla on todella matala kynnys päästä bloggaajaksi medioihin. Vaikka ihminen ei osaa kunnolla edes tekstiä tuottaa, niin blogi-kirjoittajaksi kyllä kelpaa. Ja kirjoituksista vielä maksetaan palkkiokin, vaikka helpot tekstit vilisevät kirjoitusvirheitä.

Mua ärsyttää se, kun näiden kirjotukset ei pysy vain siellä blogeissa, vaan eri mediat sit tekee niistä "Vinttu Mirtanen teki tänään sitä ja tätä!" -otsikoita, mua kun ei tippaakaan niiden tekemiset kiinnostais, mutta silti tiedän about "kaiken" niiden elämästä :p

Vierailija
240/327 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun bloggaaja ei vastaa kommentteihin ikinä.

Tämä on hupaisaa etenkin silloin, kun blogipostauksessa on joku "mitä mieltä te olette tästä?" tai joku neuvonpyynti, mutta sitten ei huomioida niitä neuvoja tai kommentteja mitenkään.

Samaa mieltä. Monella on ennakkotarkastuskin. Kommentti julkaistaan, muttei vastata siihen mitään. Usein tämmöisillä on just yksi kommentti, se ennakkotarkastetaan, julkaistaan, muttei vastata mitään. Se on jotenkin noloa sitten olla se ainokainen kommentoija, jolle ei viitsitä vastata.  :D Minulla ei ole ennakkotarkastusta suurimman osan aikaa, välillä laitan, jos alkaa tulla jotain roskakommentteja (ei siis oikeita ihmisten kirjoittamia). Mutta vastaan aina kommentteihin, ihan vaikka vain kiitos, jos se ei enempiä vaadi. Ja mielipiteisiin ja neuvoihin aina reagoin. Se on totta, etten ole koskaan saanut mitään paskavyöryä niskaani, joten en osaa sanoa miten semmoisessa reagoisin. Toivon ettei niin käykään, sellaista ei juuri näy sen genren blogeissa, joita itse kirjoitan. Minulla on kaksi blogia, kummassakaan genressä ei ole havaittavissa mitään kommenttitörkyilyjä. 

Ketju on lukittu.