Tupakoinnin lopettamisen jälkeinen painonnousu
Lopetin puoli vuotta sitten 10 vuotta jatkuneen savuttelun ja painoa on tullut 25kg lisää.. eli ihan tosi reilusti. Miten tämän syömishimon saa suitsettua? En ole ikinä ennen ollut ylipainoinen.
Kommentit (28)
Osta vihko johon kirjoitat ylös joka suupalan, aamusta iltamyöhään. Siitä se lähtee. Tsemppiä!
No jotain rajaa nyt. 25 kg puolessa vuodessa ? Se on noin kilo viikossa! Miten tuollainen voi edes olla mahdollista?
Sama kävi mulla 70kg pomppasi yli 90kg
No, onneksi ette haise enää pahalle. Tupakoitsijat eivät tajua, että vaikka he tupakoivat ulkona, he sisään tullessaan tuovat sen sisäilman pilaavan paskan hajun mukanaan.
Mulla nousi 15kg, mut siitäpä ne sitten parissa vuodessa putosi pois vähän kuin itsestään. Mieluummin pikkuisen paksu kuin tervakeuhko.
Vierailija kirjoitti:
No, onneksi ette haise enää pahalle. Tupakoitsijat eivät tajua, että vaikka he tupakoivat ulkona, he sisään tullessaan tuovat sen sisäilman pilaavan paskan hajun mukanaan.
Lihavat haisee paljon pahemmalle.
Tupakointi kuluttaa kaloreita. Joudut alittaa kuntoilun jotta paino pysyy samana.
Vierailija kirjoitti:
No jotain rajaa nyt. 25 kg puolessa vuodessa ? Se on noin kilo viikossa! Miten tuollainen voi edes olla mahdollista?
Eihän se tarkoita kuin 1000 kcal lisää vuorokaudessa. Kyllä se onnistuu ilman, että edes ahmisi ylenpalttisesti. Vaikka vajaa suklaalevy on jo tuon.
Liian myöhäinen neuvo tämä tietysti, mutta itse vedin ensimmäisen tupakattoman vuoden nikotiinipurkalla. Sitten lopetin sen seinään. Siinä vaiheessa rääkkäsin itseäni laihduttamalla että sain lisää endorfiineja ja kehon sekaisin. Samalla siirryin normaalipurkkaan. Aloitin myös liikunnan, johon kanavoin kaiken ajatusenergian siitä, että "kun pääsen tekemään tuota, tulee parempi ja selkeämpi olo". Addiktoin siis itseni purkkaan ja liikuntaan, paino nousi 2kg pelkkää lihasta ja kolmatta vuotta ilman tupakkaa.
Mutta olin alipainon rajalla tupakoitsijana, joten lähtötilanne voi olla eri. Oma neuvo olisi, addiktioajatusenergian kanavointi uusiksi ja kun tulee himoja, laitat jotain suuhun, ihan mitä vaan, purkkaa, pureskelet viinipullon korkkia, puret rystysiä tms. koska pohjimmiltaan se on usein oraalifiksaatio, yritys tyynnyttää itseään tunkemalla suuhun jotain :D
Increases resting metabolism: Nicotine is a stimulant that can raise your metabolic rate by about 7% to 15%, causing your body to burn more calories while at rest.
Vierailija kirjoitti:
Osta vihko johon kirjoitat ylös joka suupalan, aamusta iltamyöhään. Siitä se lähtee. Tsemppiä!
Mitä ihmettä kirjoittaminen auttaa? Kuluttaako se kovastikin kaloreita.
Miksi tänne tulee tuota tekoälytekstimassaa englanniksi vähän väliä johonkin ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet tupakoitsija?
Itse en pystyisi seurustellaan tupakoitsijan kanssa. Koko kehonsa ja hengityksensä huokuu sellaista kamalaa ummehtunutta etovaa hajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä kirjoittaminen auttaa? Kuluttaako se kovastikin kaloreita.
Hmm. Siinäpä sinulle pähkinä purtavaksi.
Ajattelusi on tosiaankin kapeaa.
No onko pakko mättää semmoista mikä lihottaa, pure porkkanaa tupakan sijasta. Kun itse olen välillä lopettanut niin meni ruokahalu kokonaan
Meillä toimi yksi keino. Oltiin vaimon kanssa molemmat tupakoitsijoita. Päätettiin yhdessä lopettaa. Työpäivät menivät nikotiinipurkalla ja kotona aina, kun teki mieli tupakkaa, naitiin. Nyt on oltu 2 vuotta polttamatta, eikä ole paino noussut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet tupakoitsija?
Itse en pystyisi seurustellaan tupakoitsijan kanssa. Koko kehonsa ja hengityksensä huokuu sellaista kamalaa ummehtunutta etovaa hajua.
Tämä on totta joskus! Jos on mukava tuttu ihminen aivot tuntuu rekisteröivän sen niin että ahaa tuo kävi tupakalla, mutta sitten kun on joku tuntematon tai epämiellyttävä niin heti tulee sellainen tunne että yök!
MeNaisista:
"Stressi voi paitsi laskea myös nostaa painoa ilman, että esimerkiksi ruokahalu tai ruokailutottumukset muuttuisivat.
Luomansuu kertoo esimerkiksi yhdysvaltalaistutkimuksesta, jonka mukaan stressaavassa tilanteessa syödystä ateriasta varastoituu kehoon enemmän energiaa verrattuna siihen, että se syötäisiin rauhallisessa mielentilassa. Erot johtuivat stressin aiheuttamista muutoksista aineenvaihdunnassa.
Ero oli keskimäärin reilut sata kilokaloria, mikä tarkoittaisi, että jatkuvasti stressaantuneella paino nousisi vuodessa viisi kiloa huomaamatta, hän kertoo."
Syöt vain paljon vähemmän, viikossa tai parissa olet jo tottunut vähempään.