Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljä ex-ministeriä yhä sopeutumis­rahaputkessa – Soini, Thors ja Lindén voivat nostaa muhkeaa etuutta 65-vuotiaaksi

Vierailija
27.10.2021 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008359296.html

Älytöntä että klo 7 julkaistu uutinen ja nyt jo tukossa kommentointimahdollisuus. Mutta yhtään kommenttia ei saada ulos, Joten avataan täällä.

Aivan törkeää touhua ex poliitikko Lindeniltä saati noilta muilta, tuo lääkäriTuijakin tekee töitä lääkärinä.

Työttömiä pakotetaan korkeakoulutuksen kanssa vastaanottamaan mitä vaan työtä, ja tuo Linden ollut vuodesta 2011, 5000e kk tuloilla tekemättä mitään, kehdaten väittää ettei ole _mitään_töitä hänelle. Absurdi väite.

Miksei poliitikkokin menisi normaalin työhön, moni on mennyt.

Kyllä tuo aihe pitäisi nostaa tikunnokkaan. Ovat alunperin olleet kansan luottamustyössä. Tuo on älyllistä epärehellisyyttä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luusereiden kokoontumisajot taas menossa.

Halvemmaksi eläke tulee kuin se perinteinen tapa, että keksitään joku tyhjänpäiväinen virka tai pahimmillaan, perustetaan kokonainen tyhjäntoimitusvirasto työntekijöineen politiikan kehäraakeille.

Olen aivan varma, että suurin osa noista jutun kommentoijista jos olisivat itse samassa tilanteessa ja olisi lain mukaan mahdollista saada tuota rahaa niin ottaisivat ilomielin vastaan. Vaikea uskoa että kovin moni kieltäytyisi. On vain niin helppo hurskastella toisille. Niin ja väärin tuo systeemi on minunkin mielestä.

Voi olla että jutun kommentoijat puolueineen eivät välttämättä olisi ensin hurskastelleet mediassa/eduskunnassa... ymmärräthän että jos on ensiksi vaikka naureskeltu kuinka kaikilla meillä on rajoitteita ja sitten nostetaan sopeutumisrahaa niin se voi herättää vähän tunteita?

Vierailija
42/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisen noloa tämä on sitä vasten, kun muistetaan millainen herrahissi noiden avustajana toimiminen on... miten ei muka ministerit löydä töitä jos niiden avustajat revitään muualle töihin usein kesken kaudenkin!!! XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Suomessa kuulemma on työvoimapula?

Vierailija
44/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiset tuet täytyy lopettaa heti ja jotain vois periä takaisinkin. Noilla rahoilla olis todellakin ollut parempaakin käyttöä.

Vierailija
45/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt tämä siirretty 30.uutisissa, ei melkein löytynyt.

Eli is vaikuttaa eniten itse mitä heiltä eniten luetaan pitämällä pääsivulla tiettyjä juttuja. Nyt esim marinin kestejä. Vaikka nekin sietää tutkia, on näille entisille edustajille mennyt rahaa miljoonia. Vajaa pari miljoonaa per vuosi.

Miten kehtaavat vouhottaa työttömille kaikennäköisiä sanktioita kun ei ole oikeasti töitä tarjolla ja näille kyllä löytyisi Mikä tahansa työ ja moni heistä onkin töissä ja saavat nyt silti nostaa tuota rahaa

Vierailija
46/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tuo Linden hävytön. Miten kehtaa. Oulusta ei muka hänelle ole kymmenen vuoden aikana löytynyt töitä siinä on kyllä varsinainen korruptio esimerkki koko nainen.

Suojeleeko tuolla lehdessä joku näitä henkilöitä kun on piilotettu ihan viimeiseksi tuo uutinen ja suljettu sieltä kommentointi.

Vierailija
47/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää että tämä uutinen on nyt voin to ihan sanomalehden loppuun. Kaikennäköistä hömppää on sitten ensimmäisenä vaikka tämä oli sellainen etusivun uutinen

Vierailija
48/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena turvata lähes entisenlainen elintaso. ??? Miksi ihmeessä, työikäisiä ihmisiä!

Nykyään, kun lukee kommentteja työttömistä, se vihan ja kateuden määrä ansiosidonnaisista ja jopa työmarkkinatuesta! Summat eivät ole millään tavoin vertailukelpoisia. Keskimääräinen ansiosidonnainen jossain 1000 € +- joku satanen verojen jälkeen. Työttömänkin pitää, yllätys, yllätys, syödä ja maksaa erinäisiä pakollisia menoja.

Milloin tulee se aika, kun tuo valtava eduskunta-hallituskoneisto ei enää kuppaa rahaa ja muita etuja taskuihinsa huomattavien palkkojensa lisäksi? Ja kuten tässä jälleen kerran nähdään, myös vuosikausia sen uran päättymisen jälkeen.

Vierailija
49/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Tanja Karpelakin on ollut siellä vuodesta 2011 asti sopeutumiseläkkeellä. Ei ihme että ei ole ollut julkisuudessa, odottakaas vaan kun se kohta päättyy niin Rouva on samantien julkisuudessa.

Vierailija
50/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susanna Koskella vois olla ideoita, miten työllistää ittensä.

Jokatapauksessa EN ymmärrä miksi näitä ei koske täysin samat velvotteet kuin muitakin ihmisiä?? Ei ole mitään selityksiä, miksi Oulusta ei voi saada työtä!

Susanna Koski on työllistynyt omalle maatilalleen jote elää kuten puhuu.

Vierailija
51/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eikös tuosta systeemistä päättäneet vaaleilla valitsemamme (kansan)edustajat?

Onhan heillä varmaan vaikeaa kun hv-verkostot repeilee eikä varsinaista ammattikoulutusta ole.

Vierailija
52/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti jollain ilveellä nostavat vielä asumistukeakin.

Vierailija
53/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muuten pidänkin koko sopeutumiseläkejärjestelmää törkeänä, niin sen verran nyt kyllä puolustan Lindéniä, että hänellä saattaa oikeasti olla vaikeuksia työllistyä mihinkään oikeaan työhön. 

Lindén on yli viisikymppinen, kuten minäkin Lindén on opiskellut yliopistossa tietojenkäsittelyä, kuten minäkin. Minulla on paljon alan työkokemusta, Lindénillä ei ole. Minä en lisäopinnoista huolimatta kelpaa alani työnantajille. Miksi joku Lindén sitten kelpaisi? Minä en myöskään kelpaa mihinkään ns. hanttihommiin; niihin otetaan nuoria ja nättejä kai vain. Miksi Lindén kelpaisi?

Ehkä joku kokkarikaveri voisi järjestää hänelle jotain pikku duunia. Minulla ei ole sellaisia. Muuten en näe, miksi ihmeessä hän työllistyisi mutta minä en.

Vierailija
54/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka muuten pidänkin koko sopeutumiseläkejärjestelmää törkeänä, niin sen verran nyt kyllä puolustan Lindéniä, että hänellä saattaa oikeasti olla vaikeuksia työllistyä mihinkään oikeaan työhön. 

Lindén on yli viisikymppinen, kuten minäkin Lindén on opiskellut yliopistossa tietojenkäsittelyä, kuten minäkin. Minulla on paljon alan työkokemusta, Lindénillä ei ole. Minä en lisäopinnoista huolimatta kelpaa alani työnantajille. Miksi joku Lindén sitten kelpaisi? Minä en myöskään kelpaa mihinkään ns. hanttihommiin; niihin otetaan nuoria ja nättejä kai vain. Miksi Lindén kelpaisi?

Ehkä joku kokkarikaveri voisi järjestää hänelle jotain pikku duunia. Minulla ei ole sellaisia. Muuten en näe, miksi ihmeessä hän työllistyisi mutta minä en.

No koska hän on LINDEN, sä oot nobody.

Vierailija
55/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linden ollut 10v työtön. 10v!! Ja väittää ettå yhtään mitään töitä ei ole Oulussa.

Eli niin voi sanoa jokainen Oululainen. Nimenomaan Linden olisi saanut mitään vaan työtä. Vaikka pankista siivoojaksi tai kouluttautua. On selvää ettei ole halunnut kun rahaa saanut reippaasti YLI 5000e/kk.

Vierailija
56/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kyseiset poliitikot ovat paljon puhuttuja "UUSAVUTTOMIA". Heille ei myöskään kelpaa mikä tahansa työ vaan joku suuryrityksen johtajuus tai kansainvälinen tehtävä olisi riittävä.

Tosin kyvyt eivät riitä kuin korkeintaan oman puolueen rivikansanedustajaksi, jos edes äänestettäisiin enää niihinkään.

Ei Lindenillä ole osaamista selvästikään. 😔

Häpeäisivät edes. Kokoomus vaatinut aina että yrittää ja tuhkatkin viedään pesästä työttömällä.

Vierailija
57/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo uutinen on piilotettu sieltä sivulta. En löydä!!

Vierailija
58/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linden oli mukana asekauppajupakassa Ugandassa. Niin hämärä juttu että miksei mott ole tehnyt dokkaria? Liikemies tapettiin ja kiireellä tuotiin ulos sieltä.

Olivat valheellisin verukkein liikkeellä.

Vierailija
59/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä skandaali. Nyt uutinen on paikalla 64. Pitävät tahallaan marinia ja hömppä otsikoissa. Tärkeät jutut on vaan ehkä 5 min ja sen jälkeen kansi täyttyy moskasta. Selvää suojelua.

Vierailija
60/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan varma, että suurin osa noista jutun kommentoijista jos olisivat itse samassa tilanteessa ja olisi lain mukaan mahdollista saada tuota rahaa niin ottaisivat ilomielin vastaan. Vaikea uskoa että kovin moni kieltäytyisi. On vain niin helppo hurskastella toisille. Niin ja väärin tuo systeemi on minunkin mielestä.

Pitää paikkansa. Itsekin kyllästyin siihen että painoin duunia niska limassa, en koskaan nostellut mitään tukia koska se oli mielestäni väärin ja noloa. Sitten katkesi kamelin selkä eikä nykyään enää hävetä yhtään, pitää imea vielä kun ruhossa veri kiertää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi