Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljä ex-ministeriä yhä sopeutumis­rahaputkessa – Soini, Thors ja Lindén voivat nostaa muhkeaa etuutta 65-vuotiaaksi

Vierailija
27.10.2021 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008359296.html

Älytöntä että klo 7 julkaistu uutinen ja nyt jo tukossa kommentointimahdollisuus. Mutta yhtään kommenttia ei saada ulos, Joten avataan täällä.

Aivan törkeää touhua ex poliitikko Lindeniltä saati noilta muilta, tuo lääkäriTuijakin tekee töitä lääkärinä.

Työttömiä pakotetaan korkeakoulutuksen kanssa vastaanottamaan mitä vaan työtä, ja tuo Linden ollut vuodesta 2011, 5000e kk tuloilla tekemättä mitään, kehdaten väittää ettei ole _mitään_töitä hänelle. Absurdi väite.

Miksei poliitikkokin menisi normaalin työhön, moni on mennyt.

Kyllä tuo aihe pitäisi nostaa tikunnokkaan. Ovat alunperin olleet kansan luottamustyössä. Tuo on älyllistä epärehellisyyttä.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka muuten pidänkin koko sopeutumiseläkejärjestelmää törkeänä, niin sen verran nyt kyllä puolustan Lindéniä, että hänellä saattaa oikeasti olla vaikeuksia työllistyä mihinkään oikeaan työhön. 

Lindén on yli viisikymppinen, kuten minäkin Lindén on opiskellut yliopistossa tietojenkäsittelyä, kuten minäkin. Minulla on paljon alan työkokemusta, Lindénillä ei ole. Minä en lisäopinnoista huolimatta kelpaa alani työnantajille. Miksi joku Lindén sitten kelpaisi? Minä en myöskään kelpaa mihinkään ns. hanttihommiin; niihin otetaan nuoria ja nättejä kai vain. Miksi Lindén kelpaisi?

Ehkä joku kokkarikaveri voisi järjestää hänelle jotain pikku duunia. Minulla ei ole sellaisia. Muuten en näe, miksi ihmeessä hän työllistyisi mutta minä en.

No koska hän on LINDEN, sä oot nobody.

Tuo on tietysti ihan totta. Mutta tästäkin ketjusta voit päätellä, kumpi mieluummin otettaisiin töihin. Ei se Lindéniys edes työnantajien silmissä aina mikään ansio ole.

Mutta onhan niitä kokkareita, jotka ovat kokeneet shokkiherätyksen työelämän todellisuuteen. Uuden Suomen haastattelusarjassa eduskunnasta vuonna 2015 pudonnut Pia Kauma avautuu siitä, kuinka karua oli viisikymppisenä joutua työttömäksi (https://www.uusisuomi.fi/uutiset/kansanedustaja-pia-kauma-koki-lannista…). Rupesi jatko-opiskelijaksi sitten ja sitä kautta onnistui työllistymään, tosin varmaan suhteillakin oli osansa asiassa. Ihmettelen vain, miten sai työkkäristä luvan opiskella.

Vierailija
62/63 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusallista miten hyvin oikeistopuolueet on edustettuina näissä...

Sanopa muuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linden leikkinyt jotain telekonsulttia ja lennellyt pitkin Afrikkaa. Matkakumppani vähän kuoli mutta meno jatkui.

Tämä juttu oli kyllä semmoinen jonka soisi selviävän, edes median toimesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan