En ymmärrä mistä mies aina suuttuu
Pyysin miestä mukaani ruokakauppaan. En tee niin juuri koskaan, koska se ei yleensä ikinä suostu. Tällä kertaa suostui, mutta alkoi jotenkin ihmeellisesti kiukuttelemaan. No kauppaan päästyä oli ihan kiva tunnelma, naurettiin ja se ei enää kiukutellut yhtään.
MUTTA sitten kun mentiin autoon, se meni taas ihan hiljaiseksi, katteli vaan ikkunasta ulos ja kun yritin liikennevaloissa seistessä ottaa sitä kädestä, se ei koskenut takaisin yhtään. Sitten kysyin että mikä on ja se ei sanonut mitään. Nyt ei olla puhuttu koko päivänä enää mitään ja se meni sohvalle nukkumaan.
Olen koko päivän kelannut läpi mielessäni asioita mistä se on voinut suuttua ja ainoa juttu mikä tulee mieleen on se, kun mentiin sellaiselle kassalle mistä ei saa tupakkaa (olisin sille ostanut) ja sanoin että tosta infosta saa, mutta siinä on aika isot jonot. Sen jälkeen se mökötys nimittäin alkoi. Mutta ei kai tuosta voi oikeasti suuttua??
Mitä helvettiä? Olenko oikeasti jotenkin autisti ja huomaamattani teen tai sanon aina jotain loukkaavaa vai onko toi mies oikeasti joku oikuttekeva teinityttö?
Kohtalotovereita? Mitä pitäisi tehdä? Ei tuommoisen kanssa voi edes yrittää keskustella tästä ongelmasta, kun ne "keskustelut" päättyy aina siihen että se suuttuu niin paljon, että se olen AINA minä joka päätyy pyytämään anteeksi, vaikka en todellakaan ilmaise niitä asioita mitenkään kritisoivasti, vaan silleen että "mä toivon että voisit kertoa mulle jos sua vaivaa joku. Saatan epähuomioissani sanoa tai tehdä joskus jotain tyhmää tarkoittamatta sitä mitenkään pahalla."
Tämä on niin helvetin raskasta. Välillä tekis mieli vaan kadota johonkin ja kattoa tuleeko sille ikävä. Hyvää viikonloppua taas.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:59"]Älä jää tohon. Mulla myös mies, joka hiiltyy ja kuikuttelee ihan älyttömistä asioista. Alkanut oikeastaan vasta myöhemmin, ei se nuorempana ollut tuollainen. Tyyliin, mies ostaa kaupan isoimman säilyketölkin herkkukurkkuja. Avaa sen, syö yhden, jättää sen ämpärin kokoisen tölkin keittiöön haisemaan huoneenlämpöön. Pyydän, että mies tekisi purkille jotain. Kolme päivää kuluu, mitään ei tapahdu. Lopulta koko asunto löyhkää niille kurkuille. Pyydän miestä viimeisen kerran tekemään purkille jotain. Mies alkaa kiukutella, kun mulla ei ole varastossa jotain kannellisia lasipurkkeja, joihin hän voisi laittaa ne kurkut. Kehotan menemään itse kaupasta ostamaan niitä purkkeja. Ei, kun mulla pitäisi olla sellaisia varastossa. Hän ei mitään osta. Ei tällaista jaksa.
Lopulta purkki haisee tiskillä niin, että kannan sen itse roskiin. Sittenkiukutellaan, kun heitin kurkut pois. Itse en voi sietää säilykekurkkuja.
[/quote]
Naurahdin tälle vähän kun kuulostaa niin tutulta. Kun ostan edam-paketin, mies ottaa sen juuston muoveista pois (ja jättää muovit tietty pöydälle, ei esim. roskikseen) ja laittaa sen juustokimpaleen sellaisenaan jääkaapin hyllylle. Yleensä sitten laitan sen juuston semmoseen rasiaan taikka minigrip-pussiin ja mies alkaa tuhisemaan että "semmoset vihannespussit olis paljon käytännöllisempiä, etkö vois semmosia hankkia". AAAGGGHHHH!!
Se ei myöskään osallistu mihinkään kotitöihin, ei siivoa edes jälkiään. Ajelee partaansa vessan matolle eikä putsaa niitä perkeleen karvoja vaikka olisivat siinä kolme vuotta. Vessan jaksaa sentään vetää.
Sitten joskus jos se bongaa jääkaapista jonkun pilaantuneen sipulin, iskee siihen kauhea marttyyrikohtaus ja se siivoaa koko jääkaapin, sitten sanoo mulle että "kannattais vähän kattoa ettei jätä näitä tänne pilaantumaan" ja siivouksen jälkeen tietty mököttää koko päivän.
Toisinaan tuntuu että elän jossain Kummeli-sketsissä.
[/quote]
Voi hitto, tää on ihan kuin mun elämästä.
Mun exä oli tuollainen ja se oli oikeasti ihan kamalaa. Koko ajan sai kulkea pelko perseessä että milloin se ukko taas suutahtaa jostain. Koko ajan sai tuntea syyllisyyttä ja miettiä että mitähän minä taas tein väärin.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:14"]
Oletko käynyt miehesi kotona vanhempia tapaamassa viikonlopun ajan, ei vain lounaan ajaksi. Katoppa mistä miehesi on oppinut moisen vallankäytön, mykkäkoulu on helvetinmoista vallankäyttöä. Kukaan ei sitten voi pakottaa puhumaan.
[/quote]
Olen käynyt. En mä nyt muuta oo huomannut kuin että äiti hemmottelee vielä tänä päivänäkin aikuista poikaansa ihan kuin vauvaa. Tekee iltapalavoileivät ja viikkaa vaatteet valmiiksi reppuun. Ei sen pienenä tarvinnut koskaan tehdä kotitöitä tai ruokaa tai mitään. Sai mennä ja tulla miten halusi.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:59"]
Älä jää tohon. Mulla myös mies, joka hiiltyy ja kuikuttelee ihan älyttömistä asioista. Alkanut oikeastaan vasta myöhemmin, ei se nuorempana ollut tuollainen. Tyyliin, mies ostaa kaupan isoimman säilyketölkin herkkukurkkuja. Avaa sen, syö yhden, jättää sen ämpärin kokoisen tölkin keittiöön haisemaan huoneenlämpöön. Pyydän, että mies tekisi purkille jotain. Kolme päivää kuluu, mitään ei tapahdu. Lopulta koko asunto löyhkää niille kurkuille. Pyydän miestä viimeisen kerran tekemään purkille jotain. Mies alkaa kiukutella, kun mulla ei ole varastossa jotain kannellisia lasipurkkeja, joihin hän voisi laittaa ne kurkut. Kehotan menemään itse kaupasta ostamaan niitä purkkeja. Ei, kun mulla pitäisi olla sellaisia varastossa. Hän ei mitään osta. Ei tällaista jaksa.
Lopulta purkki haisee tiskillä niin, että kannan sen itse roskiin. Sittenkiukutellaan, kun heitin kurkut pois. Itse en voi sietää säilykekurkkuja.
[/quote]
Ongelma on aina se henkilö joka valittaa. Sinulle ei kuulu se mitä mies tekee tai jättää tekemättä.
Jos sinua häiritsee paskaisuus tai kurkkupurkki niin tee asialle jotain ja lopeta toi valittaminen
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:59"]Älä jää tohon. Mulla myös mies, joka hiiltyy ja kuikuttelee ihan älyttömistä asioista. Alkanut oikeastaan vasta myöhemmin, ei se nuorempana ollut tuollainen. Tyyliin, mies ostaa kaupan isoimman säilyketölkin herkkukurkkuja. Avaa sen, syö yhden, jättää sen ämpärin kokoisen tölkin keittiöön haisemaan huoneenlämpöön. Pyydän, että mies tekisi purkille jotain. Kolme päivää kuluu, mitään ei tapahdu. Lopulta koko asunto löyhkää niille kurkuille. Pyydän miestä viimeisen kerran tekemään purkille jotain. Mies alkaa kiukutella, kun mulla ei ole varastossa jotain kannellisia lasipurkkeja, joihin hän voisi laittaa ne kurkut. Kehotan menemään itse kaupasta ostamaan niitä purkkeja. Ei, kun mulla pitäisi olla sellaisia varastossa. Hän ei mitään osta. Ei tällaista jaksa. Lopulta purkki haisee tiskillä niin, että kannan sen itse roskiin. Sittenkiukutellaan, kun heitin kurkut pois. Itse en voi sietää säilykekurkkuja. [/quote] Naurahdin tälle vähän kun kuulostaa niin tutulta. Kun ostan edam-paketin, mies ottaa sen juuston muoveista pois (ja jättää muovit tietty pöydälle, ei esim. roskikseen) ja laittaa sen juustokimpaleen sellaisenaan jääkaapin hyllylle. Yleensä sitten laitan sen juuston semmoseen rasiaan taikka minigrip-pussiin ja mies alkaa tuhisemaan että "semmoset vihannespussit olis paljon käytännöllisempiä, etkö vois semmosia hankkia". AAAGGGHHHH!! Se ei myöskään osallistu mihinkään kotitöihin, ei siivoa edes jälkiään. Ajelee partaansa vessan matolle eikä putsaa niitä perkeleen karvoja vaikka olisivat siinä kolme vuotta. Vessan jaksaa sentään vetää. Sitten joskus jos se bongaa jääkaapista jonkun pilaantuneen sipulin, iskee siihen kauhea marttyyrikohtaus ja se siivoaa koko jääkaapin, sitten sanoo mulle että "kannattais vähän kattoa ettei jätä näitä tänne pilaantumaan" ja siivouksen jälkeen tietty mököttää koko päivän. Toisinaan tuntuu että elän jossain Kummeli-sketsissä.
[/quote]Meillä mies ajaa partansa jokaikinen kerta kun olen pessyt lavuaarin ja jättää partakarvat siihen just pestyyn lavuaariin.monta vuotta niitä pesin pois ja kun viimein uskalsin asiasta sanoa mies suuttui sydänjuuriaan myöten, miten kurja ihminen olen kun tuollaisesta sanon. Puhumattakaan on selvää,että mies ei ikinä siivoa mitään. Ei koskaan. Suuttuu jos uskaltaa mokomaa edes ehdottaa. Kuitenkin minä olen se joka meillä käy töissä...
[/quote]
Mitä sitten? Sinullahan se ongelma eikä miehellä. Se jota häiritsee ne partakarvat siivoaa ne
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:44"]
Sillä jäi kortti kotiin. Kotiin tultua se lähti mitään sanomatta ulos ja tuli takaisin n. 10 minuutin päästä eli se taisi hakea lähikaupasta tupakkaa. Olemme olleet yhdessä kohta kolme vuotta. Mitähän sitten kun lastenteon aika koittaa, joudunko silloinkin käymään aina itse tekemässä ruokaostokset, kun se alkaa kiukuttelemaan jos "joutuu" mukaan.
[/quote]
Ei sinne kauppaan kahta ihmistä tarvita.
[/quote]
Ei välttämättä niin, mutta jos se nyt vaikka joskus ihan itse kävisi kaupassa. Mä teen 9-tuntista työpäivää ja sitten käyn vielä päivän päätteeksi Prisman ruuhkassa pyörimässä, sitten tuun kotiin siivoomaan ja tekemään ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:09"]
Herää, ap. Katso tilannettasi ulkopuolelta. Haluatko elää sellaisessa suhteessa, jossa riita-/pattitilanteen kohdatessa haet ennemmin neuvoa av-palstalta, kuin että kohtaisit kumppanisi ja kommunikoisit hänen kanssaan? Kuulostaa tosin siltä, ettei mies keskustelisi kanssasi vaikka sinä haluisitkin. Siinä tapauksessa sanon sinulle, että ansaitset paljon parempaa. Ei ole hyvä olla suhteessa, jossa joutuu veikkaamaan toisen tunteita tai mielipahan syitä. Näytä/linkkaa miehellesi tämä keskustelu, jos ei muu auta. Jos et näytä sen takia että pelkäät hänen suuttuvan, niin pohdi, mistä se kertoo.
[/quote]
Mitä hemmetin keskustelemista heillä on? Ei suurinta osaa miehistä kiinnosta puhua parisuhteesta, tunteista tai muusta vastaavasta paskasta.
Juuri tuollainen AP:n valittaminen on sellainen asia josta kuka tahansa suuttuu. Minkä hemmetin takia sinne kaupaan pitää mennä kaksi ihmistä? IKINÄ en ole tarvinnut ketään kaupapan mukaan kun käyn ostoksilla
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:51"]
Mä just nyt olenkin taas tosi onnellinen sinkkuudestani! Ai saatana, tuli kyllä elävästi muistoja mieleen, hyi.
[/quote]
Sinkku on aina luuseri. Se kertoo että hän ei kykene elämään muiden ihmisten kanssa. Se on säälittävää
Olen oikeasti ihan säälittävä enkä kestä mitään vihanpitoa. Nytkin tekisi niin paljon mieli mennä tuonne ja halata sitä, jos tämä vaikka menisi sillä ohi. Ei se kyllä yleensä mene. Ehkä yritän pysyä vahvana ja olla kiinnittämättä siihen mitään huomiota. Lapsellista sekin kai on.
Kurjaa nukkua taas yksin.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:19"]
Sillä jäi kortti kotiin. Kotiin tultua se lähti mitään sanomatta ulos ja tuli takaisin n. 10 minuutin päästä eli se taisi hakea lähikaupasta tupakkaa. Olemme olleet yhdessä kohta kolme vuotta. Mitähän sitten kun lastenteon aika koittaa, joudunko silloinkin käymään aina itse tekemässä ruokaostokset, kun se alkaa kiukuttelemaan jos "joutuu" mukaan.
[/quote]
[/quote]
Ei välttämättä niin, mutta jos se nyt vaikka joskus ihan itse kävisi kaupassa. Mä teen 9-tuntista työpäivää ja sitten käyn vielä päivän päätteeksi Prisman ruuhkassa pyörimässä, sitten tuun kotiin siivoomaan ja tekemään ruokaa.
[/quote]
Onko miehesi vaatinut sinua tekemään noi asiat? Jos ei niin mitä valitat?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:59"]Älä jää tohon. Mulla myös mies, joka hiiltyy ja kuikuttelee ihan älyttömistä asioista. Alkanut oikeastaan vasta myöhemmin, ei se nuorempana ollut tuollainen. Tyyliin, mies ostaa kaupan isoimman säilyketölkin herkkukurkkuja. Avaa sen, syö yhden, jättää sen ämpärin kokoisen tölkin keittiöön haisemaan huoneenlämpöön. Pyydän, että mies tekisi purkille jotain. Kolme päivää kuluu, mitään ei tapahdu. Lopulta koko asunto löyhkää niille kurkuille. Pyydän miestä viimeisen kerran tekemään purkille jotain. Mies alkaa kiukutella, kun mulla ei ole varastossa jotain kannellisia lasipurkkeja, joihin hän voisi laittaa ne kurkut. Kehotan menemään itse kaupasta ostamaan niitä purkkeja. Ei, kun mulla pitäisi olla sellaisia varastossa. Hän ei mitään osta. Ei tällaista jaksa. Lopulta purkki haisee tiskillä niin, että kannan sen itse roskiin. Sittenkiukutellaan, kun heitin kurkut pois. Itse en voi sietää säilykekurkkuja. [/quote] Naurahdin tälle vähän kun kuulostaa niin tutulta. Kun ostan edam-paketin, mies ottaa sen juuston muoveista pois (ja jättää muovit tietty pöydälle, ei esim. roskikseen) ja laittaa sen juustokimpaleen sellaisenaan jääkaapin hyllylle. Yleensä sitten laitan sen juuston semmoseen rasiaan taikka minigrip-pussiin ja mies alkaa tuhisemaan että "semmoset vihannespussit olis paljon käytännöllisempiä, etkö vois semmosia hankkia". AAAGGGHHHH!! Se ei myöskään osallistu mihinkään kotitöihin, ei siivoa edes jälkiään. Ajelee partaansa vessan matolle eikä putsaa niitä perkeleen karvoja vaikka olisivat siinä kolme vuotta. Vessan jaksaa sentään vetää. Sitten joskus jos se bongaa jääkaapista jonkun pilaantuneen sipulin, iskee siihen kauhea marttyyrikohtaus ja se siivoaa koko jääkaapin, sitten sanoo mulle että "kannattais vähän kattoa ettei jätä näitä tänne pilaantumaan" ja siivouksen jälkeen tietty mököttää koko päivän. Toisinaan tuntuu että elän jossain Kummeli-sketsissä.
[/quote]Meillä mies ajaa partansa jokaikinen kerta kun olen pessyt lavuaarin ja jättää partakarvat siihen just pestyyn lavuaariin.monta vuotta niitä pesin pois ja kun viimein uskalsin asiasta sanoa mies suuttui sydänjuuriaan myöten, miten kurja ihminen olen kun tuollaisesta sanon. Puhumattakaan on selvää,että mies ei ikinä siivoa mitään. Ei koskaan. Suuttuu jos uskaltaa mokomaa edes ehdottaa. Kuitenkin minä olen se joka meillä käy töissä...
[/quote]
Mitä sitten? Sinullahan se ongelma eikä miehellä. Se jota häiritsee ne partakarvat siivoaa ne
[/quote]
Jepp, käytetyt tamponit jääkaappiin, yöpöydälle ja veskin lattialle. "Sullahan se ongelma on, kun ne sua häiritsee!"
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:30"]
Olen oikeasti ihan säälittävä enkä kestä mitään vihanpitoa. Nytkin tekisi niin paljon mieli mennä tuonne ja halata sitä, jos tämä vaikka menisi sillä ohi. Ei se kyllä yleensä mene. Ehkä yritän pysyä vahvana ja olla kiinnittämättä siihen mitään huomiota. Lapsellista sekin kai on.
Kurjaa nukkua taas yksin.
[/quote]
Miksi sinä valitat koko ajan jostain? Ei ihmekkään että sinun kanssa ei haluta puhua kun valitat koko ajan jostain
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:32"]
[/quote]
[/quote]
Jepp, käytetyt tamponit jääkaappiin, yöpöydälle ja veskin lattialle. "Sullahan se ongelma on, kun ne sua häiritsee!"
[/quote]
Jätä vaan. Ihminen joka ei siedä likasuutta ei voi eläät ässä maailmassa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:51"]
Mä just nyt olenkin taas tosi onnellinen sinkkuudestani! Ai saatana, tuli kyllä elävästi muistoja mieleen, hyi.
[/quote]
Sama täällä. Oikeasti, mikä helvetti se pistää murjottaan ,mutta ei sitten suostuta kertoon, miksi murjotetaan!??! Helpompaa ois hetki huutaa ja raivota ja sitten sopia. Tai vielä parempi puhua ja kertoa, mikä mättää ja sitten sopia. Suuttua saa, muttei sillene, ettei toinen edes tiedä, mistä on kyse.
Minä olin joskus läheisissä väleissä tuollaisen miehen kanssa. Siitä olisi saattanut kehittyä jotain seurusteluakin... Mutta mies oli niin mahdoton jo siinä vaiheessa että onneksi vetäydyin. Suuttui jostain mistä ei kuitenkaan voinut puhua. Hän oli kuvitellut että käyttäydyn tms tietyllä tavalla ja kun niin ei käynytkään, oli se minun syytä. Hän on nykyään naimisissa mutta elämää hankaloittaa se jopa 3 vrk mykkäkoulu.
Mullakin tuli mieleen, ettei vaan olis narsistin vikaa miehessä?
Oli tai ei, joka tapauksessa sun kannalta parasta olisi ottaa ero mahdollisimman pian. Vaikka rakastat miestäsi ja teillä olisi suurimmaksi osaksi ajasta ihan mukavaa yhdessä, niin jos tuollainen käytös on jatkuvaa se menee loppujen lopuksi pahemmaksi ja rasittaa kumpaakin todella paljon. Kokemuksesta voin sanoa..
Tuota voisi kutsua jo henkiseksi väkivallaksi, sinä yrität parhaasi ja yrität keskustella asiallisesti, mutta mies mököttää lapsellisesti syistä, jotka ovat hänen itsensä aiheuttamia ja kiukuttelee siitä sinulle = laskee sinun itsetuntoasi, arvoasi jne.
Oman hyvinvointisi takia paras ratkaisu olisi jättää tuo mies, ennen kuin teillä on lapsiakin, jolloin se on hankalampaa. Tsemppiä ap!
Täällä on joku provoilija, sekä muutaman kirjoittajan mies, jolle ilmeisesti toisen ihmisen huomioon ottaminen ja kunnioittaminen ovat täysin vieraita käsitteitä. Mikä heitä, aikuisia ihmisiä, vaivaa? Onko käytetty pienenä hyväksi vai ollut koulukiusattu, kun pitää rakkaimmalle kostaa ja tehdä arkielämä kurjaksi? Jos todella rakastaa, voisi kuvitella, että tahtoisi yhteisestä elämästä molemmille mukavan. Jonkun pirun suolakurkkupurkin siivoaminen ei todellakaan ole mikään ylitsepääsemätön tehtävä kellekään, joka on sen esille jaksanut myös kaivaa. Tässä on kyse kierosta vallankäytöstä, joka jatkuu niin kauan kuin toinen sen sallii.
[/quote]