En ymmärrä mistä mies aina suuttuu
Pyysin miestä mukaani ruokakauppaan. En tee niin juuri koskaan, koska se ei yleensä ikinä suostu. Tällä kertaa suostui, mutta alkoi jotenkin ihmeellisesti kiukuttelemaan. No kauppaan päästyä oli ihan kiva tunnelma, naurettiin ja se ei enää kiukutellut yhtään.
MUTTA sitten kun mentiin autoon, se meni taas ihan hiljaiseksi, katteli vaan ikkunasta ulos ja kun yritin liikennevaloissa seistessä ottaa sitä kädestä, se ei koskenut takaisin yhtään. Sitten kysyin että mikä on ja se ei sanonut mitään. Nyt ei olla puhuttu koko päivänä enää mitään ja se meni sohvalle nukkumaan.
Olen koko päivän kelannut läpi mielessäni asioita mistä se on voinut suuttua ja ainoa juttu mikä tulee mieleen on se, kun mentiin sellaiselle kassalle mistä ei saa tupakkaa (olisin sille ostanut) ja sanoin että tosta infosta saa, mutta siinä on aika isot jonot. Sen jälkeen se mökötys nimittäin alkoi. Mutta ei kai tuosta voi oikeasti suuttua??
Mitä helvettiä? Olenko oikeasti jotenkin autisti ja huomaamattani teen tai sanon aina jotain loukkaavaa vai onko toi mies oikeasti joku oikuttekeva teinityttö?
Kohtalotovereita? Mitä pitäisi tehdä? Ei tuommoisen kanssa voi edes yrittää keskustella tästä ongelmasta, kun ne "keskustelut" päättyy aina siihen että se suuttuu niin paljon, että se olen AINA minä joka päätyy pyytämään anteeksi, vaikka en todellakaan ilmaise niitä asioita mitenkään kritisoivasti, vaan silleen että "mä toivon että voisit kertoa mulle jos sua vaivaa joku. Saatan epähuomioissani sanoa tai tehdä joskus jotain tyhmää tarkoittamatta sitä mitenkään pahalla."
Tämä on niin helvetin raskasta. Välillä tekis mieli vaan kadota johonkin ja kattoa tuleeko sille ikävä. Hyvää viikonloppua taas.
Kommentit (69)
Nyt on pakko sanoa että jätä se paska jne. Ei ole reilua tuollainen ei.
Sillä jäi kortti kotiin. Kotiin tultua se lähti mitään sanomatta ulos ja tuli takaisin n. 10 minuutin päästä eli se taisi hakea lähikaupasta tupakkaa.
Olemme olleet yhdessä kohta kolme vuotta. Mitähän sitten kun lastenteon aika koittaa, joudunko silloinkin käymään aina itse tekemässä ruokaostokset, kun se alkaa kiukuttelemaan jos "joutuu" mukaan.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:41"]ikää oli?
[/quote]
Lähestulkoon 30
Jäi kortti kotiin? Millainen aikuinen lähtee mihinkään ilman lompsaa?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:41"]ikää oli?
[/quote]
Lähestulkoon 30
[/quote]
Auts. Ei tuo ihan normaalilta kuulosta. Mitä hyvää miehessä on? Itse en noin vaikeaa ihmistä jaksaisi. Koko ajan saat olla varuillaan ja pyytelemässä anteeksi?
Lopeta varominen ja kerro miehelle on eläminen hänen kanssaan on helvetin raskasta kun joutuu kokoajan olemaan varpaillaan että koska se taas suuttuu. Tollaselle suuttujalle ei auta ku laittaa vastaan, että perkelettäkö siinä taas murjotat marttyyrinä kuin jokin teini, avaa suusi ja puhu, kerro mikä on, en ole ajatusten lukija.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:46"]Jäi kortti kotiin? Millainen aikuinen lähtee mihinkään ilman lompsaa?
[/quote]
Lompsa oli mukana, mutta kortti kotona kun oli sillä aiemmin ostanut netistä jotain.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija"time="02.01.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:41"]ikää oli?
[/quote]
Lähestulkoon 30
[/quote]
Auts. Ei tuo ihan normaalilta kuulosta. Mitä hyvää miehessä on? Itse en noin vaikeaa ihmistä jaksaisi. Koko ajan saat olla varuillaan ja pyytelemässä anteeksi?
[/quote]
Silloin kun menee hyvin, olen onnellisempi kuin ikimaailmassa olisin ilman sitä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:47"]Lopeta varominen ja kerro miehelle on eläminen hänen kanssaan on helvetin raskasta kun joutuu kokoajan olemaan varpaillaan että koska se taas suuttuu. Tollaselle suuttujalle ei auta ku laittaa vastaan, että perkelettäkö siinä taas murjotat marttyyrinä kuin jokin teini, avaa suusi ja puhu, kerro mikä on, en ole ajatusten lukija.
[/quote]
Kuulostaa teoriassa ihan fiksulta, mutta ei tommosesta nyt oikeasti saisi muuta kuin riidan aikaiseksi. Mä en ainakaan osaisi tommoiseen räyhäämiseen sanoa mitään jos itse olisin se marttyyri osapuoli.
Toisinaan musta taas tuntuu että se kiukuttelee tolla tavalla siksi, että haluaa ärsyttää mua niin paljon että jätän sen, koska sen tuntien se ei IKINÄ tekisi siinäkään asiassa aloitetta koska "kiusallinen aihe". Saatan olla luulosairas.
Ugh, mun mies on myös tollanen 31v "pissis". Suuttuu tosi helposti kaikesta ja aina on joku ongelma ja ikinä ei ole hänen syy. Ennen pyytelin anteeksi kunnes sain tarpeeksi ja tajusin, että mussa ei ole vikaa. Sanoin tämän joskus miehelleni kun oli mun vuoro olla vihainen "99% riidoista on sun vika jnejne". Tämän jälkeen olen vain ignoorannut tyhmät pissistelyt ja mies kyllä tajuaa nykyään itsekin kun on hölmö - ei vain voi sille tavalleen mitään, mutta on kuitenkin oppinut pyytämään anteeksi kiukuttelua.
Älä jää tohon. Mulla myös mies, joka hiiltyy ja kuikuttelee ihan älyttömistä asioista. Alkanut oikeastaan vasta myöhemmin, ei se nuorempana ollut tuollainen. Tyyliin, mies ostaa kaupan isoimman säilyketölkin herkkukurkkuja. Avaa sen, syö yhden, jättää sen ämpärin kokoisen tölkin keittiöön haisemaan huoneenlämpöön. Pyydän, että mies tekisi purkille jotain. Kolme päivää kuluu, mitään ei tapahdu. Lopulta koko asunto löyhkää niille kurkuille. Pyydän miestä viimeisen kerran tekemään purkille jotain. Mies alkaa kiukutella, kun mulla ei ole varastossa jotain kannellisia lasipurkkeja, joihin hän voisi laittaa ne kurkut. Kehotan menemään itse kaupasta ostamaan niitä purkkeja. Ei, kun mulla pitäisi olla sellaisia varastossa. Hän ei mitään osta. Ei tällaista jaksa.
Lopulta purkki haisee tiskillä niin, että kannan sen itse roskiin. Sittenkiukutellaan, kun heitin kurkut pois. Itse en voi sietää säilykekurkkuja.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:47"]Lopeta varominen ja kerro miehelle on eläminen hänen kanssaan on helvetin raskasta kun joutuu kokoajan olemaan varpaillaan että koska se taas suuttuu. Tollaselle suuttujalle ei auta ku laittaa vastaan, että perkelettäkö siinä taas murjotat marttyyrinä kuin jokin teini, avaa suusi ja puhu, kerro mikä on, en ole ajatusten lukija. [/quote] Kuulostaa teoriassa ihan fiksulta, mutta ei tommosesta nyt oikeasti saisi muuta kuin riidan aikaiseksi. Mä en ainakaan osaisi tommoiseen räyhäämiseen sanoa mitään jos itse olisin se marttyyri osapuoli.
[/quote]
Nimenomaan kunnon riita vain aikaiseksi niin mies oppii että haloo nousee nokn tekee. No itse tein noin ja toimi hienosti, nykyään mies osaa oikein hienosti avautua, ja kertoo mielipahansa. Joskus on hyvä riidellä ja sopia, noi murjotukset kaivaa kuoppaa suhteelle kun niitä ei yleensä selvitetä vaan jatketaan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Perinteinen marttyyrimurjottaja
exä oli just tommoinen, suuttui aina jostakin ja meni kannon nokkaan murjottamaan. En kestä tuota ihmistyyppiä sitten ollenkaan. Asiasta saa ja pitääkin sanoa mutta asioiden selvittämisen jälkeen ne on ohi eikä saa jäädä murjottamaan. Aargh. Tulin ihan vihaiseksi ap: n puolesta. Olisi kyllä keskustelun paikka. Ei kenenkään tarvitse olla ajatustenlukija.
Ihanaa että löytyy samoja asioita läpikäyviä/läpikäyneitä!
Ollaan me joskus tästä mököttämisestä miehen kanssa puhuttu (nolosti tietty WhatsAppissa kun se ei tämmösistä ääneen puhu vaikka asella pakotettais) ja se sanoi että monesti se jatkaa mököttämistä, vaikka ei enää asiasta olisi vihainen, koska siitä tuntuu vaikealta käyttäytyä yhtäkkiä vaan ihan normaalisti. Ja sanoi myös että voi halutessaan pitää mykkäkoulua niin pitkään kuin mahdollista. Vielä lapsellisempaa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:02"]
Ihanaa että löytyy samoja asioita läpikäyviä/läpikäyneitä! Ollaan me joskus tästä mököttämisestä miehen kanssa puhuttu (nolosti tietty WhatsAppissa kun se ei tämmösistä ääneen puhu vaikka asella pakotettais) ja se sanoi että monesti se jatkaa mököttämistä, vaikka ei enää asiasta olisi vihainen, koska siitä tuntuu vaikealta käyttäytyä yhtäkkiä vaan ihan normaalisti. Ja sanoi myös että voi halutessaan pitää mykkäkoulua niin pitkään kuin mahdollista. Vielä lapsellisempaa.
[/quote]
Ei sitä kuulukkaan käyttäytyä sitten normaalisti, sen kuuluu pyytää anteeksi päälle halit ja pusut sitten asia on sovittu ja voidaan olla normaaleja.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:59"]Älä jää tohon. Mulla myös mies, joka hiiltyy ja kuikuttelee ihan älyttömistä asioista. Alkanut oikeastaan vasta myöhemmin, ei se nuorempana ollut tuollainen. Tyyliin, mies ostaa kaupan isoimman säilyketölkin herkkukurkkuja. Avaa sen, syö yhden, jättää sen ämpärin kokoisen tölkin keittiöön haisemaan huoneenlämpöön. Pyydän, että mies tekisi purkille jotain. Kolme päivää kuluu, mitään ei tapahdu. Lopulta koko asunto löyhkää niille kurkuille. Pyydän miestä viimeisen kerran tekemään purkille jotain. Mies alkaa kiukutella, kun mulla ei ole varastossa jotain kannellisia lasipurkkeja, joihin hän voisi laittaa ne kurkut. Kehotan menemään itse kaupasta ostamaan niitä purkkeja. Ei, kun mulla pitäisi olla sellaisia varastossa. Hän ei mitään osta. Ei tällaista jaksa.
Lopulta purkki haisee tiskillä niin, että kannan sen itse roskiin. Sittenkiukutellaan, kun heitin kurkut pois. Itse en voi sietää säilykekurkkuja.
[/quote]
Naurahdin tälle vähän kun kuulostaa niin tutulta. Kun ostan edam-paketin, mies ottaa sen juuston muoveista pois (ja jättää muovit tietty pöydälle, ei esim. roskikseen) ja laittaa sen juustokimpaleen sellaisenaan jääkaapin hyllylle. Yleensä sitten laitan sen juuston semmoseen rasiaan taikka minigrip-pussiin ja mies alkaa tuhisemaan että "semmoset vihannespussit olis paljon käytännöllisempiä, etkö vois semmosia hankkia". AAAGGGHHHH!!
Se ei myöskään osallistu mihinkään kotitöihin, ei siivoa edes jälkiään. Ajelee partaansa vessan matolle eikä putsaa niitä perkeleen karvoja vaikka olisivat siinä kolme vuotta. Vessan jaksaa sentään vetää.
Sitten joskus jos se bongaa jääkaapista jonkun pilaantuneen sipulin, iskee siihen kauhea marttyyrikohtaus ja se siivoaa koko jääkaapin, sitten sanoo mulle että "kannattais vähän kattoa ettei jätä näitä tänne pilaantumaan" ja siivouksen jälkeen tietty mököttää koko päivän.
Toisinaan tuntuu että elän jossain Kummeli-sketsissä.
Miehellä siis ei ollut rahaa ostaa itselleen tupakkaa, vaan sinä olisit ostanut? Jäikö nyt ilman tupakkaa? Kauanko olette olleet yhdessä? Onko miehesi tosiaan kuin keskenkasvuinen kakara? Ihan kuin lapsesta puhuisit.