Mistä syystä olet lakannut asioimasta jossain tietyssä liikkeessä?
Itse: minua on katsottu halveksuen kun menin paikalle, ja siihen syykin selvisi, sitten kun olin lähdössä kyseisestä paikasta pois. En ole sen jälkeen mennyt, kun eivät kerran halua minua asiakkaakseen. Olin ollut heidän asiakkaansa lapsesta asti.
Kommentit (64)
35. No kaupoissa on nykyään tunnit laskettu aika tiukalle. Eli jos tuo olisi tapahtunut meillä niin se kassan lasku kerran päivässä olisi saanut riittää. Tunteihin ei ole laskettu sellaista, että kassa lasketaan useampaan kertaan päivässä. Tämä ei ole siis minun keksimäni asia, vaan yksinkertaisesti kaupalla voi olla tällainen käytäntö. Jos tuo olisi tapahtunut päivällä, sinulle oltaisiin voitu sanoa, että sinuun otetaan yhteyttä, kun kassa on laskettu vuoron päätteeksi.
Olen ollut töissä myös kauppaketjussa, jossa kassat eivät laskeneet itse kassojaan, vaan ne lähetettiin erikseen jollekin firmalle laskettavaksi. Tällaisessa tapauksessakaan et olisi voinut jäädä paikan päälle odottelemaan.
Ja siis edellisten käytäntöjen tarkoitushan ei ole mikään parempi asiakaspalvelu, sitä en väitä hetkeäkään..
Edelleen: sait huonoa palvelua, mutta sinun olisi kannattanut olla esimieheen yhteydessä.
Et valitettavasti kuulosta kovin fiksulta ihmiseltä tässä asiassa, ikävä kyllä.
Olen itse joutunut joskus samaan tilanteeseen. En päässyt seuraamaan kassanlaskua, mutta kassassa oli se ylimääräinen, minkä olin kertonut minulta puuttuvan ja sain sen takaisin. Siksi logiikkasi siitä, että saat puuttuvan rahasi takaisin vain siinä tapauksessa, että kyttäät vieressä, kuulostaa kummalliselta.
Pieni vaatekauppa, jossa myyjä tyrkyttämällä tyrkyttää vaatteita rasittavasti. Vaatteet ovat joko ylihintaisia tai huonolaatuisia. Ehdottelee kovasti vaatteiden sovittamista, kun näkee minun katsovan jotakin vaatetta ja sitten kyttää koko ajan kyselemässä verhon takana ja pyytää näyttämään vaatetta hänellekin. Kehuu vaatteensa maasta taivaaseen, väittää niiden sopivan varmasti kaikille, vaikka vaate olisi minulle ilmeisen pieni. Muutama vuosi sitten haksahdin ostamaan tältä naiselta juhlavan mekon, jota olen käyttänyt korkeintaan kerran juurikin sen vuoksi, että se on sietämättömän tiukka rintakehän kohdalta. Ostin kuitenkin, koska nainen vakuutteli mekon olevan juuri sopivankokoinen ja ajattelin kankaan voivan käytössä antaa vähän periksi. Eipä antanut. Nykyään kartan tätä kauppaa kuin ruttoa. Kyseinen myyjä on tietääkseni myös kaupan omistaja ja näkyy joskus kaupan ovella kyttäämässä, joten tuskinpa kannattaa käydä kokeilemassa onneaan uudestaan toisen, ammattitaitoisemman, myyjän tapaamisen toivossa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:53"]35. No kaupoissa on nykyään tunnit laskettu aika tiukalle. Eli jos tuo olisi tapahtunut meillä niin se kassan lasku kerran päivässä olisi saanut riittää. Tunteihin ei ole laskettu sellaista, että kassa lasketaan useampaan kertaan päivässä. Tämä ei ole siis minun keksimäni asia, vaan yksinkertaisesti kaupalla voi olla tällainen käytäntö. Jos tuo olisi tapahtunut päivällä, sinulle oltaisiin voitu sanoa, että sinuun otetaan yhteyttä, kun kassa on laskettu vuoron päätteeksi.
Olen ollut töissä myös kauppaketjussa, jossa kassat eivät laskeneet itse kassojaan, vaan ne lähetettiin erikseen jollekin firmalle laskettavaksi. Tällaisessa tapauksessakaan et olisi voinut jäädä paikan päälle odottelemaan.
Ja siis edellisten käytäntöjen tarkoitushan ei ole mikään parempi asiakaspalvelu, sitä en väitä hetkeäkään..
Edelleen: sait huonoa palvelua, mutta sinun olisi kannattanut olla esimieheen yhteydessä.
Et valitettavasti kuulosta kovin fiksulta ihmiseltä tässä asiassa, ikävä kyllä.
Olen itse joutunut joskus samaan tilanteeseen. En päässyt seuraamaan kassanlaskua, mutta kassassa oli se ylimääräinen, minkä olin kertonut minulta puuttuvan ja sain sen takaisin. Siksi logiikkasi siitä, että saat puuttuvan rahasi takaisin vain siinä tapauksessa, että kyttäät vieressä, kuulostaa kummalliselta.
[/quote]
Juu, varmasti olisi ollut ok, jos joku toinen kuin kyseinen kassa olisi sen laskenut jossain muussa tilassa. En vain luottanut tuohon henkilöön enää mustamaalaamiseni jälkeen tippaakaan. Kyse oli siitä kuka menettää kasvonsa, minä vai hän. Onneksi totuus voitti.
Halonen. Olin siskojeni kanssa etsimässä välikausitakkia (olemme kaikki siististi ja asiallisesti pukeutuvia, 20+ naisia) ja myyjänainen seurasi meitä kuin haukka läpi osastojen. Meillä ei ollut edes laukkuja mukana, mihin olisimme "ryöstösaaliimme" piilottaneet :D
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:20"]
Vältän joitain tiettyjä R-kioskeja, joissa olen ollut töissä. En jaksa miettiä, moikkaanko vai en, koska en tiedä muistetaanko minua vai ei. Jos mut muistetaan ja en moikkaa, ole kusipää.
[/quote]
Kyllä mä ainakin tervehdin ärrälle mennessä myyjän, tunnen tai en. Sama kauppojen kassat.
Eräs lahtelainen käsityö-tilpehööriliike Vapaudenkadulla. Ensimmäisellä kerralla ajattelin, että tädillä on huono päivä. Toisella kerralla mietin, että enpä tiedä tahdonko tulla tänne enää. Kolmas kerta oli monta vuotta toisen jälkeen, ja kun täti ylimielisenä ihmetteli, ettei ymmärrä minua ollenkaan ja kysyi, että mistäs minä sinulle sellaista mielikuvituslankaa taion, kävelin ulos enkä ole palannut.
En ole käsityöihminen, enkä ole taitava, enkä aina osaa kutsua lankoja ym. niiden oikeilla nimillä, mutta en silti mielestäni ansaitse tuollaista kohtelua. Onneksi netistä voi nykyään rauhassa etsiä sen, mitä tarvitsee, maksaa heti ja hakea lankansa sun muut omasta postilaatikosta.
Stadium. Löysin kerran kivat colleget, mutta sovituskoppien ovissa ei ollut minkäänlaista lukkoa tai edes lappua, jonka voisi kääntää "varattu".
Lakkasin olemasta Oralin asiakas yrityskaupan myötä. Yrityskauppa oli härski, koska Ehrnroothit olivat sekä ostajina että myyjinä ja osakkeista maksettiin hävyttömän surkea preemio. Kymmenen vuoden ajan sinne firmaan kannettiin rahaa kaksin käsin, mutta nyt loppui.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:20"]
Vältän joitain tiettyjä R-kioskeja, joissa olen ollut töissä. En jaksa miettiä, moikkaanko vai en, koska en tiedä muistetaanko minua vai ei. Jos mut muistetaan ja en moikkaa, ole kusipää.
[/quote]
Kyllä mä ainakin tervehdin ärrälle mennessä myyjän, tunnen tai en. Sama kauppojen kassat.
[/quote]
Niin mutta kyllähän sä tuttua tervehdit eri tavalla!
Stadium. Löysin kerran kivat colleget, mutta sovituskoppien ovissa ei ollut minkäänlaista lukkoa tai edes lappua, jonka voisi kääntää "varattu".
[/quote]
No näkeehän kopista, että se on varattu, kun sieltä näkyy jonkun jalat. Yleensä laitan myös kassin niin, että siitä näkyy, että kopissa on joku.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:28"]
[/quote]
No näkeehän kopista, että se on varattu, kun sieltä näkyy jonkun jalat. Yleensä laitan myös kassin niin, että siitä näkyy, että kopissa on joku.
[/quote]
Joo mutta joku hätähousu voi vaan rynnätä sinne ajattelematta sen enempää.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:03"]
Miehen exä on eräässä kaupassa töissä. Ei vain kiinnosta törmätä siihen harppuun, on onneksi muitakin kauppoja.
[/quote]
Hän on siis "harppu" kun sinä taas olet varmaankin luokkaa "säkenöivä kaunotar". BUHAHAHAHAHAH!
JOS hän olisi sinua lihavampi olisit täysin varmasti tuonut sen esille, mutta nyt olit siitä hipihiljaa.... hih! :D
[/quote]
Missä vaatekaupassa muka on?
Andiata, Aleksi. Ystäväni etsi häihin mekkoa. Menimme liikkeeseen ja myyjä kääntyi tuijottamaan meitä erittäin halveksivasti ja tiedusteli, mitä me etsimme. Kiersimme liikkeen, mutta vaate jäi ostamatta. Harvoin olen kohdannut yhtä törkeästi suhtautuvaa asiakaspalvelijaa. Ikävä tilanne, koska liikkeessä myydään mielestäni erittäin kauniita ja tyyikkäitä vaatteita.
Olen maksanut vuosia sitten liikkeessä satasella ja myyjä väitti saaneensa 20 markkaa. Totesin tulleeni automaatilta, joten minulla ei ollut muuta rahaa kuin kyseinen satanen. Myyjä antoi lopulta vaihtorahat, mutta saarnasi minulle, että hän joutuu maksamaan erotuksen, jos kassa heittää! Työskentelin kyseisen ruokakaupan lähellä, joten palasin seuraavana päivänä kysymään, heittikö kassa. Ei heittänyt, totesi myyjä. Hän ei pahoitellut virhettään tai käytöstään mitenkään.
Mikonkadun amarillon poket rasisteja. Siksi en enää kyseisessä paikassa käy, vaikka rasismi ei itseeni kohdistunutkaan.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:10"]
Pieni vaatekauppa, jossa myyjä tyrkyttämällä tyrkyttää vaatteita rasittavasti. Vaatteet ovat joko ylihintaisia tai huonolaatuisia. Ehdottelee kovasti vaatteiden sovittamista, kun näkee minun katsovan jotakin vaatetta ja sitten kyttää koko ajan kyselemässä verhon takana ja pyytää näyttämään vaatetta hänellekin. Kehuu vaatteensa maasta taivaaseen, väittää niiden sopivan varmasti kaikille, vaikka vaate olisi minulle ilmeisen pieni. Muutama vuosi sitten haksahdin ostamaan tältä naiselta juhlavan mekon, jota olen käyttänyt korkeintaan kerran juurikin sen vuoksi, että se on sietämättömän tiukka rintakehän kohdalta. Ostin kuitenkin, koska nainen vakuutteli mekon olevan juuri sopivankokoinen ja ajattelin kankaan voivan käytössä antaa vähän periksi. Eipä antanut. Nykyään kartan tätä kauppaa kuin ruttoa. Kyseinen myyjä on tietääkseni myös kaupan omistaja ja näkyy joskus kaupan ovella kyttäämässä, joten tuskinpa kannattaa käydä kokeilemassa onneaan uudestaan toisen, ammattitaitoisemman, myyjän tapaamisen toivossa.
[/quote]
Mikä suomalaisia vaivaa kun ei myyjälle uskalleta sanoa "ei kiitos"? Tässä kjetjussa on muitakin vastaavia juttuja kun ei ole kehdattu lähteä kaupasta ostamatta. Kasvakaa aikuisiksi, nynneröt!
[/quote]
Kovinkaan monessa kaupassa sovituskoppeja ei saa lukkoon koska a) myymälävarkaat b)narkkarit c) dokaavat teinit d) paneminen
miten tää on joillekki niin kauhee ongelma ettei sovaria saa lukkoon, missä sen saa lukkoon?
Kaupassa, jossa myyjä, todennäköisesti yrittäjä itse, puhui selvästi omia asioitaan puhelimessa vartin verran. Olin ainoa asiakas ja tullut paikalle 20 minuuttia ennen sulkemisaikaa. Ensimmäinen asia, minkä myyjä sanoi, lopetettuaan puhelun, että meillä on sitten kohta sulkemisaika. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta siinä liikkeessä.
Eräs kosmetiikkaliike, missä myyjä, myös tässä tapauksessa yrittäjä itse, oli niin kova arvostelemaan kaikkia niitä tuotteita, mitä heillä ei myyty, että ei huvittanut mennä sinnekään toiste. No se oli sellaisten nirppanokkaldyjen liike muutenkin. Lopettanut nyt.
En yleensä käy osuuskaupoissa (kepulaista)
Tikkurilan Tarjoustalossa ei koskaan ole myyjää, jolta kysyä neuvoa.