Mistä syystä olet lakannut asioimasta jossain tietyssä liikkeessä?
Itse: minua on katsottu halveksuen kun menin paikalle, ja siihen syykin selvisi, sitten kun olin lähdössä kyseisestä paikasta pois. En ole sen jälkeen mennyt, kun eivät kerran halua minua asiakkaakseen. Olin ollut heidän asiakkaansa lapsesta asti.
Kommentit (64)
Moni helsinkiläinen tietää WTC Barbers- parturin Helsingin ydinkeskustassa. Itsekin kävin siellä vuosia sitten, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Eipä ole meno näköjään muuttunut...:
Pari vaateliikettä olen raakannut listoiltani. Molemmat sellaisia liikkeitä, joissa myydään laadukkaita vaatteita aikuiseen makuun. Ensimmäisessä olin sovittelemassa jakkupukua ja siihen sopivaa toppia. Myyjä toi liian pienen koon ja kun se sitten kiristi, niin eikös tämä myyjä loihenut lausumaan, että kun teillä on nuo rinnat. Siis mitä? Eikö jokaisella aikuisella naisella ole rinnat? En ole edes mikään povipommi, ihan sellainen B-kuppi vain. Kierrän liikkeen kaukaa, olkoot miten laadukkaita vaatteita tahansa.
Toinen tapaus sattui, kun olin etsimässä mukavaa lämmintä ulkoilutakkia. Ei ollut löytyä sopivankokoista. Osa oli liian suuria, aivan kuin olisi ollut vanha täkki päällä (en sanonut ääneen, jos sitä luulitte), osa taas liian tiukkoja. Ja mitä sanookaan rouva myyjä? On tainnut tulla syödyksi vähän liikaakin? Siis mitä? Mitä kauppiaalle kuuluu, millaiset mitat asiakkaalla on. Myönnän, etten ole mikään elämänlanka, mutta ei siltikään tarvitse tulla tölväisemään. Olin aikaisemmin hankkinut siitä liikkeestä useinkin vaatteita ja maksanut aika suolaisen hinnan aina välillä, mutta enää en sen putiikin ovea aukaise. Tölviköön muita. - Samana päivänä kävin toisessakin liikkeessä samalla asialla ja mikä ero! Palvelu kerrassaan loistavaa.Ei haitanneet jenkkakahvat tai linjaviat. Mukavia jutelleet soviteltiin takkeja. Jos sopiva koko oli päässyt loppumaan, niin oltiin heti valmiita tilaamaan. Sain vähän balsamia haavoille!
Yksi kauppa on todella vaakalaudalla. Sen eräs myyjä on päättänyt että olen myymälävaras ja on vain ajan kysymys kun hän saa minut kiinni näpistelystä. Enkä todellakaan kuvittele tätä. Hän seuraa minua kaupan sisällä aina joka paikkaan ja tarkkaa silmä kovana mitä teen. Viimeksikin hän oli sijoittunut muutaman hyllyn päähän suoraan näköetäisyydelle ja tuijotti sieltä, en tiedä miten kauan kyyläsi ennenkuin lopulta huomasin hänet. Lähdin heti pois kun alkoi ahdistaa. Oikeasti todella raivostuttavaa ja masentavaa. Tekisi mieli antaa hänen pomolle napakkaa palautetta, ja ehkäpä annankin. Muutenkin tämä myyjä on todella töykeä ja paiskaa vaihtorahat käteen mitään sanomatta, muillekin kuin minulle siis. Harmi vaan, on muuten hyvä kauppa jossa hyviä tuotteita ja tarjouksia.
Tampereella Vero Modassa Hämeenkadulla oli niin ärsyttävä myyjä, niin ärsyttävä etten enää pystynyt käymään siellä. Kun sanoin etten tarvii apua niin kuitenki huutelee sieltä "Tossa mallissa on viittä eri väriä. Toi on tosi magee, just eilen tuli, löytyy myös vihreenä" jnejne.
Erästä muutakin vaatekauppaa välttelen myyjän vuoksi, en siksi että hän olisi ärsyttävä tai mitään, kunhan välttelen.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:03"]
Maksoin satasella ja sain takaisin kahdestakympistä. Kun tästä huomautin, niin kassa syytti valehtelijaksi. Pyysin laskemaan kassan. Koska oli melkein sulkemisaika, kassa vaati minua odottamaan sitä noin 20 minuuttia. Odottelin siis sivussa ja kuulin kyllä, kuinka kassa haukkui minua valehtelijaksi muille asiakkaille ja kollegoilleen. Aika tuli täyteen ja menin kassan viereen seuraamaan rahojen laskemista. Kassa kommentoi, ettei minun tarvitsisi olla siinä, vaan voisin kuulemma odotella kauempana. Totesin, että haluan nähdä laskutoimituksen. Kävi ilmi, että kassassa oli 80 e ylimääräistä eli minun sataseni loppuosa. Kassa palautti ne minulle nyrpeänä. Mitään pahoittelua tai anteeksipyyntöä en saanut. Tuon tapauksen jälkeen en ole kyseisessä kauppaketjussa ostoksiani tehnyt.
[/quote]
Oisko kassa tehny tahallaan tuon, että ois saanu itselleen ne rahat? Tai sit oli itse siinä uskossa, että on antanut oikein takaisin.
[/quote]
No ei kukaan kassalla työskentelevä voi olla niin tyhmä, että luulee, että saa pitää rahat, jos antaa väärin takaisin ja sitä ei kukaan huomaa. Usein kassalla voi olla myös valvontakamera, josta voi sitten viime kädessä tarkistaa asian, jos jo kaikki muut keinot on käyty läpi eli kassa on laskettu, esimiehelle kuvailtu tilanne jne. Ei se vaan kuule ihan noin mene, että kaupan myyjä voi tunkea vaihtorahoja omaan taskuunsa!
Tuo tilanne kuulostaa vaan siltä, että kassahenkilöllä ei ole ollut kovin paljon työkokemusta ja kykyä hoitaa tilannetta hyvin, siksi noin kömpelöä käytöstä.
terv. myyjä itsekin
Turun Hansakorttelin Glitterissä. Muistaakseni kiharatukkainen naismyyjä ilkkui ja nauroi minulle ivallisesti, sillä en olisi suostunutkaan ostamaan tuotteita joissa oli alennus tarra, mutta eivät sitten olleetkaan alennuksessa tarrasta huolimatta? No paniikissa menin ja ostin ne paskat helyt, jotta pääsisin tilanteesta pois nopeasti. Sen koommin en ole käynyt, enkä tule ikinä enää käymäänkään.
Hämeenlinnassa Ninjassa käymisen lopetin kokonaan kun myyjä hengitti niskaan. Aina tuli sieltä tiskin takaa selän taa seisomaan ja seurasi perässä. VITTU
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:51"]
Tampereella Vero Modassa Hämeenkadulla oli niin ärsyttävä myyjä, niin ärsyttävä etten enää pystynyt käymään siellä. Kun sanoin etten tarvii apua niin kuitenki huutelee sieltä "Tossa mallissa on viittä eri väriä. Toi on tosi magee, just eilen tuli, löytyy myös vihreenä" jnejne.
[/quote]
Taidan tietää ketä myyjää tarkoitat, itselläkin mennyt boikottiin hänen takia. Ja tamperelaiset bloggaajat kirjoitteli miten ihana ja pirtsakka tämä kyseinen myyjä on :")
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:03"]
No mikä se syy oli ap?
[/quote]
Olin tullut hakemaan erästä tuotetta, ja selvisi että se oli maksettu puolestani. En ollut tästä tietoinen.
[/quote]
Alapeukuttajille: tämä tilanne meni siis siten, että menin liikkeeseen sisälle jossa oli tiskillä pari myyjää jotka olen tuntenut näöltä ja nimeltä jo vuosia. He eivät sanoneet minulle mitään, vaan katsoivat liioitellun halveksuvasti, ja lähtivät sitten takahuoneeseen. Jouduin odottamaan yksinäni ennen kuin paikalle tuli kolmas myyjä joka otti minut vastaan. Nämä myyjäthän eivät siis tiedä niitä syitä joiden takia joku on saattanut käydä tuotteen puolestani maksamassa. Jokuhan voi järjestää tällaisen yllärin esim. sairaalle sukulaiselle...
Tampereella eräs divari..kiva paikka, paljon kirjoja. Mutta siellä on pari rouvaa joista jompi kumpi tulee ihan viereen hyllyttään kirjoja kun itse selailen kirjoja.
Mietin vaan että mihin vittuun ne luulee että tunkisin niitä kirjoja? Housuihin? En ole mielestäni varkaan näköinen, mutta en keksi muuta syytä tuolle ihme kyttäämiselle..Viimeksi kun kävin, aloin höpötellä sille naiselle ja sitä selkeästi vitutti vastailla.
Omituinen tapa änkeä melkein kosketusetäisyydelle..onhan niillä kameratkin. Outoja ihmisiä.. en nyt sitten ole laittanut paikkaa kokonaan boikottiin kun siellä on niin paljon kivoja kirjoja, mutta inhoan tommosta käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:07"]Kaupan myyjä kysyi tarvitsenko apua. Sanoin, että katselen nyt ensin vaan ja kysyn sitten apua jos tarvitsen. Tämä oli myyjälle ok ja hän poistui sivummalle. Varmaan minuutin kuluttua hän kuitenkin palasi selittämään tuotteen ominaisuuksia ja suorastaan tyrkytti tuotetta minulle. Sanoin että katselen vielä muualta ja lähdin. Sen jälkeen en ole koskaan kyseiseen kauppaan palannut. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin väkisin tyrkytys, etenkin kun olin aiemmin sanonut, että haluan ensin katsella itse.
[/quote]
Mä olin joskus kaupassa töissä missä myyjät pakotettiin tohon. Joka kerta se tuntui itsestäkin hirveälle tyrkyttämiselle, mutta esimies valvoi tätä kuin Haukka ja huutoa tuli jos ei toiminut näin :(
Olen saanut Halosella niin käsittämättömän törkeää palvelua kahteen eri otteeseen, etten ole kyseiseen kauppaketjuun kantanut ropoakaan kohta kymmeneen vuoteen.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:03"]
Maksoin satasella ja sain takaisin kahdestakympistä. Kun tästä huomautin, niin kassa syytti valehtelijaksi. Pyysin laskemaan kassan. Koska oli melkein sulkemisaika, kassa vaati minua odottamaan sitä noin 20 minuuttia. Odottelin siis sivussa ja kuulin kyllä, kuinka kassa haukkui minua valehtelijaksi muille asiakkaille ja kollegoilleen. Aika tuli täyteen ja menin kassan viereen seuraamaan rahojen laskemista. Kassa kommentoi, ettei minun tarvitsisi olla siinä, vaan voisin kuulemma odotella kauempana. Totesin, että haluan nähdä laskutoimituksen. Kävi ilmi, että kassassa oli 80 e ylimääräistä eli minun sataseni loppuosa. Kassa palautti ne minulle nyrpeänä. Mitään pahoittelua tai anteeksipyyntöä en saanut. Tuon tapauksen jälkeen en ole kyseisessä kauppaketjussa ostoksiani tehnyt.
[/quote]
Nyt suhteellisuudentaju hoi. Jos kassa pitää laskea, niin sitä ei välttämättä voi tehdä juuri sillä sekunnilla, kun virhe on tapahtunut.
Mutta kassahenkilö ei ollut kyllä asiallinen ja hänen olisi pitänyt suhtautua asiaan eri tavalla. Puhumattakaan, että olisi hoitanut tilannetta tyylikkäästi. Olisit antanut palautetta hänen esimiehelleen.
Meillä kassaa ei lasketa asiakkaan nähden ja olisin myös itse huomauttanut, jos asiakas olisi tullut siihen viereen odottamaan. Huomautan myös työkavereille, jotka tulevat viereen odottelemaan, että en pidä siitä. Eli mielestäni olit kohtuuton, jos odotat, että saat kytätä kassanlaskua. Silti ihmettelen, miksi myyjä ei ole poistunut toiseen huoneeseen laskemaan kassaa.
[/quote]
Kaupassa oli useita kassoja käytössä, joten yhden kassan laskeminen hieman aiemmin tuskin olisi ollut ongelma, mutta odottelin kyllä sen parikymmentä minuuttia, koska tiesin olevani oikeassa. Mutta jos olisi ollut useita tunteja kaupan sulkemiseen, niin miten mielestäsi olisi pitänyt toimia? Olisiko minun pitänyt odottaa se viisi tuntia vai palata kauppaan takaisin sulkemisaikaan?
Halusin seurata laskutoimitusta vieressä, koska kassa mustasi maineeni haukkumalla minua valehtelijaksi kymmenien ihmisten läsnä ollessa. Minusta se oli erittäin törkeä teko. Jos hän olisi laskenut kassan jossain muualla, niin tuskinpa olisin ikinä saanut rahojani takaisin. Laskutoimitus olisi varmasti osoittanut kassan täsmäävän, eikö?
Vältän joitain tiettyjä R-kioskeja, joissa olen ollut töissä. En jaksa miettiä, moikkaanko vai en, koska en tiedä muistetaanko minua vai ei. Jos mut muistetaan ja en moikkaa, ole kusipää.
Forumin H&M:ssä en enää käy, ihan vaan koska se on jotenkin niin sotkuinen. Muuten lafkassa ei sinänsä ole vikaa, Aleksanterinkadun liike on siistimpi.
40 jatkaa: muuten en oo niin mielenipahoittaja, että jonkun yhden törpön myyjän takia lopettaisin jossain kaupassa asioimisen.
Stokkan kosmetiikkaosastolla suhtautuivat useampaan otteeseen kuin halpaan makkaraan ollessani vähän nuorempi, ei ole pahemmin tehnyt mieli asioida kys. puljussa.