Jumangeuda, veroprosenttini on 31!
Ja mitä sillä saa? Ei mitään! Kaikesta maksetaan suurimman mukaan, mutta mitä sillä saa?
Täällä päin lapset saa päivähoitopaikan liian isosta ryhmästä jossa hoitajat vaihtuu kuukausittain (enkä edes valehtele). Ruoka mitä siellä tarjotaan, on ala-arvoista. Lähin koulu natisee liitoksistaan. Teitä ei aurattu kaupungin toimesta kun lunta tuli, ja nyt kun katsoo ikkunasta ulos niin ei näköjään ole hiekoitettukaan. Yritin maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona saada kuopukselle lääkäriaikaa, mutta sellaista ei ole antaa. Päivystys on aivan täynnä ja iltapäivystykseen ei tietenkään flunssapotilaita oteta. Eli eikun yksityiselle.
Bussimaksut nousee, kaikki kustannukset nousee, ja oma pieni palkankorotus häviää nousevan veroprosentin alle. Nyt ottaa päähän ihan huolella tämä maa!
Kommentit (71)
Ihan hölynpölyä. Kirurgin ei todellakaan tarvitse muuttaa Norjaan rahan perässä, oli lainaa miten paljon tahansa.
Bullshit.
Ap, sinun pitää olla onnellinen, että olet sosiaalivaltion kulmakivi ja saat asua täällä.
Mulla brutto 2900 € ja veroprosentti 28! Ei näillä tuloilla sinkkunainen Helsingissä pärjää jos tässä keskustassa asustelee.
Miten jollain voi olla 48% verot? Haloo!! Kuka jaksaa tehdä duunia jos puolet otetaan pois? Järki käteen poliitikot nyt,jotain muita ratkaisuja pitää olla kuin älyttömät verot.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:14"]
Mulla brutto 2900 € ja veroprosentti 28! Ei näillä tuloilla sinkkunainen Helsingissä pärjää jos tässä keskustassa asustelee.
[/quote]
Nyt valehtelet. Noin 36 000 euron vuosituloilla Helsingissä kirkkoon kuuluvan, ei vähennyksiä omaavan veroprosentti on 21,5%.
Eli menitkö valehtelemaan vai lasketko nohevana eläkevakuutusmaksun 5,70 % ja työttömyysvakuutusmaksun 0,65 % siihen mukaan? Ei niitä mainita kun puhutaan veroprosentista.
Jos ne laskisi mukaan, niin ap:lla menee sitten noin 38%. Ei voi verrata omenia ja appelsiineja...
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:45"]Ja mitä sillä saa? Ei mitään! Kaikesta maksetaan suurimman mukaan, mutta mitä sillä saa?
Täällä päin lapset saa päivähoitopaikan liian isosta ryhmästä jossa hoitajat vaihtuu kuukausittain (enkä edes valehtele). Ruoka mitä siellä tarjotaan, on ala-arvoista. Lähin koulu natisee liitoksistaan. Teitä ei aurattu kaupungin toimesta kun lunta tuli, ja nyt kun katsoo ikkunasta ulos niin ei näköjään ole hiekoitettukaan. Yritin maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona saada kuopukselle lääkäriaikaa, mutta sellaista ei ole antaa. Päivystys on aivan täynnä ja iltapäivystykseen ei tietenkään flunssapotilaita oteta. Eli eikun yksityiselle.
Bussimaksut nousee, kaikki kustannukset nousee, ja oma pieni palkankorotus häviää nousevan veroprosentin alle. Nyt ottaa päähän ihan huolella tämä maa!
[/quote]
Mulla on 40,5
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:35"] Mulla veroprosentti 48.. aloitankin kesällä työt Norjassa jonne muutan. Palkka säilyy samana (12 t/kk) mut veroprosentti vain 20! Odotan innolla. Perhe jää suomeen. Pakkoratkaisu kun mies jäi työttömäksi ja iso talolaina maksettavana mun kontolla nyt. [/quote] Mihin menet töihin? Borvåån öljyjalostamolleko? [/quote] En. Olen yksityisellä kirurgina. Toimeenkuva pysyy samana, maa vaihtuu.
[/quote]
Aika harvalla yksityisellä sektorilla työskentelevällä kirurgilla talolaina on puolison tuloista kiinni, mutta ok. Mitä sillä talolla muuten tekee, jos ei siinä pysty asumaan, kun pitää muutta töiden vuoksi ulkomaille.
[/quote]
Perhe jää Suomeen. Sehän lukee yllä. Eihän sinne Norjaan tarvii heti loppuelämäksi suunnitella muuttavansa. Sen päätöksen voi tehdä myöhemmin. Norjaa olen itsekin miettinyt, jos jään työttömäksi.
[/quote]
Joo, Norjassa on hyvä palkkataso. Siksi ihmetyttääkin, että muuttavalla kirurgilla palkka olisi Norjassa sama kuin Suomessa. Eikä tuossa veroetuakaan hänelle tosiaan tule, kierrättäisi vaan tulonsa yhtiön kautta, kuten muutkin. Norjassa yleinen hintataso, ruoka ym. on kuitenkin korkeampi kuin meillä täällä, eikä siitä talostakaan iloa hänelle ole.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:14"]Mulla brutto 2900 € ja veroprosentti 28! Ei näillä tuloilla sinkkunainen Helsingissä pärjää jos tässä keskustassa asustelee.
[/quote]
Veroprosentti vai ennakonpidätysprosentti?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:14"]
[/quote]
No huh, mulla samoilla tuloilla 22%... ja kuulun kirkkoon eikä korkovähennyksiä. Ja verotuskotikunta Helsinki.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:14"]Mulla brutto 2900 € ja veroprosentti 28! Ei näillä tuloilla sinkkunainen Helsingissä pärjää jos tässä keskustassa asustelee.
[/quote]
Veroprosentti vai ennakonpidätysprosentti?
[/quote]
Ei av-mammat näe noilla mitään eroa :D
Norjassa ei tosiaankaan ole 12 000 euron kuukausituloisella (eli lähes1,5 miljoonaa kruunua vuodessa ansaitsevalla) veroprosentti 20. Kannattaisi hiukan googlata, ennen kuin lähtee trollaamaan. Mutta toisaalta ihan hyvä trolli, koska itsekin kiinnitin huomion muihin epäloogisuuksiin kirurgin viesteissä, kuin siihen, että norjalainen verotus oli siinä ihan persiillään :D
(ja jos ajattelee, että sairaanhoitajien palkat ovat Norjassa kaksinkertaiset Suomeen verrattuna, kuinka yksityisen sektorin kirurgeilla ne olisivat vain suomalaisella tasolla)
No jumangeuda! Mä asetin veroprosentiksi 5,5 (10 000 e vuodessa), ja sekin on yläkanttiin. Tuntuupa pieneltä, kun tulot on vähentynyt puolella.
Minun veroprosenttini on 35. Bruttotulot tosin hyvät, mutta ei nettotuloilla herroiksi elellä, kun pakko asua pääkaupunkiseudulla, kun työt täällä ja asuminen järkyttävän hintaista. Lisäksi maksetaan korkeimmat päivähoitomaksut (n. 600 euroa yhteensä) kahdesta lapsesta, terveellinen ruoka maksaa naurettavan paljon ja pakko olla kaikille sairasvakuutukset, kun ei julkiselle pääse lääkärille inhimillisessä ajassa. Välillä tuntuu, ettei elintasomme paljon poikkea amiksen käyneen veljeni ja hänen vaimonsa elintasosta, vaikka bruttotulot alle puolet siitä, mitä meillä. Verotus syö niin ison osan.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:35"] Mulla veroprosentti 48.. aloitankin kesällä työt Norjassa jonne muutan. Palkka säilyy samana (12 t/kk) mut veroprosentti vain 20! Odotan innolla. Perhe jää suomeen. Pakkoratkaisu kun mies jäi työttömäksi ja iso talolaina maksettavana mun kontolla nyt. [/quote] Mihin menet töihin? Borvåån öljyjalostamolleko? [/quote] En. Olen yksityisellä kirurgina. Toimeenkuva pysyy samana, maa vaihtuu.
[/quote]
Aika harvalla yksityisellä sektorilla työskentelevällä kirurgilla talolaina on puolison tuloista kiinni, mutta ok. Mitä sillä talolla muuten tekee, jos ei siinä pysty asumaan, kun pitää muutta töiden vuoksi ulkomaille.
[/quote]
Perhe jää Suomeen. Sehän lukee yllä. Eihän sinne Norjaan tarvii heti loppuelämäksi suunnitella muuttavansa. Sen päätöksen voi tehdä myöhemmin. Norjaa olen itsekin miettinyt, jos jään työttömäksi.