Jumangeuda, veroprosenttini on 31!
Ja mitä sillä saa? Ei mitään! Kaikesta maksetaan suurimman mukaan, mutta mitä sillä saa?
Täällä päin lapset saa päivähoitopaikan liian isosta ryhmästä jossa hoitajat vaihtuu kuukausittain (enkä edes valehtele). Ruoka mitä siellä tarjotaan, on ala-arvoista. Lähin koulu natisee liitoksistaan. Teitä ei aurattu kaupungin toimesta kun lunta tuli, ja nyt kun katsoo ikkunasta ulos niin ei näköjään ole hiekoitettukaan. Yritin maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona saada kuopukselle lääkäriaikaa, mutta sellaista ei ole antaa. Päivystys on aivan täynnä ja iltapäivystykseen ei tietenkään flunssapotilaita oteta. Eli eikun yksityiselle.
Bussimaksut nousee, kaikki kustannukset nousee, ja oma pieni palkankorotus häviää nousevan veroprosentin alle. Nyt ottaa päähän ihan huolella tämä maa!
Kommentit (71)
Mun brutto on 2750 ja veroprosentti 16.5.
Mulla veroprosentti 28. Bruttotulot 4500€ kk, kuulun kirkkoon ja asun stadissa. Korkealta kuulostaa ap:n veroprosentti, suosittelen tarkistamista!
Se on ihan sama miten niitä verokortin tietoja tarkistelee. Lopputulos on kuitenkin sama. Suomen verotus on järkyttävän kovaa ja lisää tulee kokoajan. Miten ihmeessä voi olla ALV 24% perusteltua? Siis ostat jotain ja samalla maksat yhden neljäsosan valtiolle. Miten valtio on tuottanut lisäarvoa tuotteelle tai palvelulle 24% edestä?
Pienikin elämänmuutos tai takapakki tapahtuu elämässä niin kyllä täällä on ns. hyväosaisetkin ihan pulassa.
Kannattaa äänestää jaloilla, jos pystyy. Keskustan kauhukabinetti kun pääsee valtaan niin meno vain kiihtyy. Pekkarointi alkaa ja viimeinekin toivo on menetetty.
Tsemppiä Norjaan.
Suomalaiset aktiiviset hyvinkoulutetut ammattilaiset: rakennetaan muiden maiden yhteiskuntia ja hyvinvointia kun isänmaa on näyttänyt meille todelliset kasvonsa!
Ennakonpidätysprosentti on mulla 49%, just sain palkankorotuksen, mut eipä siitä mitään jää käteen ku verot nousi. Vituttaa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:00"]
Ennakonpidätysprosentti on mulla 49%, just sain palkankorotuksen, mut eipä siitä mitään jää käteen ku verot nousi. Vituttaa.
[/quote]
Eli sinun ostovoimasi on eurosta 28 senttiä.
Oletko tyytyväinen, tunnetko itsesi varakkaaksi peräti eliitin edustajaksi, jolle täällä palstalla ollaan kateellisia?
Haluatko lisää vastuuta ja kuukausipalkkaan kuuluvia ylitöitä, stressiä ja pottuilua, mikä tuolla veroprosentilla tulee varmasti palkanlisänä.
Kyllä kannattaa vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:00"]
[/quote]
Eli sinun ostovoimasi on eurosta 28 senttiä.
Oletko tyytyväinen, tunnetko itsesi varakkaaksi peräti eliitin edustajaksi, jolle täällä palstalla ollaan kateellisia?
Haluatko lisää vastuuta ja kuukausipalkkaan kuuluvia ylitöitä, stressiä ja pottuilua, mikä tuolla veroprosentilla tulee varmasti palkanlisänä.
Kyllä kannattaa vai mitä?
[/quote]
korjaus 27 senttiä
Joko ap:llä on bruttopalkan päälle työsuhdeauto tai sitten hän asuu kunnassa, jossa on tosi korkea kunnallisveroprosentti. Minulla on reilun 4800 eur:n kuukausituloilla veroprosentti Espoossa 29,5, vaikka minulla ei ole mitään vähennyksiä.
Minulla veroprosentti 42%... Ja kun otetaan sitten verotukseen vielä se tulorajan yli menevä osuus niin palkasta lähtee 55%. Että koiralla siinä sitten hymyillä
Verokortin prosentit ovat vain arvioita ja arviot ovat v. 2013 tuloista, jossa huomioidaan automaattisesti tehtävät vähennykset esim. tulonhankkimisvähennys, mutta ei esim. matkavähennyksiä jne. samoin tulorajat ovat arvioitu v. 2013 tulojen perusteella. Verokortin tiedot ovat vain arvioita ja lopullisessa verotuksessa selviää mikä on oikea prosentisi.
Voit tehdä verokorttiisi muutokset, joko netissä tai verohallinnossa, myös kesken vuotta.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:28"]
Verokortin prosentit ovat vain arvioita ja arviot ovat v. 2013 tuloista, jossa huomioidaan automaattisesti tehtävät vähennykset esim. tulonhankkimisvähennys, mutta ei esim. matkavähennyksiä jne. samoin tulorajat ovat arvioitu v. 2013 tulojen perusteella. Verokortin tiedot ovat vain arvioita ja lopullisessa verotuksessa selviää mikä on oikea prosentisi.
Voit tehdä verokorttiisi muutokset, joko netissä tai verohallinnossa, myös kesken vuotta.
[/quote]
Kyllä kaikki tämän tietää. Kyse ei ole ollenkaan ennakonpidätysprosentin ja todellisen veroprosentin välisestä erosta vaan siitä että verotus on aivan jäätävän kovaa. Se on se ja sama onko verokortissa 43,5% ja sitten saat 500 euroa takaisin. Vai 43,2% ja maksat valtiolle 150 euroa lisäveroja.
Kyse on siitä että byrokraatti istuu jokaikinen päivä pöydässäsi ahmien tulosi. Byrokraatilla ei ole sairaanhoitajan, opettajan, palomiehen tai poliisin asua. Byrokraatti on näkymätön vieras joka asuu virastotalossa ja käy suomalaisilla kylässä. Heitä on monta sataatuhatta ja he kertovat kuinka pitää elää ja kuinka paljon heille pitää antaa rahaa. He eivät tee tuottavaa työtä vaan heitä ylläpidetään tuottavan kansanosan puolesta.
Myös verottaja on byrokraatti. Hänellä ei ole oikeutta kansan yli. Jos ei ole kansaa ei ole byrokraattia.
Byrokraatin elämään on tulossa muutos.
Tämä ei voi jatkua näin.
Hommaa tuolla palkalla sairauskuluvakuutukset lapsille, sillä huoltosuhteen tästä vain pahentuessa ei lääkäriaikoja tule sitäkään vähään saamaan julkiselta puolelta. Varmasti ihan parhaiten sijoitetut eurot mitä löydät.
Itse nappasin 800 eurolla uudet vakuutukset lapsille (entisten rinnalle), jotka ovat voimassa 100 v asti. Noilla 18 tai 25 asti voimassa olevilla lasten vakuutuksilla kun ei tee mitään (paitsi nyt tietty, kun ovat vielä sen alle).