Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu. Hopihop mukaan muutkin!

Vierailija
02.01.2015 |

Vai onko liian hankala aika aloittaa tipatonta kun vielä viikonloppu ja loppiainen tulossa?

Oispa kiva jos löytyis muitakin - voitais tähän päivitellä kuulumisia.

Ja haastan ihan erikoisesti mukaan ne sivistyneistön edustajat jotka tulee tähän kohta päivittelemään tipattoman tarpeettomuutta :)

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:39"]No ei ole tipattomille tarvetta kun ihan normaaleissa rajoissa juon muutenkin. Huvittaa nämä tipattomat kun juuri ennen vedetään pää täyteen, sitten kärvistellään ja helmikuussa taas umpitunnelissa. Eikös sitä voisi mielummin juoda kohtuudella ympäri vuoden?
[/quote]

Voi sinua. Minä juon kuukaudessa 5-6 annosta. Pidän tipattoman. Juoppo ei pysty tipatonta pitämään edes.

Vierailija
2/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton tammikuu. Lupaus, joka useasti johtaa itsepetokseen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:50"]

Tipaton tammikuu. Lupaus, joka useasti johtaa itsepetokseen..

[/quote]

Että ei kannate edes yrittää niin ei pety itseensä?

Vierailija
4/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:44"]

http://www.terve.fi/terveyden-abc/nain-tipaton-tammikuu-vaikuttaa-terveyteesi

[/quote]

No tässä tehdään kyllä aika paljon oletuksia ihmisen alkoholin käytöstä. Jotta tipattomalla olisi oikeasti artikkelissa luvattuja vaikutuksia, alkoholin käyttö täytyy olla muulloin todella runsasta. 

Vierailija
5/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvä esimerkki suomalaisesta alkoholikeskustelusta. Heti menee hernettä nenään syystä tai toisesta. Minulla ei ole ongelmaa, minä voisin olla ilman alkoholia, mitä se teille kuuluu milloin minä juon, turhaa holhoamista kaikki, minäminäminä.

Se, että joku viettää tipatonta ei ole sinulta pois. Tipaton tammikuu on hyväksi terveydelle ja voi pysäyttää alkavan alkoholistin miettimään. Se ei ole kaikesta pelastava kuuri tai asia, johon kaikkien pitää lähetä mukaan. Mutta älkään nyt hyvät ihmiset sättikö niitä, jotka sitä kokeilevat.

Vierailija
6/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:17"]Nihkeästä vastaanotosta huolimatta mä olen mukana. Tai ainakin tammikuun viimeiseen viikkoon asti, silloin lähdemme rantalomalle ja aion kyllä antaa itselleni luvan juoda pari olustakin. Lähinnä ajattelin tipatonta tukemaan viime hetken rantakunto-dieettiä, vaikka aikaa onkin vähän niin jospa kilon tai pari saisi tiputettua jättämällä saunakaljat ja muut herkut väliin siihen asti. [/quote] No eihän toi mikään tipaton sitten ole. Mä voin sit sanoa olevani tipattomalla koko vuoden jos jokaisen tipattoman kuun lopussa sallin itselleni muutaman olusen tai lasin viiniä. Se tipaton nimenomaan tarkoittaa TIPATONTA, ei mitään "sallin itselleni erikoistapauksissa alkoholia mut muuten olen tipattomalla". Äly hoi.

[/quote]

Saan kuule ihan itse määrätä säännöt omalle tipattomalleni. Minun tapauksessani tarkoitus ei olekaan olla tipattomalla tammikuulla, vaan nimenomaan tuohon matkaan asti. Tähän peliin tuskin kuitenkaan missään laissa on kirjoitettu miten sitä kuuluu pelata? Äly hoi.

[/quote]

:D tipaton joka ei ole tipaton. Hyvin loogista. Ja tiedoksi, että tipaton tammikuu on kyllä ihan käsitteeksi muodostunut termi, joka tarkoittaa nimenomaan sitä, että tippaakaan alkoholia ei oteta tammikuun aikana. Ei laissa määritellä vaikka koiraakaan, mutta silti sana "koira" tarkoittaa ihan tiettyä eläintä, ei sitäkään joku av-mamma voi mielensä mukaan määritellä.

[/quote]

Huoh. Olkoon sitten. Todettakoon siis, että olen päivää vaille tammikuun laihdutuskuurilla, johon sisältyy se että en juo alkoholia. Kelpaako?

Vierailija
7/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:52"]Tää on hyvä esimerkki suomalaisesta alkoholikeskustelusta. Heti menee hernettä nenään syystä tai toisesta. Minulla ei ole ongelmaa, minä voisin olla ilman alkoholia, mitä se teille kuuluu milloin minä juon, turhaa holhoamista kaikki, minäminäminä.

Se, että joku viettää tipatonta ei ole sinulta pois. Tipaton tammikuu on hyväksi terveydelle ja voi pysäyttää alkavan alkoholistin miettimään. Se ei ole kaikesta pelastava kuuri tai asia, johon kaikkien pitää lähetä mukaan. Mutta älkään nyt hyvät ihmiset sättikö niitä, jotka sitä kokeilevat.
[/quote]

Amen.

Vierailija
9/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:17"]Nihkeästä vastaanotosta huolimatta mä olen mukana. Tai ainakin tammikuun viimeiseen viikkoon asti, silloin lähdemme rantalomalle ja aion kyllä antaa itselleni luvan juoda pari olustakin. Lähinnä ajattelin tipatonta tukemaan viime hetken rantakunto-dieettiä, vaikka aikaa onkin vähän niin jospa kilon tai pari saisi tiputettua jättämällä saunakaljat ja muut herkut väliin siihen asti. [/quote] No eihän toi mikään tipaton sitten ole. Mä voin sit sanoa olevani tipattomalla koko vuoden jos jokaisen tipattoman kuun lopussa sallin itselleni muutaman olusen tai lasin viiniä. Se tipaton nimenomaan tarkoittaa TIPATONTA, ei mitään "sallin itselleni erikoistapauksissa alkoholia mut muuten olen tipattomalla". Äly hoi.

[/quote]

Saan kuule ihan itse määrätä säännöt omalle tipattomalleni. Minun tapauksessani tarkoitus ei olekaan olla tipattomalla tammikuulla, vaan nimenomaan tuohon matkaan asti. Tähän peliin tuskin kuitenkaan missään laissa on kirjoitettu miten sitä kuuluu pelata? Äly hoi.

[/quote]

:D tipaton joka ei ole tipaton. Hyvin loogista. Ja tiedoksi, että tipaton tammikuu on kyllä ihan käsitteeksi muodostunut termi, joka tarkoittaa nimenomaan sitä, että tippaakaan alkoholia ei oteta tammikuun aikana. Ei laissa määritellä vaikka koiraakaan, mutta silti sana "koira" tarkoittaa ihan tiettyä eläintä, ei sitäkään joku av-mamma voi mielensä mukaan määritellä.

[/quote]

Huoh. Olkoon sitten. Todettakoon siis, että olen päivää vaille tammikuun laihdutuskuurilla, johon sisältyy se että en juo alkoholia. Kelpaako?
[/quote]

Kieltämättä kuulostaa järkevämmältä noin.

Vierailija
10/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon viikonloppuisin 1-4 siideriä. Pidän tipattoman ja ehkäpä loppuvuodenkin :)

Vierailija
11/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja avomiehellä on menossa tipaton tammikuu myös :)

Vierailija
12/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:39"]No ei ole tipattomille tarvetta kun ihan normaaleissa rajoissa juon muutenkin. Huvittaa nämä tipattomat kun juuri ennen vedetään pää täyteen, sitten kärvistellään ja helmikuussa taas umpitunnelissa. Eikös sitä voisi mielummin juoda kohtuudella ympäri vuoden?
[/quote]

Voi sinua. Minä juon kuukaudessa 5-6 annosta. Pidän tipattoman. Juoppo ei pysty tipatonta pitämään edes.
[/quote]

Mut hyvä sulle! Toivotan onnea. En tarkoittanut että tipaton olisi huono juttu, ei lainkaan. Se saattaa herätelläkin jotakuta mutta olen nähnyt paljon tätä että siitä tehdään hirvittävän iso numero ja sen tipattoman jälkeen sitä alkoa sitten kaadetaan kaksin käsin sinne kurkkuun. Otetaan ikäänkuin vahinko takaisin. Ei se ainakaan sitä terveyttä edistä ja rahaakin tuntuu palavan entistä enemmän. Sitä en ymmärrä mutta ehkä ei tarvitsekaan. Kai tähän voi todeta että kukin tyylillään :)

Vierailija
13/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:52"]Tää on hyvä esimerkki suomalaisesta alkoholikeskustelusta. Heti menee hernettä nenään syystä tai toisesta. Minulla ei ole ongelmaa, minä voisin olla ilman alkoholia, mitä se teille kuuluu milloin minä juon, turhaa holhoamista kaikki, minäminäminä.

[/quote]

Hyvä kirjoitus. Herää kysymys, miksi juuri he pitävät eniten ääntä, jotka ei eivät pidä tipatonta? En ymmärrä. Itse en pidä tipatonta, mutta muiden tipaton ei minua häiritse. Onko se joillekin niin kova paikka, etteivät pysty olemaan kk juomatta että pitää muita arvostella? En millään usko että oikeaa absolutistia kiinnostaisi arvostella muiden juomista.

Terv. Kohtuukäyttäjä, joka pitää tipatonta hyvänä ideana, vaikkei itse sitä vietäkään.

Vierailija
14/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:39"]No ei ole tipattomille tarvetta kun ihan normaaleissa rajoissa juon muutenkin. Huvittaa nämä tipattomat kun juuri ennen vedetään pää täyteen, sitten kärvistellään ja helmikuussa taas umpitunnelissa. Eikös sitä voisi mielummin juoda kohtuudella ympäri vuoden?
[/quote]

[/quote]

Mut hyvä sulle! Toivotan onnea. En tarkoittanut että tipaton olisi huono juttu, ei lainkaan. Se saattaa herätelläkin jotakuta mutta olen nähnyt paljon tätä että siitä tehdään hirvittävän iso numero ja sen tipattoman jälkeen sitä alkoa sitten kaadetaan kaksin käsin sinne kurkkuun. Otetaan ikäänkuin vahinko takaisin. Ei se ainakaan sitä terveyttä edistä ja rahaakin tuntuu palavan entistä enemmän. Sitä en ymmärrä mutta ehkä ei tarvitsekaan. Kai tähän voi todeta että kukin tyylillään :)
[/quote]

Isoimman äläkän kyllä tästä nostavat he, jotka eivät pysty tipatonta pitämään.

Vierailija
15/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:52"]Tää on hyvä esimerkki suomalaisesta alkoholikeskustelusta. Heti menee hernettä nenään syystä tai toisesta. Minulla ei ole ongelmaa, minä voisin olla ilman alkoholia, mitä se teille kuuluu milloin minä juon, turhaa holhoamista kaikki, minäminäminä.

[/quote]

Hyvä kirjoitus. Herää kysymys, miksi juuri he pitävät eniten ääntä, jotka ei eivät pidä tipatonta? En ymmärrä. Itse en pidä tipatonta, mutta muiden tipaton ei minua häiritse. Onko se joillekin niin kova paikka, etteivät pysty olemaan kk juomatta että pitää muita arvostella? En millään usko että oikeaa absolutistia kiinnostaisi arvostella muiden juomista.

Terv. Kohtuukäyttäjä, joka pitää tipatonta hyvänä ideana, vaikkei itse sitä vietäkään.
[/quote]

Miksi asioista ei saa enää keskustella ilman leimaamista? Olen itse kohtuukäyttäjä, tipatonta joskus miettinyt mutta ajatuksesta sittemmin luopunut. Olen puolesta ja vastaan tietyissä määrin. Jos kritisoin saan heti leiman otsaani että olen "se joka ei pysty tipatonta pitämään" vaikka asia ei ole niin. Minulla on vain mielipiteitä.

Vierailija
16/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:29"]

Vai onko liian hankala aika aloittaa tipatonta kun vielä viikonloppu ja loppiainen tulossa?

Oispa kiva jos löytyis muitakin - voitais tähän päivitellä kuulumisia.

Ja haastan ihan erikoisesti mukaan ne sivistyneistön edustajat jotka tulee tähän kohta päivittelemään tipattoman tarpeettomuutta :)

[/quote]

En pidä tarpeellisena osallistua tipattomaan tammikuuhun, koska elämäni on muutenkin jokseenkin tipaton.

Toki ymmärrän, että joillekin tipattomuus on tärkeää, ettei viinin lipitys karkaa ihan lapasesta. Muistan nimittäin senkin kauas taakse jääneen ajan nuoruudessani, jolloin tipattomuudelle olisi ollut ehkä tarvettakin, mutta silloin ei vielä ollut muotia viettää tipatonta. Silloin puhuttiin nenänvalkaisupäivistä. Käsitykseni mukaan alkoholin käyttö vähenee luonnostaan iän ja harkintakyvyn kasvaessa. Mikäli näin ei ole, kannattaa miettiä, missä on vika ja mitä sille voisi tehdä. 

Vierailija
17/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:52"]Tää on hyvä esimerkki suomalaisesta alkoholikeskustelusta. Heti menee hernettä nenään syystä tai toisesta. Minulla ei ole ongelmaa, minä voisin olla ilman alkoholia, mitä se teille kuuluu milloin minä juon, turhaa holhoamista kaikki, minäminäminä.

[/quote]

[/quote]

Miksi asioista ei saa enää keskustella ilman leimaamista? Olen itse kohtuukäyttäjä, tipatonta joskus miettinyt mutta ajatuksesta sittemmin luopunut. Olen puolesta ja vastaan tietyissä määrin. Jos kritisoin saan heti leiman otsaani että olen "se joka ei pysty tipatonta pitämään" vaikka asia ei ole niin. Minulla on vain mielipiteitä.
[/quote]

Ei täällä voi olla mielipiteitä tai älykästä keskustelua. Kannattaa vaan seurata ala- ja yläpeukkujen määrää, olla ääneen samaa mieltä enemmistön kanssa tai sitten olla vaan hiljaa. Fiksujen ihmisten ei kannata vaivautua.

Vierailija
18/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:52"]Tää on hyvä esimerkki suomalaisesta alkoholikeskustelusta. Heti menee hernettä nenään syystä tai toisesta. Minulla ei ole ongelmaa, minä voisin olla ilman alkoholia, mitä se teille kuuluu milloin minä juon, turhaa holhoamista kaikki, minäminäminä.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei täällä voi olla mielipiteitä tai älykästä keskustelua. Kannattaa vaan seurata ala- ja yläpeukkujen määrää, olla ääneen samaa mieltä enemmistön kanssa tai sitten olla vaan hiljaa. Fiksujen ihmisten ei kannata vaivautua.
[/quote]

Hoh hoijakkaa. Minua ei ainakaan kiinnosta muiden tipattomat. Herää vaan kysymys miksi se koira älähtää mihin kalikka karahtaa ;)

Vierailija
19/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:52"]Tää on hyvä esimerkki suomalaisesta alkoholikeskustelusta. Heti menee hernettä nenään syystä tai toisesta. Minulla ei ole ongelmaa, minä voisin olla ilman alkoholia, mitä se teille kuuluu milloin minä juon, turhaa holhoamista kaikki, minäminäminä. Se, että joku viettää tipatonta ei ole sinulta pois. Tipaton tammikuu on hyväksi terveydelle ja voi pysäyttää alkavan alkoholistin miettimään. Se ei ole kaikesta pelastava kuuri tai asia, johon kaikkien pitää lähetä mukaan. Mutta älkään nyt hyvät ihmiset sättikö niitä, jotka sitä kokeilevat. [/quote] Hyvä kirjoitus. Herää kysymys, miksi juuri he pitävät eniten ääntä, jotka ei eivät pidä tipatonta? En ymmärrä. Itse en pidä tipatonta, mutta muiden tipaton ei minua häiritse. Onko se joillekin niin kova paikka, etteivät pysty olemaan kk juomatta että pitää muita arvostella? En millään usko että oikeaa absolutistia kiinnostaisi arvostella muiden juomista. Terv. Kohtuukäyttäjä, joka pitää tipatonta hyvänä ideana, vaikkei itse sitä vietäkään.

[/quote]

Minusta tuntuu, että täällä kyllä pitää eniten ääntä ne, jotka sitä tipatonta pitävät. Kohtuukäyttäjilläkin tuntuu olevan alkoholiongelma, jos eivät heidän (yleensä muutenkin absolutistien viinaa kohtaan kieroutuneet käsitykset omaavien) mielensä mukaisesti pidä juuri tätä tammikuuta tipattomana. Minä pidän tipattoman hetken silloin kun haluan ja juon oluen silloin kun sitä haluan. Ihan sama muille :)

Vierailija
20/84 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:52"]Tää on hyvä esimerkki suomalaisesta alkoholikeskustelusta. Heti menee hernettä nenään syystä tai toisesta. Minulla ei ole ongelmaa, minä voisin olla ilman alkoholia, mitä se teille kuuluu milloin minä juon, turhaa holhoamista kaikki, minäminäminä. Se, että joku viettää tipatonta ei ole sinulta pois. Tipaton tammikuu on hyväksi terveydelle ja voi pysäyttää alkavan alkoholistin miettimään. Se ei ole kaikesta pelastava kuuri tai asia, johon kaikkien pitää lähetä mukaan. Mutta älkään nyt hyvät ihmiset sättikö niitä, jotka sitä kokeilevat. [/quote] Hyvä kirjoitus. Herää kysymys, miksi juuri he pitävät eniten ääntä, jotka ei eivät pidä tipatonta? En ymmärrä. Itse en pidä tipatonta, mutta muiden tipaton ei minua häiritse. Onko se joillekin niin kova paikka, etteivät pysty olemaan kk juomatta että pitää muita arvostella? En millään usko että oikeaa absolutistia kiinnostaisi arvostella muiden juomista. Terv. Kohtuukäyttäjä, joka pitää tipatonta hyvänä ideana, vaikkei itse sitä vietäkään.

[/quote]

Minusta tuntuu, että täällä kyllä pitää eniten ääntä ne, jotka sitä tipatonta pitävät. Kohtuukäyttäjilläkin tuntuu olevan alkoholiongelma, jos eivät heidän (yleensä muutenkin absolutistien viinaa kohtaan kieroutuneet käsitykset omaavien) mielensä mukaisesti pidä juuri tätä tammikuuta tipattomana. Minä pidän tipattoman hetken silloin kun haluan ja juon oluen silloin kun sitä haluan. Ihan sama muille :)
[/quote]

Noup. Eniten meuhkaa he, jotka eivät tipatonta pidä. Miksi? Miten muiden tipattomuus vaivaa sinun päätäsi? Minä juon 1-2 krt vuodessa. En pidä tipatonta. Minusta kuitenkin ihan jees idea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän