Tipaton tammikuu. Hopihop mukaan muutkin!
Vai onko liian hankala aika aloittaa tipatonta kun vielä viikonloppu ja loppiainen tulossa?
Oispa kiva jos löytyis muitakin - voitais tähän päivitellä kuulumisia.
Ja haastan ihan erikoisesti mukaan ne sivistyneistön edustajat jotka tulee tähän kohta päivittelemään tipattoman tarpeettomuutta :)
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:36"]
Justhan oli uutisissa, ettei tipattomasta ole terveydellistä hyötyä. Rahat tietysti säilyy.
[/quote]
Täällä on tutkittua asiaa :-)
No ei ole tipattomille tarvetta kun ihan normaaleissa rajoissa juon muutenkin. Huvittaa nämä tipattomat kun juuri ennen vedetään pää täyteen, sitten kärvistellään ja helmikuussa taas umpitunnelissa. Eikös sitä voisi mielummin juoda kohtuudella ympäri vuoden?
Minua ärsyttää se mainos mikä lupaa laihtumista ym jos on 100 päivää ilman alkoholia. Minä en juo oikeastaan koskaan alkoholia ja silti olen paksu.
Mut kun se on niin älyttömän sivistynyttä juoda viinii niinku safkan kanssa... lapsetkin oppii alkoholin autuuden, kun juomme joka päivä vaan safkan kanssa ja ihan vaan siiderin/kaljan pari saunan yhteydessä....
Eli koska ongelmia ei alkoholin kanssa ole, kun juomme vaan sivistyneesti, niin ei tartte olla juomatta.
Sitäpaitsi lehdessä oli kerran yks artikkeli, jossa täysin raitis oli kuollut, eli ihan turhaa vähentää juomista.
Jos te kaikki kohtuukäyttäjät olette niin ongelmattomia alkon kanssa niin miksi hitossa ette voisi olla kuukautta ilman? Miettikääs sitä.
Typerää amatöörien puuhastelua koko tipaton
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:43"]
Jos te kaikki kohtuukäyttäjät olette niin ongelmattomia alkon kanssa niin miksi hitossa ette voisi olla kuukautta ilman? Miettikääs sitä.
[/quote]
Voin olla, mutta miksi pitäisi? Voisin olla kuukauden ilman lenkkeilyä, seksiä tai kahviakin, samoin kuin satunnaista viinilasillista max kerran viikossa. Mutta miksi pitäisi? En muutenkaan usko mihinkään lakkoiluun ja äärimmäisyyksiin elämässä.
[/quote]
Mulla ei ole mitään ongelmaa olla kuukautta ilman... mutta kun ei ole mitään tarvetta! Alkoholia tullee humalaan asti juotua ehkä 5 kertaa vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:43"]Jos te kaikki kohtuukäyttäjät olette niin ongelmattomia alkon kanssa niin miksi hitossa ette voisi olla kuukautta ilman? Miettikääs sitä.
[/quote]
No ei siinä ole mitään miettimistä jos ei ole ongelmaa. Miksi kaikesta pitää tehdä väkisin ongelma jos ei vaan usko lakkoihin tai tipattomiin. Minulla oli viime vuonna lähes tipaton kevät, tipaton lokakuu, oli sokeriton marraskuu enkä ajatellu tammikuussakaan ottaa yhtään alkoholia jos ei tee mieli. Minusta siitä nimenomaan tekee ongelman jos väkisin kieltää itseltään asioita vaikka ei olisikaan tarvetta.
Kuka hullukaan näitä tipattomia pitää?
T: Rappioalkkis
En edes muista koska olen alkoholia juonut viimeksi, olen kuuden-seitsemän vuoden sisään tainnut kerran maistaa mansikkalikööriä, siitäkin meni maha sekaisin :( Mun puolesta koko alkoholi sais hävitä kokonaan maailmasta.
[/quote]
Mulla tulee noita tipattomia kuukausia pitkin vuotta ihan huomaamatta, tuskin tää nyt niin tavatonta on. Tipaton voi mun mielestä olla ihan hyvä monelle siksi, että näkee mitä kuukausi ilman alkoa voi saada aikaan. Ehkä nukkuu paremmin ja on muutenkin pirteempi. Siitähän voi saada kimmokkeen vähentää tai lopettaa kokonaan.
"Voi päivitellä kuulumisia." What? Onko ap:lle alkoholi noin merkittävä osa elämää, että ilman oleminen vaatii oikein vertaistukea ja ajatusten läpikäymistä muiden samanlaisten kanssa? Aa-kerhot on tuota varten, suosittelen liittymään sellaiseen.
[/quote]
Mistä päättelet, etten ole kuukautta ilman alkoholia. Tähän tipattomaan kampanjaan en lähde mukaan, kosa idea on minusta aika typerä. Voi silti hyvin olla, etten juo tammikuussa yhtään alkoholia - en osaa vielä sanoa, kun tosiaan on vasta kaksi päivää tätä kuukautta eletty. Viimeksi join alkoholia nyt uutena vuotena ja jouluna, sitä ennen joskus loppukesän rapujuhlissa.
[/quote]
Ai miksi? No koska viime baarireissusta on reilusti yli kuukausi ja on sovittu, että lähdetään tyttöjen kanssa baariin parin viikon päästä kun kerrankin kaikilla yhtä aikaa vapaata ja kaikkien miehet myös kotona hoitamassa niitä lapsia. Siksi. Vaan mukava jos te muut jäätte kotiin, onpahan tilaa meillä rillutella! ;)
Ite aattelin olla koko vuoden tipattomalla.
Nihkeästä vastaanotosta huolimatta mä olen mukana. Tai ainakin tammikuun viimeiseen viikkoon asti, silloin lähdemme rantalomalle ja aion kyllä antaa itselleni luvan juoda pari olustakin. Lähinnä ajattelin tipatonta tukemaan viime hetken rantakunto-dieettiä, vaikka aikaa onkin vähän niin jospa kilon tai pari saisi tiputettua jättämällä saunakaljat ja muut herkut väliin siihen asti.
Mulla on ollut tipaton elämä. Lähtekää siihen mukaan.