Tipaton tammikuu. Hopihop mukaan muutkin!
Vai onko liian hankala aika aloittaa tipatonta kun vielä viikonloppu ja loppiainen tulossa?
Oispa kiva jos löytyis muitakin - voitais tähän päivitellä kuulumisia.
Ja haastan ihan erikoisesti mukaan ne sivistyneistön edustajat jotka tulee tähän kohta päivittelemään tipattoman tarpeettomuutta :)
Kommentit (84)
Säästyy 50 euroa kun ei osteta punkkupulloa 4-5 viikkona. Voidaan käydä vaikka hyvin syömässä sillä rahalla.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:17"]Nihkeästä vastaanotosta huolimatta mä olen mukana. Tai ainakin tammikuun viimeiseen viikkoon asti, silloin lähdemme rantalomalle ja aion kyllä antaa itselleni luvan juoda pari olustakin. Lähinnä ajattelin tipatonta tukemaan viime hetken rantakunto-dieettiä, vaikka aikaa onkin vähän niin jospa kilon tai pari saisi tiputettua jättämällä saunakaljat ja muut herkut väliin siihen asti.
[/quote]
No eihän toi mikään tipaton sitten ole. Mä voin sit sanoa olevani tipattomalla koko vuoden jos jokaisen tipattoman kuun lopussa sallin itselleni muutaman olusen tai lasin viiniä. Se tipaton nimenomaan tarkoittaa TIPATONTA, ei mitään "sallin itselleni erikoistapauksissa alkoholia mut muuten olen tipattomalla". Äly hoi.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:17"]Nihkeästä vastaanotosta huolimatta mä olen mukana. Tai ainakin tammikuun viimeiseen viikkoon asti, silloin lähdemme rantalomalle ja aion kyllä antaa itselleni luvan juoda pari olustakin. Lähinnä ajattelin tipatonta tukemaan viime hetken rantakunto-dieettiä, vaikka aikaa onkin vähän niin jospa kilon tai pari saisi tiputettua jättämällä saunakaljat ja muut herkut väliin siihen asti. [/quote] No eihän toi mikään tipaton sitten ole. Mä voin sit sanoa olevani tipattomalla koko vuoden jos jokaisen tipattoman kuun lopussa sallin itselleni muutaman olusen tai lasin viiniä. Se tipaton nimenomaan tarkoittaa TIPATONTA, ei mitään "sallin itselleni erikoistapauksissa alkoholia mut muuten olen tipattomalla". Äly hoi.
[/quote]
Saan kuule ihan itse määrätä säännöt omalle tipattomalleni. Minun tapauksessani tarkoitus ei olekaan olla tipattomalla tammikuulla, vaan nimenomaan tuohon matkaan asti. Tähän peliin tuskin kuitenkaan missään laissa on kirjoitettu miten sitä kuuluu pelata? Äly hoi.
AHC! Voihannenä. Täällä on just sellaista jäkätystä kuin pelkäsinkin että tulee...
25 - kiva jos alat kaveriksi :)
t. AP
Absolutistit eivät ikinä kommentoi tähän vaan ne jotka tietävät, että eivät pysty olemaan juomatta kuukautta ja siksi haukkuvat kaikki tipattomalla olijat. Kokemusta on esim. Työpaikalla. Moni pystyy viikon olemaan, sitten on pakko päästä baariin. Itse juon alkoa 4-5 annosta kuukaudessa ja olen nyt 100 päivää juomatta.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:38"]
Absolutistit eivät ikinä kommentoi tähän vaan ne jotka tietävät, että eivät pysty olemaan juomatta kuukautta ja siksi haukkuvat kaikki tipattomalla olijat. Kokemusta on esim. Työpaikalla. Moni pystyy viikon olemaan, sitten on pakko päästä baariin. Itse juon alkoa 4-5 annosta kuukaudessa ja olen nyt 100 päivää juomatta.
[/quote]
No entä jos pystyy olemaan ja on ollutkin, mutta kun tammikuulle sattuu juuri se kauan odotettu baari-ilta? Olenko salaa alkoholisti, kun en aio sitä missata? Viime vuoden puolella meni reilusti yli puolet kuukausista tipattomana. Olenko silti juoppo, kun en nyt lähde tähän tipattomaan tammikuuhun? Ottaakohan ne mua AA-kerhoon? :D :D :D
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:36"]
AHC! Voihannenä. Täällä on just sellaista jäkätystä kuin pelkäsinkin että tulee...
25 - kiva jos alat kaveriksi :)
t. AP
[/quote]
No sitä saa mitä tilaa. Itse kuittailit kohtuukäyttäjille aloituksessa, että onko tipattomalle liian vaikea ryhtyä kun on loppiaiset ja viikonloputkin vielä tulossa... -
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:17"]Nihkeästä vastaanotosta huolimatta mä olen mukana. Tai ainakin tammikuun viimeiseen viikkoon asti, silloin lähdemme rantalomalle ja aion kyllä antaa itselleni luvan juoda pari olustakin. Lähinnä ajattelin tipatonta tukemaan viime hetken rantakunto-dieettiä, vaikka aikaa onkin vähän niin jospa kilon tai pari saisi tiputettua jättämällä saunakaljat ja muut herkut väliin siihen asti. [/quote] No eihän toi mikään tipaton sitten ole. Mä voin sit sanoa olevani tipattomalla koko vuoden jos jokaisen tipattoman kuun lopussa sallin itselleni muutaman olusen tai lasin viiniä. Se tipaton nimenomaan tarkoittaa TIPATONTA, ei mitään "sallin itselleni erikoistapauksissa alkoholia mut muuten olen tipattomalla". Äly hoi.
[/quote]
Saan kuule ihan itse määrätä säännöt omalle tipattomalleni. Minun tapauksessani tarkoitus ei olekaan olla tipattomalla tammikuulla, vaan nimenomaan tuohon matkaan asti. Tähän peliin tuskin kuitenkaan missään laissa on kirjoitettu miten sitä kuuluu pelata? Äly hoi.
[/quote]
:D tipaton joka ei ole tipaton. Hyvin loogista. Ja tiedoksi, että tipaton tammikuu on kyllä ihan käsitteeksi muodostunut termi, joka tarkoittaa nimenomaan sitä, että tippaakaan alkoholia ei oteta tammikuun aikana. Ei laissa määritellä vaikka koiraakaan, mutta silti sana "koira" tarkoittaa ihan tiettyä eläintä, ei sitäkään joku av-mamma voi mielensä mukaan määritellä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:38"]Absolutistit eivät ikinä kommentoi tähän vaan ne jotka tietävät, että eivät pysty olemaan juomatta kuukautta ja siksi haukkuvat kaikki tipattomalla olijat. Kokemusta on esim. Työpaikalla. Moni pystyy viikon olemaan, sitten on pakko päästä baariin. Itse juon alkoa 4-5 annosta kuukaudessa ja olen nyt 100 päivää juomatta.
[/quote]
Näin.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:27"]
[/quote]
[/quote]
:D :D Tää oli koko ketjun paras. Nythän kaikki voi alkaa suunnittelemaan oman tipattoman tammikuun. Juon vaan kaksi kaljaa, juon vaan viikonloppuisin jne. Mä kun olen ajatellut että tipaton tammikuu tarkoittaisi sitä ettei juoda lainkaan. Taisin olla väärässä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:40"]
[/quote]
No entä jos pystyy olemaan ja on ollutkin, mutta kun tammikuulle sattuu juuri se kauan odotettu baari-ilta? Olenko salaa alkoholisti, kun en aio sitä missata? Viime vuoden puolella meni reilusti yli puolet kuukausista tipattomana. Olenko silti juoppo, kun en nyt lähde tähän tipattomaan tammikuuhun? Ottaakohan ne mua AA-kerhoon? :D :D :D
[/quote]
Miksi alapeukutus? Kerro ihmeessä! Huomasit, että olit väärässä? Hihii..
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:38"]Absolutistit eivät ikinä kommentoi tähän vaan ne jotka tietävät, että eivät pysty olemaan juomatta kuukautta ja siksi haukkuvat kaikki tipattomalla olijat. Kokemusta on esim. Työpaikalla. Moni pystyy viikon olemaan, sitten on pakko päästä baariin. Itse juon alkoa 4-5 annosta kuukaudessa ja olen nyt 100 päivää juomatta.
[/quote]
Tää on niin totta :)
[/quote]
Teikös tuossa juuri virheellisen kehäpäätelmän, vai mistä tässä on kyse? Väität, ettei täällä kommentoi kuin ne, jotka ei todellisuudessa pysty olemaan juomatta mutta sitten toteat että itse et juo kuin muutaman kerran vuodessa. Vai meinaatko, että olet tuon huikean saavutuksesi kanssa niin ylevää ylimmistöä, ettei kukaan muu pysty samaan?
Mukana ollaan! Nyt vasta huomasin tämän ketjun mutta siis tipattomalla ja ihan kivasti on menny. Taidan jatkaa vielä helmikuunkin kun tuntuu toimivan. :)
Nostan tään ...vaikka taidankin olla lopulta melkein ainoa osallistuja :))
Linja on pitänyt!! Jippii! Paitsi et siiderikalorit puuttuu nii ruokailutkin pysyy paremmin kuosissa kun en oo hönössä taikka krapulassa - paino on tipahtanut 3,5 kg vuoden alusta.
-ap
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:29"]
Vai onko liian hankala aika aloittaa tipatonta kun vielä viikonloppu ja loppiainen tulossa?
[/quote]
Ap:lle ihan tiedoksi, että kyllä niitä viikonloppuja on enemmäkin tammikuussa tulossa - ei ainoastaan tämä nyt alkava.