Onko kauheeta jos koko perhe ei mahdu autoon?
nyt lapsia on kolme, vanhempia kaksi, auto viisipaikkanen ja huomasin että olen raskaana.. Onko paha tuon auton kannalta? En haluaisi vaihtaa autoa.
Mietin että minne edes menemme koko perhe yhdessä autolla.Ei tule mieleen.
Mieheni kulkee bussilla työmatkat. Minä autolla. Minä vien ja haen lapsia autolla ja minä käyn autolla kaupassa.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:05"]nyt lapsia on kolme, vanhempia kaksi, auto viisipaikkanen ja huomasin että olen raskaana.. Onko paha tuon auton kannalta? En haluaisi vaihtaa autoa.
Mieheni kulkee bussilla työmatkat. Minä autolla. Minä vien ja haen lapsia autolla ja minä käyn autolla kaupassa.
[/quote]Lasuilmo tehty.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:05"]nyt lapsia on kolme, vanhempia kaksi, auto viisipaikkanen ja huomasin että olen raskaana.. Onko paha tuon auton kannalta? En haluaisi vaihtaa autoa.
[/quote]Lasuilmo tehty.
[/quote]Onneksi ei sentään ilmoitus.
Ette käy missään ikinä koko perheellä? Oikeasti?
No onhan se aika epäkäytännöllistä, jos ei mahdu. Ostakaa toinen, isompi auto koko perheen ajeluita varten ja pidätte sen nykyisen sun käytössä.
No jos ette aio lähteä koko porukalla autolla reissuun niin ei kai se haittaa. Meillä sama juttu. Jos lähdetään reissuun niin lainataan isän 9 paikkaista, muuten mies tykkää pyöräillä joka paikkaan niin minä + 4 lasta mahdutaan hyvin autoon
Ei kauheaa mutta on se aika noloa nykyaikana.
Tunnen monta, joilla ei koko perhe mahdu yhtä aikaa autoon.
Vielä tänäkin päivänä on perheitä, joilla ei edes autoa ole ja silti pärjäävät julkisilla, tai vuokraavat auton tarvittaessa. Voihan niitä pitempiä reissuja varten vuokrata tila-auton, jos rahaa riittää.
Ihan normaalia. Turha niitä koslia on ostaa pihaan seisomaan. Alatte sitten miettiä isompaa autoa, kun tulee sellainen tarve eteen. Saa niitä ostettua.
En minäkään ymmärrä, miten se olisi sen pahempaa kuin perhe, jolla ei ole autoa laisinkaan.
jos päätätte ajaa jonnekin niin vuokratkaa iso auto päiväksi. tulee halvemmaksi kuin ostaa uusi.
Meillä on "vaan" kolme lasta eikä mekään mahduta yhteen autoon. Siis hyvin ainakaan. Mökkimatkoille mentiin kahdella autolla jo silloin kun lapset kasvoivat vähän isommiksi. Ihan pieniä penskoja mahtuu takapenkille kolme riviin, mutta isoilla alkaisi olla jo liian tiukkaa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:11"]Ette käy missään ikinä koko perheellä? Oikeasti?
[/quote]
Missä esimerkiksi?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:19"]
Vielä tänäkin päivänä on perheitä, joilla ei edes autoa ole ja silti pärjäävät julkisilla, tai vuokraavat auton tarvittaessa. Voihan niitä pitempiä reissuja varten vuokrata tila-auton, jos rahaa riittää.
[/quote]
Kolmonen tiedostaa tämän, ja tietää, että on perheitä, joilla on auto, jota käytetään paljon vähemmän kuin vaikkapa polkupyöriä. Lähinnä jäin vain ihmettelemään tuota, ettei perheellä tunnu olevan tarvetta koskaan liikkua yhtä aikaa missään, tai ainakaan sillä autolla. Jos tilanne on se, ettei perhe todellakaan liiku ikinä kokonaisena, niin miksikä sitä sitten isompaa autoa ostamaan, kyllähän 1 vanhempi 4 lapsen kanssa mahtuu nykyiseen.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:22"]Miten te menette juhliin tms?
[/quote]
Minne juhliin?
2