koiran takia poissa töistä
Tarjan koira oli kuollut. Tarja piti poissaolopäibän koska omaisen kuoleman takia saa vapaapäivän. Onko koira omsinen. Taitaa olla teillä arvot sekaisin.
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:46"] [quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 08:08"]No se on kuin menettäisi oman lapsen niin kyllä [/quote] Aika loukkaavaa puhetta sellaiselle joka on menettänyt lapsensa. [/quote] Mikä tuossa oli loukkaavaa? Olen menettänyt vauvan, mutta surin yhtä paljon myös kissani kuolemaa. Ehkä jopa enemmän, koska kissa oli kuulunut elämääni lähes kahdeksantoista vuotta, vauva vain hetken [/quote] Itse surin abortoimaani sikiötä (rv18) kyllä kuukausia mielenterveyteni rajoilla kun yhtäkään menettämääni kissaa. Kaikista ei ole äidiksi. [/quote] Minulla on kuitenkin kolme lasta ja olen jo isoäitikin ja ihan hyvä äiti olenkin. Harmi, ettei sinusta ollut äidiksi ja jouduit turvautumaan aborttiin. Miksi et harkinnut antavasi lasta adoptioon, jos abortti oli sinulle noin kova paikka?
[/quote] Minusta tosiaan ei ollut vammaisen äidiksi, onneksi on neljä muuta. Toivottavasti olet isoäitinä lämpimämpi kuin äitinä.
[/quote]
Olen hyvin lämmin äiti kaikkien minut tuntevien mielestä, mutta he ovat varmaan väärässä, koska sinä nyt julistit minut kylmäksi äidiksi, koska osaan kiintyä myös eläimiin. Ikävä ettet sinä pysty rakastamaan kuin terveitä lapsia. Toivon etteivät lapsesi milloinkaan vammaudu.
Onko Tarja muuten tunnollisesti töissä? Jos on ainut kerta esim puolen vuoden aikavälillä niin en kyllä ajattelisi pahalla. Mutta jos on joka toinen viikko poissa niin sitten kyllä ärsyttäisi.
No se on kuin menettäisi oman lapsen niin kyllä
Kaikki nyt ei vaan kertakaikkiaan pysty tekemään työtä päivänä jona rakas koira on kuollut. Itse kyllä suoraan valehtelisin olevani vatsataudissa vaikka, koska tiedän ettei pomo hyväksyisi poissaoloa koiran takia. Ihan sama jos valehteleekin, jos muuten on tosi harvoin pois. Niitä koiria kun ei keltään harva se viikko kuole.
Minulta itseltäni kuoli 15-vuotias koira elokuussa, ja minä tyhmä menin tekemään sen että projektin stressaavan tilanteen takia menin suoraan eläinklinikalta jossa yöllä sairaskohtauksen saanut koira lopetettiin, töihin. Ei olisi pitänyt. Nolasin työnantajani asiakkaidenkin edessä olevani itkuinen, ajatuksissani ja poissaoleva. Yritin toki tsempata itseäni koko ajan että nyt ajatukset pois siitä koirasta, ehdit sinä illalla itkeä sitten yksin, mutta aina välillä saattoi vaikka kesken palaverin iskeä mieleen joku muisto koirasta ja kyyneleet alkoivat vaan väkisin valua. Ei kukaan kyllä sitä tajunnut mikä minulla oli, selitin että "allergia", siksi silmät valuu. En todellakaan halunnut alkaa siinä porukassa avautua koiranmenetyksestäni ja joutua pahimmassa tapauksessa selittämään asiasta enemmänkin (sitä en olisi itkemättä ihan kunnolla kestänyt).
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 07:47"]
Taitaa olla teillä arvot sekaisin.
[/quote]
Miksi minulla on arvot sekaisin ja muillakin, jos Tarja on kotona koiransa kuoleman vuoksi?
Se on työntekijän ja esimiehen välinen asia, miksi joku on pois. Poissaolopäivä, erikoinen nimitys.
Teillä?Mistä tiedät meidän ajatukset jo ennen kuin kuulet niitä?
Kerro ap oikea syy kurjaan oloosi. Me kuuntelemme.
Arvaa mitä, ap! Kissani kuoli vuosia sitten, olin aiva rikki ja töihin piti mennä. Soitin pomolle ja kerroin: "lemmikini kuoli, voisinko olla tämän päivä poissa, jos se on mahdollista?" Pomo sanoi että tottakai, jaksamisia :)
Hohhoijaa, jokuhan on poissa jopa urheilukisan tai -harrastuksen vuoksi! Ja voihan sitä hakea palkatonta vapaata vaikka minkä syyn vuoksi. Koiran kuoleman voisi rinnastaa ehkä palkalliseen oma-ilmoitukselliseen sairauslomapäivään, eli ei ole työkunnossa. Omaisen kuolemaksi sitä ei tietenkään kukaan voi laittaa, vaan eipä kukaan niin hassua yrittäisikään. Onpa joskus joku työntekijä ollut poissa koiran takia puoli päivää senkin takia, että koira on karannut eikä ole saanut sitä kiinni.
Onko sinulla ap ikinä ollut lemmikkiä? Onkohan sinulle edes ystäviä?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:44"]Hohhoijaa, jokuhan on poissa jopa urheilukisan tai -harrastuksen vuoksi! Ja voihan sitä hakea palkatonta vapaata vaikka minkä syyn vuoksi. Koiran kuoleman voisi rinnastaa ehkä palkalliseen oma-ilmoitukselliseen sairauslomapäivään, eli ei ole työkunnossa. Omaisen kuolemaksi sitä ei tietenkään kukaan voi laittaa, vaan eipä kukaan niin hassua yrittäisikään. Onpa joskus joku työntekijä ollut poissa koiran takia puoli päivää senkin takia, että koira on karannut eikä ole saanut sitä kiinni.
[/quote]
Tulipa tästä mieleeni, kerran töissä ollessani poliisit soitti että koirani on rappukäytävässä ja naapurit ei uskalla mennä ulos(!!)
Sanoin pomolleni että voisinko käydä laittamassa koiran takaisin sisään, niin sainvastaukseksi "ruokatunti alkaa tunnin päästä" .... hohhoijaa. Soitin huoltoyhtiöön ja pyysin heitä avaamaan oven.
No, komppaan ap:tä. On aika elämästä vieraantunutta, jos lemmikin kuolema suistaa aikuisen ihmisen noin raiteiltaan. Eri juttu, jos lemmikkiä piti kuskata vaikkapa piikille kauemmas, mutta noin muuten elämään kuuluu ilot ja surut ja aikuinen ihminen kykenee työnteon ohella käsittelemään tuollaiset jutut. Sorry nyt, kyllä meilläkin on rakkaita lemmikkejä, mutta silti koen, ettei työnantajan ja työtovereiden tarvitse kantaa vastuuta minun lemmikeistäni.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:48"]
No, komppaan ap:tä. On aika elämästä vieraantunutta, jos lemmikin kuolema suistaa aikuisen ihmisen noin raiteiltaan. Eri juttu, jos lemmikkiä piti kuskata vaikkapa piikille kauemmas, mutta noin muuten elämään kuuluu ilot ja surut ja aikuinen ihminen kykenee työnteon ohella käsittelemään tuollaiset jutut. Sorry nyt, kyllä meilläkin on rakkaita lemmikkejä, mutta silti koen, ettei työnantajan ja työtovereiden tarvitse kantaa vastuuta minun lemmikeistäni.
[/quote]
Näin ajattelen minäkin. Lemmikkejä inhimillistetään aivan liikaa.
Mä en saanut vapaapäivää, kun lemmikkikotiloni kuoli?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:48"]
[/quote]
Näin ajattelen minäkin. Lemmikkejä inhimillistetään aivan liikaa.
[/quote]Mutta taas jos sinun pitäisi lähteä lomamatkalle päivää ennen loman alkua, pyydät sen pvän vapaaksi ja lähdet lomalle. Mutta jos lemmikkiä varten pyytää vapaata niin onhan se törkeää. Aha.
Ap:llä on ihan liian vähän mielenkiintoista tekemistä elämässään.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 08:08"]No se on kuin menettäisi oman lapsen niin kyllä
[/quote]
Aika loukkaavaa puhetta sellaiselle joka on menettänyt lapsensa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:45"]Onko sinulla ap ikinä ollut lemmikkiä? Onkohan sinulle edes ystäviä?
[/quote]
En oo ap, mutta vastaan kun on vähän tyhmä kysymys. Mulla on paljon ystäviä, SIKSI mulla ei olekaan lemmikkiä. Oon huomannut että jotkut lemmikin omistajat ei oo sosiaalisia ja ottaa eläimen ihmissuhteiden korvikkeeksi.
Koiraa ja kissaa saa surra, kotiloa ei? Entäpä sitten:
-fretti
-rotta
-hamsteri
-lisko
-kultakala
-käärme
-lehmä
-kana
-hevonen
-papukaija