Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies sai lapsen alle vuosi eromme jälkeen

Vierailija
26.10.2021 |

Onko teillä kokemusta tällaisesta tilanteesta, miten käsittelitte asian? Minun entinen mieheni on tänä syksynä saanut lapsen uuden naisensa kanssa, kun erosta oli mennyt hädintuskin vuottakaan. Ero oli äärimmäisen raskas henkisesti, olin muuttanut miehen perässä uudelle paikkakunnalle eikä tukiverkostoa paljonkaan lähettyvillä ollut. Kaikkein pahinta on kuitenkin ollut se, että mies on samoin tein eromme tapahduttua perustanut perheen tämän uuden kanssa, kun lapsi on ollut myös oma harras toiveeni. Asiassa on ollut paljon käsittelemistä. Meillä on yhteinen kummilapsi ex-mieheni kanssa ja valitettavasti jouduin kohtaamaan hänen uuden perheensä kasvotusten jokin aika sitten, sen jälkeen kaikki on taas vyörynyt päälle. Olen pyrkinyt löytämään töitä muualta, jotta pystyisin muuttamaan takaisin lähemmäs omia ystäviäni, mutta toistaiseksi en ole onnistunut. Mikä tällaisesta auttaa pääsemään eteenpäin?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n entinen kuulostaa lähinnä epärehelliseltä pelurilta noiden tietojen perusteella.

Vierailija
82/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteen alussa raskaaksi hankkiutuvat naiset ja naisesta toiseen hyppivät miehet tuntuvat olevan sellainen erikoinen yhdistelmä, jotka löytävät toisensa.

Voi olla myös vahinkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käynyt exän kanssa vähän samalla tavalla. Lasta ei kuitenkaan ihan niin nopsaan heille tullut, mutta yhteenmuutto ja kihlat kylläkin. Tosin tämä nainen oli mukana kuvioissa jo meidän suhteemme aikana. Tuli ihan roska olo, mutta lohduttauduin sillä, että tuo kyseinen mies ei osaa olla rehellinen varmasti kenellekään. Eikä ilmeisesti osannutkaan, kun nyt on jo taas joku uusi nainen kuvioissa ja tämä kaikki muutaman vuoden sisällä.

Mutta kyllä se sattuu, jos sinua kohdellaan, kuin vanhaa nukkea, joka siirretään vaan sivuun ja otetaan uusi tilalle. Ensiksi olet se maailman paras ja yhtäkkiä olet ihan turha.

Vierailija
84/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla jo uusi katsottuna teidän suhteenne aikana.

Vierailija
85/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteen alussa raskaaksi hankkiutuvat naiset ja naisesta toiseen hyppivät miehet tuntuvat olevan sellainen erikoinen yhdistelmä, jotka löytävät toisensa.

Fast life strategy. Ihmisillä on 2 parittelu tyyliä fast Life strategy ja slow life strategy.

Fast life strategy tyyliset ihmiset hankkii lapsia nuorina ja nopeesti, on usein pettäjiä ja playereita, isotissisiä/iso peppusia, alhainen IQ ja tupsahtaa nopeesti.

Slow life strategy ihmiset hankkii lapsia myöhemmin ja vasta pitkissä suhteissa. On laihoja, pieni tissiä ja peppusia. Korkee IQ ja uskollisia kumppanilleen, elää pidempään ja vanhenee hitaammin.

Vierailija
86/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*rupsahtaa

Vierailija
87/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun olisi jopa helpompi käsitellä tämä asia jos uskoisin olleeni miehelle vain väärä nainen. Mutta kun hän oli täysin valmis jättämään kanssani ehkäisyn pois, puhui haluavansa nimenomaan minun kanssa perustaa perheen ja suunnitteli jo lastenhuoneen sisustusta taloomme. Minä halusin vielä odottaa hetken, koska olin henkisesti kovilla lähipiiriin sairastamisen vuoksi.

Minä en toivo miehelle pahaa enkä koe olevani katkera. Surullinen ja ymmälläni olen tottakai ollut. Olen yrittänyt luottaa mieheen, mutta valitettavasti on myös mahdollista ettei hän ole täysin rehellinen ja se satuttaa. Hänen suhteensa minuun alkoi jo ennen kuin hän oli eronnut edellisestä puolisostaan, vasta jälkeenpäin selvisi ettei hän ollut antanut minulle totuudenmukaista kuvaa asioista vaan oli selittänyt ne omalta kannaltaan parhain päin. Hän ei ole muissakaan parisuhteissaan toiminut aiemmin rehellisesti ja on siirtynyt suhteesta toiseen ilman juurikaan yksin olemista.

Olen nyt päättänyt selvittää työnantajalta mahdollisuutta saada siirto toiselle paikkakunnalle. Jos tämä ei onnistu, olen valmis lähtemään vaikka ilman työpaikkaa. Muutin miehen perässä pienelle paikkakunnalle jossa on hyvin vaikeaa saada etäisyyttä asioihin. Jätin edellisen työni, ystäväni ja perheeni, koska mies halusi rakentaa kanssani perheidyllin tänne. Ap

Eli mies halusi lapsia, sinä joskus tulevaisuudessa. Kyse on aivan normaalista parisuhteen epärytmisyydessä, joka on yleisimpiä syitä eroon, erityisesti kun ikää alkaa tulla. Tuttu sekä miehille että naisille.

Kysymys ei ollut siitä, että halusin lapsia "joskus tulevaisuudessa". Kyse oli enemmänkin korkeintaan muutamasta kuukaudesta, tästä käytiin keskustelu hänen kanssaan ja sovittiin myös konkreettisesta aikajänteestä täysin yhteisymmärryksessä. Mutta jos hän ei ollut valmis odottamaan 2-3kk jotta saan surutyötä eteenpäin niin siinä tapauksessa olen vain iloinen, että näin kävi. Ap

Hyvä että suru muuttui iloksi.

Vierailija
88/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko voisi olla yhtä hyvin ”ex-mies söi pizzaa alle vuosi eromme jälkeen”.

Ongelma ei ole että exällä on uusi elämä tai mikä tahansa siihen nyt kuuluva asia,, vaan että ap ei ole päässyt erosta vielä yli ja miettii exäänsä ja tämän tekemisiä.

Aika parantaa.

Vierailija
89/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erositte ja molemmat alkoivat elää omaa elämää. Mitä väliä mitä ex tekee, sen pitäisi olla elämäsi pienin murhe.

Ihmettelen tätä ajatusta, ex-miehet eivät saisi aloittaa uutta suhdetta ja tehdä jopa lapsia. Minunkin ex-tyttöystäville jostain syystä on suuri ongelma, että olen tehnyt lapseni nykyisen puolisoni kanssa, enkä aikoinaan halunnut niitä exieni kanssa. Tiesin aina, etteivät ne suhteet olisi kestänyt lopun elämää, joten edes harkinnut lapsien tekemistä. Vasta kun löysin naisen, jonka kanssa olin varma että suhde kestää, niin halusin lapsia.

Tiesit aina, ettei suhteet kestä, mutta silti roikuit vuositolkulla jossain suhteessa, jossa et halunnut edes olla? Yök. Kyllä vähemmästäkin tulee kusetettu olo.

Vierailija
90/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että aika paljon sinua on vedätetty ja mies on kaikkea muuta kuin luotettava. Hyvä kun pääsit tuosta eroon. On luonnollisesti myös tapauksia joissa elämän rakkauden löydyttyä halutaan heti edetä nopeasti, mutta ei oikein tämä tapaus kuulosta siltä. Tälle ihmistyypille toinen ihminen on tavaraa jonka voi vaan helposti vaihtaa, eivät he muodosta samanlaista syvää ja aitoa tunneyhteyttä toiseen kuin muut.

Aika ja maiseman vaihtaminen parantaa! Ota etäisyyttä hänestä muistuttaviin asioihin niin paljon kuin mahdollista. Muuta ehdottomasti pois miehen paikkakunnalta. Löydät varmasti vielä parempaa!

Vierailija
91/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt samoin. Avioero ei ollut tullut edes voimaan, kun uusi oli jo raskaana. Tämä tapahtui 2016, hekin ovat nyt jo eronneet. Kiitän kehoani, ettei se suostunut tulemaan raskaaksi hänelle, vaikka vähän avoimena oli sekin mahdollisuus... :) 

Vierailija
92/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen suhde on merkityksellinen ihmisen elämässä mutta kun se loppuu niin se oli siinä. Moni haihattelee vielä sen entisen perään ja kuvittelee että on jotenkin merkityksellisempi kuin se uusi kumppani mutta se ei ole totta ja se kannattaa aina muistaa. Jos mies menee ja hakee uuden naisystävän ja aloittaa perheen teon lähes heti pitkän suhteen loppumisen jälkeen niin se tarkoittaa sitä että mies on ollut valmis perheen perustamiseen jo pitkään mutta ei sen ihmisen kanssa jonka kanssa OLI suhteessa. Mies siis hakee seuraavaksi naisen jossa ne ominaisuudet ovat jotka entiseltä puuttuivat. Ei siitä kannata potea huonommuuden tunnetta, miehillä on tarkka ajatus siitä millaisen naisen kanssa he lapsen haluavat. Miehillä on miehestä riippuen erilaiset kriteerit siitä millainen heidän tulevien lastensa äidin pitäisi olla. Siksi on epäreilua tekeytyä tahallaan raskaaksi. Kannattaisi vain uskoa siihen mitä se mies sanoo.

Mun mies oli pitkässä suhteessa ennen minua ja hän sanoi lähes heti tavattuamme että haluaa perustaa perheen. Koska halusin toki tietää enemmän niin hän kertoi aika paljon yksityiskohtaisia asioita entisestä tyttöystävästään ja siitä miksi jätti tämän ja tulin tutustuneeksi tähän eksään myös henkilökohtaisesti. Kävi hyvin selväksi että vaikka mies oli hänet jättänyt niin hän kuvitteli edelleen olevansa tärkein henkilö miehen elämässä ja kertoili mielipiteitään siitä mitä miehen pitäisi tehdä. Lopetti vasta sitten kun mies sanoi kerran todella rumasti  hänelle mun kuullen ja blokkasi kaikista medioista ja puhnron. Mies jätti siis tämän entisen tyttöystävänsä siitä syystä että hän, mies halusi perustaa perheen. Syitä miksi entinen tyttöystävä ei kelvannut: itsekkyys, riitatilanteissa painoi aina täysillä päälle eikä myöntänyt omia virheitään. Halusi elää pintaliito-tyyppistä elämää miehen maksaessa viulut ja tiesi kaiken aina paremmin. Se pitkä suhde oli kestänyt lähes 10 vuotta. Me ollaan oltu yhdessä nyt enemmän kuin tuplat tuosta ajasta. Eletty perhe-elämää. Lapset jo omillaan. Meillä on edelleen hauskaa yhdessä. 

AP. Sun eksällä oli varmasti hyvä syy perustaa perhe uuden naisen kanssa ja sun pitää myös päästä irti katkeruudesta ja hankkia itsellesi mies jolle olet ykkönen. 

Ap kirjoitti miehen halunneen lasta jo heidän suhteessaan. Itse epäilen ettei tässä ole kyse tuosta mitä kuvasit vaan mies on yksinkertaisesti pelimies. Näitä riittää.

Viimeinen asia mitä pelimiehet haluaa on lapset.

Vierailija
93/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n entinen kuulostaa lähinnä epärehelliseltä pelurilta noiden tietojen perusteella.

Jep. Ap:han kirjoitti myös, että edellisissä suhteissa ollut epärehellinen ja varmasti sitä on myös ollut ap:n kanssa ja varmasti tulee olemaan myös tämän uuden kanssa. Jotenkin outoa, että joku mies hinkuu jälkikasvun perään niin hirveästi, ettei malta odottaa edes sen aikaa, että toinen saa henkisesti itsensä kasaan (ap kertoi lähipiirissä olevasta sairastumisesta). Ero vaan ja uusi kehiin ja muksu heti. Jotenkin epätasapainoista? Onko tarkoitus vaan saada toinen nalkkiin? Mitä todennäköisemmin tässä on sellainen tuleva viikonloppuiskä.

Vierailija
94/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen suhde on merkityksellinen ihmisen elämässä mutta kun se loppuu niin se oli siinä. Moni haihattelee vielä sen entisen perään ja kuvittelee että on jotenkin merkityksellisempi kuin se uusi kumppani mutta se ei ole totta ja se kannattaa aina muistaa. Jos mies menee ja hakee uuden naisystävän ja aloittaa perheen teon lähes heti pitkän suhteen loppumisen jälkeen niin se tarkoittaa sitä että mies on ollut valmis perheen perustamiseen jo pitkään mutta ei sen ihmisen kanssa jonka kanssa OLI suhteessa. Mies siis hakee seuraavaksi naisen jossa ne ominaisuudet ovat jotka entiseltä puuttuivat. Ei siitä kannata potea huonommuuden tunnetta, miehillä on tarkka ajatus siitä millaisen naisen kanssa he lapsen haluavat. Miehillä on miehestä riippuen erilaiset kriteerit siitä millainen heidän tulevien lastensa äidin pitäisi olla. Siksi on epäreilua tekeytyä tahallaan raskaaksi. Kannattaisi vain uskoa siihen mitä se mies sanoo.

Mun mies oli pitkässä suhteessa ennen minua ja hän sanoi lähes heti tavattuamme että haluaa perustaa perheen. Koska halusin toki tietää enemmän niin hän kertoi aika paljon yksityiskohtaisia asioita entisestä tyttöystävästään ja siitä miksi jätti tämän ja tulin tutustuneeksi tähän eksään myös henkilökohtaisesti. Kävi hyvin selväksi että vaikka mies oli hänet jättänyt niin hän kuvitteli edelleen olevansa tärkein henkilö miehen elämässä ja kertoili mielipiteitään siitä mitä miehen pitäisi tehdä. Lopetti vasta sitten kun mies sanoi kerran todella rumasti  hänelle mun kuullen ja blokkasi kaikista medioista ja puhnron. Mies jätti siis tämän entisen tyttöystävänsä siitä syystä että hän, mies halusi perustaa perheen. Syitä miksi entinen tyttöystävä ei kelvannut: itsekkyys, riitatilanteissa painoi aina täysillä päälle eikä myöntänyt omia virheitään. Halusi elää pintaliito-tyyppistä elämää miehen maksaessa viulut ja tiesi kaiken aina paremmin. Se pitkä suhde oli kestänyt lähes 10 vuotta. Me ollaan oltu yhdessä nyt enemmän kuin tuplat tuosta ajasta. Eletty perhe-elämää. Lapset jo omillaan. Meillä on edelleen hauskaa yhdessä. 

AP. Sun eksällä oli varmasti hyvä syy perustaa perhe uuden naisen kanssa ja sun pitää myös päästä irti katkeruudesta ja hankkia itsellesi mies jolle olet ykkönen. 

Ap kirjoitti miehen halunneen lasta jo heidän suhteessaan. Itse epäilen ettei tässä ole kyse tuosta mitä kuvasit vaan mies on yksinkertaisesti pelimies. Näitä riittää.

Hah. Kyllä ne pettävät perheenisät on yleensä tällaisia pelimiehiä. Sitten nainen heittää ulos ja taas uuden naisen kanssa lapsia ja sama kaava toistuu ties kuinka monta kertaa. Joku hölmö nainen saattaa uskoa myös, että mitä enemmän niitä lapsia, niin sitä paremmin tuollainen mies pysyy kuvioissa - ehei...

Vierailija
95/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erositte ja molemmat alkoivat elää omaa elämää. Mitä väliä mitä ex tekee, sen pitäisi olla elämäsi pienin murhe.

Ihmettelen tätä ajatusta, ex-miehet eivät saisi aloittaa uutta suhdetta ja tehdä jopa lapsia. Minunkin ex-tyttöystäville jostain syystä on suuri ongelma, että olen tehnyt lapseni nykyisen puolisoni kanssa, enkä aikoinaan halunnut niitä exieni kanssa. Tiesin aina, etteivät ne suhteet olisi kestänyt lopun elämää, joten edes harkinnut lapsien tekemistä. Vasta kun löysin naisen, jonka kanssa olin varma että suhde kestää, niin halusin lapsia.

Tiesit aina, ettei suhteet kestä, mutta silti roikuit vuositolkulla jossain suhteessa, jossa et halunnut edes olla? Yök. Kyllä vähemmästäkin tulee kusetettu olo.

Varsinkin nuorempana on täysin luonnollista olla suhteissa, joissa tietää ettei halua lapsia. Suhteen ainoa tarkoitus ei ole lastensaanti, vaan suhteessa voi olla vaikka ei ikinä haluaisi lapsia, kysy vaikka helpolta.

Ja sukupuolten sotaa tästä on turha tehdä, moni nainen seurustelee miehen kanssa, joista tietävät ettei heistä ole isäksi. Sama pätee myös toisten päin.

Vierailija
96/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-mieheni äidin ex-miehellä (monimutkaista) on muistaakseni 9 lasta, viiden eri naisen kanssa ja koskaan ei ollut hänellä puutetta naisista. Olisi halunnut tehdä lapsen myös exäni äidin kanssa. Erosivat kuitenkin lopulta alle 2v eron jälkeen ja mies palasi oman exänsä luo.

Vierailija
97/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Kyllä ne pettävät perheenisät on yleensä tällaisia pelimiehiä. Sitten nainen heittää ulos ja taas uuden naisen kanssa lapsia ja sama kaava toistuu ties kuinka monta kertaa. Joku hölmö nainen saattaa uskoa myös, että mitä enemmän niitä lapsia, niin sitä paremmin tuollainen mies pysyy kuvioissa - ehei...

Pelimies haluaa kaataa mahdollisimman monta naista ilman seuraamuksia ja joten viimeinen asia mitä pelimies haluaa on lapset, sillä hoitoa ei voikaan enää niin helposti dumpata.

Mies jolla on useita lapsia eri naisten kanssa kutsutaan aivan eri nimellä kuin pelimies...

Vierailija
98/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nuorempana on täysin luonnollista olla suhteissa, joissa tietää ettei halua lapsia. Suhteen ainoa tarkoitus ei ole lastensaanti, vaan suhteessa voi olla vaikka ei ikinä haluaisi lapsia, kysy vaikka helpolta.

Ja sukupuolten sotaa tästä on turha tehdä, moni nainen seurustelee miehen kanssa, joista tietävät ettei heistä ole isäksi. Sama pätee myös toisten päin.

Minusta tuo lapsiasia cain yksi esimerkki. Se, että tietää muutenkin, ettei halua tämän ihmisen kanssa olla lopun elämää on se pointti.

Haluaisin vain tietää, että ihmiset, jotka jo heti tietävät, ettei tämä tule olemaan se loppu elämän suhde, kertovatko he sen myös sille surustelukumppanille, jottei tämä sitoudu 100% turhaan suhteeseen, jonka toinen tietää loppuvan jossain vaiheessa kuitenkin.

Erät tyttökaverini kerran sanoi uuden suhteensa alussa, että kyllä hän nyt jo tietää, ettei tämä ole se loppuelämän suhde ja ei tämä tule kestämään. Mietin jo silloin miksi sitten on suhteessa ja onko kertonut sille kumppanilleen.

Lopulta jätti miehen. Mies alkoholisoitui ja yhä (6 vuotta) myöhemmin soittelee ja kyselee naisen perään.

Ja sitten av:lla saa lukea kuinka "exä ei jätä rauhaan". Minä mietin noissa aina onko molemmat osapuolet olleet 100% rehellisiä halujensa ja ajatustensa kanssa.

Vierailija
99/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Tässä ketjussa ei nyt ap:n juttujen perusteella ole kuitenkaan kyse pettävästä perheenisästä.

100/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille on tosi tyypillistä se, että eron jälkeen tulee vauvakuume ja halutaan heti hankkia lapsi laastarisuhteessa. Esimerkiksi mun isä meni naimisiin uuden naisen kanssa kun virallisesta avioerosta oli kulunut juuri vuosi ja siitä puolen vuoden päästä heille syntyi lapsi.