Ex-mies sai lapsen alle vuosi eromme jälkeen
Onko teillä kokemusta tällaisesta tilanteesta, miten käsittelitte asian? Minun entinen mieheni on tänä syksynä saanut lapsen uuden naisensa kanssa, kun erosta oli mennyt hädintuskin vuottakaan. Ero oli äärimmäisen raskas henkisesti, olin muuttanut miehen perässä uudelle paikkakunnalle eikä tukiverkostoa paljonkaan lähettyvillä ollut. Kaikkein pahinta on kuitenkin ollut se, että mies on samoin tein eromme tapahduttua perustanut perheen tämän uuden kanssa, kun lapsi on ollut myös oma harras toiveeni. Asiassa on ollut paljon käsittelemistä. Meillä on yhteinen kummilapsi ex-mieheni kanssa ja valitettavasti jouduin kohtaamaan hänen uuden perheensä kasvotusten jokin aika sitten, sen jälkeen kaikki on taas vyörynyt päälle. Olen pyrkinyt löytämään töitä muualta, jotta pystyisin muuttamaan takaisin lähemmäs omia ystäviäni, mutta toistaiseksi en ole onnistunut. Mikä tällaisesta auttaa pääsemään eteenpäin?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erositte ja molemmat alkoivat elää omaa elämää. Mitä väliä mitä ex tekee, sen pitäisi olla elämäsi pienin murhe.
Ihmettelen tätä ajatusta, ex-miehet eivät saisi aloittaa uutta suhdetta ja tehdä jopa lapsia. Minunkin ex-tyttöystäville jostain syystä on suuri ongelma, että olen tehnyt lapseni nykyisen puolisoni kanssa, enkä aikoinaan halunnut niitä exieni kanssa. Tiesin aina, etteivät ne suhteet olisi kestänyt lopun elämää, joten edes harkinnut lapsien tekemistä. Vasta kun löysin naisen, jonka kanssa olin varma että suhde kestää, niin halusin lapsia.
Tiesit aina, ettei suhteet kestä, mutta silti roikuit vuositolkulla jossain suhteessa, jossa et halunnut edes olla? Yök. Kyllä vähemmästäkin tulee kusetettu olo.
Varsinkin nuorempana on täysin luonnollista olla suhteissa, joissa tietää ettei halua lapsia. Suhteen ainoa tarkoitus ei ole lastensaanti, vaan suhteessa voi olla vaikka ei ikinä haluaisi lapsia, kysy vaikka helpolta.
Ja sukupuolten sotaa tästä on turha tehdä, moni nainen seurustelee miehen kanssa, joista tietävät ettei heistä ole isäksi. Sama pätee myös toisten päin.
Okei, myönnän, etten halunnut lapsia ylipäänsä KENENKÄÄN kanssa silloin, kun olin 15v. Ja luonnollisesti ei tällaisesta asiasta tarvinnut edes keskustella saman ikäisen pojan kanssa :D ja oli siinä parikymppisenäkin sellainen suhde, ettei ollut tosiaan halukkuutta perheen perustamiselle, kun oli vielä osittain koulutkin kesken ja muutenkin sellaista surutonta nuoruusaikaa.
Oikeasti sellainen vakava parisuhde löytyi 26-vuotiaana. Silloin oli selvää, että muutamme tästä yhteen, mennään jossain vaiheessa naimisiin ja tehdään lapsia. Ja näistä asioista keskusteltiin yhteistuumin ja oltiin samoilla linjoilla. Naimisiin mentiin 29-vuotiaana ja esikoinen syntyi, kun olin 31v. Nyt olen 33v. ja odotan toista.
JOS mieheni (tai minä) ei olisi ollut tästä suhteesta ihan varma ja/tai ajattelisi jo etukäteen, ettei tästä tule loppuelämän suhdetta, niin sellaisesta asiasta pitää keskustella. Aikuiset ihmiset keskustelevat tällaisista asioista. Ei ketään kuulu kusettaa ja roikkua vaan jossain "paremman puutteessa". Jos molemmat on yhtä mieltä, että tämä on vaan tämmöstä "kattellaan" -hengailua, niin tuskinpa sinun exäsi olisivat olleet asiasta vihaisia?
Ja jotkut jatkaa nuoruutta 30 vuoteen asti (tai sen ylikin) ja sen jälkeen alkaa miettimään vakavasti perhettä.
Ja ex-suhteeni olivat hyviä, ei suhteiden hyvyyttä mitata sillä haluaako olla suhteessa eliniän.
Ai suhteiden hyvyyttä ei mitata sillä, että rakastaa toista niin paljon, että haluaa olla tämän kanssa loppuelämän ja olla sitoutunut? Toki voi tulla aina mutkia matkaan, mutta pääasiassa parisuhteet ovat sitä, että ihmiset haluavat olla toistensa kanssa. Jos halutaan jotain kevytsuhteita, niin niistä kyllä sitten sovitaan erikseen.
Oi. onnea Ex-miehellesi ja hänen nykyiselle vaimolleen. Älä ole katkkera, lapset on luojan lahjja!
Varmaan sulla olikin kivaa. Et kerro tiesivätkö he, ettei näiden ollut tarkoituskaan olla vakavia suhteita. Joku voisi pitää tuollaista peliä sen ajan hukkana, jolloin haluaisi etsiä olen kumppanin. Kaikki eivät etsi leikkisuhteita eivätkä ne ole enää yhtään kivoja, kun heille valkenee että heitä on vain käytetty.