Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies sai lapsen alle vuosi eromme jälkeen

Vierailija
26.10.2021 |

Onko teillä kokemusta tällaisesta tilanteesta, miten käsittelitte asian? Minun entinen mieheni on tänä syksynä saanut lapsen uuden naisensa kanssa, kun erosta oli mennyt hädintuskin vuottakaan. Ero oli äärimmäisen raskas henkisesti, olin muuttanut miehen perässä uudelle paikkakunnalle eikä tukiverkostoa paljonkaan lähettyvillä ollut. Kaikkein pahinta on kuitenkin ollut se, että mies on samoin tein eromme tapahduttua perustanut perheen tämän uuden kanssa, kun lapsi on ollut myös oma harras toiveeni. Asiassa on ollut paljon käsittelemistä. Meillä on yhteinen kummilapsi ex-mieheni kanssa ja valitettavasti jouduin kohtaamaan hänen uuden perheensä kasvotusten jokin aika sitten, sen jälkeen kaikki on taas vyörynyt päälle. Olen pyrkinyt löytämään töitä muualta, jotta pystyisin muuttamaan takaisin lähemmäs omia ystäviäni, mutta toistaiseksi en ole onnistunut. Mikä tällaisesta auttaa pääsemään eteenpäin?

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erosta on tosiaan alle vuosi ja sinä aikana on jo lapsi syntynyt uuteen suhteeseen tulee mieleen lähinnä se, että kyseessä on vahinkolapsi tai suhde on alkanut kauan ennen kuin on entisestä erottu.

Kukaan täysjärkinen ei tietentahtoen ala muutaman viikon tuntemisen jälkeen lapsia tekemään.

Vierailija
62/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saimme esikoisen miehen kanssa noin vuosi seurustelun alettua. Ei se nyt mitenkään erikoista ole että varsinkin kolmikymppisillä voi päätös perheen perustamiseen syntyä hyvinkin nopeasti. Ero on ero, sen jälkeen sille entiselle seurustelukumppanille tapahtuvat asiat eivät mitenkään liity sinuun. Ehkä tämä uus nainen oli sitten SE nainen. Mun miehen kohdalla näin oli. Eksänsä kanssa oli vuosia mutta mies ei halunnut perustaa perhettä hänen kanssaan ja jätti juuri siitä syystä vaikka oli valmis perustamaan perheen. Me löydettiin toisemme melko pian sen jälkeen ja mies oli melko pian sitä mieltä että minä olen hänen tulevien lastensa äiti:D Minulla kesti vähän kauemmin aikaa miettiä. Nyt ollaan oltu yhdessä melkein 20 vuotta. 

Kysymys ei ole siitä liittyvätkö entisen kumppanin asiat enää toiseen eron jälkeen. Ei näissä ole kyse siitä. Tiedän henkilökohtaisesti muutamankin vähän saman tyyppisen tapauksen, joka ikisessä niistä oli ollut mukana myös vedätystä ja valehtelua pidemmältä ajalta, lisäksi joka ikinen noista pariskunnista loppujen lopuksi erosi. Tottakai aina on poikkeuksia. Eikä sillä oikeastaan edes ole väliä, joka tapauksessa on täysin ymmärrettävää surra tällaista asiaa.

Miksi joku surisi sitä, että joku toinen on löytänyt onnen elämässään?

No olisi pikkasen helpompi iloita jos se uuden onnen elämässään-löytäjä ei olisi oma ukko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus sanoin exälle että pahinta olis jos hän hankkisi lapsen heti kun erotaan ku tuntuisi kuin mut vaan on korvattu ku en halunnut lapsia. Hänen uusi hoito tuli raskaaksi kuukauden päästä erosta tyyliin. He sitten erosivat ja hänestä tuli sinkkuisä. Olen aika varma että teki sen kostoksi mutta ei minusta tuntunutkaan miltään paitsi ehkä vähän hyvältä kun erosivat heti kun tiedän että koko kuvio oli tarkoitettu ärsyttämään minua. Minä jätin.

Vierailija
64/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen suhde on merkityksellinen ihmisen elämässä mutta kun se loppuu niin se oli siinä. Moni haihattelee vielä sen entisen perään ja kuvittelee että on jotenkin merkityksellisempi kuin se uusi kumppani mutta se ei ole totta ja se kannattaa aina muistaa. Jos mies menee ja hakee uuden naisystävän ja aloittaa perheen teon lähes heti pitkän suhteen loppumisen jälkeen niin se tarkoittaa sitä että mies on ollut valmis perheen perustamiseen jo pitkään mutta ei sen ihmisen kanssa jonka kanssa OLI suhteessa. Mies siis hakee seuraavaksi naisen jossa ne ominaisuudet ovat jotka entiseltä puuttuivat. Ei siitä kannata potea huonommuuden tunnetta, miehillä on tarkka ajatus siitä millaisen naisen kanssa he lapsen haluavat. Miehillä on miehestä riippuen erilaiset kriteerit siitä millainen heidän tulevien lastensa äidin pitäisi olla. Siksi on epäreilua tekeytyä tahallaan raskaaksi. Kannattaisi vain uskoa siihen mitä se mies sanoo.

Mun mies oli pitkässä suhteessa ennen minua ja hän sanoi lähes heti tavattuamme että haluaa perustaa perheen. Koska halusin toki tietää enemmän niin hän kertoi aika paljon yksityiskohtaisia asioita entisestä tyttöystävästään ja siitä miksi jätti tämän ja tulin tutustuneeksi tähän eksään myös henkilökohtaisesti. Kävi hyvin selväksi että vaikka mies oli hänet jättänyt niin hän kuvitteli edelleen olevansa tärkein henkilö miehen elämässä ja kertoili mielipiteitään siitä mitä miehen pitäisi tehdä. Lopetti vasta sitten kun mies sanoi kerran todella rumasti  hänelle mun kuullen ja blokkasi kaikista medioista ja puhnron. Mies jätti siis tämän entisen tyttöystävänsä siitä syystä että hän, mies halusi perustaa perheen. Syitä miksi entinen tyttöystävä ei kelvannut: itsekkyys, riitatilanteissa painoi aina täysillä päälle eikä myöntänyt omia virheitään. Halusi elää pintaliito-tyyppistä elämää miehen maksaessa viulut ja tiesi kaiken aina paremmin. Se pitkä suhde oli kestänyt lähes 10 vuotta. Me ollaan oltu yhdessä nyt enemmän kuin tuplat tuosta ajasta. Eletty perhe-elämää. Lapset jo omillaan. Meillä on edelleen hauskaa yhdessä. 

AP. Sun eksällä oli varmasti hyvä syy perustaa perhe uuden naisen kanssa ja sun pitää myös päästä irti katkeruudesta ja hankkia itsellesi mies jolle olet ykkönen. 

Vierailija
65/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joskus sanoin exälle että pahinta olis jos hän hankkisi lapsen heti kun erotaan ku tuntuisi kuin mut vaan on korvattu ku en halunnut lapsia. Hänen uusi hoito tuli raskaaksi kuukauden päästä erosta tyyliin. He sitten erosivat ja hänestä tuli sinkkuisä. Olen aika varma että teki sen kostoksi mutta ei minusta tuntunutkaan miltään paitsi ehkä vähän hyvältä kun erosivat heti kun tiedän että koko kuvio oli tarkoitettu ärsyttämään minua. Minä jätin.

Oletpa sinä omaan napaan tuijottelija.. kuvittelet että eksäsi teki vauvan toisen naisen kanssa kiusataksesi sinua. Ehkä heiltä jäi ehkäisy vahingossa tai sen uuden naisen kohdalta tarkoituksella pois. Tuskin se eksä sua siinä uutta naista pannessaan ajatteli:DDD

Vierailija
66/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos erosta on tosiaan alle vuosi ja sinä aikana on jo lapsi syntynyt uuteen suhteeseen tulee mieleen lähinnä se, että kyseessä on vahinkolapsi tai suhde on alkanut kauan ennen kuin on entisestä erottu.

Kukaan täysjärkinen ei tietentahtoen ala muutaman viikon tuntemisen jälkeen lapsia tekemään.

Mä tunnen useammankin joka löytänyt itselleen elämänsä rakkauden ja samantien on alettu duunaamaan lapsia. Ei niitä eksiä siinä kohtaa enää muisteta. Uus nainen, uus elämä. 

Vierailija
67/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen suhde on merkityksellinen ihmisen elämässä mutta kun se loppuu niin se oli siinä. Moni haihattelee vielä sen entisen perään ja kuvittelee että on jotenkin merkityksellisempi kuin se uusi kumppani mutta se ei ole totta ja se kannattaa aina muistaa. Jos mies menee ja hakee uuden naisystävän ja aloittaa perheen teon lähes heti pitkän suhteen loppumisen jälkeen niin se tarkoittaa sitä että mies on ollut valmis perheen perustamiseen jo pitkään mutta ei sen ihmisen kanssa jonka kanssa OLI suhteessa. Mies siis hakee seuraavaksi naisen jossa ne ominaisuudet ovat jotka entiseltä puuttuivat. Ei siitä kannata potea huonommuuden tunnetta, miehillä on tarkka ajatus siitä millaisen naisen kanssa he lapsen haluavat. Miehillä on miehestä riippuen erilaiset kriteerit siitä millainen heidän tulevien lastensa äidin pitäisi olla. Siksi on epäreilua tekeytyä tahallaan raskaaksi. Kannattaisi vain uskoa siihen mitä se mies sanoo.

Mun mies oli pitkässä suhteessa ennen minua ja hän sanoi lähes heti tavattuamme että haluaa perustaa perheen. Koska halusin toki tietää enemmän niin hän kertoi aika paljon yksityiskohtaisia asioita entisestä tyttöystävästään ja siitä miksi jätti tämän ja tulin tutustuneeksi tähän eksään myös henkilökohtaisesti. Kävi hyvin selväksi että vaikka mies oli hänet jättänyt niin hän kuvitteli edelleen olevansa tärkein henkilö miehen elämässä ja kertoili mielipiteitään siitä mitä miehen pitäisi tehdä. Lopetti vasta sitten kun mies sanoi kerran todella rumasti  hänelle mun kuullen ja blokkasi kaikista medioista ja puhnron. Mies jätti siis tämän entisen tyttöystävänsä siitä syystä että hän, mies halusi perustaa perheen. Syitä miksi entinen tyttöystävä ei kelvannut: itsekkyys, riitatilanteissa painoi aina täysillä päälle eikä myöntänyt omia virheitään. Halusi elää pintaliito-tyyppistä elämää miehen maksaessa viulut ja tiesi kaiken aina paremmin. Se pitkä suhde oli kestänyt lähes 10 vuotta. Me ollaan oltu yhdessä nyt enemmän kuin tuplat tuosta ajasta. Eletty perhe-elämää. Lapset jo omillaan. Meillä on edelleen hauskaa yhdessä. 

AP. Sun eksällä oli varmasti hyvä syy perustaa perhe uuden naisen kanssa ja sun pitää myös päästä irti katkeruudesta ja hankkia itsellesi mies jolle olet ykkönen. 

Ap kirjoitti miehen halunneen lasta jo heidän suhteessaan. Itse epäilen ettei tässä ole kyse tuosta mitä kuvasit vaan mies on yksinkertaisesti pelimies. Näitä riittää.

Vierailija
68/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen useammankin joka löytänyt itselleen elämänsä rakkauden ja samantien on alettu duunaamaan lapsia. Ei niitä eksiä siinä kohtaa enää muisteta. Uus nainen, uus elämä. 

Vaikka sinun tuttaviisi kuuluukin useita tuollaisia, niin edelleenkään kukaan täysjärkinen EI ala lisääntymään tuntemattoman ihmisen kanssa. Kukaan ei voi muutamassa kuukaudessa oppia toista tuntemaan niin hyvin, että voi väittää, että tämä on se oikea, ei kukaan. -ohis-

Vierailija
69/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti miehen halunneen lasta jo heidän suhteessaan. Itse epäilen ettei tässä ole kyse tuosta mitä kuvasit vaan mies on yksinkertaisesti pelimies. Näitä riittää.

Ap oli itse toivonut lasta. Jos mieskin toivoi lasta niin ilmiselvästi ei ainakaan AP:n kanssa . 

Vierailija
70/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sinun tuttaviisi kuuluukin useita tuollaisia, niin edelleenkään kukaan täysjärkinen EI ala lisääntymään tuntemattoman ihmisen kanssa. Kukaan ei voi muutamassa kuukaudessa oppia toista tuntemaan niin hyvin, että voi väittää, että tämä on se oikea, ei kukaan. -ohis-

Minulle kävi niin. Kyllä sen tietää ihan heti kun on se oikea ihminen siinä vieressä. 

Vierailija
71/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto, jos se muutenkin on mielessä. Kummilapselle jatkossa vain kortti ja ehkä pieni lahja postissa. Turha mennä samoihin juhliin itseään kiusaamaan.

Vierailija
72/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap oli itse toivonut lasta. Jos mieskin toivoi lasta niin ilmiselvästi ei ainakaan AP:n kanssa . 

Luepa ap:n vastaus edellisiltä sivuilta.

Vierailija
73/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiesin kolmen kuukauden seurustelun jälkeen, että olin löytänyt loppuelämäni kumppanin. Aika oli oikea molemmille ja teimme päätöksen että haluamme lapsia mahdollisimman nopeasti. Kymmenen vuotta lapsien saamisen jälkeen olemme entistä varmempia, että teimme oikean päätöksen.

Vierailija
74/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun olisi jopa helpompi käsitellä tämä asia jos uskoisin olleeni miehelle vain väärä nainen. Mutta kun hän oli täysin valmis jättämään kanssani ehkäisyn pois, puhui haluavansa nimenomaan minun kanssa perustaa perheen ja suunnitteli jo lastenhuoneen sisustusta taloomme. Minä halusin vielä odottaa hetken, koska olin henkisesti kovilla lähipiiriin sairastamisen vuoksi.

Minä en toivo miehelle pahaa enkä koe olevani katkera. Surullinen ja ymmälläni olen tottakai ollut. Olen yrittänyt luottaa mieheen, mutta valitettavasti on myös mahdollista ettei hän ole täysin rehellinen ja se satuttaa. Hänen suhteensa minuun alkoi jo ennen kuin hän oli eronnut edellisestä puolisostaan, vasta jälkeenpäin selvisi ettei hän ollut antanut minulle totuudenmukaista kuvaa asioista vaan oli selittänyt ne omalta kannaltaan parhain päin. Hän ei ole muissakaan parisuhteissaan toiminut aiemmin rehellisesti ja on siirtynyt suhteesta toiseen ilman juurikaan yksin olemista.

Olen nyt päättänyt selvittää työnantajalta mahdollisuutta saada siirto toiselle paikkakunnalle. Jos tämä ei onnistu, olen valmis lähtemään vaikka ilman työpaikkaa. Muutin miehen perässä pienelle paikkakunnalle jossa on hyvin vaikeaa saada etäisyyttä asioihin. Jätin edellisen työni, ystäväni ja perheeni, koska mies halusi rakentaa kanssani perheidyllin tänne. Ap

Vierailija
75/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiesin kolmen kuukauden seurustelun jälkeen, että olin löytänyt loppuelämäni kumppanin. Aika oli oikea molemmille ja teimme päätöksen että haluamme lapsia mahdollisimman nopeasti. Kymmenen vuotta lapsien saamisen jälkeen olemme entistä varmempia, että teimme oikean päätöksen.

Tottakai aina joukkoon mahtuu tapauksia laidasta laitaan, luonnollisesti myös näitä onnellisia. Ei sitä kukaan kiistä ettei niin voi jollekin käydä. Mutta todennäköisempää kuitenkin on ettei asiat ole ihan noin yksinkertaisia. On olemassa hyvin paljon myös läheisriippuvaisia ihmisiä joille jokainen kumppani on alussa se elämän rakkaus ja ollaan valmiita menemään vaikka kuuhun, kunnes muutaman vuoden päästä löytyykin uusi elämän rakkaus. Ap:n tapauksessa olisin ikionnellinen päästessäni tuosta sotkusta eroon.

Vierailija
76/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun olisi jopa helpompi käsitellä tämä asia jos uskoisin olleeni miehelle vain väärä nainen. Mutta kun hän oli täysin valmis jättämään kanssani ehkäisyn pois, puhui haluavansa nimenomaan minun kanssa perustaa perheen ja suunnitteli jo lastenhuoneen sisustusta taloomme. Minä halusin vielä odottaa hetken, koska olin henkisesti kovilla lähipiiriin sairastamisen vuoksi.

Minä en toivo miehelle pahaa enkä koe olevani katkera. Surullinen ja ymmälläni olen tottakai ollut. Olen yrittänyt luottaa mieheen, mutta valitettavasti on myös mahdollista ettei hän ole täysin rehellinen ja se satuttaa. Hänen suhteensa minuun alkoi jo ennen kuin hän oli eronnut edellisestä puolisostaan, vasta jälkeenpäin selvisi ettei hän ollut antanut minulle totuudenmukaista kuvaa asioista vaan oli selittänyt ne omalta kannaltaan parhain päin. Hän ei ole muissakaan parisuhteissaan toiminut aiemmin rehellisesti ja on siirtynyt suhteesta toiseen ilman juurikaan yksin olemista.

Olen nyt päättänyt selvittää työnantajalta mahdollisuutta saada siirto toiselle paikkakunnalle. Jos tämä ei onnistu, olen valmis lähtemään vaikka ilman työpaikkaa. Muutin miehen perässä pienelle paikkakunnalle jossa on hyvin vaikeaa saada etäisyyttä asioihin. Jätin edellisen työni, ystäväni ja perheeni, koska mies halusi rakentaa kanssani perheidyllin tänne. Ap

Eli mies halusi lapsia, sinä joskus tulevaisuudessa. Kyse on aivan normaalista parisuhteen epärytmisyydessä, joka on yleisimpiä syitä eroon, erityisesti kun ikää alkaa tulla. Tuttu sekä miehille että naisille.

Vierailija
77/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikään kävi viime kesänä noin :c

Olin seurustellut exäni kanssa vuoden, sen jälkeen erosimme ja löysin noin kuukaudessa uuden paremman poikaystävän, jonka kanssa olen edelleen. Ja hän on paljon parempi ihminen kuin exäni ja paljon sopivampi mies minulle.

Exä oli noin vuoden sinkkuna/pikkusuhteissa. Hän yritti saada minua takaisin viime syksyllä, talvella ja keväällä (silloin hän kertoi lyhyistä suhteista mitä hänellä oli vaan ollut). Mutta sanoin aina etten halua häntä takaisin, koska nykyinen poikaystäväni on minulle paljon parempi.

Sitten nyt viime kesänä näin hänen instagrammissaan kuvan positiivisesta raskaustestistä ja facessa että hän on seurustellut kaksi kuukautta... Eli hän oli heti varmaan ryhtynyt lapsen tekoon..... Otin opikseni kun näin tuon ja blokkasin hänet kaikkialta enkä enää ikinä aio katsoa hänen somejaan. (Yritän ajatella päässäni että saivat keskenmenon, ettei sattuisi niin paljoa) Tiedän järjellä että nykyinen mieheni on paljon parempi minulle, mutta silti se sattuu tosi paljon.

Minulla on ollut vuosia kamala vauvakuume niin ahdistaa tuo tosi paljon. Exä tiesi että lapsi oli suurin unelmani koko suhteen ajan...

Suhteen aikana oli suunnitelmissa että jos olisimme olleet vielä yhdessä olisimme viime keväällä ryhtyneet lapsen tekoon. Mutta emme olleet yhdessä, niin ilmeisesti exä ryhtyi toisen naisen kanssa lapsen tekoon.

En tiedä aiheutinko hänelle vauvakuume vahingossa kun ensin vuoden höpötin vauvasta ja sitten erosimme enkä ottanut takaisin.

Vai oliko kyse exän jostain sairaasta kostosta minulle. Hän oli huono poikaystävä ja epävakaa ihminen, joten en ihmettelisi vaikka kyse olisi kostosta... Mutta jos on, nii on kyllä ihan sairas syy lapsen tekoon.

Lisäksi yksi läheinen kaverini tuli kuukausi tuon exän raskaustesti postauksen jälkeen raskaaksi, joka myös tuntuu tosi pahalta ja ahdistavalta.. Kun aina kun kuulen jotain kaverini raskaudesta, tulee vaan mieleen että exän uusi nainen on suunnilleen samassa vaiheessa raskautta...

Toivottavasti aika parantaa tämänkin haavan ja saan oman lapsen. Ja paljon paljon mieluummin saan lapsen nykyisen mieheni kanssa. Järjellä tiedän että jos olisin hankkinut exän kanssa lapsen, siitä ei olisi seurannut mitään hyvää. Mutta varmaan ihan biologiaan kirjoitettu että tälläisen jutut sattuu...

Vierailija
78/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies halusi lapsia, sinä joskus tulevaisuudessa. Kyse on aivan normaalista parisuhteen epärytmisyydessä, joka on yleisimpiä syitä eroon, erityisesti kun ikää alkaa tulla. Tuttu sekä miehille että naisille.

Kysymys ei ollut siitä, että halusin lapsia "joskus tulevaisuudessa". Kyse oli enemmänkin korkeintaan muutamasta kuukaudesta, tästä käytiin keskustelu hänen kanssaan ja sovittiin myös konkreettisesta aikajänteestä täysin yhteisymmärryksessä. Mutta jos hän ei ollut valmis odottamaan 2-3kk jotta saan surutyötä eteenpäin niin siinä tapauksessa olen vain iloinen, että näin kävi. Ap

Vierailija
79/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alussa raskaaksi hankkiutuvat naiset ja naisesta toiseen hyppivät miehet tuntuvat olevan sellainen erikoinen yhdistelmä, jotka löytävät toisensa.

Vierailija
80/123 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no... Aika nopeaa toimintaa, joten tuskin sielläkään niin täydellistä elämää on meneillään.