"Sittenhän se on ilmainen"
Kassatyötä tekevät tai muut jotka kuulevat työssään usein lausahduksen "sittenhän se on ilmainen", kun esim enari ei heti toimi, mitä vastaatte asiakkaalle? Olisi niin kiva keksiä joku oikein ovela ja iskevä vastalause, jonka voisi pamauttaa takaisin. Vinkkejä?
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:50"]
Olin joskus myyjänä muutamia vuosia, ja jätin useinmiten kyseisen vitsin huomiotta ja totesin, että kyllä tähänkin hinta saadaan ja mikään ei ole ilmaista. Yhtään valitusta ei tullut koskaan ja se typerä virne naamalla pyyhkiytyi yleensä melko nopeasti. Onneksi ei ole enää vuosikausiin tarvinnut tehdä myyjän työtä.
[/quote]
Se on muuten asiakkaana äärimmäisen vittumaista, kun enarit ei toimi tai ne puuttuu ja joutuu odottamaan kun siihen aletaan metsästämään hintaa. Ei tulisi mieleenkään vitsailla, ennemin alan vittuilla. Jätänkin kyseisen tuotteen yleensä ostamatta.
[/quote]
Vittuilu henkilölle jonka syy tilanne ei ole, on niin junttia etten keksi juntimpaa.
[/quote]
Asiakaspalvelun varjopuolia, hän on siinä ottamassa palautetta vastaan edustamansa kauppaliikkeen puolesta.
[/quote]
Typerys. Lähetä sähköpostia asiakaspalveluun ja jätä viaton kassahenkilö rauhaan. Etkö sä saa elämässäs muuten tuntea itseäsi "tärkeäksi"?
Tämä tapaus ei välttämättä kuulu tähän, mutta kerronpa kuitenkin. Löysin kirppikseltä tavaran, jonka olisin ostanut, mutta hintalappu puuttui enkä nähnyt sitä irrallisenakaan pöydällä. Tavara oli suht vähäarvoinen ja tarjosin kassalle umpimähkään 2 euroa. Kassa kieltäytyi myymästä, niinkuin kai oikein olikin, tavarahan oli asiakkaan. Palasin pöydän luo ja aloin uudellen ja tarmokkaammin etsiä lappua, joka löytyikin pöydän alta kengästä, lapussa oli hinta 20 centtiä...
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:11"]Suosikkini on pääsiäisenä: "Munarikasta pääsiäistä!" Ehheh...
[/quote]
Mä vastaan aina munarikasta pääsiäistä toivottaville miehille että "kiitos, sitä samaa!"
En koskaan oikeasti sanoisi niin, mutta tekisi mieli kysyä: "meinaatko, että minä varastaisin sen ja antaisin sinulle, vai varastaisitko ihan itse?"
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:20"]mikä hiton ENARI?
[/quote]
Sama kysymys, mistä te keksitte näitä lyhenteitä ja mitä tämäkin tarkoittaa?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:20"]mikä hiton ENARI?
[/quote]
Sama kysymys, mistä te keksitte näitä lyhenteitä ja mitä tämäkin tarkoittaa?
[/quote]
EAN-koodi, tuttavallisemmin viivakoodi. Se viivakuvio, jonka kassan skanneri lukee.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:26"]
Ean -kodi. Viivakoodi.
[/quote]
Eihän EAN mitenkään käänny muotoon ENARI. Menee kirjaimet väärään järjestykseen.
[/quote]
Ean-koodi
MInä vastaan "ei, se maksaa listahinnan mukaan tuhat euroa". Ja kun asiakas tuohtuu, niin hymyilen vitsivitsi.
Jokainen kaupan alalla työskennellyt tietää sanan enari = ean-koodi = viivakoodi. Ihan yleinen nimitys.
[/quote]
EAN-koodi.
Grillillä kun olin joskus opiskeluaikoina töissä, kuulin liian monesti: "Mä otan hampurilaisen munalla ja...... Ranskalaiset rahalla! Eheheh hekoheko!" Huoh.
ma sanon aina etta tommosilla puheilla saa tuplahinnan. kaikki tajuaa asian vitsiksi ja elama jatkuu.
[/quote]
Meinaa sitä viivakoodia, oikealta nimeltään Ean-koodi.
Suosikkini on pääsiäisenä: "Munarikasta pääsiäistä!" Ehheh...