Uusi asunto ilman avokeittiötä?
Osaako joku sanoa mistä saisi uuden kerrostalo- tai rivitaloasunnon ilman nykyrakentamisen kestokammotusta avokeittiötä? Anybody?
Kommentit (47)
Tykkään avokeittiöstä
Parasta avokeititössä on se että sitä on vähän pakko pitää koko ajan siistinä. Ruokaa valmistaessa jo tulee kerättyä koko ajan roskat pois ja tulee pestyä surempia astioita pois ja pienemmän suoraan tiskikoneeseen. Katseilstapiilossakeittiössä tulee varmaan helpommin läjättyä käytetyt välineet odottamaan myöhempää inspiraatiota.
Toisekseen keittiö on kodin kallein ja komein huone, typeräähän se on piilottaa itseltä sekä vierailta.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:07"]Mitä munuaisia teillä oikein kokkaillaan, jos ette pidä luonnollisista ruoan tuoksuista? Itselleni tuoksu on osa kokonaisvaltaista ruokailuelämystä.
[/quote]
...lisään vielä, että itse en edes söisi sellaista ruokaa, jonka hajusta en pidä. Jäi kiinnostamaan, onko sellaisia ihmisiä paljonkin, jotka laittavat pahalta haisevaa ruokaa, jonka sitten kuitenkin syövät hyvällä ruokahalulla?
20
[/quote]
Alaluokilla rinnakkaisluokalla oli tyttö, jonka tunnisti kaukaa sellaisesta rasvaisesta grillinhajusta. En halua samaa kohtaloa omille lapsille.
[/quote]
Lapsiparka haisi rasvaiselta grilliltä, koska perheen kotona oli avokeittiö? Oletko ihan tosissasi?
Olen 9,
olohuoneeseen meillä mahtuu myös kuuden hengen pöytä, ja katan sinne yleensä vieraille tarjoilut. Keittiössä on pieni pöytä ja neljä tuolia, jos on yksi vieras, monesti sitten kökötetään keittiön jakkaroilla.
Niin tuosta ruuan hajusta, kyllähän se leviää vaikka on erillinen keittiö. Joskus vaan unohdan käyttää liesituuletinta. Paistettu kananmuna on kyllä hyvää, mutta järkyttävälle lemuaa.
Meillä keittiö on keskellä asuntoa ja on ihan kirjaimellisesti kodin sydän. Keittiö on yhtä suuri kuin olkkari ja on puoliksi avoin eli keittiön ja olkkarin välissä on pätkä seinää.
Meidän vanhempien makkarissa on liukuovi joka on yleensä auki olkkariin joten tuntuu että tilaa on enemmän kuin sitä oikeasti on.
Inhoan sellaisia perusasuntoja missä huoneet on mallia "koppi ja ovi" ne tuntuu ahtaalta ja tunkkaisilta. Ruuan käry ei ole ongelma koska meillä on tehokas liesituuletin ja ikkunan saa aina auki. Ja meillä on aina siistiä joten ei ole tiskikasoja tai petaamattomia sänkyjä jotka pitäisi piilottaa vierailta.
Avokeittiö on niin wt, että huh Huh. Yleensä se ei sovi ympäristöönsä eikä sellaisen omistajatkaan ranskanperunan lämmitystä kummempaa ruokaa tee.
Minä olen jo pitkään ihmetellyt, kun asuntoilmoituksissa nykyisin lukee usein esim. 2h+k, mutta pohjapiirrosta katsoessa kyseessä on 1h+avokeittiö. Nyt on joku trendi valehdella, että huoneita on enemmän kuin onkaan.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:47"]
No meillä taas on poikkeuksetta vieraiden tullessa kaikki kesken, ei ole koskaan valmiiksi katettu pöytä :) Nämä ovat varmaan vähän elämäntyyliasioita. Toisille sopii toinen.
[/quote]
Tämä oli siis tarkoitettu 13:lle. Monesti eli oikeastaan aina on se tilanne, että vieraat istuvat sohvalla ja minä laitan ruokaa tai keitän kahvia siinä samalla jutellen. Ja vieraat osallistuvat usein luonnostaan ruoanlaittoon kun näkevät minun siinä puuhailevan, ei tarvitse erikseen siirtyä keittiöön laittamaan yhdessä ruokaa. Meillä avokeittiö, ruokailutila ja olohuone yhtä tilaa. Johtuen toki siitäkin, että emme ole rikkaita, eli on kiva kun kalliit neliöt ovat tehokäytössä.
[/quote]
Jos joutusin tekemään ruokaa vieraiden jo saavuttua, se tarkoittaisi minun mokanneen ajanhalliinnassa.
[/quote]
No, näinpä :) Aika monesti mokaan ajanhallinnassa, siksi on kiva kun on avokeittiö <3