Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenkasvattaja"guru" Anna Wahlgren onkin ollut ihan sairas...

Vierailija
01.01.2015 |

Ostin Suomalaisen alesta hänen 1 tyttärensä kirjoittaman kirjan "Näkymätön tytär" jossa hän kertoo elämästään kuuluisan lastenkasvatusoppaan kirjoittajan Anna W: n lapsena olemisesta ja kiesus miten sairasta touhua se on ollut...jatkuvaa muuttamist paikasta ja jopa maasta (Egypti) toiseen, henkistä ja fyysistä väkivaltaa, seksuaalisuudelle altistamista jo pienenä (esim käsketään katsomaan miehen seisovaa kalua), toistuvia isäpuoliehdokkaita ja joidenkin seksuaalisia touhuja häntä kohtaan, toimittajille valehtelemista "sen" kirjan mainostilaisuuksissa jne.jne

Ja kys naikkosella 9 lasta...siis Annalla.

Kommentit (275)

Vierailija
141/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain yksi näkökulma asiaan. Sitä paitsi hei, vanha juttu. Tästä kirjasta kohuttiin yli vuosi sitten.

Vierailija
142/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:34"]

Minäkin muistan kirjasta sen että vauvan kynnet pitäisi leikata pureskelemalla :D. Lisäksi siinä oli niitä nukutusohjeita, joku sellainen että vauva tuuditellaan uneen takapuolelle taputtamalla. Sille tekniikalle oli joku ihmeellinen termikin ja siinä oli tosi tarkat ohjeet miten se tehdään. Ei toiminut meillä.

[/quote]

ennen käskettiin kynnet lyhentää pureskelemalla. On hellävaraisempi, kuin sakset. Joten tämä neuvo on ihan pätevä.
[/quote]

Kyllä meillekin näin neuvottiin ihan 2000-luvulla kynsien osalta. Taisi olla ihan oppaassa äitiyspakkauksen tai muussa vastaavassa. Meillä pyllylle taputtelunukutus on toiminut kahden lapsen kohdalla. Usein hoidossa ollessa käytettiin tuota nukutuskeinoa tai otsan silitystä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:48"]

Ja minä olen kiitollinen, että näistä asioista nykyään puhutaan avoimesti. En enää tunne olevani se yksinäisin, jota kukaan ei ymmärrä, kun heillä muilla on ollut rakastava äiti.

[/quote]

Sama kertaa tuhat!

On niin helpottavaa, kun tietää ettei ole yksin, eikä meitä yritetä enää hiljentää niin paljon kuin ennen.

Muistan sen jokun amerikkalaisen julkkiksen joskus 70-luvulla (muistaakseni?), joka oli kertonut väkivaltaisesta lapsuudestaan ja sairaasta isästään, ihmiset oli niin vihaisia, että se sai jopa tappouhkauksia. Kuulemma sen isä oli yrittänyt parhaansa, vanhempia pitää ymmärtää jne. Nykyään äänensä saa kuuluviin sentään ilman tappouhkauksia.

[/quote]

Juuri näin. Nyt saa ja pitääkin näistä asioista avautua. Edesmennyt sisareni aikoinaan yritti äidillemme monta vuotta avata näitä asioita, jotta äiti ymmärtäisi lopettaa narskuilun. Äiti kielsi kaiken, myös menneet tekonsa, ei suostunut käsittelemään mitään asioita vaan vältteli niitä vaihtaen puheenaihetta ja mitätöi ympäriinsä siskoani. Toivotti siskoni mullan alle. Sisko yritti loppuun asti saada äidin ymmärtämään, ennenkuin sisko siirtyi väsyneenä, ennenaikojaan levolle mullan alle. Multauksen jälkeen äiti sepitti ympäriinsä erinäisiä diagnooseja edesmenneestä tyttärestään, valehteli että jälkeenpäin lääkärit ja psykologit niitä ovat antaneet. Siis diagnoosit tehty kuoleman jälkeen! Joka olisi muuten laitonta, laitonta ne olivat kyllä äidinkin itsensä diagnisoimina. Pidin puhuttelun äidille, jolloin hän kielsi tietty siinä kaiken, vaikka minullekin niitä diagnooseja siskostani oli yrittänyt tuputtaa. Kielsin levittämästä valheita ympäriinsä. Seurauksena syntyi, että minä olen seuraava mullan alle toivottu.

Silloin näistä perheasioista ei puhuttu yleisesti, lapset eivät apua saaneet, tukeutuivat vain toisiinsa.

Äidin kanssa en ole ollut vuosiin tekemisissä, en kestänyt enää. Ymmärsin itseäni, että jos aion yrittää selvitä hengissä, poljentaa en voi muuten lopettaa kuin ns. katoamalla. Vaikeata oli silti, mietin ja kärsin, kun en voinut yrityksistä huolimatta vaikuttaa asioihin. Stressi oli kova, valvomista, samojen asioiden vatvomista ja ihmettelyä ym., aina seinä vastassa. Ihme oli, että henki säilyi.

Vasta nyt todella alan uskomaan, että olen pahimmasta selvinnyt. Tähän auttoi somestä löytyneet vertaistukipalstat ja mediassa ilmestyneet keskustelut, sekä artikkelit ko. aiheesta -viitaten narskuäitiin. Tunnen, että vasta nyt saisin elää, siitä olen ihmeissäni. Koska minulla on elämänkokemus tästä tietynlaisesta äiti-mallista ja sen monimuotoisista haavoittavista seurauksista, yritän auttaa muita vastaavaa kokeneita edes somessa. Pyrin myös avautumaan aiheesta ja toivottavasti paljon, loppuelämäni ajan.

Kiitos kaikille aiheesta avautujille, olitte pelastamassa yhtä uhria, toivottavasti useitakin.

Vierailija
144/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa siihen, miten totta tuo tyttären kirja on, enkä ole lukenut yhtään tuon äiti-kasvatusgurun kirjaa (tuskin luenkaan), mutta tuosta Felician kirjasta jäi mieleen se, miten hän kuvasi äitinsä toimintaa masennuksen ja pahan olon suhteen; sitä, joka ei ole iloinen, ei tarvitse nähdä. "Rakastan sinua sitten, kun olet iloinen."-tyyliä. Jotenkin se tuntui tosi hurjalta ihan ajatuksen tasollakin. Ja sitä kyllä tapahtuu, ettei lapsi saisi itkeä tai näyttää pahaa mieltä, vaikka kodin pitäisi olla se paikka, jossa lapsi saa näyttää kaikki tunteensa ja opetella  käsittelemään niitä. 

Vierailija
145/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti rakastaa lasta sitten, kun lapsi on iloinen? Lapsi ei saa itkeä tai näyttää pahaa mieltä kotonaan? Henkistä väkivaltaa.

Vierailija
146/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:35"]

Äiti rakastaa lasta sitten, kun lapsi on iloinen? Lapsi ei saa itkeä tai näyttää pahaa mieltä kotonaan? Henkistä väkivaltaa.

[/quote]

Meillä oli ihan samanlaista luonnevikaisen "äitini" kanssa. Mitään muita tunteita kuin iloa ei saanut näyttää, ei suuttua, ei näyttää pahaa mieltään eikä olla surullinen. Eikä mitään muutakaan kuin sitä iloa. Niinpä jo eskari-ikäisenä surullisena ollessani purin vaan hampaat yhteen ja sitten vasta illalla itkin peiton alla. Hiljaa, ettei kukaan vaan kuule. 

Sairasta.

Vierailija
147/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:43"]

[/quote]

Meillä oli ihan samanlaista luonnevikaisen "äitini" kanssa. Mitään muita tunteita kuin iloa ei saanut näyttää, ei suuttua, ei näyttää pahaa mieltään eikä olla surullinen. Eikä mitään muutakaan kuin sitä iloa. Niinpä jo eskari-ikäisenä surullisena ollessani purin vaan hampaat yhteen ja sitten vasta illalla itkin peiton alla. Hiljaa, ettei kukaan vaan kuule. 

Sairasta.

[/quote]

Sairasta kyllä, olen samaa mieltä.

Osaatko nykyään ilmaista pahaa mieltäsi? Uskallatko itkeä ja olla surullinen?

Meillä iloitsemistakin katsottiin halveksuen. Naama peruslukemilla pitä olla aina, ei ollut sitten iloa eikä surua. Minusta tuli kova, mutta opettelin tunteita aikuisena turvallisessa ympäristössä.

Vierailija
148/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:43"]

[/quote]

Sairasta.

[/quote]

Sairasta kyllä, olen samaa mieltä.

Osaatko nykyään ilmaista pahaa mieltäsi? Uskallatko itkeä ja olla surullinen?

Meillä iloitsemistakin katsottiin halveksuen. Naama peruslukemilla pitä olla aina, ei ollut sitten iloa eikä surua. Minusta tuli kova, mutta opettelin tunteita aikuisena turvallisessa ympäristössä.

[/quote]

Meillä iloa sai tosiaan näyttää, mutta ei mitenkään ylenmäärin. Riehakas ei saanut olla.

Osaan nykyään ilmaista pahaa mieltä, uskallan olla surullinen ja itkeä, mutta muille kuin aivan lähimmille ihmisille ärsyyntyminen/suuttuminen on vaikeaa. Jotenkin en vaan uskalla, joten kiehun sitten hiljaa itsekseni.

Vierailija
149/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:56"]

Ilmeisesti olen tuo äitimyytinpuolustaja, johon viittaat. Voin kertoa, että minä en ole se, johon tämä asia ottaa kipeää. Jollakin tavalla ymmärrän, että sinun tarinasi on mitätöity niin monta kertaa, että sinulle on tärkeää ajatella, että Anna on paha ja väärässä, Felica hyvä ja oikeassa.

Mutta meillä muillakin on oikeus omiin tulkintoihimme. Viisautta on ymmärtää, että sinä ja äitisi olette eri ihmisiä kuin Anna ja Felicia. Ja että kyseessä kuitenkin on lopulta kirja, jonka tekijällä on omat intressinsä, osin itsekkäätkin sellaiset. Varmasti tärkeä kirja monelle, muttei mitenkään arvostelun ja kyseenalaistamisen yläpuolella, minne jotkut sen haluaisivat asettaa.

[/quote]

Ihan turhaan yrität nyt sönköttää jotain, että sinä vain kyseenalaisistit felician kirjan.

Sinä olet äitimyyttivalkoritarina tässä nyt mm. selittänyt ihmisille, joiden äidit on narsisteja, että vaadit heiltä lääkärin diagnoosin, ennen kuin he voivat jakaa kokemuksiaan.

Viisautta olisi sinultakin ymmärtää, minkä takia ihmiset ovat tässäkin ketjussa jakaneet kokemuksiaan ja keskustelleet asiasta, samalla, kun itse yrität luoda jotain metakeskustelua narsistipelosta ja siitä miten narsistiäitejä ei ole oikeasti olemassa jne.

Itse en projisoi omaa tarinaani anna wahlgrenin tarinaan sen takia, että minulle olisi tärkeää kuvitella hänet pahakasi, vaan sen takia, koska kaiken lukemani perusteella hänellä on liikaa narsistin piirteitä sen ollakseen sattumaa, enkä usko felician kokemusten olevan jotain mielikuvistusta (niin kuin sinä väität), vaan hänen kokemukset ovat yksi yhteen muiden narsistiäitien uhrien kokemusten kanssa.

Meitä on paljon, ja meillä on omat keskustelupaikat netissä, ja sen takia monet meistä tunnistavat narsistiäitien mallit, ei sen takia, että haluamme kuvitella jonkun pahaksi. 
[/quote] Paskoista lapsuudenkokemuksista voi puhua ilman narsismidiagnoosin viljelyä. Se että äitisi oli huono äiti ja k* sipää ei tuo hänelle ko. diagnoosia. Piste.

Vierailija
150/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:19"]

Kukas on väittänyt tässä ketjussa ettette saa hylätä äitiänne? Tässä on keskusteltu Anna Wahlgrenista, EI teidän äidistänne.

[/quote]

Sinähän olet tuonut omin sanoin jo esille sen ettei felicialla ole ollut oikeutta kirjoittaa kirjaansa.

Olet samanlainen ihminen kuin ne, jotka syyttävät raiskattauja raiskauksista ja vaativat näiden pysyvän hiljaa sen raiskaajan kunnian takia.
[/quote] Älähän nyt laita sentään minun näppikselleni kaikkia tämän ketjun sanomisia... En ole missään vaiheessa sanonut ettei Felicialla olisi ollut oikeutta kirjoittaa kirjaansa. Olen lukenut Lapsikirjan vanhemman version, ja olen lukenut Felician kirjan. Kykenen ymmärtämään, että Felician kirja on HÄNEN näkemyksensä, ja Anna Wahlgrenilla on varmasti omansa. Totuuden tietävät ne, jotka ovat heidän elämäänsä eläneet tai läheltä seuranneet, ja jopa heidänkin tulkintansa voivat poiketa toisistaan. Narsistiksi Anna Wahlgrenia ei kukaan voi kummankaan kirjan perusteella diagnosoida. Minulla ei ole sen kummempia vaikuttimia tässä ketjussa kuin ärsytys tästä narsismi-sanan hokemisesta aina ja joka paikassa, vailla mitään rahkeita tehdä oikeaa faktoihin perustuvaa diagnoosia asiasta.

Vierailija
151/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:56"]   Ilmeisesti olen tuo äitimyytinpuolustaja, johon viittaat. Voin kertoa, että minä en ole se, johon tämä asia ottaa kipeää. Jollakin tavalla ymmärrän, että sinun tarinasi on mitätöity niin monta kertaa, että sinulle on tärkeää ajatella, että Anna on paha ja väärässä, Felica hyvä ja oikeassa. Mutta meillä muillakin on oikeus omiin tulkintoihimme. Viisautta on ymmärtää, että sinä ja äitisi olette eri ihmisiä kuin Anna ja Felicia. Ja että kyseessä kuitenkin on lopulta kirja, jonka tekijällä on omat intressinsä, osin itsekkäätkin sellaiset. Varmasti tärkeä kirja monelle, muttei mitenkään arvostelun ja kyseenalaistamisen yläpuolella, minne jotkut sen haluaisivat asettaa. [/quote] Ihan turhaan yrität nyt sönköttää jotain, että sinä vain kyseenalaisistit felician kirjan. Sinä olet äitimyyttivalkoritarina tässä nyt mm. selittänyt ihmisille, joiden äidit on narsisteja, että vaadit heiltä lääkärin diagnoosin, ennen kuin he voivat jakaa kokemuksiaan. Viisautta olisi sinultakin ymmärtää, minkä takia ihmiset ovat tässäkin ketjussa jakaneet kokemuksiaan ja keskustelleet asiasta, samalla, kun itse yrität luoda jotain metakeskustelua narsistipelosta ja siitä miten narsistiäitejä ei ole oikeasti olemassa jne. Itse en projisoi omaa tarinaani anna wahlgrenin tarinaan sen takia, että minulle olisi tärkeää kuvitella hänet pahakasi, vaan sen takia, koska kaiken lukemani perusteella hänellä on liikaa narsistin piirteitä sen ollakseen sattumaa, enkä usko felician kokemusten olevan jotain mielikuvistusta (niin kuin sinä väität), vaan hänen kokemukset ovat yksi yhteen muiden narsistiäitien uhrien kokemusten kanssa. Meitä on paljon, ja meillä on omat keskustelupaikat netissä, ja sen takia monet meistä tunnistavat narsistiäitien mallit, ei sen takia, että haluamme kuvitella jonkun pahaksi.  [/quote] Paskoista lapsuudenkokemuksista voi puhua ilman narsismidiagnoosin viljelyä. Se että äitisi oli huono äiti ja k* sipää ei tuo hänelle ko. diagnoosia. Piste.

[/quote]

Äidilläni on ihan virallinen diagnoosi, sai sen pitkän mielisairaalajakson aikana. Piste.

Vierailija
152/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:56"]   Ilmeisesti olen tuo äitimyytinpuolustaja, johon viittaat. Voin kertoa, että minä en ole se, johon tämä asia ottaa kipeää. Jollakin tavalla ymmärrän, että sinun tarinasi on mitätöity niin monta kertaa, että sinulle on tärkeää ajatella, että Anna on paha ja väärässä, Felica hyvä ja oikeassa. Mutta meillä muillakin on oikeus omiin tulkintoihimme. Viisautta on ymmärtää, että sinä ja äitisi olette eri ihmisiä kuin Anna ja Felicia. Ja että kyseessä kuitenkin on lopulta kirja, jonka tekijällä on omat intressinsä, osin itsekkäätkin sellaiset. Varmasti tärkeä kirja monelle, muttei mitenkään arvostelun ja kyseenalaistamisen yläpuolella, minne jotkut sen haluaisivat asettaa. [/quote] Ihan turhaan yrität nyt sönköttää jotain, että sinä vain kyseenalaisistit felician kirjan. Sinä olet äitimyyttivalkoritarina tässä nyt mm. selittänyt ihmisille, joiden äidit on narsisteja, että vaadit heiltä lääkärin diagnoosin, ennen kuin he voivat jakaa kokemuksiaan. Viisautta olisi sinultakin ymmärtää, minkä takia ihmiset ovat tässäkin ketjussa jakaneet kokemuksiaan ja keskustelleet asiasta, samalla, kun itse yrität luoda jotain metakeskustelua narsistipelosta ja siitä miten narsistiäitejä ei ole oikeasti olemassa jne. Itse en projisoi omaa tarinaani anna wahlgrenin tarinaan sen takia, että minulle olisi tärkeää kuvitella hänet pahakasi, vaan sen takia, koska kaiken lukemani perusteella hänellä on liikaa narsistin piirteitä sen ollakseen sattumaa, enkä usko felician kokemusten olevan jotain mielikuvistusta (niin kuin sinä väität), vaan hänen kokemukset ovat yksi yhteen muiden narsistiäitien uhrien kokemusten kanssa. Meitä on paljon, ja meillä on omat keskustelupaikat netissä, ja sen takia monet meistä tunnistavat narsistiäitien mallit, ei sen takia, että haluamme kuvitella jonkun pahaksi.  [/quote] Paskoista lapsuudenkokemuksista voi puhua ilman narsismidiagnoosin viljelyä. Se että äitisi oli huono äiti ja k* sipää ei tuo hänelle ko. diagnoosia. Piste.

[/quote]

Äidilläni on ihan virallinen diagnoosi, sai sen pitkän mielisairaalajakson aikana. Piste.
[/quote] Ok, so? Tämä ketju käsittelee edelleen Anna Wahlgrenia, ei sinun äitiäsi.

Vierailija
153/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:19"]  Kukas on väittänyt tässä ketjussa ettette saa hylätä äitiänne? Tässä on keskusteltu Anna Wahlgrenista, EI teidän äidistänne. [/quote] Sinähän olet tuonut omin sanoin jo esille sen ettei felicialla ole ollut oikeutta kirjoittaa kirjaansa. Olet samanlainen ihminen kuin ne, jotka syyttävät raiskattauja raiskauksista ja vaativat näiden pysyvän hiljaa sen raiskaajan kunnian takia. [/quote] Älähän nyt laita sentään minun näppikselleni kaikkia tämän ketjun sanomisia... En ole missään vaiheessa sanonut ettei Felicialla olisi ollut oikeutta kirjoittaa kirjaansa. Olen lukenut Lapsikirjan vanhemman version, ja olen lukenut Felician kirjan. Kykenen ymmärtämään, että Felician kirja on HÄNEN näkemyksensä, ja Anna Wahlgrenilla on varmasti omansa. Totuuden tietävät ne, jotka ovat heidän elämäänsä eläneet tai läheltä seuranneet, ja jopa heidänkin tulkintansa voivat poiketa toisistaan. Narsistiksi Anna Wahlgrenia ei kukaan voi kummankaan kirjan perusteella diagnosoida. Minulla ei ole sen kummempia vaikuttimia tässä ketjussa kuin ärsytys tästä narsismi-sanan hokemisesta aina ja joka paikassa, vailla mitään rahkeita tehdä oikeaa faktoihin perustuvaa diagnoosia asiasta.

[/quote]

Jos joku käyttäytyy niin kuin virallisessa narsistin määritelmässä niin silloin lapsen on helpompi ymmärtää tapahtumien kulkua ja omia tuntemuksia. Eikä sillä ole loppujen lopuksi väliä onko diagnoosi vai ei, mutta se helpottaa aivan pirusti että eri käytöksiin on loogisia syitä - sinua sellainen ei kiinnosta etkä huomaa yhteyksiä. Ja paskaa sillä on väliä että käytetäänkö nimeä narsisti vai valkoinen pupu syndrooma. Miten sinä voit edes elää jos kaikkien asioiden täytyy olla kiveen hakattuja; narsisti on sellainen jolla on diagnoosi ja jos ei ole niin ei ole narsisti?

Vierailija
154/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:21"]

Ok, so? Tämä ketju käsittelee edelleen Anna Wahlgrenia, ei sinun äitiäsi.

[/quote]

Itsehän siinä uliset miten äidilläni ei ole diagnoosia ja sinä sen kuulemma tiedät.

Onko sinulla joku muistihäiriö, vai oletko muuten vain vajaalla käyvä, tässä vielä sanantarkka lainaus siitä, miten itse vedit äitini tähän mukaan ja osasit kertoa mitä diagnooseja tämä ei ole/ on saanut.

En ihmettele, jos olet hieman yksinkertainen, ottaen huomioon millaisella raivolla yrität tässä puolustella narsistiäitejä, ja sensuroida ihmisten kokemuksia.

Lainaus-

Se että äitisi oli huono äiti ja k* sipää ei tuo hänelle ko. diagnoosia. Piste.

Vierailija
155/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:07"]

[/quote]

Oho, mitä kielen- ja mielenilmaisua -178. Millaiset kokemukset sinulla on narskuäidistä? Millä sanalla sinä puhut äidistä, joka koko elämänsä ajan vahingoittaa lapsiaan kaikkine narskun ominaisuuksin ja lisää päälle, kun niitä sairaimpia juttuja ei edes lue missään, itse vain tiedät kun olet kokenut?

Jos poika on ampunut isää päähän ja polttanut kotitalon, niin nimitätkö tällaista henkilöä ampujatalopoltettu -henkilöksi? Murhaajaksi, tappajaksi tai tuhopolttajaksi häntä et nimitä, vaikka olisit nähnyt tapahtuman? Entäs kun olin lapsi ja äidin miesystävä on tullut yöllä huoneeseeni, ja kädet sujauttanut peittoni alle, niin pedofiiliksi tätä miesystävää en saa siis kutsua?

Mikä on k*sipää? Liittyykö se pottaan? Miten se äiteihin liittyy? Narskuäidilläni oli kaunis tukka päässä.

Vierailija
156/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:21"]

[/quote]

Itsehän siinä uliset miten äidilläni ei ole diagnoosia ja sinä sen kuulemma tiedät.

Onko sinulla joku muistihäiriö, vai oletko muuten vain vajaalla käyvä, tässä vielä sanantarkka lainaus siitä, miten itse vedit äitini tähän mukaan ja osasit kertoa mitä diagnooseja tämä ei ole/ on saanut.

En ihmettele, jos olet hieman yksinkertainen, ottaen huomioon millaisella raivolla yrität tässä puolustella narsistiäitejä, ja sensuroida ihmisten kokemuksia.

Lainaus-

[/quote] Voi lapsi rakas, älä hermostu. Suosittelen terapiaa sinulle, joku diagnoosikin ehkä löytyy? Osaat sen varmasti itsekin tehdä...

Vierailija
157/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:21"]

[/quote]

Lainaus-

[/quote]Minä en ole sanonut että tiedän onko sinun äidilläsi narsismidiagnoosia vai ei. Tarkoitin lähinnä yleisellä tasolla kommentin, että pelkkä k* sipäisyys ei tuo narsismidiagnoosia kenellekään. Jos sinun äidilläsi se diagnoosi on, niin asia ok. Se ei silti pätevöitä sinua diagnosoimaan Anna Wahlgrenia. Ja siitä ja vain siitä tässä oli kyse.

Vierailija
158/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:07"]

[/quote]

Oho, mitä kielen- ja mielenilmaisua -178. Millaiset kokemukset sinulla on narskuäidistä? Millä sanalla sinä puhut äidistä, joka koko elämänsä ajan vahingoittaa lapsiaan kaikkine narskun ominaisuuksin ja lisää päälle, kun niitä sairaimpia juttuja ei edes lue missään, itse vain tiedät kun olet kokenut?

Jos poika on ampunut isää päähän ja polttanut kotitalon, niin nimitätkö tällaista henkilöä ampujatalopoltettu -henkilöksi? Murhaajaksi, tappajaksi tai tuhopolttajaksi häntä et nimitä, vaikka olisit nähnyt tapahtuman? Entäs kun olin lapsi ja äidin miesystävä on tullut yöllä huoneeseeni, ja kädet sujauttanut peittoni alle, niin pedofiiliksi tätä miesystävää en saa siis kutsua?

Mikä on k*sipää? Liittyykö se pottaan? Miten se äiteihin liittyy? Narskuäidilläni oli kaunis tukka päässä.
[/quote] hohhoijaa...

Vierailija
159/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:21"] Ok, so? Tämä ketju käsittelee edelleen Anna Wahlgrenia, ei sinun äitiäsi. [/quote] Itsehän siinä uliset miten äidilläni ei ole diagnoosia ja sinä sen kuulemma tiedät. Onko sinulla joku muistihäiriö, vai oletko muuten vain vajaalla käyvä, tässä vielä sanantarkka lainaus siitä, miten itse vedit äitini tähän mukaan ja osasit kertoa mitä diagnooseja tämä ei ole/ on saanut. En ihmettele, jos olet hieman yksinkertainen, ottaen huomioon millaisella raivolla yrität tässä puolustella narsistiäitejä, ja sensuroida ihmisten kokemuksia. Lainaus- Se että äitisi oli huono äiti ja k* sipää ei tuo hänelle ko. diagnoosia. Piste. [/quote]Minä en ole sanonut että tiedän onko sinun äidilläsi narsismidiagnoosia vai ei. Tarkoitin lähinnä yleisellä tasolla kommentin, että pelkkä k* sipäisyys ei tuo narsismidiagnoosia kenellekään. Jos sinun äidilläsi se diagnoosi on, niin asia ok. Se ei silti pätevöitä sinua diagnosoimaan Anna Wahlgrenia. Ja siitä ja vain siitä tässä oli kyse.

[/quote]

Hyvä on. Iso osa ainakin tässä keskustelussa "epäilee" häntä "narsistiksi". Olisiko "narisistiksi epäilty" parempi termi jos asia siitä riippuu. Koska eihän asiaa muuten mitenkään järkevästi pysty ilmaisemaan ja asiasta keskustelemaan.

Vierailija
160/275 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up