Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenkasvattaja"guru" Anna Wahlgren onkin ollut ihan sairas...

Vierailija
01.01.2015 |

Ostin Suomalaisen alesta hänen 1 tyttärensä kirjoittaman kirjan "Näkymätön tytär" jossa hän kertoo elämästään kuuluisan lastenkasvatusoppaan kirjoittajan Anna W: n lapsena olemisesta ja kiesus miten sairasta touhua se on ollut...jatkuvaa muuttamist paikasta ja jopa maasta (Egypti) toiseen, henkistä ja fyysistä väkivaltaa, seksuaalisuudelle altistamista jo pienenä (esim käsketään katsomaan miehen seisovaa kalua), toistuvia isäpuoliehdokkaita ja joidenkin seksuaalisia touhuja häntä kohtaan, toimittajille valehtelemista "sen" kirjan mainostilaisuuksissa jne.jne

Ja kys naikkosella 9 lasta...siis Annalla.

Kommentit (275)

Vierailija
81/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus kauan sitten ennen palsta-ajanlaskun alkua lukenut sen lapsikirjan, enkä muista siitä mitään muuta kuin sen, että vaunuja piti vimmatusti ja rytmikkäästi lykkiä ees taas että saatiin vauva nukahtamaan... Ne ohjeet tuntuivat silloin tuoreen vauvan äidistä ihan hölmöiltä. Minä en omaa vauvaani saanut niillä ohjeilla nukkumaan.

Vierailija
82/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:26"]Kuulostaa ihan tyypilliseltä narsistiäidiltä, nuo seksijututkin kuuluu narsistiäitien juttuihin.

Sillä on selvästi myös mm. syntipukkilapsia ja kultaisia lapsia.

Alkoholiongelmat, miesten vaihdot jne. kaikki sopii narsistiäitiin. Monet narsistiäidit myös tekevät useita lapsia, koska se lapsen varaukseton ihailu alkuvuosina ruokkii niiden narsismia. 
[/quote] Ja tässä näemme taas yhden " gurun" ja kyökkipsykologin joka kuvittelee osaavansa diagnosoida ihmisen narsistiksi vain lukemalla hänen kirjoittamansa kirjan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:41"]

Se mikä tässä koko jutussa rassaa on se, että Wahlgren ei ole pahoillaan siitä mitä traumoja lapsilleen aiheutti tuolla sekoilullaan vaan siitä, että sekoilut tuli ilmi ja hän menetti tulonsa. 

[/quote]

"Voin vain pahoitella, että epäonnistuin tehtävässäni vanhempana", kirjoitti Wahlgren avoimessa kirjeessään tyttärelleen. Sanoi myös rakastavansa tytärtään. Sanokaa nyt, ettei kumminkaan tarkoittanut sitä, kun on narsisti.

[/quote]

Minäkin voi sanoa rakastavani ketä hyvänsä. Teot ovat eri asia. Rikopa se oma äiti-myyttisi.

[/quote]

En nyt oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi päättää, että minulle täysin tuntematon ihminen valehtelee sanoessaan rakastavansa tytärtään. Hänen tekojaan en ole missään vaiheessa kiistänyt. Totuus lienee sillä kuuluisalla harmaalla alueella mustan ja valkean välissä.

Vierailija
84/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:35"]

Se mikä tässä koko jutussa rassaa on se, että Wahlgren ei ole pahoillaan siitä mitä traumoja lapsilleen aiheutti tuolla sekoilullaan vaan siitä, että sekoilut tuli ilmi ja hän menetti tulonsa. 

[/quote]

"Voin vain pahoitella, että epäonnistuin tehtävässäni vanhempana", kirjoitti Wahlgren avoimessa kirjeessään tyttärelleen. Sanoi myös rakastavansa tytärtään. Sanokaa nyt, ettei kumminkaan tarkoittanut sitä, kun on narsisti.

[/quote]

Minäkin voi sanoa rakastavani ketä hyvänsä. Teot ovat eri asia. Rikopa se oma äiti-myyttisi.

[/quote]

En nyt oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi päättää, että minulle täysin tuntematon ihminen valehtelee sanoessaan rakastavansa tytärtään. Hänen tekojaan en ole missään vaiheessa kiistänyt. Totuus lienee sillä kuuluisalla harmaalla alueella mustan ja valkean välissä.

[/quote]

Muiden ihmisten käytöksen perusteella voimme päättää ketkä omassa lähipiirissä pääsevät lähellemme. Pedofiili tai raiskaaja pääsee helposti lapsiesi luokse jos et noteeraa ihmisten käytöstä tai piiloviestejä mitenkään.

Vierailija
85/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:47"]

Uskomattoman tyypillinen esimerkki narsistiäidistä tuo tyyppi.

[/quote]

Nuo sen jutut on kyllä ihan tyypillistä narskudramatiikkaa:

"Se oli murhayritys. Ihminen voi kuolla murtuneen sydämen takia. Nyt on kulunut runsas vuosi. Olen maannut vertavuotavana julkisuuden torilla, keihäs äidinsydämessä". (Kommentti siitä kun tytär vuosi aiemmin kerrtoi kirjastaan keskusteluohjelmassa).

"Olen itkenyt kuin joki kun sain tämän vihan keihään sydämeeni, äidinsydämeen, kaikista herkimpää, mutta kerron kaiken." (Ote lehdistötiedotteesta Wahlgren kirjan julkaisun kynnyksellä. Siis sen kirjan jossa hän kritisoi tyttärensä kirjaa).

"En enää anna lisää haastatteluja. Minua saa pitää kuolleena ja haudattuna." (Wahlgren haastattelussa juuri ennen kirjansa julkaisua).

"En tiedä. Olen valvonut joka päivä viimeisen vuoden ja ollut ihmeissäni, että olen selviytynyt tästä". (Wahlgrenin vastaus kysymykseen josko hän haluaisi sovinnon tyttärensä kanssa).

[/quote]

Se että on onnistunut kiipeämään paikalleen ja oikein kirjoittanut tunnetun kasvatusoppaan kertoo myös siitä narsistin "viehettävyydestä" ja miten kukaan ei ole kyennyt näkemään asiaa ja jotkut vieläkin epäilevät puhuuko tytär totta vai ei.

[/quote]

Narsismi siellä, narsismi täällä. Narsismi on monille ihmisille vakioselitys kaikkeen. Tosielämässä narsisteja ei vaani joka nurkan takana, vaikka sellaisen kuvitteleminen muotia onkin.
[/quote] Nimenomaan. Kyllästyttää niin vietävästi. Varsinkin kun oikeasti persoonallusuushäiriöisiä on väestöstä n. 10%, ja siinä luvussa on kaikki muutkin persoonallisuushäiriöt, ei vain narsismi. Jokaisen av-mamman ex on silti narsisti. Tai jos ex ei ole, niin sitten on ainakin miehen ex, tai anoppi...

Vierailija
86/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:19"]Selvisin ensimmäisen lapsen syöttämisestä ja nukuttamisesta kirjan oppien ansiosta. Olin ihan pihalla vauvan kanssa et milloin näitä syötetään ja miten nukutetaan. 
[/quote]

Eikö joillain naisilla ole mitään sisäistä vaistoa tms. että osaisi privitiivisimmät vauvanhoitoon liittyvät asiat hoitaa ilman jotain kasvatusopasta?!
[/quote]

Niin. Mä toimin ihan äidinvaistolla ja hyvin meni!

Vierailija
87/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:27"]

[/quote]

Jos tuolla Felicialla olisi leikannut ei hän olisi kirjaa kirjoittanut, menee nyt perintö sivu suun monessakin mielessä. mammalta lähti tulot ja kirja on ihan oikeasti peruste tehdä perinnöttömäksi. 

[/quote]

Ei raha tai materia mene totuuden eikä henkisen hyvinvoinnin edelle.

Vierailija
88/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:23"]

Oijoi, mamma suuttui, kun hänen suurta tietämystään epäiltiin! Kertoisitko, mikä hinku sinulla on toimia narsistinmetsästäjänä? Saatko siitä jotain henkistä ylemmyydentunnetta, ja onko sinulla työelämässäkin tarve päästä pätemään, vai toimitko ehkä huuhaaterapeuttina ja pidät "itsetuntemuskursseja"? Ettet vain olisi narsisti !!!!1111!! :D

[/quote]

En ole suuttunut. Eikä minulla ole tarvetta käydä keskustelua kaltaisesi henkisesti keskenkasvuisen kanssa joka ei osaa asiallisesti asioista keskustella, vaan keksii päästään jotain ihan omiaan ja projisoi omia tunteitaan ja ominaisuuksiaan minuun.

[/quote]

Kyllä sinä suutuit, oikein puhkuit halveksuntaa ja närkästystä. Oletko muuten henkisesti kypsä ja hieno ihminen, kun tuomitset toisen henkisesti keskenkasvuiseksi projisoijaksi? Minkälainen psykologinen koulutus sinulla muuten olikaan, vai etkö olekaan psykologi, psykiatri tai terapeutti? Mamma kulta, sinulla on vielä paljon, paljon oppimista ihmisten kohtelusta ja sosiaalisesta kanssakäymisestä. Näyttää siltä, että sinun matkasi ihmisyyteen tulee olemaan pitkä ja kivinen.

[/quote]

Niin, kukahan se huuhaaterapeutti ja kyökkipsykologi nyt taas olikaan?

Vierailija
89/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Muiden ihmisten käytöksen perusteella voimme päättää ketkä omassa lähipiirissä pääsevät lähellemme. Pedofiili tai raiskaaja pääsee helposti lapsiesi luokse jos et noteeraa ihmisten käytöstä tai piiloviestejä mitenkään.

[/quote]

Miten tämä liittyy mihinkään? No ainakaan Anna Wahlgren ei pääse sun lastesi lähelle, kun sä heti huomaat hänen piiloviestinsä. Melkoinen Sherlock.

Vierailija
90/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:29"]

[/quote]

"Se oli murhayritys. Ihminen voi kuolla murtuneen sydämen takia. Nyt on kulunut runsas vuosi. Olen maannut vertavuotavana julkisuuden torilla, keihäs äidinsydämessä". (Kommentti siitä kun tytär vuosi aiemmin kerrtoi kirjastaan keskusteluohjelmassa).

"Olen itkenyt kuin joki kun sain tämän vihan keihään sydämeeni, äidinsydämeen, kaikista herkimpää, mutta kerron kaiken." (Ote lehdistötiedotteesta Wahlgren kirjan julkaisun kynnyksellä. Siis sen kirjan jossa hän kritisoi tyttärensä kirjaa).

"En enää anna lisää haastatteluja. Minua saa pitää kuolleena ja haudattuna." (Wahlgren haastattelussa juuri ennen kirjansa julkaisua).

"En tiedä. Olen valvonut joka päivä viimeisen vuoden ja ollut ihmeissäni, että olen selviytynyt tästä". (Wahlgrenin vastaus kysymykseen josko hän haluaisi sovinnon tyttärensä kanssa).

[/quote]

Se että on onnistunut kiipeämään paikalleen ja oikein kirjoittanut tunnetun kasvatusoppaan kertoo myös siitä narsistin "viehettävyydestä" ja miten kukaan ei ole kyennyt näkemään asiaa ja jotkut vieläkin epäilevät puhuuko tytär totta vai ei.

[/quote]

Narsismi siellä, narsismi täällä. Narsismi on monille ihmisille vakioselitys kaikkeen. Tosielämässä narsisteja ei vaani joka nurkan takana, vaikka sellaisen kuvitteleminen muotia onkin.

[/quote]

Minä olen tuo jolle kommentoit ja minun äitini on narsisti ja olen joutunut käymään terapiassa asian takia. Siksi asia koskettaa minua läheltä.
[/quote] Onko äidilläsi virallinen diagnoosi asiasta?

Vierailija
91/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten tämä liittyy mihinkään? No ainakaan Anna Wahlgren ei pääse sun lastesi lähelle, kun sä heti huomaat hänen piiloviestinsä. Melkoinen Sherlock.

[/quote]

Väännetään rautalangasta. Jos tietää minkälainen narsisti on niin ei ehkä päädy esim.parisuhteeseen tällaisen kanssa ja kärsi seurauksista. Se että tässä puhutaan julkisuuden henkilöstä on samantekevää. Ihmisiä hekin on jotain tarkkaillaan samalla tavalla kuin naapuria. Eikä sinunkaan tehtäväsi ole suojella rouva Wahlgrenin mainetta - hän tehkööt sen itse ja ottakoon vastuun. Minusta hänen toimensa on kyseenalaisia ja minulla on oikeus kyseenalaistaa.

Vierailija
92/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:34"]

[/quote]

Olen tietoinen ettei narsisteja vaani joka kulman takana, mutta se nyt on aika selvä asia tämän ihmisen kohdalla, että juuri siitä on kyse. Etenkin jos on vaivautunut lukemaan Wahlgrenin tyttären kirjan, Wahlgrenin oman puolustelukirjansa sekä lukenut ja kuunnellut Wahlgrenin kommentteja asian tiimoilta eri mediossa.
[/quote] Sinä ( tai kukaan muukaan) ei voi tehdä sitä diagnoosia muutaman kirjan lukemisen, ja muutaman haastattelun perusteella. Piste.

Vierailija
93/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:34"] Narsismi siellä, narsismi täällä. Narsismi on monille ihmisille vakioselitys kaikkeen. Tosielämässä narsisteja ei vaani joka nurkan takana, vaikka sellaisen kuvitteleminen muotia onkin. [/quote] Olen tietoinen ettei narsisteja vaani joka kulman takana, mutta se nyt on aika selvä asia tämän ihmisen kohdalla, että juuri siitä on kyse. Etenkin jos on vaivautunut lukemaan Wahlgrenin tyttären kirjan, Wahlgrenin oman puolustelukirjansa sekä lukenut ja kuunnellut Wahlgrenin kommentteja asian tiimoilta eri mediossa. [/quote] Sinä ( tai kukaan muukaan) ei voi tehdä sitä diagnoosia muutaman kirjan lukemisen, ja muutaman haastattelun perusteella. Piste.

[/quote]

Mikä ei tosin estä joitakin kommentoijia laatimasta psykologista profiilia ja diagnoosia muista keskustelijoista.

Vierailija
94/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:34"] [quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:20"] [quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:47"] Uskomattoman tyypillinen esimerkki narsistiäidistä tuo tyyppi. [/quote] Nuo sen jutut on kyllä ihan tyypillistä narskudramatiikkaa: "Se oli murhayritys. Ihminen voi kuolla murtuneen sydämen takia. Nyt on kulunut runsas vuosi. Olen maannut vertavuotavana julkisuuden torilla, keihäs äidinsydämessä". (Kommentti siitä kun tytär vuosi aiemmin kerrtoi kirjastaan keskusteluohjelmassa). "Olen itkenyt kuin joki kun sain tämän vihan keihään sydämeeni, äidinsydämeen, kaikista herkimpää, mutta kerron kaiken." (Ote lehdistötiedotteesta Wahlgren kirjan julkaisun kynnyksellä. Siis sen kirjan jossa hän kritisoi tyttärensä kirjaa). "En enää anna lisää haastatteluja. Minua saa pitää kuolleena ja haudattuna." (Wahlgren haastattelussa juuri ennen kirjansa julkaisua). "En tiedä. Olen valvonut joka päivä viimeisen vuoden ja ollut ihmeissäni, että olen selviytynyt tästä". (Wahlgrenin vastaus kysymykseen josko hän haluaisi sovinnon tyttärensä kanssa).   [/quote] Se että on onnistunut kiipeämään paikalleen ja oikein kirjoittanut tunnetun kasvatusoppaan kertoo myös siitä narsistin "viehettävyydestä" ja miten kukaan ei ole kyennyt näkemään asiaa ja jotkut vieläkin epäilevät puhuuko tytär totta vai ei. [/quote] Narsismi siellä, narsismi täällä. Narsismi on monille ihmisille vakioselitys kaikkeen. Tosielämässä narsisteja ei vaani joka nurkan takana, vaikka sellaisen kuvitteleminen muotia onkin. [/quote] Minä olen tuo jolle kommentoit ja minun äitini on narsisti ja olen joutunut käymään terapiassa asian takia. Siksi asia koskettaa minua läheltä. [/quote] Onko äidilläsi virallinen diagnoosi asiasta?

[/quote]

Onko psykologeilla ainoastaan virallinen oikeus käyttää aivojaan tai lukea kirjoja? T. ei se jolta kysyit

Vierailija
95/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:35"]

Annalla oli tapana pitää ns simputuspäiviä lapsillensa. Sellainen oli mm aina lapsen syntymäpäivää edeltävä päivä jolloin kys lapsi joutui tekemään erityisen paljon kotihommia ja sai syödäksensä tuskin mitään. Kirjan kirjoittaja Felicia kertoi omasta simputuspäivästään näin: "pesin keittiön lattian ja kaikki keittiönkaappien ovet, puhdistin lieden ja uunin. Sen jälkeen olikin vuorossa kylpyhuoneen siivous. Sisarukset antoivat erilaisia lisänimeä tuona päivänä simputettavalle kuten orja ja mököttäjä, hekin antoivat tehtäviä tehtäväksi. Simputuspäivänä kaikki sellainen on sallittua, sanoo äiti. Ja illalla en saanut istua samaan päivällispöytään muiden kanssa vaan minun piti olla omassa huoneessani ja ruoka jota sain - tai niin, ruoka ja ruoka, sain nimittäin päivälliseksi keitetyn kalanpään, kylmänä".

Sitten toisessa kappaleessa vuodelta 1978 äiti paljastaa ettei Felicialla, Charlotella ja Jackilla on eri isä kuin kuolleella veljellä Simonilla. Äiti istuu hymyillen ja tupakkaansa imien ja paljastaa "isänne on sukua teille, isänne on setänne, isänne veli".

ap

[/quote]

En ole Feldtin kirjaa lukenut, mutta sen verran tarinaa tunnen, ettei kuolleen veljen nimi ollut Simon vaan Aron.

[/quote]

Kirjasta:

Verho, 1975

"Arkku tulee tuossa, pieni ja valkoinen. Seisomme lentokentällä ja katselemme, kun sitä puretaan koneesta. Kun se on paikoillaan tavaravaunussa saamme mennä lähemmäksi katsomaan. Lukemaan sen päällä olevat arabialaiset kirjainmerkit. Yusuf on kirjoittanut tuohon. Äiti kääntää ja lukee mitä siinä sanotaan. Lääkäri on myös kirjoittanut terveisensä, poika on arkun sisällä. Pikkuveljeni. Saammeko nähdä hänet?

Äiti vastaa, että saamme nähdä hänet kirkon pienessä kappelissa, juuri ennen hautaamista. Silloin saamme jättää hänelle hyvästit, me kaikki hänen sisaruksensa. Hei sitten, pikkuSimon".

ap

Vierailija
96/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Narsismi syntyy rikkinäisestä äitisuhteesta. Siksi se usein periytyy. Annan oma äiti oli hirviö. Annalla epäilemättä on narsistisia piirteitä. Siksi on ihan mahdollista, että Feliciakin on persoonallisuushäiriöinen ja valehtelee ainakin osan kirjan asioista.

[/quote]

Miksi valehtelisi? Minun mielestäni ainoa tärkeä pointti on että hänen äitinsä on narsisti. Se fakta ei poistu vaikka hän keksisi jotain muutakin sanottavaa. Sitä paitsi narsistinen kierre loppuu kun joku ketjussa ymmärtää asian.
[/quote] Fakta? Tiedätkö, että Anna Wahlgren voisi haastaa sinut oikeuteen kunnianloukkauksesta, sillä perusteella että täällä ihan vain faktana kerrot hänellä olevan narsistinen persoonallisuushäiriö...

Vierailija
97/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:27"]

[/quote]

Jos tuolla Felicialla olisi leikannut ei hän olisi kirjaa kirjoittanut, menee nyt perintö sivu suun monessakin mielessä. mammalta lähti tulot ja kirja on ihan oikeasti peruste tehdä perinnöttömäksi. 

[/quote]

Ei raha tai materia mene totuuden eikä henkisen hyvinvoinnin edelle.

[/quote]

Ei todellakaan. 

Itselläni on välit poikki ns. "äitiini" olleet jo vuosia. Ihan itse laitoin ne poikki 25 vuotta kestäneen henkisen pahoinpitelyn, totaalisen henkisen alistamisen, lyttäämisen, haukkumisen, ilkkumisen ja täysin rajattoman käytöksen vuoksi jota tuo ihminen harjoitti. Minulle on ihan sama hänen omaisuutensä määrä, en edes tiedä onko sitä ja kuinka paljon vai eikö sitä ole. Eikä minua hetkauta pätkääkään, minne hänen omaisuutensa hänen kuoltuaan menee. Luultavasti tulen kieltäytymään perinnöstä jos sellaista on tulossa. En tiedä enkä välitä. Sen sijaan välitän omasta hyvinvoinnistani ja henkisestä terveydestäni sen verran, että en ole tuon ihmisen kanssa missään tekemisessä.

Vierailija
98/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Wahlgrenin kirjaa oman lapseni ollessa pieniä ja ne eri ikäkausien kuvaukset olivat kyllä erittäin osuvia. 

Vierailija
99/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:34"]

[/quote]

Olen tietoinen ettei narsisteja vaani joka kulman takana, mutta se nyt on aika selvä asia tämän ihmisen kohdalla, että juuri siitä on kyse. Etenkin jos on vaivautunut lukemaan Wahlgrenin tyttären kirjan, Wahlgrenin oman puolustelukirjansa sekä lukenut ja kuunnellut Wahlgrenin kommentteja asian tiimoilta eri mediossa.

[/quote]

Linkitätkö vielä siihen diagnoosiin, jossa Wahlgren todetaan narsistiksi? Siis ihan lääkärin tekemään, eikä keittiönpöytäpsykologin.

[/quote]

Mistä lähtien psykiatrisia diagnooseja saa linkitettynä netistä?
[/quote] Siitä lähtien kun av-mammalle tuli pätevyys tehdä narsismidiagnoosi ruotsalaiselle kirjailijalle...

Vierailija
100/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:39"] [quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:20"] [quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:47"] Uskomattoman tyypillinen esimerkki narsistiäidistä tuo tyyppi. [/quote] Nuo sen jutut on kyllä ihan tyypillistä narskudramatiikkaa: "Se oli murhayritys. Ihminen voi kuolla murtuneen sydämen takia. Nyt on kulunut runsas vuosi. Olen maannut vertavuotavana julkisuuden torilla, keihäs äidinsydämessä". (Kommentti siitä kun tytär vuosi aiemmin kerrtoi kirjastaan keskusteluohjelmassa). "Olen itkenyt kuin joki kun sain tämän vihan keihään sydämeeni, äidinsydämeen, kaikista herkimpää, mutta kerron kaiken." (Ote lehdistötiedotteesta Wahlgren kirjan julkaisun kynnyksellä. Siis sen kirjan jossa hän kritisoi tyttärensä kirjaa). "En enää anna lisää haastatteluja. Minua saa pitää kuolleena ja haudattuna." (Wahlgren haastattelussa juuri ennen kirjansa julkaisua). "En tiedä. Olen valvonut joka päivä viimeisen vuoden ja ollut ihmeissäni, että olen selviytynyt tästä". (Wahlgrenin vastaus kysymykseen josko hän haluaisi sovinnon tyttärensä kanssa).   [/quote] Se että on onnistunut kiipeämään paikalleen ja oikein kirjoittanut tunnetun kasvatusoppaan kertoo myös siitä narsistin "viehettävyydestä" ja miten kukaan ei ole kyennyt näkemään asiaa ja jotkut vieläkin epäilevät puhuuko tytär totta vai ei. [/quote] Narsismi syntyy rikkinäisestä äitisuhteesta. Siksi se usein periytyy. Annan oma äiti oli hirviö. Annalla epäilemättä on narsistisia piirteitä. Siksi on ihan mahdollista, että Feliciakin on persoonallisuushäiriöinen ja valehtelee ainakin osan kirjan asioista. [/quote] Miksi valehtelisi? Minun mielestäni ainoa tärkeä pointti on että hänen äitinsä on narsisti. Se fakta ei poistu vaikka hän keksisi jotain muutakin sanottavaa. Sitä paitsi narsistinen kierre loppuu kun joku ketjussa ymmärtää asian. [/quote] Fakta? Tiedätkö, että Anna Wahlgren voisi haastaa sinut oikeuteen kunnianloukkauksesta, sillä perusteella että täällä ihan vain faktana kerrot hänellä olevan narsistinen persoonallisuushäiriö...

[/quote]

Silloin hän viimeistään myöntäisi syyllisyytensä. Koska jos joku kutsuu minua vaikka anorektikoksi ja minä taas tiedän etten ole, niin eihän se minua hetkauta suuntaan tai toiseen. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.