Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenkasvattaja"guru" Anna Wahlgren onkin ollut ihan sairas...

Vierailija
01.01.2015 |

Ostin Suomalaisen alesta hänen 1 tyttärensä kirjoittaman kirjan "Näkymätön tytär" jossa hän kertoo elämästään kuuluisan lastenkasvatusoppaan kirjoittajan Anna W: n lapsena olemisesta ja kiesus miten sairasta touhua se on ollut...jatkuvaa muuttamist paikasta ja jopa maasta (Egypti) toiseen, henkistä ja fyysistä väkivaltaa, seksuaalisuudelle altistamista jo pienenä (esim käsketään katsomaan miehen seisovaa kalua), toistuvia isäpuoliehdokkaita ja joidenkin seksuaalisia touhuja häntä kohtaan, toimittajille valehtelemista "sen" kirjan mainostilaisuuksissa jne.jne

Ja kys naikkosella 9 lasta...siis Annalla.

Kommentit (275)

Vierailija
61/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:19"]Selvisin ensimmäisen lapsen syöttämisestä ja nukuttamisesta kirjan oppien ansiosta. Olin ihan pihalla vauvan kanssa et milloin näitä syötetään ja miten nukutetaan. 
[/quote]

Eikö joillain naisilla ole mitään sisäistä vaistoa tms. että osaisi privitiivisimmät vauvanhoitoon liittyvät asiat hoitaa ilman jotain kasvatusopasta?!

Vierailija
62/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:47"]

Uskomattoman tyypillinen esimerkki narsistiäidistä tuo tyyppi.

[/quote]

Nuo sen jutut on kyllä ihan tyypillistä narskudramatiikkaa:

"Se oli murhayritys. Ihminen voi kuolla murtuneen sydämen takia. Nyt on kulunut runsas vuosi. Olen maannut vertavuotavana julkisuuden torilla, keihäs äidinsydämessä". (Kommentti siitä kun tytär vuosi aiemmin kerrtoi kirjastaan keskusteluohjelmassa).

"Olen itkenyt kuin joki kun sain tämän vihan keihään sydämeeni, äidinsydämeen, kaikista herkimpää, mutta kerron kaiken." (Ote lehdistötiedotteesta Wahlgren kirjan julkaisun kynnyksellä. Siis sen kirjan jossa hän kritisoi tyttärensä kirjaa).

"En enää anna lisää haastatteluja. Minua saa pitää kuolleena ja haudattuna." (Wahlgren haastattelussa juuri ennen kirjansa julkaisua).

"En tiedä. Olen valvonut joka päivä viimeisen vuoden ja ollut ihmeissäni, että olen selviytynyt tästä". (Wahlgrenin vastaus kysymykseen josko hän haluaisi sovinnon tyttärensä kanssa).

[/quote]

Se että on onnistunut kiipeämään paikalleen ja oikein kirjoittanut tunnetun kasvatusoppaan kertoo myös siitä narsistin "viehettävyydestä" ja miten kukaan ei ole kyennyt näkemään asiaa ja jotkut vieläkin epäilevät puhuuko tytär totta vai ei.

[/quote]

Narsismi syntyy rikkinäisestä äitisuhteesta. Siksi se usein periytyy. Annan oma äiti oli hirviö. Annalla epäilemättä on narsistisia piirteitä. Siksi on ihan mahdollista, että Feliciakin on persoonallisuushäiriöinen ja valehtelee ainakin osan kirjan asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:34"]

Narsismi siellä, narsismi täällä. Narsismi on monille ihmisille vakioselitys kaikkeen. Tosielämässä narsisteja ei vaani joka nurkan takana, vaikka sellaisen kuvitteleminen muotia onkin.

[/quote]

Olen tietoinen ettei narsisteja vaani joka kulman takana, mutta se nyt on aika selvä asia tämän ihmisen kohdalla, että juuri siitä on kyse. Etenkin jos on vaivautunut lukemaan Wahlgrenin tyttären kirjan, Wahlgrenin oman puolustelukirjansa sekä lukenut ja kuunnellut Wahlgrenin kommentteja asian tiimoilta eri mediossa.

Vierailija
64/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:36"]

[/quote]

"Se oli murhayritys. Ihminen voi kuolla murtuneen sydämen takia. Nyt on kulunut runsas vuosi. Olen maannut vertavuotavana julkisuuden torilla, keihäs äidinsydämessä". (Kommentti siitä kun tytär vuosi aiemmin kerrtoi kirjastaan keskusteluohjelmassa).

"Olen itkenyt kuin joki kun sain tämän vihan keihään sydämeeni, äidinsydämeen, kaikista herkimpää, mutta kerron kaiken." (Ote lehdistötiedotteesta Wahlgren kirjan julkaisun kynnyksellä. Siis sen kirjan jossa hän kritisoi tyttärensä kirjaa).

"En enää anna lisää haastatteluja. Minua saa pitää kuolleena ja haudattuna." (Wahlgren haastattelussa juuri ennen kirjansa julkaisua).

"En tiedä. Olen valvonut joka päivä viimeisen vuoden ja ollut ihmeissäni, että olen selviytynyt tästä". (Wahlgrenin vastaus kysymykseen josko hän haluaisi sovinnon tyttärensä kanssa).

[/quote]

Se että on onnistunut kiipeämään paikalleen ja oikein kirjoittanut tunnetun kasvatusoppaan kertoo myös siitä narsistin "viehettävyydestä" ja miten kukaan ei ole kyennyt näkemään asiaa ja jotkut vieläkin epäilevät puhuuko tytär totta vai ei.

[/quote]

Narsismi siellä, narsismi täällä. Narsismi on monille ihmisille vakioselitys kaikkeen. Tosielämässä narsisteja ei vaani joka nurkan takana, vaikka sellaisen kuvitteleminen muotia onkin.

[/quote]

Minä olen tuo jolle kommentoit ja minun äitini on narsisti ja olen joutunut käymään terapiassa asian takia. Siksi asia koskettaa minua läheltä.

[/quote]

Sinä et kirjoittanut äidistäsi. Sinä kirjoitit Wahlgrenista, että hän on narsisti. Onko hänet diagnosoitu? Käykö hän terapiassa?

Vierailija
65/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Narsismi syntyy rikkinäisestä äitisuhteesta. Siksi se usein periytyy. Annan oma äiti oli hirviö. Annalla epäilemättä on narsistisia piirteitä. Siksi on ihan mahdollista, että Feliciakin on persoonallisuushäiriöinen ja valehtelee ainakin osan kirjan asioista.

[/quote]

Miksi valehtelisi? Minun mielestäni ainoa tärkeä pointti on että hänen äitinsä on narsisti. Se fakta ei poistu vaikka hän keksisi jotain muutakin sanottavaa. Sitä paitsi narsistinen kierre loppuu kun joku ketjussa ymmärtää asian.

Vierailija
66/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:43"]

[/quote]

Olen tietoinen ettei narsisteja vaani joka kulman takana, mutta se nyt on aika selvä asia tämän ihmisen kohdalla, että juuri siitä on kyse. Etenkin jos on vaivautunut lukemaan Wahlgrenin tyttären kirjan, Wahlgrenin oman puolustelukirjansa sekä lukenut ja kuunnellut Wahlgrenin kommentteja asian tiimoilta eri mediossa.

[/quote]

Linkitätkö vielä siihen diagnoosiin, jossa Wahlgren todetaan narsistiksi? Siis ihan lääkärin tekemään, eikä keittiönpöytäpsykologin.

Vierailija
67/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä olen tuo jolle kommentoit ja minun äitini on narsisti ja olen joutunut käymään terapiassa asian takia. Siksi asia koskettaa minua läheltä.

[/quote]

Sinä et kirjoittanut äidistäsi. Sinä kirjoitit Wahlgrenista, että hän on narsisti. Onko hänet diagnosoitu? Käykö hän terapiassa?

[/quote]

Narsisteille ei ole olemassa toimivia hoitoja ja diagnosointikin kangertelee koska he itse eivät hakeudu hoitoon. Sen sijaan tunnistan hänessä monia samoja käytös malleja kuin äidissäni ja minulle se riittää. Vai onko narsisti lumonnut sinutkin pauloihinsa? Anteeksi vain.

Vierailija
68/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi valehtelisi? Minun mielestäni ainoa tärkeä pointti on että hänen äitinsä on narsisti. Se fakta ei poistu vaikka hän keksisi jotain muutakin sanottavaa. Sitä paitsi narsistinen kierre loppuu kun joku ketjussa ymmärtää asian.

[/quote]

Niin no, miksi ei sitten saisi eäillä puhuuko tytär totta vai ei?

Vierailija
69/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:43"]

[/quote]

[/quote]

Linkitätkö vielä siihen diagnoosiin, jossa Wahlgren todetaan narsistiksi? Siis ihan lääkärin tekemään, eikä keittiönpöytäpsykologin.

[/quote]

Kuten tuossa alhaalla joku jo sanoikin, narsistien diagnosointi kangertelee koska he eivät itse koskaan hakeudu hoitoon, ja tosiaan, toimivia hoitokeinoja ei ole. Minulla on yksi sukulainen jolla tuo diagnoosi on, sai sen vasta vanhemmalla iällä jouduttuaan hoitoon erinäisten seikkojen vuoksi. Ja hänen käytöksensä ja juttunsa kautta vuosien on ihan samanlaisia kuin tuon Wahlgreninkin, lapsensa eritoten ovat siitä kärsineet. Että minulle kyllä riittää omat havaintoni aiheesta jotka sopivat niin hyvin tuohon Wahlgrenin touhuun.

Sinä voit jankutaa tuota "virallinen diagnoosi, eikä ole narsisti!!1111!!!!"-asiaasi vaikka maailman tappiin jos haluat. (Ja paljastaa siinä samalla tietämättömyytesi aiheesta).

Vierailija
70/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko moni tämänkin palstan mammojen lapsista voi kirjoittaa kirjan, mitä oli elämä narsistin lapsena. Tai sitten, millaista oli elämä, kun vietiin päiväkotiin pois jaloista uuden vauvan tultua, viikonloput vietettiin mummolassa ja jos oli kotona, äiti veti sidukkaa ja palstaisi aihe vapaalla.

Vierailija
71/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:58"]

Melko moni tämänkin palstan mammojen lapsista voi kirjoittaa kirjan, mitä oli elämä narsistin lapsena. Tai sitten, millaista oli elämä, kun vietiin päiväkotiin pois jaloista uuden vauvan tultua, viikonloput vietettiin mummolassa ja jos oli kotona, äiti veti sidukkaa ja palstaisi aihe vapaalla.

[/quote]

Kirjoitat ilmeisesti itsestäsi.

T: lapseton

Vierailija
72/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo just tuollaisiahan me kaikki ollaan :D Tsiisus en edes juo alkoholia!

Vierailija
73/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:07"]

[/quote]

Kirjoitat ilmeisesti itsestäsi.

T: lapseton

[/quote]

Ja tyypillinen aaveevastaus. Eikö tämäkin tyyli vastata ole jo vähän väsynyt. Yhtä tylsä kuin kateuskortti ja natsikortti. Keksi edes jotain uutta.

Vierailija
74/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Wahlgrenin kirjasta huomasi, että perhe-elämä ei heillä ole ollut kovin auvoista. Jatkuvat muutot ja vaihtuvat ihmissuhteet ei voi olla hyväksi kasvaville lapsille.

Silti, vaikka kirjassa on paljon huonoja ja suorastaan vahingollisia ohjeita, on siinä myös paljon hyvää. Erityisesti ajatus siitä, miten lapset otetaan osaksi elämää, osallistuvat kotitöihin pienestä pitäen, selvät rutiinit jne. Kasvatusoppaitahan ei kannata lukea kuin piru raamattua, vaan poimia ja soveltaa niitä juttuja, jotka kokee hyväksi.

Vierailija
75/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä mutta tuohon narsistikeskusteluun, mulla on sukulainen joka on ihan varma että hänen miehensä on narsisti. Sitten kun heillä käy, tulee täysin päinvastainen vaikutelma. Nainen saattaa yhtäkkiä karjaista miehelleen jotain todella rumasti. Koko ajan valittaa tälle ärsyttävällä narisevalla äänellä. Oikeesti, kenellä tahansa menis hermot tollaseen.... Vieraiden seurassa ja kun keskustelen hänen kanssaan joskus tosi henkilökohtaisistakin asioista sukulainen on kuitenkin muilta osin ihan järkevän tuntuinen ihminen. Että vaikea on sanoa että kuka on mitäkin. Välillä on kyllä käynyt mielessä että kumpikohan tuossakin perheessä on se narsisti.

Vierailija
76/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:13"]

Alkuperäisessä lapsikirjassa Wahlgren kertoo miten ei tykännyt yhden lapsensa ulkonäöstä, koska muistutti erästä sukulaista. Yritti hoitaa lasta katsomatta tätä. Myöhemminkään ei lapseen saanut enää oikeen minkäänlaista suhdetta ja lapsikin oli tietenkin kärsinyt. Mutta se oli rouvan mielestä nyt vaan valitettavat juttu, jolle ei voi mitään.

[/quote]

Olikohan juuri tämä kirjan kirjoittanut tytär

Vierailija
77/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:41"]

Se mikä tässä koko jutussa rassaa on se, että Wahlgren ei ole pahoillaan siitä mitä traumoja lapsilleen aiheutti tuolla sekoilullaan vaan siitä, että sekoilut tuli ilmi ja hän menetti tulonsa. 

[/quote]

"Voin vain pahoitella, että epäonnistuin tehtävässäni vanhempana", kirjoitti Wahlgren avoimessa kirjeessään tyttärelleen. Sanoi myös rakastavansa tytärtään. Sanokaa nyt, ettei kumminkaan tarkoittanut sitä, kun on narsisti.

[/quote]

Minäkin voi sanoa rakastavani ketä hyvänsä. Teot ovat eri asia. Rikopa se oma äiti-myyttisi.

Vierailija
78/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:05"]

Minä olen joskus kauan sitten ennen palsta-ajanlaskun alkua lukenut sen lapsikirjan, enkä muista siitä mitään muuta kuin sen, että vaunuja piti vimmatusti ja rytmikkäästi lykkiä ees taas että saatiin vauva nukahtamaan... Ne ohjeet tuntuivat silloin tuoreen vauvan äidistä ihan hölmöiltä. Minä en omaa vauvaani saanut niillä ohjeilla nukkumaan.

[/quote]

Minä sain esikoisen nukkumaan noilla ohjeilla

Vierailija
79/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 11:41"]

Se mikä tässä koko jutussa rassaa on se, että Wahlgren ei ole pahoillaan siitä mitä traumoja lapsilleen aiheutti tuolla sekoilullaan vaan siitä, että sekoilut tuli ilmi ja hän menetti tulonsa. 

[/quote]

Jos tuolla Felicialla olisi leikannut ei hän olisi kirjaa kirjoittanut, menee nyt perintö sivu suun monessakin mielessä. mammalta lähti tulot ja kirja on ihan oikeasti peruste tehdä perinnöttömäksi. 

Vierailija
80/275 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:13"]

Alkuperäisessä lapsikirjassa Wahlgren kertoo miten ei tykännyt yhden lapsensa ulkonäöstä, koska muistutti erästä sukulaista. Yritti hoitaa lasta katsomatta tätä. Myöhemminkään ei lapseen saanut enää oikeen minkäänlaista suhdetta ja lapsikin oli tietenkin kärsinyt. Mutta se oli rouvan mielestä nyt vaan valitettavat juttu, jolle ei voi mitään.

[/quote]

Olikohan juuri tämä kirjan kirjoittanut tytär

[/quote]

Ei ainakaan Lapsikirjan mukaan. Siinä nimittäin kerrotaan, että kyseessä oli Wahlgrenin ensimmäinen avioliitto ja ensimmäinen ero.

Uskomaton tuo tulkinta, ettei Wahlgrenin mielestä asialle "vaan voinut mitään". Wahlgren tunnustaa kirjassa mm. että hänen olisi pitänyt antaa isälle mahdollisuus ensisijaiseksi hoitajaksi, mutta hänen oma pätemisen tarpeensa oli liian suuri; hänoli päättänyt hoitaa lapsensa itse. Varmasti monelle palstalaisellekin tuttu kokemus, mutta kuinka monella on rohkeutta tunnustaa asia ääneen?