Lastenkasvattaja"guru" Anna Wahlgren onkin ollut ihan sairas...
Ostin Suomalaisen alesta hänen 1 tyttärensä kirjoittaman kirjan "Näkymätön tytär" jossa hän kertoo elämästään kuuluisan lastenkasvatusoppaan kirjoittajan Anna W: n lapsena olemisesta ja kiesus miten sairasta touhua se on ollut...jatkuvaa muuttamist paikasta ja jopa maasta (Egypti) toiseen, henkistä ja fyysistä väkivaltaa, seksuaalisuudelle altistamista jo pienenä (esim käsketään katsomaan miehen seisovaa kalua), toistuvia isäpuoliehdokkaita ja joidenkin seksuaalisia touhuja häntä kohtaan, toimittajille valehtelemista "sen" kirjan mainostilaisuuksissa jne.jne
Ja kys naikkosella 9 lasta...siis Annalla.
Kommentit (275)
Wahlgren oli yhdessä ruotsalalaisessa keskusteluohjelmassa vieraana tuon Felician kirjan tiimoilta ja Felician lisäksi syytti tämän sää tuosta kirjasta. Felician isä on kuulemma yrittänyt nujertaa hänet vuodesta 1968 asti ja sanellut suuria osia Felician kirjasta, osia jotka koskevat Wahlgrenia itseään. Ja tarkoitus on kuulemma ollut tuo nujertaminen. Aftonbladet haastatteli Felician isää aiheesta ja tämä sanoi, että häntä yllätä Wahlgrenin syytökset mutta että hän ei tunne Wahlgrenia. Hän sanoi, että hän ja Wahlgren olivat tuttuja joitakin vuosia yli 40 vuotta sitten, mutta sen jälkeen heillä ei ole ollut mitään kontaktia.
Hohhoijaa.
Googletin huvikseni ruotsalaiskeskusteluja tuosta anna wahlgrenista ja sen aika selvästä narsismista, ja myös ruotsissa on ollut paljon juttua siitä, että se on aika tyylipuhdas narsistiäiti.
Hyvä sen tyttärelle, että uskalsi kirjoittaa tuon kirjan.
Nyt puhuu HIRVIÖÄITI:
Tänker mamman A.W. som en sekt-ledare, det är den beskrivningen som dyker upp i mitt huvud. Lika hänsynslös och empatilös och gränslös och sadist och ett makt-freak, denna ur-moder. Det är nästan ett trauma att ta del av all galenskap i boken. Kan man säga så?
Hyvin oivallettu joltakin tuo miten narsistinen suuperheen äiti on kuin uskonnollisen kultin johtaja.
Ne hallitsee niitä lapsiaan juuri samalla tavalla, samoilla tekniikoilla, sadismilla ja hulluudella.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:56"]
"Äiti on sopivasti humalassa ja kallistaa päänsä vinoon, kun hän vetää peiton Stellanin (mies nro jotain) päältä. Ruusupuu on hereillä vaikka sen omistaja ei olekaan. Äiti hyväilee hiukan Stellanin kalua ja katsoo minua sanoen " katso nyt, se on kivikova".
Anna muuten otti 16v ongelmanuoren, Sonnyn, luokseen asumaan, yhdeksi lapsekseen, mutta kys pojasta tulikin hänelle vain 1 petikumppani lisää n.2v ajaksi.
Tämän kirjan saa nyt Suomalaisesta hintaan 4,95€.
ap
[/quote]
Ihan kuin tämä Wahlgren olisi tehnyt just kaiken pieleen eli mitä ei pidä kasvattaessa tehdä. Käyttää lapsia omiin tarpeisiinsa. Sillä silmällä kirjaakin voi korkeintaan lukea.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:04"]
Nyt puhuu HIRVIÖÄITI:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288537963112.html
[/quote]
Kommenteista muuten näkee miten tavallisenkin ihmisen on vaikea kyseenalaistaa äiti-myyttiä. Siis osa, ei kaikki. Puhumattakaan siitä että on vielä vanhemman puoleinen ihminen joten ikäkin toimii mukavasti kilpenä kritiikille. Vanhoina aikoinahan vanhempaa sukupolvea ei kyseenalaistettu.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:22"]
Mä olen myös soveltanut joitakin osia sieltä, mm. että lasten kanssa on hyvä yrittää pitää jotain taustamelua heidän nukkuessaan, lasten ei ole hyvä olla perheen keskipisteenä, mutta kaikessa mukana ja että syötä kun vauvalla on nälkä. Monet ohjeista eivät olleet sellaisenaan totetettavissa.
[/quote]
Mä muistan ajatelleeni monessa kohtaa "no tossa se kyllä vähän liioittelee"... eikä tullut mieleenkään kirjaimellisesti noudattaa ohjeita. Nyt, kun tyypistä tietää enemmän, on voinut tarkoittaakin monessa niitä, mitä kirjoitti. Huh.
Juuri esikoisen vauva-aikana ihan mikä tahansa opus oli avuksi, mutta sen jälkeen en ole kyllä palannut tuohon kirjaan. Pikkulasten mukaan ottaminen oli hyvä neuvo, sitä en olisi uutena äitinä tajunnut muuten. Nyt jälkikäteen ajateltuna päivärytmitys meni meillä niin sulavasti, että todennäköisesti omat vauvat olisivat viihtyneet rytmissä muutenkin, ilman jotain opusta. Väkisin ei olisi onnistunut.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:47"]
Uskomattoman tyypillinen esimerkki narsistiäidistä tuo tyyppi.
[/quote]
Nuo sen jutut on kyllä ihan tyypillistä narskudramatiikkaa:
"Se oli murhayritys. Ihminen voi kuolla murtuneen sydämen takia. Nyt on kulunut runsas vuosi. Olen maannut vertavuotavana julkisuuden torilla, keihäs äidinsydämessä". (Kommentti siitä kun tytär vuosi aiemmin kerrtoi kirjastaan keskusteluohjelmassa).
"Olen itkenyt kuin joki kun sain tämän vihan keihään sydämeeni, äidinsydämeen, kaikista herkimpää, mutta kerron kaiken." (Ote lehdistötiedotteesta Wahlgren kirjan julkaisun kynnyksellä. Siis sen kirjan jossa hän kritisoi tyttärensä kirjaa).
"En enää anna lisää haastatteluja. Minua saa pitää kuolleena ja haudattuna." (Wahlgren haastattelussa juuri ennen kirjansa julkaisua).
"En tiedä. Olen valvonut joka päivä viimeisen vuoden ja ollut ihmeissäni, että olen selviytynyt tästä". (Wahlgrenin vastaus kysymykseen josko hän haluaisi sovinnon tyttärensä kanssa).
Onko jossain kerrottu, mihin se poika Egyptissä kuoli? Monia jäi vähän askarruttamaan Felician kirjassa "kuoli, kun isot siskot kutittivat häntä" tai jotain vastaavaa. Mitä se oikein tarkoitti?
Siis minua jäi askarruttamaan.
54
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:20"]
Onko jossain kerrottu, mihin se poika Egyptissä kuoli? Monia jäi vähän askarruttamaan Felician kirjassa "kuoli, kun isot siskot kutittivat häntä" tai jotain vastaavaa. Mitä se oikein tarkoitti?
[/quote]
Wahlgrenin mukaan poikansa kuoli kurkkumätään.
[/quote]
"Se oli murhayritys. Ihminen voi kuolla murtuneen sydämen takia. Nyt on kulunut runsas vuosi. Olen maannut vertavuotavana julkisuuden torilla, keihäs äidinsydämessä". (Kommentti siitä kun tytär vuosi aiemmin kerrtoi kirjastaan keskusteluohjelmassa).
"Olen itkenyt kuin joki kun sain tämän vihan keihään sydämeeni, äidinsydämeen, kaikista herkimpää, mutta kerron kaiken." (Ote lehdistötiedotteesta Wahlgren kirjan julkaisun kynnyksellä. Siis sen kirjan jossa hän kritisoi tyttärensä kirjaa).
"En enää anna lisää haastatteluja. Minua saa pitää kuolleena ja haudattuna." (Wahlgren haastattelussa juuri ennen kirjansa julkaisua).
"En tiedä. Olen valvonut joka päivä viimeisen vuoden ja ollut ihmeissäni, että olen selviytynyt tästä". (Wahlgrenin vastaus kysymykseen josko hän haluaisi sovinnon tyttärensä kanssa).
[/quote]
Se että on onnistunut kiipeämään paikalleen ja oikein kirjoittanut tunnetun kasvatusoppaan kertoo myös siitä narsistin "viehettävyydestä" ja miten kukaan ei ole kyennyt näkemään asiaa ja jotkut vieläkin epäilevät puhuuko tytär totta vai ei.
En oo kirjasta koskaan tykännyt, mutta muistan kyllä ajan kun kirjailijaa Suomessakin suunnilleen palvottiin guruna.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:29"]
[/quote]
[/quote]
Se että on onnistunut kiipeämään paikalleen ja oikein kirjoittanut tunnetun kasvatusoppaan kertoo myös siitä narsistin "viehettävyydestä" ja miten kukaan ei ole kyennyt näkemään asiaa ja jotkut vieläkin epäilevät puhuuko tytär totta vai ei.
[/quote]
Narsismi siellä, narsismi täällä. Narsismi on monille ihmisille vakioselitys kaikkeen. Tosielämässä narsisteja ei vaani joka nurkan takana, vaikka sellaisen kuvitteleminen muotia onkin.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Narsismi siellä, narsismi täällä. Narsismi on monille ihmisille vakioselitys kaikkeen. Tosielämässä narsisteja ei vaani joka nurkan takana, vaikka sellaisen kuvitteleminen muotia onkin.
[/quote]
Minä olen tuo jolle kommentoit ja minun äitini on narsisti ja olen joutunut käymään terapiassa asian takia. Siksi asia koskettaa minua läheltä.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:22"]Mä olen myös soveltanut joitakin osia sieltä, mm. että lasten kanssa on hyvä yrittää pitää jotain taustamelua heidän nukkuessaan, lasten ei ole hyvä olla perheen keskipisteenä, mutta kaikessa mukana ja että syötä kun vauvalla on nälkä.
Monet ohjeista eivät olleet sellaisenaan totetettavissa.
[/quote]
tarvitsitko näihin asioihin ihan kirjan avuksi?
"Äiti on sopivasti humalassa ja kallistaa päänsä vinoon, kun hän vetää peiton Stellanin (mies nro jotain) päältä. Ruusupuu on hereillä vaikka sen omistaja ei olekaan. Äiti hyväilee hiukan Stellanin kalua ja katsoo minua sanoen " katso nyt, se on kivikova".
Anna muuten otti 16v ongelmanuoren, Sonnyn, luokseen asumaan, yhdeksi lapsekseen, mutta kys pojasta tulikin hänelle vain 1 petikumppani lisää n.2v ajaksi.
Tämän kirjan saa nyt Suomalaisesta hintaan 4,95€.
ap