Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenkasvattaja"guru" Anna Wahlgren onkin ollut ihan sairas...

Vierailija
01.01.2015 |

Ostin Suomalaisen alesta hänen 1 tyttärensä kirjoittaman kirjan "Näkymätön tytär" jossa hän kertoo elämästään kuuluisan lastenkasvatusoppaan kirjoittajan Anna W: n lapsena olemisesta ja kiesus miten sairasta touhua se on ollut...jatkuvaa muuttamist paikasta ja jopa maasta (Egypti) toiseen, henkistä ja fyysistä väkivaltaa, seksuaalisuudelle altistamista jo pienenä (esim käsketään katsomaan miehen seisovaa kalua), toistuvia isäpuoliehdokkaita ja joidenkin seksuaalisia touhuja häntä kohtaan, toimittajille valehtelemista "sen" kirjan mainostilaisuuksissa jne.jne

Ja kys naikkosella 9 lasta...siis Annalla.

Kommentit (275)

Vierailija
21/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tyypilliseltä narsistiäidiltä, nuo seksijututkin kuuluu narsistiäitien juttuihin.

Sillä on selvästi myös mm. syntipukkilapsia ja kultaisia lapsia.

Alkoholiongelmat, miesten vaihdot jne. kaikki sopii narsistiäitiin. Monet narsistiäidit myös tekevät useita lapsia, koska se lapsen varaukseton ihailu alkuvuosina ruokkii niiden narsismia. 

Vierailija
22/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:23"]

Noh, ilmeisesti Wahlgrenin kaksi vanhinta lasta on sitä mieltä että heillä oli hyvä äiti ja lapsuus. Sitten kai yksi Wahlgrenin lapsista kuoli ja W rupes tosissaan ryyppäämään, ja se(kin?) oli sitten hänen tuhonsa äitinä.

[/quote]

Kuuluu narsistiperheen juttuihin, lapset kokevat lapsuuden hyvin eri tavoilla, johtuen erilaisesta kohtelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:11"]

Luin kirjaa kun esikoinen oli vauva (-98) mutta siinä vaiheessa kun paasasi että esim koliikkia ei ole ja lapsen pitää antaa maistaa kaikkea, mm. tupakantumppeja, kirja meni hyllyyn takas ja siitä kirpparille. Hullu akka.

[/quote]

Mikähän painos sulla oli? Lapsikirjassa kyllä nimenomaan sanotaan, että tupakan syöminen voi tappaa vauvan.

Anna kyllä avoimesti myönsi tupakoineensa odotusaikoina. Tykkäsin kirjassa siitä, ettei siinä vaadittu äidiltä täydellisyyttä. Myös ajatukset lapsen ottamisesta osalliseksi kotitöihin kolahtivat, ja olen niitä omien lasteni kanssa toteuttanut. Kun taas Annan päivärytmeille ja unikoulujutuille olen antanut piutpaut, syöttänyt vauvoja kun näillä on ollut nälkä ja nukkunut perhepedissä. Mielestäni kaikkia kasvatuskirjoja pitää lukea sekä avoimesti että kriittisesti. Siten sieltä löytää ne omat jutut.

Vierailija
24/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lasten suuri lukumäärä tee auktoriteettia muille äideille tai ole mikään tae hyvästä äitiydestä.. jotkut tuntuvat ajattelevan ihan tuttavapiirissäkin että mitä useampi lapsi sen pätevämpi ja parempi äiti.. :(

Vierailija
25/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:29"]

Luin kirjaa kun esikoinen oli vauva (-98) mutta siinä vaiheessa kun paasasi että esim koliikkia ei ole ja lapsen pitää antaa maistaa kaikkea, mm. tupakantumppeja, kirja meni hyllyyn takas ja siitä kirpparille. Hullu akka.

[/quote]

Mikähän painos sulla oli? Lapsikirjassa kyllä nimenomaan sanotaan, että tupakan syöminen voi tappaa vauvan.

Anna kyllä avoimesti myönsi tupakoineensa odotusaikoina. Tykkäsin kirjassa siitä, ettei siinä vaadittu äidiltä täydellisyyttä. Myös ajatukset lapsen ottamisesta osalliseksi kotitöihin kolahtivat, ja olen niitä omien lasteni kanssa toteuttanut. Kun taas Annan päivärytmeille ja unikoulujutuille olen antanut piutpaut, syöttänyt vauvoja kun näillä on ollut nälkä ja nukkunut perhepedissä. Mielestäni kaikkia kasvatuskirjoja pitää lukea sekä avoimesti että kriittisesti. Siten sieltä löytää ne omat jutut.

[/quote]

En tiedä painoksesta kun oon myynyt kirjan pois. Joku 90-luvun painos se oli. Siinä oli myös että lapselle voi syöttää vuosikaudet samaa ruokaa, esim banaania. Tosi monipuolista.. En tiennytkään että on muutettuja painoksia. 

Vierailija
26/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:23"]

Noh, ilmeisesti Wahlgrenin kaksi vanhinta lasta on sitä mieltä että heillä oli hyvä äiti ja lapsuus. Sitten kai yksi Wahlgrenin lapsista kuoli ja W rupes tosissaan ryyppäämään, ja se(kin?) oli sitten hänen tuhonsa äitinä.

[/quote]

Kuuluu narsistiperheen juttuihin, lapset kokevat lapsuuden hyvin eri tavoilla, johtuen erilaisesta kohtelusta.

[/quote]

Totta. Tuossa Felician kirjassahan kerrotaan kuinka hän aina pelkäsi sitä, että joutuisi suljetuksi ulos perheestä, ilmeisesti kai lähinnä äitinsä toimesta.

Vierailija
27/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän antoi lapsille aamuisin ruusunmarjasoppaa. Tai siis antoi sitä pullossa kouraan ja jatkoi itse unia. Lähti joka ilta kuppilaan istumaan, koska oli koko päivän jo ollut lastensa kanssa. Leluilla lapset saivat leikkiä vain aamuisin ja aamupäivisin ollessaan pinnasängyissä sillä aikaa kun äiti nukkui.

Vierailija
28/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen on onnistunut myymään kirjansa kustantajalle? Makasiko hän kustantajan kanssa? Ei millään pahalla.

Vierailija
29/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:31"]

[/quote]

[/quote]

En tiedä painoksesta kun oon myynyt kirjan pois. Joku 90-luvun painos se oli. Siinä oli myös että lapselle voi syöttää vuosikaudet samaa ruokaa, esim banaania. Tosi monipuolista.. En tiennytkään että on muutettuja painoksia. 

[/quote]

Joo, Annan mielestä makaroni ja tomaattikastike on sopivaa ruokaa päivästä toiseen. Ei silti, pottua ja kastiketta meilläkin syötiin melkein joka päivä. 

Tupakkajutun kyllä muistit väärin. Mulla on tässä se sivu auki alkuperäisestä Lapsikirjasta, ja siinä kyllä ihan kursiivilla sanotaan että tupakkatuotteita ei saa olla esillä, koska niiden syöminen tappaa.

Vierailija
30/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans luin sitä joskus nuorena, olikohan esikoinen silloin jo syntynyt -94, äidilläni oli se kirja, ja kyllä se touhu siinä kirjassa oli niin hullua että tajusin kyllä jo melko pian että täysin sekopää se on eikä mikään lastenhoidon asiantuntija, jätin kirjan kesken enkä ole sitä sen koommin lukenut.

Vierailija
31/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:19"]

Selvisin ensimmäisen lapsen syöttämisestä ja nukuttamisesta kirjan oppien ansiosta. Olin ihan pihalla vauvan kanssa et milloin näitä syötetään ja miten nukutetaan. 

[/quote]

Tuo nyt on vielä yksinkertaisemmasta päästä. Jos kirjailija ei olisi tiennyt tuota, niin hänellä ei olis yhtäkään muksua hengissä.

Vierailija
32/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:37"]

Miten tällainen on onnistunut myymään kirjansa kustantajalle? Makasiko hän kustantajan kanssa? Ei millään pahalla.

[/quote]

Wahlgrenhan oli kirjoittanut useamman kaunokirjallisen teoksen ennen noita lapsikirjoja ja näin etabloinut itselleen nimen kirjoittajana. Että sinänsä ei varmaan ollut vaikaa löytää kustantajaa sille ekalle lapsikirjallekaan. Myöhemminhän Wahlgren laittoi pystyyn oman kustantamon joka sitten julkaisi kaikki nuo sen omat kirjat.

Vierailija
33/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vauva-aikana, 90-luvulla muistan lukeneeni Wahlgrenin Lapsikirjaa, koska sitä pidettiin jotenkin edistyksellisenä. Paksu opus se oli, mutta jotenkin en kokenut sitä omakseni, en varmaan jaksanut sitä loppujen lopuksi kunnolla lukea. Muistaakseni yksi ohje oli, että vauvan kynsiä ei pitäisi leikata saksilla vaan pureskelemalla ne.  

Vierailija
34/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän kyllä, että ei ole mikään "uusi uutinen" tämä aloitukseni, mutta se ei käsittääkseni estä asiasta mainitsemista...

Ainakin yhden poikansa hän jätti perheen ulkopuolella rangaistukseksi jostakin mitä poika oli tehnyt ja pakotti perheen muutkin lapset toimimaan niin ettei veljeä ikäänkuin ollutkaan olemassa.

ap

Vierailija
35/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:46"]

Juu tiedän kyllä, että ei ole mikään "uusi uutinen" tämä aloitukseni, mutta se ei käsittääkseni estä asiasta mainitsemista...

Ainakin yhden poikansa hän jätti perheen ulkopuolella rangaistukseksi jostakin mitä poika oli tehnyt ja pakotti perheen muutkin lapset toimimaan niin ettei veljeä ikäänkuin ollutkaan olemassa.

ap

[/quote]

Uskomattoman tyypillinen esimerkki narsistiäidistä tuo tyyppi.

Onkohan sillä diagnoosia? Olen todella pahoillani sen lasten puolesta, narsisti äitinä on ihan järkyttävää sen lapsen kannalta, ne on oikeita ja todellisia hirviöitä.

Vierailija
37/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
38/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:46"]

ap

[/quote]

Stereotyyppinen narsisti vanhempi kirjoittaa lastenkasvatusoppaan. Miten ironista...Toivottavasti kukaan ei erehtynyt liian tarkasti ottamaan mallia kirjasta.

Vierailija
39/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lasten suuri lukumäärä tee auktoriteettia muille äideille tai ole mikään tae hyvästä äitiydestä.. jotkut tuntuvat ajattelevan ihan tuttavapiirissäkin että mitä useampi lapsi sen pätevämpi ja parempi äiti.. :(

[/quote]

Todella mielenkiintoinen keskustelun avaus. Voisi ihan tehdä oman ketjun tästä. :) Olen nimittäin itsekin tätä miettinyt paljon ja koen olevani ikään kuin vähemmän äiti, kun minulla on vain yksi lapsi ja tähän tulee lapsiluku jäämäänkin. Että onko lapsiluku tosiaan äitiyden mittari? Mielipiteitä ja ajatuksia?

Vierailija
40/275 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

U