Lastenkasvattaja"guru" Anna Wahlgren onkin ollut ihan sairas...
Ostin Suomalaisen alesta hänen 1 tyttärensä kirjoittaman kirjan "Näkymätön tytär" jossa hän kertoo elämästään kuuluisan lastenkasvatusoppaan kirjoittajan Anna W: n lapsena olemisesta ja kiesus miten sairasta touhua se on ollut...jatkuvaa muuttamist paikasta ja jopa maasta (Egypti) toiseen, henkistä ja fyysistä väkivaltaa, seksuaalisuudelle altistamista jo pienenä (esim käsketään katsomaan miehen seisovaa kalua), toistuvia isäpuoliehdokkaita ja joidenkin seksuaalisia touhuja häntä kohtaan, toimittajille valehtelemista "sen" kirjan mainostilaisuuksissa jne.jne
Ja kys naikkosella 9 lasta...siis Annalla.
Kommentit (275)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 02:09"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:21"]
Ok, so? Tämä ketju käsittelee edelleen Anna Wahlgrenia, ei sinun äitiäsi.
[/quote]
Sanoo hän joka itse jankuttaa tuota diagnoosiasiaa sivutolkulla.
Otti varmaan koville kun tuolla palstakirjottelijan äidillä oli kuin olikin ihan virallinen narsistidiagnoosi.
[/quote] Heheh. Niinhän ko. kirjoittaja väittää. Minä ( tai sinä) emme tiedä totuutta, ellet sinä sitten ole se äitinsä narsismista kirjoittanut. Minulle ei tuota mitään vaikeuksia myöntää olleeni väärässä jos niin on. Todistamaan sitä ei tässä ketjussa kukaan kuitenkaan kykene, vai mitä?
[/quote] Miksi alapeukutatte? En ole missään vaiheessa kyseenalaistanut kenenkään kamalia lapsuudenkokemuksia. En vain ymmärrä miten huonojen, väkivaltaisten, päihdeongelmaisten tms vanhempien lapsena kasvaminen toisi jonkin automaattisen pätevyyden arvioida muiden ihmisten mielenterveyttä KIRJAN perusteella. Anna Wahlgrenin tytär kirjoitti kirjan joka antaa Anna Wahlgrenista tietynlaisen kuvan. Tällä perusteella täällä päätellään, että Anna on narsisti, " kun oma äiti oli tuollainen ja sekin on narsisti" ( ja näissäkin todellinen diagnoosi puuttuu ainakin 99% vanhemmilta). Ärsyttää kun ihmiset eivät kykene ärkevään lähdekritiikkiin.
[/quote] Järkevään siis.
Narsismi on muotisana nykyään, samoin kuin masennus. Kaikki alakulo ei ole masennusta eivätkä kaikki ikävät ihmiset ( tai muita huonosti kohtelevat) ole narsisteja. Elämänkoululaisilla on paha tapa luulla tietävänsä kaikesta kaikki sillä perusteella, että naapurin Mirkun sedän kumminkaima teki tai sanoi jollain tavalla vuonna -83. Näillä huonoilla vanhemmilla voi olla joku mielisairaus tai persoonallisuushäiriö. Tai sitten he ovat itsekin uhreja jotka vain toistavat sukupolvien ajan jatkunutta kuviota.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 01:59"]
Onko kukaan Annan lapsista PUOLUSTANUT äitiään?
[/quote]
Ainakin ne kaksi vanhinta, jotka sanovat heillä olleen ihanat lapsuudet.
Wahlgren on Ruotsissa ollut osalle suorastaan myyttinen henkilö ja hänen forumillaan on ollut meno, no sanotaan nätisti, mielenkiintoista.
Wahlgrenillähän ei siis ole mitään suuria kasvatushuomioita, tutkimustaustasta puhumattakaan, mutta joskus nämä henkiöt vaan onnistuvat luomaan genren heppoisin perustein. Järkevät ihmiset suhtautuvat aina rauhallisesti heidän väitteisiinsä ja nappaavat mukaan sen mikä tuntuu itselle sopivalta.
Toinen tapaus on Katerina Janouch, joka on siis (muun muassa) seksineuvoja (todellakin, ei siis seksuaalineuvoja!) ja ihmissuhdekirjoittaja. Itse hänellä usea lapsi ja puolisolla pitkäaikainen päihdeongelma. Siinä sitten perhe asui ongelmaisen miehen kanssa (eikä äidinkään reaktiot tilanteessa olleet aina mitään järkeviä, vaikkakin inhimillisä), koska tärkeintä on että lapsilla on isä, ei se millainen isä...
Kun ei itse oikein osaa, eikä ole koulutustakaan, niin halu neuvoa miten muiden pitää elää on sentään suuri.
Luen täältä narsismiin liittyvät kokemukset, pompin noiden termiväittelyiden ja vänkäämisten ylitse. Please, avautukaa ja kirjoittakaa, auttaa.
Onkohan kukaan narsistiksi epäilty hakenut itse hoitoon? Ja hoidon myötä rehellisesti kertonut narsismi diagnoosista? Tai edes huomannut itse, että on narsisti ja lähtenyt asiaa itse korjaamaan? Ja pyytänyt joskus anteeksi, selittäen ominaisuuttaan?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:34"]
Narsismi siellä, narsismi täällä. Narsismi on monille ihmisille vakioselitys kaikkeen. Tosielämässä narsisteja ei vaani joka nurkan takana, vaikka sellaisen kuvitteleminen muotia onkin.
[/quote]
Olen tietoinen ettei narsisteja vaani joka kulman takana, mutta se nyt on aika selvä asia tämän ihmisen kohdalla, että juuri siitä on kyse. Etenkin jos on vaivautunut lukemaan Wahlgrenin tyttären kirjan, Wahlgrenin oman puolustelukirjansa sekä lukenut ja kuunnellut Wahlgrenin kommentteja asian tiimoilta eri mediossa.
[/quote]
Linkitätkö vielä siihen diagnoosiin, jossa Wahlgren todetaan narsistiksi? Siis ihan lääkärin tekemään, eikä keittiönpöytäpsykologin.
[/quote]
Mistä lähtien psykiatrisia diagnooseja saa linkitettynä netistä?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:56"]
"Äiti on sopivasti humalassa ja kallistaa päänsä vinoon, kun hän vetää peiton Stellanin (mies nro jotain) päältä. Ruusupuu on hereillä vaikka sen omistaja ei olekaan. Äiti hyväilee hiukan Stellanin kalua ja katsoo minua sanoen " katso nyt, se on kivikova".
Anna muuten otti 16v ongelmanuoren, Sonnyn, luokseen asumaan, yhdeksi lapsekseen, mutta kys pojasta tulikin hänelle vain 1 petikumppani lisää n.2v ajaksi.
Tämän kirjan saa nyt Suomalaisesta hintaan 4,95€.
ap
Ihan kuin tämä Wahlgren olisi tehnyt just kaiken pieleen eli mitä ei pidä kasvattaessa tehdä. Käyttää lapsia omiin tarpeisiinsa. Sillä silmällä kirjaakin voi korkeintaan lukea.
Kuka vittu kutsuu kyrpää RUUSUPUUKSI?
Erikoistahan on se, että Wahlgrenin vanhimmat tyttäret (siis myös se, jonka ulkomuotoa vauvana hän tunnusti inhonneensa) ovat kertoneet eläneensä onnellisen lapsuuden.
Eli samassakin perheessä on monia näkökulmia. Ilmeisesti perheen ongelmat pahentuivat yhden lapsen menehdyttyä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:48"]
Mikä ylläri?? Sehän on ihan juopon näkönen muija, eikä edes mitenkään lähestyttävän tai empaattisen oloinen.
Täytyy kyllä sanoa, että tiedän useita freesimmän näköisiä 7-kymppisiä kuin AW:
anna.jpg (kuvassa 71-vuotias)
Nyt 75 vuotiaana näyttää jo ihan ikäiseltään. Vähintään.
https://www.expressen.se/kultur/film--tv/barnet-i-anna-wahlgren-kommer-…
katsoitteko muuten tuon dokumentin, tuli kahdessa osassa viime ja toissaviikolla.
Anna itse meni teini-ikäisenä naimisiin opettajansa kanssa.
Ja tosiaan Ruotsin akatemian Sara Danius on Annan vanhin tytär.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt tuon naisen ihailua ja gurun asemaa.
Eikös.juuri Ruotsin akatemiassa ollut jotain häikkää?
Sara Danius on syntynyt 1962. Ei ole Anna Walgrenin tytär.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ylläri?? Sehän on ihan juopon näkönen muija, eikä edes mitenkään lähestyttävän tai empaattisen oloinen.Täytyy kyllä sanoa, että tiedän useita freesimmän näköisiä 7-kymppisiä kuin AW:
Nyt 75 vuotiaana näyttää jo ihan ikäiseltään. Vähintään.
https://www.expressen.se/kultur/film--tv/barnet-i-anna-wahlgren-kommer-…
katsoitteko muuten tuon dokumentin, tuli kahdessa osassa viime ja toissaviikolla.
Anna itse meni teini-ikäisenä naimisiin opettajansa kanssa.
Ja tosiaan Ruotsin akatemian Sara Danius on Annan vanhin tytär.
Teemalla oli hiljattain dokumentti Annasta. Esillä oli myös Felician kirjoittama kirja ja häntäkin haastateltiin. Anna on ja oli totta kai surullinen kirjasta mutta pysyy omana itsenään. Välit kaikkiin muihin lapsiin toimivat ja kaikki sisarukset pitävät keskenään yhteyttä.
Akateman jäsen tytär ja kirjallisuuden professori Sara ei sanonut tuomitsevansa äitiään mistään. Häntä kuultiin ohjelman lopussa.
Kirja varmaan toimi " terapiana" sen kirjoittaneelle ja sai vielä mukavat rahat.
Vierailija kirjoitti:
Erikoistahan on se, että Wahlgrenin vanhimmat tyttäret (siis myös se, jonka ulkomuotoa vauvana hän tunnusti inhonneensa) ovat kertoneet eläneensä onnellisen lapsuuden.
Eli samassakin perheessä on monia näkökulmia. Ilmeisesti perheen ongelmat pahentuivat yhden lapsen menehdyttyä.
Siis yksi lapsi on menehtynyt? Pitää katsoa kirjastosta löytyykö sieltä katkeran tyttären kirja. Mielestäni katkeran, koska muut lapset eivät ole samaa mieltä. Sekin pitää muistaa, että jokaiselle syntyy ja tulee omat käsitykset asioista ja syntyy dilemma. Kuka on oikeassa vai kaikki?
Onhan Anna itsekin myöntänyt, että omien vanhempiensa hylkäämänä oireili itse koko elämänsä. Teki monta lasta, koska halusi olla parempi äiti lapsilleen mitä itsellä oli ja koska halusi perheen, jota ei itsellään ollut. Myönsi myös, ettei osannut elää kuitenkaan perhe-elämää, koska oli rikkinäinen sielu. Lapsiaan on varmasti rakastanut, minkä nyt on osannut. Noin monen lapsen kohdalla varmasti toisiin on läheisempi suhde kuin toisiin. Esimerkiksi vanhempien lasten isään lämmin suhde säilyi aina, mutta Felician isän kanssa välit menivät poikki niin, että tytär joutui aikuisena vasta luomaan itse suhteen isäänsä. Totta kai kaikki tuollainen vaikuttaa lapseenkin.
Osa metodeista mm.mahallaan nukuttaminen on tieteellisesti todettu vauvalle vaaralliseksi. Toisaalta osa on sellaisia, että niitä voi noudattaa oman järjen mukaan. Lapsi ei mene rikki siitä, jos joutuu syömään viikon tai kaksi tms samaa ruokaa (jos on huono syömiskausi tai ei ole rahaa tms).
Elämänhallinta on selvästi ollut puutteellista, koska miehet on vaihtuneet ja on muutettu miesten perässä sinne tänne mm. Afrikkaan savimajaan, jonne yksi vauva kuoli. Anna ei ole koskaan peitellyt juhlimistaan tai muutenkaan elämäänsä. Kun tuntee tosielämästä parikin äitiä, joilla on rakkauslapsia 3-4 miehen kanssa ja juhlia riittää, niin kyllähän niissä perheissä lapset on nähneet monesti rakkauden ensihuumaa tahtomattaankin. Olen itsekin kuullut näitä tapauksia, miten äiti on naida napsutellut ääntään tukahduttamatta lasten kuullessa ja nähdessä kaiken. Tai isä sulkeutunut uuden naisen kanssa suihkuun tunneiksi ja loiske kuulunut kaikille. Varmaan ydinperheissäkin on joitakin välinpitämättömiä, mutta niistä harvemmin lapset ehkä kertoo. Tervettähän se ei ole, mutta ihmisiä on kyllä kaikenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ylläri?? Sehän on ihan juopon näkönen muija, eikä edes mitenkään lähestyttävän tai empaattisen oloinen.
Täytyy kyllä sanoa, että tiedän useita freesimmän näköisiä 7-kymppisiä kuin AW:
Rankka elämä kuluttaa. Katsokaa vaikka Lill-Babsia bonusperheestä, niin sama havainto ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Suomalaisen alesta hänen 1 tyttärensä kirjoittaman kirjan "Näkymätön tytär" jossa hän kertoo elämästään kuuluisan lastenkasvatusoppaan kirjoittajan Anna W: n lapsena olemisesta ja kiesus miten sairasta touhua se on ollut...jatkuvaa muuttamist paikasta ja jopa maasta (Egypti) toiseen, henkistä ja fyysistä väkivaltaa, seksuaalisuudelle altistamista jo pienenä (esim käsketään katsomaan miehen seisovaa kalua), toistuvia isäpuoliehdokkaita ja joidenkin seksuaalisia touhuja häntä kohtaan, toimittajille valehtelemista "sen" kirjan mainostilaisuuksissa jne.jne
Ja kys naikkosella 9 lasta...siis Annalla.
Minua järkytti Areenasta löytyvässä kaksiosaisessa dokumentissa se, että varsin välinpitämättömästi ja seikkailunhaluisesti on rouva elänyt. Kuka vie rokottamattoman lapsensa Egyptiin kuolemaan alkeellisiin oloihin koska äiti on löytänyt taas uuden kivan miehen? Ruotsi on ollut edelläkävijä lasten neuvola- ja rokotuskattavuudessa eli ei löydy yhtään puolusteluja muuta kuin tämän äidin oma ideologia kuskata lapsia paikasta toiseen ja lisääntyä enemmän kuin on ollut rahkeita hoitaa lapsia.
Kyseisen rouvan kirjan opeista on jäänyt erityisesti mieleen se, että lapsille pitäisi tarjota sokerista ruusunmarjakiisseeliä näkkileivänmurujen kera välipalaksi. Välipalan ainoa ravinto koostuu siis siitä näkkileivästä. Kun tutkii ruusunmarjakiisselin ravintosisältöä niin aineosat ovat vesi, sokeri tai fruktoosi- tai glukoosisiirappi, C-vitamiini ja ruusunmarjasose sekä säilöntäaineet.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 02:09"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:21"]
Ok, so? Tämä ketju käsittelee edelleen Anna Wahlgrenia, ei sinun äitiäsi.
[/quote]
Sanoo hän joka itse jankuttaa tuota diagnoosiasiaa sivutolkulla.
Otti varmaan koville kun tuolla palstakirjottelijan äidillä oli kuin olikin ihan virallinen narsistidiagnoosi.
[/quote] Heheh. Niinhän ko. kirjoittaja väittää. Minä ( tai sinä) emme tiedä totuutta, ellet sinä sitten ole se äitinsä narsismista kirjoittanut. Minulle ei tuota mitään vaikeuksia myöntää olleeni väärässä jos niin on. Todistamaan sitä ei tässä ketjussa kukaan kuitenkaan kykene, vai mitä?
[/quote] Miksi alapeukutatte? En ole missään vaiheessa kyseenalaistanut kenenkään kamalia lapsuudenkokemuksia. En vain ymmärrä miten huonojen, väkivaltaisten, päihdeongelmaisten tms vanhempien lapsena kasvaminen toisi jonkin automaattisen pätevyyden arvioida muiden ihmisten mielenterveyttä KIRJAN perusteella. Anna Wahlgrenin tytär kirjoitti kirjan joka antaa Anna Wahlgrenista tietynlaisen kuvan. Tällä perusteella täällä päätellään, että Anna on narsisti, " kun oma äiti oli tuollainen ja sekin on narsisti" ( ja näissäkin todellinen diagnoosi puuttuu ainakin 99% vanhemmilta). Ärsyttää kun ihmiset eivät kykene ärkevään lähdekritiikkiin.