Hiusten värjäämättömyys
Olen päättänyt olla väräämättä ja tällä linjalla pysynytkin jo vuoden. Oma väri tuntuu haalealta - verrattuna muiden naiten hiusväreihin, he kun värjäävät hiuksiaan - vaiikka en perus-suomi-maantienvärinen olekaan. Miten saisi pidettyä itsensä tyytyväisenä värjäämättömiin hiuksiin? Miten hiuksia voisi piristää?
Muita värjäämättömiä paikalla?
Kommentit (88)
Mä en voi värjätä enää muilla kuin shokkiväreillä ja nekin kiikunkaakun. Pitää varoa ihokontaktia mahdollisimman paljon.
Ihme kyllä ne on kestäneet oletettua kauemmin. Olen allergisoitunut kestoväreille yms :(
Luojan kiitos oma väri on tummentunut niin, ettei sitä edes huomaa luonnolliseksi väriksi :)
En värjää myöskään ja aikani murehdin jotenkin elottoman näköistä tukkaa, varsonkin imetyksen jälkeistä, kunneslöysin kiiltosuihkeen. Wellalla on ainakin upean kiilon antava suihke. Minulla on tummat hiukset.
Olen täysin tyytyväinen omaan keskiruskeaan väriini. Kamalalta näyttää jos olen yhtään tummempi tai vaaleampi, kun ei ne soinnu yhtä hyvin ihonväriini ja kulmakarvoihin. Kulmakarvatkin siis ovat kevyttä nyppimistä lukuunottamatta luonnontilassa, en käytä kynää tms. Juurikin tuo ajatus, että tämä hiusten sävy sopii minulle luonnostaan parhaiten, on se syy miksi en enää vuosiin ole värjännyt hiuksia.
Mä värjäilen satunnaisesti, 0-2 kertaa vuodessa ja aina vaan pienellä erolla omaan hiusväriin (tummahko ruskea) joten kukaan ei huomaa vaikka välillä tosiaan voi olla parikin vuotta värjäämättä.
Suosittelen öljyhoitoja, hiusnaamioita ja vaikka kiiltosuihketta tjsp tukan elävöittämiseen (ruokavalion lisäksi). Ja tietty kampauksilla kikkailua :) Mulla on käytännön syistä usein ihan perusponnari, mutta kun haluan vaihtelua niin laitan esim nutturoita, pannan, lettejä, huivin tai nauhan... Esim pinterestistä löytyy hrlposti ideoita ja linkkejä ohjeisiin.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:40"]Ruokavalio ratkaisi hiusongelman ja kiiltävää värjäämätöntä tukkaani luullaan värjätyksi. Lopetin värjäämisen viisi vuotta sitten ja olen ollut tyytyväinen ratkaisuuni. Kostdoktorn.se [/quote] Karppaaminen ei vaikuta hiusten väriin. Mene pois, mainostaja.
[/quote]
Vaikuttaa ainakin siinä mielessä, jos on PCOS:n takia ollut huonolaatuiset hiukset. Mulla ol kerheat ja sellaset palaneen ruskeen näköset. Nyt vuosi karppauksen alotuksesta ja hiustenlähtö pysähtyi ja tuli vahvemmat ja eloisaammat hiukset. Siksi, kun veriarvot normaalissa karppauksen takia.
Olen värjännyt hiuksiani teinistä asti ruskeanmustiksi. Pari vuotta sitten lopetin (olin 23) ja annoin tukan kasvaa. Aluksi oma väri näytti jotenkin harmahtavalta, ja häivytin juurikasvun rajaa värjäämällä tukkaa kevytvärillä, joka kesti 5-10 pesua. Nyt kun koko tukka on omaa väriä, en tajua, miksi koskaan värjäsin! Oma tukkani on ihan sellainen mustanruskea, joksi aina värjäsin sitä. Ihmiset ihmettelevät, kun kerron, etten ole värjännyt tukkaani pariin vuoteen.
Joskus piristän tukkaa värjäämällä sitä shokkiväreillä mustaksi. Shokkivärit eivät tee hiukselle pahaa eivätkä ne myöskään allergisoi. Väri lähtee pois n. 5-10 pesussa. Välillä laitan clip-on houstenpidennykset ja teen erilaisia kampauksia. Etutukankin saa klipsimallina!
Niin, ja en ole vrjännyt vuosiin.
Minulla on iän myötä tummentunut. Tykkään siitä näin. Ongelma on kampaajalla käynnit. Aina tuntuu että pitäisi ottaa väri, tuntuu että katsovat kieroon :-(.
En ole värjännyt yli 20 vuoteen. :)
Pakko oli lopettaa, kun muutin toiselle paikkakunnalle ja hiukset olivat pesun jälkeen ihan kuivat.
Hiuksiani kehutaan melko usein (väriä ja kiharoita). :)
En ole värjänny moneen vuoteen.. Oma väri kullanvaalea.
En värjäisi, ellei ol i si pakko harmaiden takia, omistan upean tumman kiiltävän tukan, joka kyllä harmillisesti harmaantuu otsalta, pakko siis niitä kohtia värjätä parin kuukauden välein, etten vielä 35v näyttäisi 50v
Itse olen nyt pari vuotta ollut värjäämättä. Sitä ennen vähensin vähitellen vaalennusaineiden tehoa, viimeisinä vuosinä käytin 1-2 astetta vaalentavaa ainetta kun aikaisemmin olin käyttänyt voimakkaampia.
Suosittelen luomushampoita, niitä löytyy eri värisille hiuksille. Tai yrttihuuhteluja. itse käytän vaaleisiin hiuksiini urtekramin kamomillashampoota ja tuntuu että se hieman kirkastaa. Näyttää olevan myös shampoopaloja, esim. flow ja lush.
Ruokavaliosta en tiedä vaikuttaako hiusten väriin, kuparin kai pitäisi vaikuttaa. Mutta itselläni kasvissyönti on parantanut hiusten laatua ja lisännyt kasvua ja paksuutta. En tarvitse hoitonaamioita tai -öljyjä, hiukset kiiltävät ja on vahvat, eikä kaksihaaraisia ole. Suoristusrautoja en suosittele kenellekään kuin juhlatilanteessa.
Kauniiden, hyväkuntoisten, värjäämättömien hiusten jälkeen värjätyt kypärät näyttävät juuri siltä mitä ovatkiN: feikeiltä.
Kyllä ihmisen piäisi voida olla oma itsensä ilman kemiallisia aineitakin. :)
Kampaajilta saa käsittääkseni jotain kiiltohoitoja, ja jotkut hiusnaamiot tai öljyt voi tehdä hiuksista paremman näköiset. Tosi monilla huippumalleillakin on luonnollisen väriset hiukset, ja veikkaan, että värjäämättömyys tulee yleistymään lähiaikoina.
Reilut puolivuotta vaalentamatta, n. 11cm juurikasvua. Melkein puolitoistavuotta sitä jaksoinkin, mutta tajusin, että oma väri sopii paremmin kuin kellertävä blondi. Oma väri on joissain valoissa punertava tuhkanvärinen eli maantienharmaa.
Täälläkin yksi värjäyskierteeseen kyllästynyt. Sävyttävät hoitoaineet antavat piristystä!
Mä värjäsin reilu vuosi sitten viimeksi. Olen ihan supertyytyväinen kun lopetin ja annan oman värin kasvaa. Oma tukka on paksu ja pitkä, ylettyy vyötärölle. Oma vinkkini on öljy! Ihan kaupasta saa ostettua ja kokeilemalla löytää omansa. Sillä saa lisää kiiltoa! :)