Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten värjäämättömyys

Vierailija
01.01.2015 |

Olen päättänyt olla väräämättä ja tällä linjalla pysynytkin jo vuoden. Oma väri tuntuu haalealta - verrattuna muiden naiten hiusväreihin, he kun värjäävät hiuksiaan - vaiikka en perus-suomi-maantienvärinen olekaan. Miten saisi pidettyä itsensä tyytyväisenä värjäämättömiin hiuksiin? Miten hiuksia voisi piristää?

Muita värjäämättömiä paikalla?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin värjännyt mustanruskeaksi jostain 13-vuotiaasta asti. Nelikymppisenä kuitenkin alkoi tuntua, että niin kova väri vanhentaa, tuo kasvojen uurteet ja roikkumisen enemmän esiin. Leikkautin tukan ihan lyhyeksi ja annoin kasvaa värjätyn värin pois. Nyt on esillä oma väri, lyhyenä polkkamittana, eikä tämä kyllä kaunis ole. Ei tumma eikä vaalea, ei kiiltävä kuten värjätty, ja inhottavan kellertävä sävy joka riitelee pahasti punertavan ihoni kanssa. Korostaa siis ihon pinkkisävyisyyttä kun tumma häivytti sitä ja sai ihon näyttämään kuulaalta.

Nyt kyllä kieltämättä harkitsen että taitaa joku keinoväri tulla taas päähän kohta. En halua näyttää tällaiselta. Mutta en enää niin tummaa ota kuin nuorempana, ehkä joku keskisävyinen mahonginruskea.

Vierailija
42/88 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana keskustelu! Olen itse kasvattanut myös täysin oman värini takaisin vuosien värjäyskierteen ja kokeilujenkin jälkeen. Kun meikkaa ja laittaa hiukset hyvin, väri näyttää todella kauniilta. Tässä on juuri se väri, joka on juuri minulle täydellinen. Ihanaa on hiusten hyvä kunto ja kiilto, juurikasvun puute ja sävyisä, luonnon valitsema värisävy. ...ja tietenkin bonuksena kampaajakulujen väheneminen tai mahdolliset ikävät väriyllätykset kampaajakäynnin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:29"]

En värjäisi, ellei ol i si pakko harmaiden takia, omistan upean tumman kiiltävän tukan, joka kyllä harmillisesti harmaantuu otsalta, pakko siis niitä kohtia värjätä parin kuukauden välein, etten vielä 35v näyttäisi 50v

[/quote]

Ei hiuksia suinkaan ole pakko värjätä harmaiden takia! Olen itse myös 35v ja omistan vyötäröpituiset tumanruskeat hiukset hopeanhohtoisilla raidoilla. Tykkään kovasti, enkä todellakaan näytä 50v. Ja vaikka jonkun mielestä näyttäisin 100v, niin se ei minua hetkauta, tiedän itse, mitä haluan ;)

Minusta on paljon tyylikkäämpää olla reilusti oma itsensä omanvärisissä hiuksissa kuin esim. paniikissa kätkeä harmaita kovalla värjäämisellä (joka ei lopulta enää edes peitä kunnolla) ja saada huonokuntoiset,  epätasaisesti värillä kyllästetyt hiukset tai sitten leikata joku lyhyt tanttatukka, kun hiukset täyttä haperoa värjäämisen takia. No, makunsa kullakin. Itse kyllä pidän näitä harmaiden peittelijöitä pelkästään huonoitsetuntoisina.

[/quote]

Mun hiuksiin alkoi tulla harmaata siinä 35-vuotiaana. Nyt olen yli 40v ja ollut värjäämättä hiuksiani jo vuosikausia. Kyllästyin vain koko hommaan ja ajatukseen että on "pakko" värjätä harmaat piiloon. Mikä pakko se nyt on, olen nähnyt paljon naisia(kin) joillla vaihteleva määrä harmaata hiuksissa eikä näytä yhtään pahalta, päinvastoin. Oma värinin on keskiruskea, kesällä paljon vaaleita raitoja, joten harmaat ei tietysti näy niin paljon kuin tummasta väristä. Kuitenkin, viimeksi kun kävin kampaajalla, niin kehuttiin uutta leikkausta ja väriä :) joten se hiusten malli ja leikkaus vaikuttaa myös aika paljon.

Vierailija
44/88 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt hiuksiani 14-vuotiaasta saakka ja värjään varmaan hamaan hautaan saakka. olen 45-vuotias ja mulla on paksut  luonnonkiharat hiukset. Kampaajalla värjäytän hiukset,eikä ole mitään värikypärää. Mutta tehköön kukin karvoilleen mitä itse haluaa.

Vierailija
45/88 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin, kuin monelle aikaisemmalle kirjoittajalle: vusikausia yritin värjäämällä löytää täydellisen, mielessäni olevan sävyn, jota en koskaan saavuttanut. En ennen kuin lakkasin värj''mästä. Oma värini olikin juuri se, jota olin etsinyt purkista.

Vierailija
46/88 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät harmaat hiukset vanhenna, vaan epäaito liian tasainen ja voimakas väri. Harmi etteivät naiset tätä tajua, vaan jo nuoret näyttävät värikypärissään kuivien hampsottavien kuontaloidensa kanssa keski-ikäisiltä. Nuoruuden vaikutelma tulee hiusten kiillosta ja hyvääkuntoisuudesta. Shampoolla ei kannata pestä kovin usein, jotta päänahk ja hiukset eivät kuivaisi liikaa. Hoitoainepesu riittää.

Vierailija
47/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole koskaan värjännyt. tukka on vähän vaaleampi kuin "maantienharmaa" sellainen "eloveena". Ihan hyvin ollaan pärjätty, pelkään värjätä, kun luulen, että oma väri tummentuu siitä, ja kaikkien kehuma blondi tummenee :) 

Vierailija
48/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en värjää. En ylipäätään mieti hiuksiani kovin paljon.

Vierailija
49/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio ratkaisi hiusongelman ja kiiltävää värjäämätöntä tukkaani luullaan värjätyksi. Lopetin värjäämisen viisi vuotta sitten ja olen ollut tyytyväinen ratkaisuuni.

Kostdoktorn.se

Vierailija
50/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaapa muuten mitä kookosöljy ennen pesua ja ihan lopuksi tosi kylmällä vedellä huuhtelu voikaan saada hiuksille aikaan. :)

# 8

Vierailija
51/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan värjännyt näitä maantien värisiä hiuksiani sitten lapsena halloween ja Vappu kertakäyttö värien

Vierailija
52/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee nyt vuosi täyteen siitä kun viimeksi olin kampaajalla ja otin vaaleita raitoja. Kun aloitin kokeilun niin ajattelin, että saan varmasti paljon (negatiivissävytteisiä) kommentteja juurikasvusta ja omasta väristä, jolloin ajaudun nopeasti takaisin kampaamon tuoliin. En siis kertonut kokeilusta kellekään, vaan ajattelin että sitten saavat kommentoida kun huomaavat. Kukaan ei ole kommentoinut hiusten väriä tähän päivään mennessä... muutos lienee siis aika huomaamaton. Edes mieheni ei tajua mitää tapahtuneen. Oma värini on vaalea, hieman tuhkaan ja hiekkaan vivahtava, ei keltainen tai platina. Päivä päivältä olen tyytyväisempi (ekat 2-3 kk oli pahimmat). Vaalennus kulutti hiuksiani ihan turhaan usean vuoden ajan.

Vierailija
53/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka miettii värjäämisen lopettamista. Viimeisen värjäämisen jälkeen (2 kk sitten kampaajalla) on päänahassa ollut hirvittävästi ongelmia. Kutisee niin paljon, että on välillä ihan verillä raapimisesta. Päänahka on rutikuiva ja olen sitä hoitanut vaikka millä aineilla. Miten teillä värjäämättömillä, onko ongelmia päänahan kanssa vai pysyykö se hyvässä kunnossa?

Vierailija
54/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoin pitkät värjätyt kutrini pois vuosi sitten, koska halusin irti värjäyksen ikeestä. Sen jälkeen oma pää on tuntunu aika värittömältä. Hiukset pysyi vuoden päivät lyhyenä. On ne vieläkin lyhyet, mutta haaveissa olisi kasvattaa kunnon leijonan harja ennenkuin luonto korjaa omansa pois. Toivottavasti en hairahdu enään värjäämään. Vaikka toki vaalee tukka olis kiva.
Mies, hiukset väriltään "tumma maantien harmaa"

Vierailija
55/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on vaaleat hiukset, niin kokeile jotakin myynnissä olevaa blonde spraytä. Tuo kiiltoa.

Vierailija
56/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tappavimmista syövistä ja allogeeninen kantasolusiirto.

Lääkärit ovat kieltäneet hiusten värjäämisen syöpäriskin vuoksi. Harmittaa, koska menetin pitkät, punertavan vaaleat hiukseni ja tilalle kasvoivat kiharat, epämääräisen ruskeat hiukset. Olen hengissä, joten hiuksista murehtiminen tuntuu järjettömältä.

Murehdin kuitenkin. :D

Vierailija
57/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:37"]

mä en ole koskaan värjännyt. tukka on vähän vaaleampi kuin "maantienharmaa" sellainen "eloveena". Ihan hyvin ollaan pärjätty, pelkään värjätä, kun luulen, että oma väri tummentuu siitä, ja kaikkien kehuma blondi tummenee :) 

[/quote]

Minullakin elovena ja inhoan sitä. Yök, keltainen. Mutta en jaksa värjätä. Jospa se kohta alkaisi harmaantua...

Vierailija
58/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä sekä sisäisesti että ulkoisesti nautittuna tekee todella ihmeitä iholle ja hiuksille. 

Vierailija
59/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kasvatan myös vaihteeksi omaa väriä. 25 vuotta värjäyskierrettä riittää. Kerran kerkesin kasvattaa omanvärisen pitkän tukan, mutta minä hölmö aloin sitten taas värjäämään.

Vierailija
60/88 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:48"]

Täällä yksi joka miettii värjäämisen lopettamista. Viimeisen värjäämisen jälkeen (2 kk sitten kampaajalla) on päänahassa ollut hirvittävästi ongelmia. Kutisee niin paljon, että on välillä ihan verillä raapimisesta. Päänahka on rutikuiva ja olen sitä hoitanut vaikka millä aineilla. Miten teillä värjäämättömillä, onko ongelmia päänahan kanssa vai pysyykö se hyvässä kunnossa?

[/quote]

No ei todellakaan ole päänahka verillä. Käytän marketin shampoita ja hyvin vähän mitään muotoilutuotteita. Ei kutitaja tukka on nätti ja kiiltävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi