Hiusten värjäämättömyys
Olen päättänyt olla väräämättä ja tällä linjalla pysynytkin jo vuoden. Oma väri tuntuu haalealta - verrattuna muiden naiten hiusväreihin, he kun värjäävät hiuksiaan - vaiikka en perus-suomi-maantienvärinen olekaan. Miten saisi pidettyä itsensä tyytyväisenä värjäämättömiin hiuksiin? Miten hiuksia voisi piristää?
Muita värjäämättömiä paikalla?
Kommentit (88)
Minäkään en värjää. Hiukseni ovat luonnostaan hyvin tummanruskeat. Mielestäni myös luonnolliset maantienruskeat ja muut sellaiset värit ovat kivoja verrattuna esim. värjättätyihin oransseihin tai kaksivärisiin hiuksiin. Makunsa toki kullakin :)
Joo ennen värjäsin kun siitä tuli hyvä kiilto. Nyt kun on oma väri, kiiltää aina eikä vaan just värjättynä
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:05"]
Se epämääräinen maantienharmaa on paljon kiinnostavampi väri kuin jokapaikassa vastaantulevat "vahvat ja täyteläiset" värjätyt hiukset. Hiusten kunto kun on hyvä, niin ei todellakaan tarvitse kadehtia näitä värjääjäravureita. :)
[/quote]
Juuri näin! Se tummanruskea väri ei edes sovi suomalaisille kalpeanaamoille.
Uskoisin, että hiuksesi ovat ihan kauniin väriset. Oma väri sopii aina ihoon ja silmiin. Minullakin värjäämätön ja yritän pitää hyvässä kunnossa, tällöin kiiltää jopa värjättyä paremmin.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:40"]Ruokavalio ratkaisi hiusongelman ja kiiltävää värjäämätöntä tukkaani luullaan värjätyksi. Lopetin värjäämisen viisi vuotta sitten ja olen ollut tyytyväinen ratkaisuuni.
Kostdoktorn.se
[/quote]
Karppaaminen ei vaikuta hiusten väriin. Mene pois, mainostaja.
Mulla on ollut joitakin samoja tunteita kuin kirjoittajalla 70, iho näyttää inhottavan vaaleanpunaiselta vaalean tukan kanssa, ruskeassa näytti vain lumikkimaisen vaalealta, kuulaalta.
Mulla on nyt ollut tämä oma väri suurinpiirtein 1,5 vuotta, sitä ennen värjäyskierrettä reilu 15 vuotta. En ole vielä oikein oppinut löytämään värejä pukeutumiseen tämän kanssa. Olen niin tottunut etsimään vaatteita, jotka sopivat siihen lumikkilookiin, eivätkä ne ole yhtään samoja sävyjä, jotka toimivat tämän kullanvaalean kanssa. Olen sielultani vielä tummahiuksinen.
Pidän pitkiä hiuksiani yleensä kiharana ja vaaleana siihenkin tulee äkkiä vähän sellainen imelä enkeliefekti. Tämä ei tietysti ole niinkään siitä riippuvainen, onko värini oma vai värjätty, mutta kyllä tähän omaan palattuaan joutuu alkaa opettelemaan itsensä laittamista ihan uusilla tavoilla.
Kuitenkin, olen tyytyväinen ratkaisuuni. On ihan mahtavaa, kun ei koskaan ole juurikasvua, hiusväri lähtee oikeasti ihan tyvestä eikä päänahkaan tule kaljuläikkäefektiä vaalean juurikasvun takia. Mielestäni luonnollinen sävyni on todella kaunis, vaikka en sitä vielä ihan omakseni pysty mieltämäänkään.
Mä en värjää kun vasta sitten kun alkaa harmaantumaan. En nyt oikein neuvoja osaa antaa, kun itse olen tyytyväinen väriini (aika tumma) ja en itseäni muihin vertaile.
Itsekin olen lopettanut värjäämiseen jo muutama vuosi sitten.:) minulla ainakin vaalenee kesällä aina niin paljon hiukset, että tykkään kun nyt ne on vähän kuin liukuvärjätyt syksyn ja talven jäljellä.
Sävytenaamiot.
Hiusten suoritus/kiharrus koska tuovat ihanaa kiiltoa päällystyksensä takia.
Joo, totta tuo, ettei pitäisi verrata muihin, etenkään silloin, kun joku toinen on tulossa suoraan kampaajalta uuden kiiltävän värin kanssa. :)
Minullakin aurinko tekee elävyyttä hiusväriin. Näin keskellä talvea se on kuitenkin enää muisto vaan...
Ap.
Mulla auttaa suoristus. Hiuksista tulee aivan erilaiset kuin ilman sitä. Oma värini on sellainen hiekanruskea, kaksi vuotta on kohta värjäämättömyyttä takana, eli latvat on tummanruskeat ja muuten tollasen ruskeat. Muutama harmaakin löytyy seasta.
Minä en myöskään värjää. Hiukset vaalean ruskeat, ja mielestäni sopii oikein hyvin ja näyttää hyvältä ilman meikkiä kokonaisuus. Joskus voi ottaa kampaajalla kevyt sävyllä vaaleita ohuita raitoja, jolloin tulee lisää elävyyttä ja paksuusvaikutelmaa pitkiin kutreihini. Myös hyvä shampoo antaa kiiltoa. Luonnollisuus on kauneinta!
Täälläkin yksi omalla värillä. Tai latvoissa on vielä huomaamattomaksi kulunutta vuoden takaista väriä, ja tarkoituksena on leikata se pois sitä mukaa kuin hiukset kasvaa. Minulla on siis polkkamalli, ja oma väri toimii tässä pituudessa ihan hyvin mutta ajattelin ehkä kasvattaa pidemmät. En tiedä toimiiko oma, vähän hailakka väri pitkissä hiuksissa.
Kiitos suoristusvinkistä! Tätä kokeilen heti huomenna.
Mukava lukea, että meitä värjäämättömiä löytyy näinkin runsaasti jopa AV:ltä. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eivät harmaat hiukset vanhenna, vaan epäaito liian tasainen ja voimakas väri. Harmi etteivät naiset tätä tajua, vaan jo nuoret näyttävät värikypärissään kuivien hampsottavien kuontaloidensa kanssa keski-ikäisiltä. Nuoruuden vaikutelma tulee hiusten kiillosta ja hyvääkuntoisuudesta. Shampoolla ei kannata pestä kovin usein, jotta päänahk ja hiukset eivät kuivaisi liikaa. Hoitoainepesu riittää.
AMEN TO THAT!!! Olen ihmetellyt IHAN samaa; mikä siinä onkin että Suomessa naiset yleensä viimeistään 30 vee täytettyään leikkaavat hiuksensa (vaikka olisi kuinka hyväkuntoinen karvasto) lyhyeksi miestukaksi ja värjäävät sen "nuorekkaalla" tai "trendikkäällä" mustanruskealla/violetilla/muulla järkyttävällä aivan liian tummalla ja kovalla värillä??? Enkä nyt puhu edes yksittäistapauksista, vaan tällaisia kävelee kadulla (ainakin Helsingissä) vastaan jatkuvasti. Mistä ylipäätään kumpuaa omituinen käsitys siitä, että suomalaiselle sopisivat lähes mustat/kirkkaanpunaiset/näiden yhdistelmät värit......??? Koska asiahan on todellisuudessa TÄYSIN PÄINVASTOIN; suomalaiseen vaaleaan ja pehmeään väritykseen sopivat järjestään paremmin vaaleahkot, pehmeät sävyt.
Toinen ihmetystä aiheuttanut juttu on tuo "harmaantuvat hiukset on PAKKO värjätä". Siis miksi muka? Ihmisen kaikki värit haalistuvat vanhetessa (ihonsävy haalenee ja muuttuu vähemmän hehkuvaksi), ja siihen kun sitten yhdistetään joku mustanruskea "nuorekas" väri niin voe morjens....... Do I need to say more? *facepalm*
Ja ei, en ole mitenkään siveyden sipuli hiusten värjäämisen suhteen; harrastin sitä noin 20 vuoden ajan. Viimeiset 7 vuotta yritin epätoivoisesti saada purkista tuhkaista tummanvaaleaa sävyä hiuksiini, siinä koskaan onnistumatta. 3 vuotta sitten tuli seinä vastaan, meni vati nurin, katkesi kamelin selkä. Tajusin homman totaalisen ääliömäisyyden. Lopetin värjäämisen ja kasvatin oman, luonnollisen värini takaisin. Ja kas, joku saattaakin jo arvata mikä sieltä keinotekoisen värin alta pikkuhiljaa paljastui; kyllä, juurikin se tuhkainen tummanvaalea. Ihan naturellina, ilman kemikaaleja, kiiltävänä, hyvinvoivana ja ERITTÄIN hyvin muihin väreihini sopivana ja kauniina. Kertaakaan 20 vuoden värjäyskierteen aikana eivät hiukseni olleet näin ihanat. Enää en edes pieraisisi väripurkkeihin päin, kyllä näin on näkkärit. Pituutta hiuksissani on lapaluihin ja laatu on luonnonlaineikas, sellainen surffitukka.
Joku kirjoitti tyyliin "ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut hiuksistani ajattelevat". Allekirjoitan täysin. Olen erittäin hyvällä itsetunnolla varustettu nainen. Olen sitä myös muiden asioideni suhteen, en pelkästään hiusteni. :) Olkaa ihmiset ylpeitä itsestänne, se kohottaa olemuksen miljoona kertaa paremmin kuin yksikään hiusväri ikinä.
S23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät harmaat hiukset vanhenna, vaan epäaito liian tasainen ja voimakas väri. Harmi etteivät naiset tätä tajua, vaan jo nuoret näyttävät värikypärissään kuivien hampsottavien kuontaloidensa kanssa keski-ikäisiltä. Nuoruuden vaikutelma tulee hiusten kiillosta ja hyvääkuntoisuudesta. Shampoolla ei kannata pestä kovin usein, jotta päänahk ja hiukset eivät kuivaisi liikaa. Hoitoainepesu riittää.
AMEN TO THAT!!! Olen ihmetellyt IHAN samaa; mikä siinä onkin että Suomessa naiset yleensä viimeistään 30 vee täytettyään leikkaavat hiuksensa (vaikka olisi kuinka hyväkuntoinen karvasto) lyhyeksi miestukaksi ja värjäävät sen "nuorekkaalla" tai "trendikkäällä" mustanruskealla/violetilla/muulla järkyttävällä aivan liian tummalla ja kovalla värillä??? Enkä nyt puhu edes yksittäistapauksista, vaan tällaisia kävelee kadulla (ainakin Helsingissä) vastaan jatkuvasti. Mistä ylipäätään kumpuaa omituinen käsitys siitä, että suomalaiselle sopisivat lähes mustat/kirkkaanpunaiset/näiden yhdistelmät värit......??? Koska asiahan on todellisuudessa TÄYSIN PÄINVASTOIN; suomalaiseen vaaleaan ja pehmeään väritykseen sopivat järjestään paremmin vaaleahkot, pehmeät sävyt.
Toinen ihmetystä aiheuttanut juttu on tuo "harmaantuvat hiukset on PAKKO värjätä". Siis miksi muka? Ihmisen kaikki värit haalistuvat vanhetessa (ihonsävy haalenee ja muuttuu vähemmän hehkuvaksi), ja siihen kun sitten yhdistetään joku mustanruskea "nuorekas" väri niin voe morjens....... Do I need to say more? *facepalm*
Ja ei, en ole mitenkään siveyden sipuli hiusten värjäämisen suhteen; harrastin sitä noin 20 vuoden ajan. Viimeiset 7 vuotta yritin epätoivoisesti saada purkista tuhkaista tummanvaaleaa sävyä hiuksiini, siinä koskaan onnistumatta. 3 vuotta sitten tuli seinä vastaan, meni vati nurin, katkesi kamelin selkä. Tajusin homman totaalisen ääliömäisyyden. Lopetin värjäämisen ja kasvatin oman, luonnollisen värini takaisin. Ja kas, joku saattaakin jo arvata mikä sieltä keinotekoisen värin alta pikkuhiljaa paljastui; kyllä, juurikin se tuhkainen tummanvaalea. Ihan naturellina, ilman kemikaaleja, kiiltävänä, hyvinvoivana ja ERITTÄIN hyvin muihin väreihini sopivana ja kauniina. Kertaakaan 20 vuoden värjäyskierteen aikana eivät hiukseni olleet näin ihanat. Enää en edes pieraisisi väripurkkeihin päin, kyllä näin on näkkärit. Pituutta hiuksissani on lapaluihin ja laatu on luonnonlaineikas, sellainen surffitukka.
Joku kirjoitti tyyliin "ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut hiuksistani ajattelevat". Allekirjoitan täysin. Olen erittäin hyvällä itsetunnolla varustettu nainen. Olen sitä myös muiden asioideni suhteen, en pelkästään hiusteni. :) Olkaa ihmiset ylpeitä itsestänne, se kohottaa olemuksen miljoona kertaa paremmin kuin yksikään hiusväri ikinä.
Sama täällä! :)
En tiedä rumempaa kuin nainen, joka ei värjää hiuksiaan!! Oikeesti. Kammottavaa. Laittakaa edes joku sävy ja huonot latvat pois kampaajalla.
Minä koitin samaa ja olin vajaat 2v värjäämättä. Alussa pidin omasta väristä mutta sitten se alkoi tuntumaan niin pliisulta että aloin taas värjäämään.
Minä en ole nyt pariin vuoteen värjännyt hiuksiani, ja tyytyväinen olen. Luonnostaan tummanruskea tukka ja olen tyytyväinen. En myöskään mitään hiustuotteita (muuta kuin shampoota), enkä kuumenna hiuksiani eli käytä suoristusrautoja hiustenkuivaimia yms.
Hiukset pysyvät terveinä, vahvoina ja kauniina kun niitä ei ylikäsittele :) kyllä ne hiukset ihan itsestäänkin suihkun jälkeen kuivuu ;)
Se epämääräinen maantienharmaa on paljon kiinnostavampi väri kuin jokapaikassa vastaantulevat "vahvat ja täyteläiset" värjätyt hiukset. Hiusten kunto kun on hyvä, niin ei todellakaan tarvitse kadehtia näitä värjääjäravureita. :)