Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## SYYSkeijut Torstaihin ##

07.09.2006 |

Uusi päivä, uusi pino =)

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille tänään nyyttiänsä noutamaan lähteville. Eipä mene enää kauan kuin teillä jo pieni sylissä tuhisee. :)

Voi kun itselläkin jo olisi.. Kävin eilen katsomassa kahtakin alle 2kk ikäistä vauvaa ja ihaniahan ne olivat. Otin tuoreen kummityttöni ja hänen äitinsä kyytiin ja hurautettiin katsomaan toisen kaverimme tyttöä. Kyllä nuo tytöt osaavat sitten olla ihania. :) Meinaan, kun itsellä on kokemusta vain pojasta, niin aivan hurmaantuneena hipistelen tyttöjen vaatteita yms. vaaleanpunaista. Ja kun molemmat neitoset olivat eilen puettuina oikein suloisesti, niin kyllä siinä tuli sellainen olo, että voi kun itsekin saisi. No pojat ovat kyllä kanssa ihan yhtä ihania ja todella onnellinen olen tuosta omastani. Jotenkin on sellainen olo, että tämä kakkonenkin olisi poika mutta senhän me näemme vasta sitten salissa. :)

Mulla on nyt monena iltana ollut supistuksia mutta ne laantuvat kuin käskystä, kun nukkumaan. Yöllä on nyt tarvinnut herätä vain vessareissuille, eikä silloinkaan ole ollut tietoakaan mistään muusta. No toivotaan, että kaikki mahdolliset supparit saavat tuolla alhaalla jotakin aikaan.

Seuraava neuvola mulla on maanantaina. Täällä käydään vkosta 37 eteenpäin joka viikko neuvolassa, oli ensi- tai uudelleensynnyttäjä. Tai tällä viikollahan mulla ei varsinaista neuvolaa ole, kun tiistaina oli se ultra mutta joku käynti on kuitenkin.

Eilen " asentelin" pinnasänkyyn tuon pinnasuojuksen ja katosverhon. Muuten en sänkyä valmiiksi laitakaan, laitan vasta sitten lakanat kun kotiudutaan. Siinäpä olisi siis pienelle paikka missä nukkua, tervetuloa vaan. ;)

Mutta nyt suunnistan kaupungille. Siellä on syysmarkkinat, mies tykkää lakuista ja sieltä saa aina ihanaa, tuoretta luonnonlakritsaa jota ajattelin hänelle käydä ostamassa. Taidanpa ostaa yhden ylimääräisen pussin hänelle sairaalakassiin ylläriksi. :) Kassiin jota en ole vielä pakannut...

Mukavaa torstain jatkoa Keijuille! Pakkohan se on kyllä vielä käydä lukemassa pinoa myöhemminkin, jos vaikka olisi lisää uutisia. Ainakaan Minjuska ei tainnut olla vielä tälle päivälle " ilmoittautunut.." ;)

T: Anmari rv 37+5

Vierailija
22/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihkä aikaan sie olet maanantaina menossa äippäpolille? Mulla tänään taas neuvola (edellinen olikin vasta toissapvänä), koska lapsiveden määrä on ruvennut vähenemään, eikä tämä lapsukainen vaan ala syntymään. Terkkari vaan sano toissapvänä että mahdollisesti jo perjantaina eli siis huomenna tai viimestään maanantaiks yrittäs miut pistää äippäpolille käynnistykseen, mikäli tämä homma ei tästä taasen etene. Saatettas olla siis samaan aikaan siellä:)

Mutta palailen tossa iltapäivällä sitten kertomaan, mitä suunnitelmia terkkari nyt sitten on meinannut tehdä.

-F- rv. 40+3 huh huh....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että keijut ovat jo saaneet paljon lapsia, mutta kyllä kaikista synnytysuutisista Öttiksen koettelemus tulee olemaan tämän pinon/keijuporukan ykkönen! (Todennäköisyyslakien mukaan me muut saamme kokea tavis-sairaalasynnytyksen.) Onneksi olkoon kaikille nyyttinsä saaneille ja papukaijamerkki Öttikselle urheasta toiminnasta!

Eilen kokeiltiin saunomista kun laskettu aikakin on tällä viikolla ylitetty! Tulos: saunan aikana 2 selvää supistusta, saunan jälkeen hirmuinen elämä mahassa. Vauva ei ole liikkunut noin paljon varmaan kuukauteen. Toivottavasti liikkuminen johtui hyvästä eikä tukalasta olosta. Lopputulos myös erittäin hyvin nukuttu yö ja kaikenlainen yleinen rentoutuminen, mutta synnytystä sauna ei saanut aikaan - ainakaan vielä (kai löylyjen vaikutusaika alkaa jo loppua?). No, en mitään ihmettä odottanutkaan.

LIIKUNNASTA GALLUP: kuinka pitkiä matkoja jaksatte vielä kävellä? Minulla on tavoitteena liikkua 2km matkoja lähes päivittäin ja pystyn sen vielä tekemään. Tosin uusi vaiva tuli eilen: häpyluuta kolottaa joten sen vaikutus kävelykykyyn tulee tänään testattavaksi kun tästä kauppaan koetan kintata.

Vierailija
24/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli viime yö. Mulla meni yö kuunnellessa mylläystä, odottaessa, joko ne lapsivedet vihdoin menis, supistaako nyt säännöllisesti, kenelle pitikään muistaa laittaa viestiä ja mistä aiheesta (esikoinen tulee aamulla/hae esikoinen eskarista), ihan toivotonta. Ja ei mitään, kotoa taas herättiin. Ja öttiksen synnytyskin pyöri mielessä, kun oma Veetini syntyi 3tunnissa...mietin että kuinkahan nopeasti tämä täältä haluaa ulos. En usko että syöksyis, mutta pelottaahan se mahdollisuus silti, mistäs näistä koskaan tietää?

Vauvan pää on todellakin alhaalla, liikkeet tuntuu siltä kuin paikat olsi osittain auki kun hän punkee päätään sinne alas. Toisaan sellanen olo että seuraavaks pää on ulkona. Mietityttää että mikä siellä on nyt tilanne, kun ei mulla aiemmissa raskauksissa ole ollu oikein minkäänlaisia ennakoivia supistuksia ja nyt on ollu jo useana iltana, että mitä ne on saaneet aikaseks?

OLEN JO NIIIIIIIIIN KYPSÄ!!!En kertakaikkiaan jaksas enää odottaa, tahtosin että olis jo ohi koko synnytys, tämä tukala, kipeä olo, turvotus ja jatkuva odottaminen. Mieliala alkaa olla välillä melko matalalla, olen väsynyt ja huonolla tuulella. Ja lapset tuntuu joka aamu pettyneiltä, kun aina vaan äiti tulee herättelemään eikä se Mari-täti josta joka ilta muistutellaan. Jotenkin rassaa koko ajan sekin että pitää miettiä niin sata eri variaatiota, mitä jos synnytys käynnistyyy yöllä (no se on onneks klaarissa jo)/päivällä/illalla ja olla kokoajan varpaillaan ja valmiina.

ÖTTIS teidän täytyy ehdottomasti keksiä joku ihana vauhdikas nimi pienelle hätähousullenne :)

Joku kyseli peloista: tunnustaudun pelkääjäksi. Kai sitä pelkäs vauvan eloon jäämisen puolesta esikoisenkin kohdalla, mutta jostain syystä pelkään eniten nyt, kolmatta odottaessani. Näin on ollu alusta asti. Eikä näy helpottavan loppua kohti. Pelottaa ehkä eniten kätkytkuolema. En tiedä mistä olen moisen päähäni saanu tällä kertaa, mutta koko vauvan tulo on ollu ihan utopistinen ajatus melkein koko raskauden ajan ja en oikein osaa kuvitella vauvaa tänne kotiin. Sängyt ja kaikki mahdolliset on valmiina ja silti vaan tuntuu että VAUVA?OIKEESTI? En jotenkin osaa kuvitella mitä se arki sitten on kolmen lapsen kanssa. Toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin.

MInjuska alakuloisena 39+3

Vierailija
25/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko uusia syntyneitä syyskeijuja...Itsellä kaikki vielä normaalia. Ei supistele, nuppu möyryää massussa ja kuuntelee muun perheen touhuja. Eilen ystäväni järjestivät aivan ihanat babyshowerit minulle ja vauvalle. Oli ihana saada hemmottelua ja herkkuja. :) Ennen kaikkea oli kuitenkin kiva rauhassa nähdä ystäviä ja päästä höpöttelemään. Oli meillä muutama leikkikin. Hauskaa oli ja pääsin nukkumaan vasta puolen yön jälkeen, mutta silti tänään tosi energinen päivä :)

inkuli ja nuppu rv 39+1

Vierailija
26/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä siis jo kotiuduttu. Kaikki hienosti äidillä ja vauvalla.

Paino -200g/ vk

turvotus yhdellä plussalla, mut se on lähes olematonta

rr 130/70 eli laskenut viimekerrasta

pissa puhdas

hb 123 eli noussut kivasti, vaikken nii ahkerasti rautaa olekaan syönyt

sykkeet kuulu ja liikkeet tuntui

sf-mitta 32 jo viidettä viikkoa. Mitähän se tarkoittaa? Eikö vauva kasva, väheneekö lapsivesi? Vai kenties ihan normaalia? Kakkosellakin mitta kävi vielä ennen synnytystä vk 40 36 sentissä. Tyttö oli syntyessään 3720g. Mitähän varten en tajunnut sitä terkalta kysyä :/ Oli muuten taas kerran eri terkka ja nyt sainkin kuulla, että se miun " oikea" terkka jatkoikin sairaslomaansa ja sen sijaisena olleen terkan sopimus loppui ja tää tuli sitten heidän tilalleen. No, eihän se mitään haittaa.

Niin ja tuosta tarjonnasta vielä. Vauva on mielestäni, ja myös kaikkien muiden terkkareiden mielestä ollut jo viikolta 31 ollut rt 1:ssä, mut tän mielestä rt 2:ssa ja kuitenkin sanoi vauvan olevan selkä vatsan oikealla puolen. Eikös se ole rt 1?

Noh, ensi viikoksi varattiin vielä neuvola-aika ja veikkaisin, että siellähän mie joudun käymään. Mutta näinköhän sitten piankin pääsisi äippäpolille ultrattavaksi, alkaa huolettaa tuo sf-mitta ja vauvan kasvu, lapsiveden määrä ja istukan toiminta? No se selviää varmaankin sitten.

Jotakin muutakin asiaahan miulla oli, mutta ei voi muistaa taas mitä. Taidanpa kaivaa tuolta jonkun kirjan ja mennä hetkeksi huilailemaan sängylle.

Niina ja pyöriäinen rv 38+6

Vierailija
27/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmusti onnea kaikille jo vauvansa saaneille! Rupeaa tuo synnytys mietityttään taas ihan eri tavalla kun lukee noita synnytyskertomuksia.

Tänään oli neuvola, ja kaikki oli kunnossa. Terkka katsoi kohdunsuun tilanteen ja on ne viikon jatkuneet melkein päivittäiset kipeät supparit siellä jotain saaneet aikaan, koska sisäsuukin oli jo kaks-kolme senttiä auki. Toiveissa olis ettei nyt kauheesti yliajalle menis, mutta eihän sitä koskaan tiedä. No nyt tuon sisätutkimuksen jälkeen on taas supistellut vähän väliä, mutta tämä tuntuu jo lähinnä normaalilta olotilalta joten ei tästä tuskin synnyttämään päästä =(.

Ensi viikolle sain uuden ajan neuvolaan ja siellä sitten tarkistetaankin lapsiveden määrä ja vauvan koko. Jotenkin vain on semmoinen kutina ettei enää tarttis neuvolaan mennä, mutta nyt varmaan kun sanon näin, käy just toiste. On se mukava että on teitä muitakin keijuja tässä samassa hermoja raastavassa odotuksen tilassa =))

No mutta nyt taas taustalle odottelemaan vauvauutisia, ja jos vaikka pikku nokoset taas ottais.

Heann rv 39+3

Vierailija
28/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täälläkin luettiin Öttiksen synnytyskertomusta! Hui hui miten hurjaa! Onneksi en ehtinyt lukea sitä eilen illalla, sillä minä pyörin sängyssä ainakin puoli kahteen asti ja mietin - ylläri ylläri - synnytystä. Alkaa mennä hermo tämän oman mielikuvituksen kanssa. Etenkin kun en ennestään tiedä, mitä se voi olla.

Illalla supisteli siten, että kivut olivat menkkakipuosastoa, ja sama jomottava tunne säilyi alamahassa myös supistusten välit, joten luulin, että on koko ajan supistus päällä. Ehkä alamahani oli vain rasittunut päivän touhuista, olin liikkeellä aika paljon. Illalla piti vielä hieroa miehen kipeää selkääkin, ja se ei auttanut asiaa yhtään. Myös vasen yläpakara on kipeä, taitaa lantion liitokset levitä entisestään.

PAHOINVOINNISTA: Mulla on ajoittain paha olo, ollut rv 34 asti. Etenkin liian ison aamiaisen jälkeen ja illalla kun menee maate. Liittyy mielestäni myös närästykseen, happoa nousee kurkkuun ja se saa myös pahoinvoinnin aikaiseksi.

En tiedä, onko tulossa flunssa, päätä särkee ja nenä on tukossa. Mistähän ihmeestä olisin sen saanut, kun pääasiassa kotona oleskelen. Mutta mies kröhi ja niiskutti myös aamusella. Inhaa jos pitää lähteä synnytykseen flunssaisena!

Nyt lukemaan uutta Anna-lehteä, se kolahti äsken postiluukusta.

Terkuin

Rizzu rv 39+5

Vierailija
29/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maanantain aika klo 11.10. Tiiä vaikka törmättäis, tosin sie sinne meistä kahesta saat todennäkösemmin jäädäkin :) Mulla oli kuopuksen kohalla äitipoli aika rv 41+3 ja sinne käynnistykseen jäin lapsiveden vähyyden takia. Mutta nythän mulla on maanantaina vasta 40+0..

Päivitähän tilannettas :) -piias-

Vierailija
30/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille, erityisesti sinulle Öttis. Naapurissamme syntyi alkuvuodesta vauva kanssa kotiin, mutta lapsen isä oli sentään kotona ja palomiehetkin ehti juuri paikalle. Öttiksen synnytys vielä hurjempi..

Täällä muutaman päivän taas supistellut kipeästi. Eilen jo soitin miehenkin illalla takaisin kotiin, kun oli kavereiden kanssa katsomassa Suomen jalkapallopeliä TV:stä. Supistuksia tuli kolmen minuutin välein. Ajattelin sitten mennä hetkeksi nukkumaan ja keräämään voimia. Arvatkaa kuinka paljon otti päähän herätä aamuyöllä ja supistuksista ei tietoakaan.. Eilen taas lorahti jotain nestettä housuihin ja sen jälkeen alapäässä oli pientä tärinää useamman tunnin ajan.. aivan kuin jossain olis reikä, josta pääsee virtaamaan ilmaa/vettä sisään. Kummallinen tunne, onko muilla kokemuksia?! Tänään en ole vielä ainakaan " tärinää" havainnut.

Liikuntagallup: Mä oon nyt loppuraskaudesta koittanut kävelle ahkerasti. Mulla kun liikunta kiellettiin puolesta välistä raskautta ennenaikaisten supistusten takia, niin oon yrittänyt ottaa kaiken takaisin. Lähes päivittäin koitan tehdä vakiolenkkini, joka on 6km. Sen aikana ja jälkeenkin aina supistaa, mutta ei vielä tarpeeksi..

Tiistaille varasin vyöhyketerapian, jos vaikka viimeistään silloin vauva saataisiin ulos.. Toivottavasti kuitenkin syntyisi ennen sitä..

Tämä mamma menee laittamaan lapset päiväunille. Itseäni tuolla odottaa suklaalevy ja Anna-lehti..

Andoliniska 38+5

Vierailija
31/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kaikille uusille nyyttinsä lunastaneille. En muista edes ketkä kaikki eilisessä pinossa ilmoitti vauva uutisista. Vasta illalla pääsin lukemaan pinoa ja ihana pino olikin!

Varsinkin tuo ÖTTIKSEN kertomus kyllä laittoi kylmät väreet kulkemaan, eihän tuollaista tapahdu kuin elokuvissa! Onneksi kaikki meni lopulta hyvin :) Ja pikku-prinsessa näytti niin söötiltä kun kävin kuvan katsomassa, kaikkea hyvää teidän koko perheellenne!

Onnea tämän päivän koitokseen ainakin Sanniinalle, Takiaiselle ja Neronjalle (toivottavasti muistin oikein...)!

Itse kävin eilen synnytystapa-arvioinnissa eikä mitään uutta siltä reissulta. Jouduin opetuslääkärille, jolla oli 2 opiskelijaa mukana, kiva olla siinä ronkittavana, kun paikat muutenkin arat! Hyvä puoli oli kuitenkin se, että sai paljon yksityiskohtaisempaa tietoa kaikesta eli lääkäri selitti kaikki asiat yksityiskohtaisesti.

Lapsivettä oli runsaasti jäljellä, painoarvio 3240g tällä hetkellä ja vauva oli alhaalla, mutta ei kuitenkaan vielä laskeutunut aivan tuonne alas. Kohdun sisäsuu n. kahdelle sormelle auki ja kanavaa jäljellä n. 2 cm mutta on pehmennyt.

Seuraavan ajan sain pe 15.9 eli laskettuna aikana. Silloin katsotaan tilanne uudelleen ja toivottavasti käynnistetään, ettei ehdi liian isoksi kasvamaan, vaikka lääkärin mielestä kyllä ei lantion mitoissakaan pitäisi mitään olla, etteikö mahtuisi alakautta tulemaan (vaikka niillä rajoilla on)... toivottavasti on oikeassa!

RANTSU: rt II on selkä oikealla puolella...

HALIFANTISTAKAAN ei ole muuten vielä mitään kuulunut, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!

t. Tuittu 38+5

Vierailija
32/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsitään pahoinvoinnista, on kestänyt jo kohta pari viikkoa. En kyllä oo oksentanut, mutta semmonen äklötys on varsinkin aamuisin, iltaa kohden yleensä helpottaa. Vähän samanlaista kuin alkuraskaudessa. Ei oikein ruoka maistu ja sitä rataa..

Iltaisin sitten on hirmu usein päänsärkyä ja näen " kirkkaita lenteleviä pilkkuja" välillä. Mainitsin kyllä kaikesta neuvolassa, mutta kaikki arvot on kutakuinkin kohdallaan, joten ilmeisesti nämä ovat vaan jotain loppuraskauden riemuja..

Kyllä muakin pelottaa, että vauvalla on jotain vialla tai tulee joku vaurio synnytyksessä. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka kaikki on mennytkin normaalisti nyt raskauden aikana. Päällimmäisenä on kuitenkin ehkä pelko omasta jaksamisesta ja repeämisistä sun muista.. Nyt kun miettii, ei siinä synnytyksessä taida olla mitään mikä ei pelottais ;) Täytyy vaan yrittää kerätä rohkeutta ja luottaa itseensä..

kerion 39+5

Vierailija
33/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖTTIKSELLE ONNEA! JA KAIKILLE MUILLEKKIN VAUVANSA SAANEILLE!!

Kyllä kyyneleet valuivat kun luin Öttiksen synnytys kertomuksen! Viimeksi vauvani meinasi syntyä ambulanssiin ja olisi syntynytkin jos oltaisiin oltu matkalla vielä 3 minuuttia, joten nyt oikeasti pelkään samankaltaista synnytystä kuin öttiksellä oli. Toivon vain jos niin käy, että kaikki käy kuitenkin hyvin eikä ole lapsia silloin kotona tai ainakin ovat nukkumassa!

Neuvolassa tuli tänään käytyä ja kaikki oli ok. sf-mitta oli 35 ja paino tippunut pari kiloa! Vaikka syön jatkuvasti jotain pientä =)

PAHOINVOINTI: Täällä myös yksi mamma jolla etoo vähänväliä. Luulen että johtuu mulla ainakin osittain väsymyksestä ja terkka sanoikin että jos voisi niin antaisi mulle kipupiikin ja laittaisi yhdeksi yöksi sairaalaan nukkumaan. Kipeitä supistuksia ollut nyt limatulpan jälkeen päivittäin ja 3-20min. välein niitä on tullut nyt viikonlopusta asti, välillä kuitenkin laantuvat niin ettei tule muutamaan tuntiin mitään. Alan olla aika väsynyt tapaus ja lapsille sekä puolisolle tulee tiuskittua vaikkei tarkoittaisi mitään...

Jaha, esikoinen singahti ovesta pihalle...lähen huhuilemaan takaisin.

*tiitiäinen 38+2*

Vierailija
34/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu juttu, aina ovat sanoneet terkat neuvolassa, että vauvan selkä ja peppu on oikealla puolella, jalat ja kädet vasemmalla, mutta silti kortissa on lukenut rt 1 aina tähän päivään asti... Mistähän tämä sitten kertoo? Taitaa olla vaan ihan iso onnenpotku, että saan uuden terkan!

Niina ja pyöriäinen rv 38+6

Vierailija
35/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei me sit ollakaan samaan aikaan välttämättä, sillä tämä tonnikeiju lähtee käymään äippäpolilla nyt käyrillä. Syy tähän se, että vauva kyllä liikkuu, mutta tönimisen seurauksena, ei spontaanisti. Toivotaan että kaikki olisi kuitenkin pienellä ok, ja minä sekä terkkari saatas mielenrauha.

Nyt menoks, pitäkäähän peukkuja!

-F- rv. 40+3

Vierailija
36/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas neuvolassa tuli taas käytyä,40+2 on nyt kasassa.eipä siellä sen kummosempaa tapahtunu.vauvalla kaikki hyvin.ensi maanantaina taas neuvolaan ja perjantaina soitellaan äitipolille,jos vauva ei ole vielä syntynyt.

sais kyllä mun pulesta tulla jo,viime yö oli tuskaa kun yritti kääntyä toiselle kyljelle,joka paikkaa särkee,vihloo ja jomottaa.

mutta nyt lihapullia paistamaan.onnea kaikille vauvan saaneille!

ja suppareita niille jotka niitä toivoopi

Vierailija
37/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea oikein paljon kaikille vauvan saaneille ja synnyttämässä oleville!!! Erityisonnittelut ÖTTIKSELLE, aivan uskomaton juttu, onneksi luontoäiti pistää toimimaan oikealla tavalla ja olit edes puhelimen ulottuvilla. Seuraava synnytys varmaankin käynnistetään sairaalassa jos teille tulee lisää lapsia?

HALIFANTTI oli käynyt jättämässä onnellisena poikavauvan tiedot syntyneet listalle, eli kaikki lienee kunnossa.

TEILLE JOTKA ETTE JAKSA ENÄÄ ODOTTAA; Ruususen vauva-arki ei ole enää yhtä ruusuilla tanssimista, vetelen täällä 8 h välein 2xburana 600mg ja 2x500mg Panadolia ja 12h välein 750mg antibiottia!!! Kiva coctail. Syynä runsaan maidonnousun aiheuttama rintatulehdus. Todella mukavaa kun mikään/kukaan ei voi auttaa, paitsi oma rakas nuppuseni, joka ei jaksa kuitenkaan syödä kuin 3-4h välein, ehkä puolet jättitisuni sisällöstä. Maitoa ei saa rinnoista ulos käsin eikä koneella (kokeiltu 3 erilaista) lypsämällä, joten ei auta kun kärsiä. Ajatelkaa, minun yhden rinnan ympärysmitta on 44 CM!!!!! Ja olen ihan normaalipainoinen, hoikka ihminen, arvatkaa hävettikö mennä eilen näiden hinkkien kanssa lääkäriin!!! Eli toisenlaiset tuskat voivat jatkua myös synnytyksen jälkeen. Vauva ei haluaisi rinnalle enää ollenkaan koska joutuu näkemään niin paljon vaivaa maidon saamiseksi. Minulla ei ole nännejä ollenkaan ja niitä on vaikea kaivaa esiin koska tissi on kova kuin keilapallo kauttaaltaan. Toissayönä asiasta johtuen sain jopa ihan 30 min nukuttua, viime yö onneksi meni paremmin kun sain kipulääkityksen kuntoon. Onneksi vauva saa maitoa ja voi hyvin. Tuntuu vaan niin oudolta kun hän vain nukkuu ja syö, tosin syöminen kestää noin 2h, koska hän ensin pitää rintaraivarit ennen kuin suostuu imemään.

Pinot on nyt luettu, TSEMPPIÄ KAIKILLE TULEVAAN, minä lähden lämmittämään ja hieromaan tisujani että nuppu saisi kohta milkkistä.

Ruusunen ja nuppunen 5vrk

Vierailija
38/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä käyty.

Kaikki oli hyvin, painoarvio 3115g. Ei kyllä meinannu saada mittoja vauvasta, kaikki otti monenn kertaan. Niin tiedä sitten onko painoarvio kuinka oikeellinen.

Muutenkin oli tosi tylyn olonen lääkäri. Totes melkeen heti että " tämähän on tällasta hätävarjelun liiottelua, juoksuttaa siellä sairaalassa" ?! Mun mielestä aivan tarpeeton kommentti.

Kohdunsuun tilanne pysynyt ennallaan. Tosin sanoi kanavaa olevan jäljellä 2cm (mulla aina ennen 3cm), mutta voi johtua lääkäristäkin (ollut joka kerralla eri). Mutta siis ei pehmmennyt ja sormelle auki (ilm. ulkosuu).

Tosin eihän mulla oo suppareitakaan ollut, joten ei kai siellä mitään voi tapahtuakaan.

Semmonen tunne tuli siitä käynnistä että tässä ootellaan vielä neljä viikkoa jos ei ite ala tuleen.

Sen puheet kuullosti siltä ettei ruveta turhaan käynnisteleen (edes rv 40), kun ei ole oletettavissa mitään ongelmia.

Nooh, ens kerralla toivottavasti eri lääkäri.

Tyttö vaan nukkuu päikkäreitä, sillä alko nenä valumaan just ku oltiin nukkuun menossa. Kunhan vaan ei tulis kipeeks.

-kirsikka rv38-

Vierailija
39/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun suuri enemmistö synnytyksistä vielä on niin mukavaa luettavaa. Öttiksellä oli kyllä mieleenpainuva kertomus. hienosti olet osannut toimia tyttösi parhaaksi. Mulla tuli itku kun tarinaasi luin. Muutenkin on eilisestä itkettänyt kaikki, hyvät, huonot ja neutraalit asiat.. Mikä lie.

Eilen oli ekan kerran pari tuntia säännöllisiä supistuksia 10-15 min välein ja ihan tuntuvia, mutta siihen lopahti. Olis ollut vauvalla hyvä aika syntyä, kun neiti oli mummilassa yötä, mutta vauvoillahan on ihan omat aikataulut.

Nukkunut oon hyvin, mulla supistukset ei haittaa unia. Neiti oli kyllä nyt melkein viikon kipeä, mm korvatulehdus, johon ensim antib ei auttanut ja olin kyllä ihan tyytyväinen, että vauva ei siihen saumaan syntynyt. Onneks itse vältyin flunssalta..

Mullahan on iso vauva mahassa, jos laskettuun aikaan menee niin 4kg arvioi th/kätilö. Ja siihen päivään on enää 5pv, joten vauva voisi kyllä jo tulla, kun neitikin tervehty.

Stenval 39+2, ultran mukaan tänään 40!!

Vierailija
40/50 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyrillä käytiin ja kaikki ok. Liikkeitä pitää seurata nyt siis tuplana tuon lapsiveden vähäisyyden vuoksi. Lekuri oli tosi lohduttava kun totesi että kyllä tämä lapsi tuloillaan on, että kyllä se syntyy ennen joulua, ehkä jo ensi yönä! Mutta että odotelkaa nyt rauhassa. No eipä tässä muukaan nyt auta, alkaa vaan ahdistaa tää jatkuva odottaminen...

Mutta nyt saunaan, jos se vaikka saisi jotain aikaiseksi.

-F- rv. 40+3