Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä on varaa matkustaa?

Vierailija
01.01.2015 |

En usko, että monikaan teistä maksaa matkojaan käteisellä. Otatteko lainaa, vingutatteko luottokorttia? Jos siis olette alle keskituloisia (mediaani oli jotain 3000e?), teillä on asuntolainaa ja autolainaa ja lapsia. Niin miten helvetissä teillä on vielä varaa matkustaakin? 

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naljä lasta ja loppusuoralla oleva asuntolaina, kaksi maksettua autoa eikä esim. Koskaan ole ollut opintolainaa.... Aina ollaan säästetty matkat etukäteen. Joskus matkan aikana masettu jotain retkiä tai ostoksia visalla, mutta nekin aina maksettu seuraavasta laskusta pois. Meillä molemmilla vakituiset työpaikat ja rahankäyttö kohtuullista. Tehdään ruoka itse,leivotaan, kierrätetään vaatteita ja harrastusvälineitä. Lapsilla harrastuksina, jääkiekkoa, musaopistoa, jalkapalloa ja jumppaa. Mutta hyvin pärjäillään, kun ei arkipäivässä juuri tuhlata. Ylihuomenna lennöhdämme Kanarialle ja lokakuussa olitiin juuri miehen kanssa Espanjassa. Matkailu on mukavaa!

Vierailija
82/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki eletään halvalla, eikä matkat niin paljon maksa. Pakettimatkat on kalliita, sellaisia emme ota..

Vierailija
84/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrolla keskustaan, hyvänä päivänä :D

Vierailija
85/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni asuntolaina (mutta sopivasti tilaa nelihenkiselle perheelle) ja autolaina. Muita lainoja ei ole. Ruoka ostetaan Lidlistä ja ruokapiirin kautta. En shoppaile turhuuksia, panostan laatuun ja ostan usein netin kautta ulkomailta. Emme juuri matkustele kotimaassa. Enharrasta merkkilaukkuja tai muuta kallista. Lapset on päiväkoti-ikäisiä. 

Yhteiset nettotulot kuussa n. 4000e. Kyllä siitä jää rahaa säästöönkin :)

Vierailija
86/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nuoria n. 20v asutaan vielä vuokralla ja auto on ostettu käteisellä. Minä opiskelen, mies markkinointijohtajana. Ei ole mitään lainoja niin voidaan ihan käteisellä lähteä matkalle :)

Vierailija
87/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamme ns. tupakkarahoilla. Tupakoijat tunnetusti löytävät rahat tupakkaan, joten kun rööki ei tässä huushollissa pala, niin ne rahat käytetään matkustamiseen. Työni on senluonteista, että lomaa järjestyy muulloinkin kuin sesonkiaikana, joten matkaan on helppo lähteä halpaan aikaan, esim. toukokuussa. Lapsi kun aloittaa aikanaan koulun, niin sitten varmaan matkat harvenee. Ihan periaatteessa en halua maksaa sesonkien tuplahintoja enkä toisaalta olla missään ryysiksessä lomalla.

Eiköhän jokaisella ole joku juttu mihin rahaa panostaa. Toisella se on matkat, toisella harrastus, kolmannella joku muu. Minulle sim. kodin sisustus ei ole mikään tärkeä asia eikä harrastuksiin mene käytännössä rahaa lainkaan. Lapsen harrastukset maksaa sen isä.

Vierailija
88/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:15"]2013 oltiin opiskelijoita ja käytiin kyproksella. Säästettiin koko vuosi. 2014 syksyllä käytiin mallorcalla, säästettiin vuosi pikkuhiljaa ja nyt mies kävi töissä ja minä en koska jouduin saikulle raskauden takia. Nyt jo säästössä 1400e uuteen matkaan tälle vuodelle. Emme juo tai polta koskaan, siitähän se suurin osa rahoista säästyy:-) ollaan raittiita siis. Me ollaan menty matkalle äkkilähdöllä (320e/hlö) ja viimeksi lowcostholidaysin kautta (260e/hlö). Ei kallista mielestäni.
[/quote]
Me ei olla "raittiita" mut eipä ole tullut mieleen että meidän saunasiiderit ja juhlakuplat meidän rahat veisi :-D varmaan jos joka päivä dokaa,.on elämänhallinta niin hukassa muutenkin että tuskin on normaaleja tuloja, joilla matkustella, mutta näin sivukommenttina täytyy mainita, että "raittius" harvan matkakassaa juuri paisuttaa. Tai sitten on jo isoja ongelmia.

Vierailija
89/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
90/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina ajettu vanhoilla romuilla, joten ei koskaan ole ollut autolainaa. On ostettu pieni asunto, kunnostettu se itse, myyty hyvään aikaan jne, joten ei ole asuntolainaakaan. Mitään ei tarvita ja minimit ostetaan. Joten matkustellaan. Rahat tililtä, ei tietenkään koskaan luotolla.

Vierailija
91/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikatyössä oleva opiskelija ja käyn kerran vuodessa Tallinnassa ja kerran vuodessa jossain kauempana, viikon tai parin reissulla, kesällä olin Barcelonassa. Ja tulot on jotain 1000-1200 euroa kuussa. Kai se vähän riippuu mihin rahat muuten käyttää, itse en juurikaan juo enkä polta niin kivasti säästyy rahaa.

Vierailija
92/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan lennot on luottokortilla maksaa, kun ei muuta maksutapavaihtoehtoa ole. Mutta heti maksan laskun pois. Luottokortti on myös ainoa turvallinen tapa maksaa, jos esim. Lentoyhtiö menee konkkaan.

Vierailija
93/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:45"]

Pakkohan lennot on luottokortilla maksaa, kun ei muuta maksutapavaihtoehtoa ole. Mutta heti maksan laskun pois. Luottokortti on myös ainoa turvallinen tapa maksaa, jos esim. Lentoyhtiö menee konkkaan.

[/quote]

Minä olen maksanut lennot Visa Electronilla. Kummallista, ja myös varannut hotelleja sillä. 

Vierailija
94/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä talolaina, 2 autoa, ei lapsia ja tosiaan kaikki rahat menee elämiseen eikä säästöön jää mitään. Tulot 4000 euroa netto kuussa, mutta laskuihin ne menee+joka kuukausi jotain extraa. Vaatteet ym kaikki käytettynä ostetaan ja kirjastoa suositaan ja ulkoillaan, uidaan ym.edullista. Molemmilla vaan yksi maksullinen harrastus ja laskut tyyliin vakuutukset, öljy, vesi, sähkö, netti, puhelimet, lemmikit. Mietin et miten joillain varaa matkustella useinkin ja vielä lapsiperheillä. Ja joillain vielä kakkosasunnot, veneet ja muuta kivaa. Kun ei mielestäni olla mitään tuhlareita, mutta ehkä sitten ei osata käyttää rahaa. Oikeesti ottaa välillä päähän, kun töitä tehdään pirusti ja silti elintaso näin huono & ollaan jo 40-vuotiaita. Enkä edes tiedä mistä voisimme vielä säästää!??

Vierailija
95/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:45"]

[/quote]

Minä olen maksanut lennot Visa Electronilla. Kummallista, ja myös varannut hotelleja sillä. 
[/quote]

Kyllähän ne voi maksaa pankkikortilla tai vaikka tilisiirrolla, mutta mitenkäs sit suu pannaan kun lentoyhtiö tai Matkatoimisto menee konkurssiin ja Luottokunta ei olekaan välissä. Menetät rahat.

Vierailija
96/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni matkustaminen tärkeää joten saatan sitten säästää muissa asioissa jotta pääsen matkalle. Ja ei se matkakaan välttämättä ole kallis jos sen itse suunnittelee. Itsellä myös tuttuja ulkomailla joiden luona voin majoittua.

Vierailija
97/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:51"]Meillä talolaina, 2 autoa, ei lapsia ja tosiaan kaikki rahat menee elämiseen eikä säästöön jää mitään. Tulot 4000 euroa netto kuussa, mutta laskuihin ne menee+joka kuukausi jotain extraa. Vaatteet ym kaikki käytettynä ostetaan ja kirjastoa suositaan ja ulkoillaan, uidaan ym.edullista. Molemmilla vaan yksi maksullinen harrastus ja laskut tyyliin vakuutukset, öljy, vesi, sähkö, netti, puhelimet, lemmikit. Mietin et miten joillain varaa matkustella useinkin ja vielä lapsiperheillä. Ja joillain vielä kakkosasunnot, veneet ja muuta kivaa. Kun ei mielestäni olla mitään tuhlareita, mutta ehkä sitten ei osata käyttää rahaa. Oikeesti ottaa välillä päähän, kun töitä tehdään pirusti ja silti elintaso näin huono & ollaan jo 40-vuotiaita. Enkä edes tiedä mistä voisimme vielä säästää!??
[/quote]

Siis yhteensä 4000 vai 8000? Kaupunkilomille Eurooppaan saa lentoja jopa 150 eurolla.

Vierailija
98/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen ei ole kovin kallista jos osaa etsiä sopivat kohteet, lennot ja hotellit. Ei mulla ole varaa lähteä bora boralle ilman säästämistä, mutta pidennetty viikonloppu Lontoossa tai Milanossa ei ole kovin kallista. Lennot maksaa vähemmän kuin juna Turusta Seinäjoelle.

Vierailija
99/165 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helposti matkustelu onnistuu ilman mitään lainoja. Matkustetaan 2-3 kertaa vuodessa ja ärsyttää, kun tutut päivittelevät meidän käyvän koko ajan reissussa ja ihmettelevät, miten on varaa.  Matkat joissa käydään ovat edullisia valmismatkoja ja otetan niitä aina, kun on jotain tarjouspäiviä. Matka maksaa 300-500 euroa per nuppi ja tuon summan saa helposti säästettyä, vaikka ollaan ihan keskituloisia ja asuntolainaa on. Meillä ei mene turhaa rahaa tupakkaan, alkoholiin, emme käy ravintoloissa syömässä, kotiin ostamme ihan normaalia edullista ruokaa ja vaatteitakin ostamme alennusmyynneistä. Meillä ei mene oikeastaan rahaa mihinkään turhaan ja joka kuukausi rahaa jää aina säästöön, vaikka emme varsinaisesti "säästä".

Vierailija
100/165 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:47"]Mä kans ihmettelen enemmän sitä, jos on työssäkäyvä, eikä ole varaa matkustella! Toki joku monen lapsen yh on asia erikseen... Ja on ihan ok, jos joku ei halua matkustella. Mutta se kitinä siitä kun on esim kaksi palkkaasaavaa perheessä, 1 lapsi, eikä KOSKAAN varaa matkustella ulkomaille. [/quote]. meneekö rahat juopotteluun ja tupakkaan ja roskaruokaan

[/quote]

Meillä on kyllä varaa juopotella, syödä välillä roskaruokaa ja silti matkustella. -26