Teen vegejauhiksesta makaroonilaatikon. Mitä luulette, huomaako mies ja nirso teini eron normaaliin jauhelihaan?
Jos eivät huomaa niin teen tästä lähin aina lihatonta "vegeä" :D
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos veteen lisää valkoista maalia? Huomaako kukaan jos kutsuu sitä maidoksi?
Kiinassahan tätä testasivat :-) Hieman huonolla menestyksellä, aika paljon pikkuvauvoja kuoli.
Älä ole idiootti.
Mä en huomannut, ennen kuin mies kertoi. Beyond meatia oli.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tapana paistaa itselleni tuollainen samalla kun paistan perheenjäsenille sisäfileet.
Vierailija kirjoitti:
Kai haukuit miehen, kun pakotti sut syömään muuta kuin LIHAA? 😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä ruoka huijaamista?Todellakin ihan sama jos piilotat kasvisruokailijan ruokaan lihaa. Mitä luulet onko se oikein?
Äitini yritti piilottaa sieniä mieheni annoksiin, huomasi aina! Tämä tosin vei luottamuksen ruoanlaittajaan.
Itselleni on tärkeää tietää mitä syön. Ruoanlaittajan tulisi olla siinä mielessä luotettava.
Onko väärin yrittää tehdä ruoasta terveellisempää? Minullekin eräs ystävä oli aikoinaan piilottanut sieniä kasvispiirakkaan, vaikka tiesi että inhoan sieniä. Tulos: piiras oli hyvää, minä voitin ennakkoluuloni, ja olen tänäkin vuonna kerännyt 20 litraa suppilovahveroa.
Jos esim. minun aviomieheni ei suostuisi syömään kasviksia ja söisi suosituksiin nähden liikaa lihaa (mikä ei ole kovin suuri määrä), niin todellakin haluaisin osaltani auttaa, että ruokavalio olisi edes vähän terveellisempi. Liian vähäinen kuidun saanti ja liiallinen lihansyönti nyt vain on iso terveysriski. Minähän siellä haudalla itkisin, kun mies kuolisi suolistosyöpään. Onneksi oma mies syö monipuolisesti eikä tarvitse tällaisesta kinastella. Jos ei ole allergioita tai muita syitä vältellä kasviproteiineja kuin ettei pupunruokaan koske, niin ilman muuta kannattaa käyttää ainakin välillä kasviproteiineja tuollaisissa ruoissa.
Kaikki allergiat eivät ole heti tiedossa. Mitä jos alkaakin yhtäkkiä salaa syöttää toiselle kasviproteiineja ja toiselle taas tulee siitä noloja oireita, joista ei kehtaa kertoa mutta ei myöskään osaa yhdistää uuteen ruokaan kun ei tiedä ruokavalionsa muuttuneen?
Joko ketjussa on ollut, minkä vastauksen Ap sai kysymykseensä? Menikö huijaus läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä ruoka huijaamista?Todellakin ihan sama jos piilotat kasvisruokailijan ruokaan lihaa. Mitä luulet onko se oikein?
Äitini yritti piilottaa sieniä mieheni annoksiin, huomasi aina! Tämä tosin vei luottamuksen ruoanlaittajaan.
Itselleni on tärkeää tietää mitä syön. Ruoanlaittajan tulisi olla siinä mielessä luotettava.
Onko väärin yrittää tehdä ruoasta terveellisempää? Minullekin eräs ystävä oli aikoinaan piilottanut sieniä kasvispiirakkaan, vaikka tiesi että inhoan sieniä. Tulos: piiras oli hyvää, minä voitin ennakkoluuloni, ja olen tänäkin vuonna kerännyt 20 litraa suppilovahveroa.
Jos esim. minun aviomieheni ei suostuisi syömään kasviksia ja söisi suosituksiin nähden liikaa lihaa (mikä ei ole kovin suuri määrä), niin todellakin haluaisin osaltani auttaa, että ruokavalio olisi edes vähän terveellisempi. Liian vähäinen kuidun saanti ja liiallinen lihansyönti nyt vain on iso terveysriski. Minähän siellä haudalla itkisin, kun mies kuolisi suolistosyöpään. Onneksi oma mies syö monipuolisesti eikä tarvitse tällaisesta kinastella. Jos ei ole allergioita tai muita syitä vältellä kasviproteiineja kuin ettei pupunruokaan koske, niin ilman muuta kannattaa käyttää ainakin välillä kasviproteiineja tuollaisissa ruoissa.
Kaikki allergiat eivät ole heti tiedossa. Mitä jos alkaakin yhtäkkiä salaa syöttää toiselle kasviproteiineja ja toiselle taas tulee siitä noloja oireita, joista ei kehtaa kertoa mutta ei myöskään osaa yhdistää uuteen ruokaan kun ei tiedä ruokavalionsa muuttuneen?
Papupata pörisee pönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Joko ketjussa on ollut, minkä vastauksen Ap sai kysymykseensä? Menikö huijaus läpi?
Hei, teini söi sitä mukisematta siihen asti kunnes mies sanoi, että tämä ei ole jauhelihaa. Sitten teinikin alkoi ronklaamaan eikä enää maistunut. Jos mies olisi ollut hiljaa niin teinille olisi mennyt läpi.
t. AP
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta käytän esim. tortillakastikkeessa papuja riippumatta onko kastikkeessa myös lihaa jossain muodossa. Mikäli joskus jätän lihan kokonaan pois, niin yhdenkään syöjän ruokavalio ei muutu ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin tehdä normijauhiksesta vegelaatikon, mitä luulette, huomaavatko perheen vegaanit mitään eroa
Tää on niin lapsellista ja typerää, ettei pitäisi edes vaivatua. Kenellekään, ei siis kenellekään ole pahasta vähentää lihankulutusta, eikä varmasti aiheuta mitään eettistä ristiriitaa tms. lihansyöjälle, jos joutuu huijattuna syömään kasvisruokaa. Vatsa kestää todennäköisesti myös varsin hyvin, ainakin jos ei ole mistään papumössöistä kyse.
Sen sijaan lihan syöttäminen huijaamalla kasvissyöjälle aiheuttaa todennäköisesti kohtalaisen isojakin vatsaongelmia, riippuen siitä kuinka kauan elimistö on tottunut olemaan ilman lihaa. Useimmilla kasvissyöjillä, vegaaneilla ja mitä näitä nyt on, on jonkin asteinen eettinen vakaumus ruokavalionsa syynä. Käsittämättömän julmaa ja piittaamatonta muka vitsinä aiheuttaa toiselle ihmiselle, varsinkin omalle läheiselleen henkistä huonoa oloa.
Minä olen iloinen sekasyöjä, lähes kaikki kelpaa. En romahda, enkä edes ärsyynny, jos mulle "pakkosyötetään" kasvisruokaa. Hyvin vastenmielisenä sen sijaan kokisin, jos "vitsinä" tarjoiltaisiin esim. makaronilaatikkoa, jossa lihana olisi vaikkapa koiraa tai kissaa. Todennäköisesti aiheuttaisi minulle niin voimakkaan reaktion, että suhde tällaiseen läheiseen jos ei nyt ihan katkeaisi, niin muuttuisi ainakin hyvin etäiseksi.
Ihminen on sekasyöjä eikä ruuansulatuselimistö erikseen muutu vegaanivatsaksi, vaikka ei lihaa koskaan söisi. Kyllä sieltä kaikki tarvittavat entsyymit löytyvät, vegaanit vain luulottelevat, että nyt se liha aiheuttaa ongelmia. Tätähän on tutkittu moneen otteeseen ja havaittu, että jopa vegaaniperheen lasten ruuansulatus on ihan samanlainen kuin sekaruokaa syövien.
Vegaanius on saman tyyppinen uskonto kuin entisajan Neuvostoliiton kommunismi. Jotkut siellä taisivat todella uskoa että muutamassa sukupolvessa saadaan syntymään uusi ja uljaampi "Neuvostoihmisten" laji. Siellä sentään kai oletettiin kuluvan ainakin muutama sukupolvi mutta vegaani luulee että yksi ja sama ihminen muuttuu elinaikanaan eri lajiksi ;)
Kerro toki, mikä jauhelihasta tekee niin epäterveellistä?