Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen vegejauhiksesta makaroonilaatikon. Mitä luulette, huomaako mies ja nirso teini eron normaaliin jauhelihaan?

Vierailija
26.10.2021 |

Jos eivät huomaa niin teen tästä lähin aina lihatonta "vegeä" :D

Kommentit (171)

Vierailija
101/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä ja tein kerran vegejauhelihasta kastikkeen, pitihän sitä ruokateollisuuden ihmettä kokeilla. Mutta mun mielestä vegejauhaliha oli ihan hirveää: haisi ja maistui oudolle ja värikin oli kumman punertava. Mieluiten käytä makaroonilaatikkoon tummaa soijarouhetta tai kaurajauhista.

Vierailija
102/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhemakaronilaatikostani ei ole kukaan erottanut että on vegeä. En ole kellekään ruokiani syövälle luvannut tai edes sanonut että ruoissa olisi lihaa vaikka he siitä tykkäävätkin. Kolme kertaa joku on olettanut erikseen ääneen että ruoka on lihasta tehtyä ja muilla (lukuisilla) kerroilla kukaan ei ole kysynyt mitään. Kerran multa kysyttiin reseptiä kun oli niin herkullista ja sen antaessani ei uskottu että kyseessä on sen ruuan resepti, koska "eihän tässä mainita jauhelihaa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kiksejä noi vegaanit saa ruokahuijauksista? Onko niillä kaikki kotona?

Mitä tekemistä tällä on vegaanien kanssa? Perheen äiti haluaa vähentää perheen lihansyöntiä, mille ihan hyviä syitä esim. talous, ympäristö ja terveys. Perheen isä ja teini kuitenkin vastustaa kaikkia muutoksia, koska muutos. 

Yksi tofupäivä viikossa ei voi olla liikaa jos syödään muuten liharuokia. Jalotofun marinoitu uppoo varmasti kenelle tahansa, jolle sellainen juustoinen koostumus kelpaa. Se ei ainakaan maistu pahvilta.

Yksikin tofupäivä on minulle liikaa.

Jokainen syököön mitä haluaa, mutta pakkosyöttäminen on vaan yksinkertaisesti väärin.

Se, että läheisesi ystävällisesti valmistaa sinulle ruoan, ei suinkaan ole pakkosyöttöä. Sen kutsuminen pakkosyöttämiseksi sitä vastoin on viisivuotiaan tasolle palveltavaksi taantuneen ihmisen puhetta.

Vierailija
104/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan pojan vegaanityttöystävä huomaa mitään, vaikka soijarouheen tilalla on jauhelihaa, joten miksi kukaan huomaisi päinvastaistakaan. Riittää, että keittiön työpöydällä on oikeanlainen rasia, jonka perusteella voi olettaa, että makaronilaatikossa olisi käytetty soijarouhetta, niin vegaanit ei tajua syövänsä lihaa. Esimerkiksi kana on tähän erittäin sopivaa, riittävän mietoa ja maustettavissa soijaksi esim. soijakastikkeella.

Jos ei erota kanaa soijasta, niin on kyllä älyllisesti jälkeenjäänyt. Eihän heiltä nyt kannatakkaan vaatia mitään ankaraa suhtautumista tämmöisiin periaatteisiin. Että olkoon vaan vegaani kun se on hieno sana, mutta syököön makkaraa, kun se on hyvää.

Vierailija
105/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kiksejä noi vegaanit saa ruokahuijauksista? Onko niillä kaikki kotona?

Mitä tekemistä tällä on vegaanien kanssa? Perheen äiti haluaa vähentää perheen lihansyöntiä, mille ihan hyviä syitä esim. talous, ympäristö ja terveys. Perheen isä ja teini kuitenkin vastustaa kaikkia muutoksia, koska muutos. 

Yksi tofupäivä viikossa ei voi olla liikaa jos syödään muuten liharuokia. Jalotofun marinoitu uppoo varmasti kenelle tahansa, jolle sellainen juustoinen koostumus kelpaa. Se ei ainakaan maistu pahvilta.

Yksikin tofupäivä on minulle liikaa.

Jokainen syököön mitä haluaa, mutta pakkosyöttäminen on vaan yksinkertaisesti väärin.

Voi v**** että jotkut osaakin olla lapsellisia :D nirsous 5v tasolla aikuisiälläkin.

Vierailija
106/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen mausta, tuoksusta ja ulkonäöstä huomaa. Itse tosin olen myöskin hengenvaarallisesti allerginen soijalle, joten kyllä sen sitten ruokailijan äkillisen ruokapöytäkuoleman yhteydessä huomaisi, että tässä saattoi muuten olla soijaa...

Vierailija
107/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen mausta, tuoksusta ja ulkonäöstä huomaa. Itse tosin olen myöskin hengenvaarallisesti allerginen soijalle, joten kyllä sen sitten ruokailijan äkillisen ruokapöytäkuoleman yhteydessä huomaisi, että tässä saattoi muuten olla soijaa...

Eiköhän Ap ole perillä miehensä ja teininsä allergioista.

Vierailija
108/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaanhan tämä koko keskustelu on turha koska vastaus ilmenee heti aloituksessa. Jos vegaanikorvike maistuisi samalta kuin aito, tuskin kannattaisi kysellä että mahtaako joku sitä huomata. Kyllä vegaanit tietävät ettei heidän ruokansa samalta maistu mutta pitää vaan aina jotain yrittää.

Vierailija
109/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on luonnostaan sekasyöjä. Ei kasvissyöjä eikä lihansyöjä.

AP, jos olet teidän perheen ruokavastaava, voit hyvin tehdä makaronilaatikon soijarouheesta.  Ei tarvitse piilottaa tai salailla mitään. Sanot vaan, että tänään syödään makaronilaatikkoa. 

Vierailija
110/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin tehdä normijauhiksesta vegelaatikon, mitä luulette, huomaavatko perheen vegaanit mitään eroa

Tää on niin lapsellista ja typerää, ettei pitäisi edes vaivatua. Kenellekään, ei siis kenellekään ole pahasta vähentää lihankulutusta, eikä varmasti aiheuta mitään eettistä ristiriitaa tms. lihansyöjälle, jos joutuu huijattuna syömään kasvisruokaa. Vatsa kestää todennäköisesti myös varsin hyvin, ainakin jos ei ole mistään papumössöistä kyse.

Sen sijaan lihan syöttäminen huijaamalla kasvissyöjälle aiheuttaa todennäköisesti kohtalaisen isojakin vatsaongelmia, riippuen siitä kuinka kauan elimistö on tottunut olemaan ilman lihaa. Useimmilla kasvissyöjillä, vegaaneilla ja mitä näitä nyt on, on jonkin asteinen eettinen vakaumus ruokavalionsa syynä. Käsittämättömän julmaa ja piittaamatonta muka vitsinä aiheuttaa toiselle ihmiselle, varsinkin omalle läheiselleen henkistä huonoa oloa.

Minä olen iloinen sekasyöjä, lähes kaikki kelpaa. En romahda, enkä edes ärsyynny, jos mulle "pakkosyötetään" kasvisruokaa. Hyvin vastenmielisenä sen sijaan kokisin, jos "vitsinä" tarjoiltaisiin esim. makaronilaatikkoa, jossa lihana olisi vaikkapa koiraa tai kissaa. Todennäköisesti aiheuttaisi minulle niin voimakkaan reaktion, että suhde tällaiseen läheiseen jos ei nyt ihan katkeaisi, niin muuttuisi ainakin hyvin etäiseksi.

Vierailija
111/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vegaanit tietävät ettei heidän ruokansa samalta maistu mutta pitää vaan aina jotain yrittää.

AP tuskin on vegaani tai tarina ei tätä ainekaan kerro. Ihminen koittaa avartaa ruokamaailmaansa ja kokeilla erilaisia juttuja. Itse olen sekäsyöjä, jolla on omia makumieltymyksiä. Syön ongelmitta lihaa, kalaa, kanaa, kasvista, joskus ateria on vegaaninen. En syö muutamia ruokia, koska en niistä tykkää ja voin yleensä helpolla vaikuttaa mitä ruoka-aikaan minulla on tarjolla.

Vierailija
112/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoin äsken vegejauhiksen, laitoin vain suolaa, pippuria ja chilijauhetta mukaan kuten aina ennenkin. Paprikaa, sipulia, valkosipulia ja herkkusieniä joukkoon. Maistuu ihan jauhelihakastikkeelta!

AP

Vierailija
113/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin tehdä normijauhiksesta vegelaatikon, mitä luulette, huomaavatko perheen vegaanit mitään eroa

Tää on niin lapsellista ja typerää, ettei pitäisi edes vaivatua. Kenellekään, ei siis kenellekään ole pahasta vähentää lihankulutusta, eikä varmasti aiheuta mitään eettistä ristiriitaa tms. lihansyöjälle, jos joutuu huijattuna syömään kasvisruokaa. Vatsa kestää todennäköisesti myös varsin hyvin, ainakin jos ei ole mistään papumössöistä kyse.

Sen sijaan lihan syöttäminen huijaamalla kasvissyöjälle aiheuttaa todennäköisesti kohtalaisen isojakin vatsaongelmia, riippuen siitä kuinka kauan elimistö on tottunut olemaan ilman lihaa. Useimmilla kasvissyöjillä, vegaaneilla ja mitä näitä nyt on, on jonkin asteinen eettinen vakaumus ruokavalionsa syynä. Käsittämättömän julmaa ja piittaamatonta muka vitsinä aiheuttaa toiselle ihmiselle, varsinkin omalle läheiselleen henkistä huonoa oloa.

Minä olen iloinen sekasyöjä, lähes kaikki kelpaa. En romahda, enkä edes ärsyynny, jos mulle "pakkosyötetään" kasvisruokaa. Hyvin vastenmielisenä sen sijaan kokisin, jos "vitsinä" tarjoiltaisiin esim. makaronilaatikkoa, jossa lihana olisi vaikkapa koiraa tai kissaa. Todennäköisesti aiheuttaisi minulle niin voimakkaan reaktion, että suhde tällaiseen läheiseen jos ei nyt ihan katkeaisi, niin muuttuisi ainakin hyvin etäiseksi.

Ihminen on sekasyöjä eikä ruuansulatuselimistö erikseen muutu vegaanivatsaksi, vaikka ei lihaa koskaan söisi. Kyllä sieltä kaikki tarvittavat entsyymit löytyvät, vegaanit vain luulottelevat, että nyt se liha aiheuttaa ongelmia. Tätähän on tutkittu moneen otteeseen ja havaittu, että jopa vegaaniperheen lasten ruuansulatus on ihan samanlainen kuin sekaruokaa syövien.

Vierailija
114/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies tarjoaa rouvalle korvikealkoholia kiitokseksi.

Vierailija
115/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välttämättä huomaisi, mutta jos ja kun kuulen että kyseessä olikin vegemakaroonilaatikko eikä oikeaa ruokaa niin suhde olisi siinä. Ei niinkään se että minulle syötetään kasvisruokaa, voin sellaista syödä ilman pakottamista mutta se valehtelu on myrkkyä.

Makaronilaatikko on makaronilaatikkoa. Ainoa ainesosa, jota sen täytyy sisältää, on makaroni. Kaikki muu on kokin päätettävissä.

Meillä makaronilaatikossa on makaronia ja munamaitoa sekä suolaa ja ripaus mausteita, Jos siellä on jauhelihaa, se ei enää ole makaronilaatikko ja jos siellä on tofua, niin sama juttu. Lihakeitossa meillä on aina lihaa eikä ikinä tomaattisosetta.

Vierailija
116/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi uteliaisuuteni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein kerran bolognese-kastikkeen ja syötiin hyvällä ruokahalulla. Vasta myöhemmin huomasin, että jauheliha oli edelleen jääkaapissa.

Mitä jääkaapista sitten puuttui? Mitä olit ottanut jauhelihan sijaan vai tuliko siitä tomaattikastike? Eivätkö ruokailijat ihmetelleet soossin laihalihaisuuta?

Porkkanaa, varsiselleriä, sipulia, valkosipulia, tomaattimurskaa, mausteita. Kaikkea muuta siis oli, mutta jauheliha oli unohtunut.

Vierailija
117/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sekasyöjä eikä ruuansulatuselimistö erikseen muutu vegaanivatsaksi, vaikka ei lihaa koskaan söisi. Kyllä sieltä kaikki tarvittavat entsyymit löytyvät, vegaanit vain luulottelevat, että nyt se liha aiheuttaa ongelmia. Tätähän on tutkittu moneen otteeseen ja havaittu, että jopa vegaaniperheen lasten ruuansulatus on ihan samanlainen kuin sekaruokaa syövien.

No mitäpä jos kuule ihan kokeilisit, miltä omassa masukassasi tuntuu liha sen jälkeen, kun olet ollut pitkään sitä syömättä. En nimittäin todellakaan usko, että kukaan, joka on ollut pidemmän aikaa ilman lihaa, ei huomaisi olossaan muutosta, kun ensimmäisen liharuokansa tauon jälkeen syö.

En puhu tässä nyt mistään tarvittavista entsyymeistä tms., vaan ihan siitä, miltä olo tuntuu kun on syönyt lihaa pitkän tauon jälkeen. Ei tunnu hyvältä, vaikka maistui hyvältä, oli oma kokemukseni, kun aikoinaan yli 10 vuoden kasvissyönnin jälkeen palasin lihansyöjäksi. Jossain makaronilaatikossa lihan määrän on kyllä niin olematon, että sillä ei varmaan monelle ole ole vaikutusta.

118/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan huomaavat, että parempaa on.

Lidlin vegejauhis on tosi hyvää ja halpaa.

Ei kenenkään eläimen ole tarvinnut kuolla. Se on se pääasia ainakin meidän lapsille.

Vierailija
119/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤮 yäk🤮🤮

Vierailija
120/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono makuaisti on ihmisellä, joka ei huomaa eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi