Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen vegejauhiksesta makaroonilaatikon. Mitä luulette, huomaako mies ja nirso teini eron normaaliin jauhelihaan?

Vierailija
26.10.2021 |

Jos eivät huomaa niin teen tästä lähin aina lihatonta "vegeä" :D

Kommentit (171)

Vierailija
61/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein bolognesen sellaisesta lidlissä rasioissa myytävästä käyttövalmiista soija valmisteesta ja lapset hotki kuin viimeistä päivää.

Vierailija
62/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten maustatte vegemakaronilaatikon? Tuleeko paprikajauheen ja valkopippurin lisäksi muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ruoka huijaamista?Todellakin ihan sama jos piilotat kasvisruokailijan ruokaan lihaa. Mitä luulet onko se oikein?

Äitini yritti piilottaa sieniä mieheni annoksiin, huomasi aina! Tämä tosin vei luottamuksen ruoanlaittajaan.

Itselleni on tärkeää tietää mitä syön. Ruoanlaittajan tulisi olla siinä mielessä luotettava.

Onko väärin yrittää tehdä ruoasta terveellisempää? Minullekin eräs ystävä oli aikoinaan piilottanut sieniä kasvispiirakkaan, vaikka tiesi että inhoan sieniä. Tulos: piiras oli hyvää, minä voitin ennakkoluuloni, ja olen tänäkin vuonna kerännyt 20 litraa suppilovahveroa.

Jos esim. minun aviomieheni ei suostuisi syömään kasviksia ja söisi suosituksiin nähden liikaa lihaa (mikä ei ole kovin suuri määrä), niin todellakin haluaisin osaltani auttaa, että ruokavalio olisi edes vähän terveellisempi. Liian vähäinen kuidun saanti ja liiallinen lihansyönti nyt vain on iso terveysriski. Minähän siellä haudalla itkisin, kun mies kuolisi suolistosyöpään. Onneksi oma mies syö monipuolisesti eikä tarvitse tällaisesta kinastella. Jos ei ole allergioita tai muita syitä vältellä kasviproteiineja kuin ettei pupunruokaan koske, niin ilman muuta kannattaa käyttää ainakin välillä kasviproteiineja tuollaisissa ruoissa.

Edelleenkään sinulla ei ole oikeutta syöttää kenellekään salaa mitään. Jos miehesi valitsee ottaa kohoneen suolistosyövän riskin, hänellä on siihen oikeus. Oma puolisoni on sekasyöjä ja valmistan hänelle lihaa ja kalaa aina, kun hän haluaa, vaikka itse valitsen vegaanisen vaihtoehdon. Onneksi hänkin syö runsaasti myös kasviksia. Mutta vaikka ei söisi, se olisi hänen valintansa ja minä joko kunnioittaisin sitä tai jos en pystyisi kunnioittamaan, niin eroaisin.

Mielestäni jos nainen on pääasiassa vastuussa ruoanlaittamisesta, on hänellä myös oikeus vaikuttaa hieman enemmän siihen, mitä ruokaa valmistetaan. En minäkään kehtaisi vaatia miestä tekemään aina pelkästään minun mieleistäni ruokaa, jos en itse osallistuisi sihen ollenkaan. Miehenkin on hyvä oppia siihen, että jos haluaa aina mieleistään ruokaa, voi kokata itse tai mennä ravintolaan ja maksaa tästä palvelusta.

Nyt puhutaan   h u i j a a m i s e s t a. Tottakai voit sanoa miehellesi, että teet kasvisruokaa ja hän sitten päättää syökö vai tekeekö itse itselleen ruoan vai meneekö ulos syömään.

Vierailija
64/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin huomaavat. Mitä vähemmän lihaa käytetään,sen parempi. Itse lihaa syövä mies, mutta todella paljon menee myös korvikkeita ja lihattomia ruokia. Sen verran tässä on kulinaristi, että se miehuus ei ole lihasta kiinni.

SItten näillä heikommilla putoaa munat, jos lautaselta ei löydy joka päivä kuollut eläin.

Vierailija
65/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies ei huomaa heti, mutta pitemmän ajan kuluttua, kun alkaa tissit kasvamaan, niin ehkä sitten tajuaa.

Niin että soijan sisältämä phytoestrogeeni kasvattaa pojille rinnat, mutta maidon ja lihan sisältämä estrogeeni on ok? Miesten ei varmaan sovi juoda olutta, siinä on myös phytoestrogeeniä.

Hirveästi meuhkataan soijan estrogeenista, mutta mitäs antibioottilihaa nämä ihmiset sitten syövät? Onko vain lähituotettua luomukanaa pöydässä? Itse syön vain luomutofua ja huvittaa ihmiset mitkä sitten syövät kaikenmaailman roskaruokaa, minkä lihojen alkuperästä ei mitään tietoa.

Äh kun puhuttaisiin asioista niiden oikealla nimellä. Soijassa EI ole estrogeenia, vaan phytoestrogeenia. Jos näistä puhuttaisiin oikein, ihmisten väärinkäsitys soijasta vähenisi huomattavasti...

Niin, sitä juuri soijassa on ja se kasvattaa rintoja:

https://www.shytobuy.fi/total-curve-ravintolisa.html

Vierailija
66/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on soijarouhetta, niin ei mene läpi. Se on ällöttävää. Jo nuorena jäi syömättä kaikki soijarouhe ja tofu, vaikka luulin syöväni jauhelihaa ja kotIjuustoa.

Vierailija
67/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein joskus kanarisottoa tofusta, niin mies kehui maasta taivaisiin. On sellainen tyypillinen mies, jonka mielestä ruoka ei ole ruokaa ilman lihaa.

Soijanakit vedätysyritykseni kyllä huomasi.

Vierailija
68/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten maustatte vegemakaronilaatikon? Tuleeko paprikajauheen ja valkopippurin lisäksi muuta?

Ripaus muskottia, sipulia, tomaattiketsuppia tai- murskaa.

Vierailija
69/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein joskus kanarisottoa tofusta, niin mies kehui maasta taivaisiin. On sellainen tyypillinen mies, jonka mielestä ruoka ei ole ruokaa ilman lihaa.

Tai siis korvasin tietenkin kanan tofulla. Se oli joku itämainen wokkirisottoresepti, jota käytin.

Vierailija
70/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei huomaa jos laitan puolet ja puolet, mutta jos korvaan kokonaan vegellä, huomaa.

Antakaa vinkkejä, miten se vege täsmälleen pitäisi maustaa, että menisi läpi nirsommille lihanystäville!

Vierailija
71/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti huomaavat. Itse olen käyttänyt paljon mm. soijarouhetta ja mifua ruuanlaitossa. Ne on ihan hyviä mutta kyllä ne lihasta erottaa.

Vierailija
72/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kummasta kumpuavat nämä lukuisat kertomukset huijauksista, huijausyrityksistä, huijauskeinoista, vedätyksistä,...

Vierailija
73/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kiksejä noi vegaanit saa ruokahuijauksista? Onko niillä kaikki kotona?

Ihan samaan tapaan (tässäkin keskustelussa) sormet syyhyten kirjoitellaan vegaanin näpäyttämisestä piilottamalla lihaa ruokaan tarjoamalla sitä vegeruokana.

Kumpi osapuoli tämänkin kädenväännön aloitti?

Mikä osapuoli? Tarinassa luultavasti sekaruokaileva perheen äiti, sekaruokaileva perheen isä ja sekaruokaileva teini.

Vierailija
74/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun äitini teki ”jauhelihakastikkeen” jostain korvikkeesta. Kehui, kuinka kukaan ei huomaisi eroa, jos ei tietäisi. No, kyllä sen huomaa, isäni ja veljeni kanssa irvisteltiin, kun sitä moskaa syötiin.

Syön itse muutenkin todella vähän lihaa, koska en juuri pidä sen rakenteesta ja mausta, mutta silti mieluummin syön sitä, kuin yhtäkään noista korvikkeista. Jos on pakko jättää liha pois, niin tilalle suoraan rehellisesti kasviksia, ei tuota kuraa.

Korvikkeita ja korvaajia on moneen lähtöön ettei tarvitse valita sitä teollisinta ja prosessoiduinta vaihtoehtoa. Puhtaat palkokasvit monesti aiheuttaa vatsaoireita, että voi olla parempi käyttää vähähiilihydraattisia soijatuotteita.

Suolistossani ei ole mitään ongelmaa. Aika ennakkoluulottomasti olen myös kokeillut noita erilaisia lihankorvikkeita ja aina ovat menneet roskiin maun ja rakenteen takia. Kuten sanottu, syön paljon mieluummin pelkkiä kasviksia, kuin noita korvikkeita. Sama vegaanisten jäätelöiden kanssa. 0 hyvää vaihtoehtoa tullut vastaan. Ei kaikkien ihmisten mielestä ruoka ole pelkkää massaa, joka uppoaa tuosta vaan, kun sekaan laittaa tarpeeksi ketsuppia.

Vierailija
75/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaamista tai vedätystä olisi, jos makaronilaatikosta jättäisi makaronit pois. Lihan voi hyvin korvata muulla proteiinilla, Jenkeissä käytetään ihan pelkkää juustoa ja munamaitoa.

Vierailija
76/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kiksejä noi vegaanit saa ruokahuijauksista? Onko niillä kaikki kotona?

Maija-Liisa Peuhukin oli muistaakseni jossain haaastattelussa sanonut huijanneensa perhettään laittamalla jotain vegeä lihan tilalle ruokaan.

Tämmöistä voi tapahtua vain "Salkkareissa"!

Vierailija
77/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInust rummoo tuommonen puijaaminen. Jos itse haluut vegeä, niin samalla voi 2 laatikkoa.

Mie huomasin heti eron, tosin miulle ei yritettykään vegeä lihana tarjota.

Vierailija
78/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijaamista tai vedätystä olisi, jos makaronilaatikosta jättäisi makaronit pois. Lihan voi hyvin korvata muulla proteiinilla, Jenkeissä käytetään ihan pelkkää juustoa ja munamaitoa.

Voi tietysti korvata vaikka millä mutta tämän keskustelun henki on kyllä ollut nimen omaan se että miten sen  korvaaamisen voisi parhaiten saada tehdyksi salaa niin ettei kukaan huomaa. Mikä motiivi sellaiseen ajaa?

Vierailija
79/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä lueskellessani kiitän kohtaloa siitä, että sain kasvisruokaa kokkaavan miehen. Kauhistuttaisi ajatuskin, että pitäisi joka päivä kokata mieslapselle ja vielä kahdet safkat.

Vierailija
80/171 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan moni lihapakkomielteinen on niin ennakkoluuloinen ja lihauskovainen, ettei suostu edes maistamaan jos kyseessä on jotain niinkin pelottavaa ja jännittävää kuin kasvisruoka. Tällaisiin lapsellisiin ajatusmaailmoihin tepsii vain kasvisruoalla huijaaminen, jolloin tulee maistettua tietämättä ja hoksattua, että kasvisruoka voi olla ihan yhtä hyvää eikä eroa edes huomaa. Jääräpäisimmät tietty heti totuuden opittuaan päättävät, että ruoka olikin pahaa, vaikka 5min aiemmin kehui herkulliseksi ja otti toisen annoksen.

Eihän tuollainen huijausruoka edes ole mitään kasvisruokaa.  Liha korvattu jollain sotkulla.  Tarjoaisit kasvisruuat kasvisruokana eikä feikkinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi