Uskovat, vastatkaa toiselle uskovalle
Miten te pääsette yli siitä ahdistuksesta että helvettiin joutuu ihmisiä? Miten sen tiedon kanssa pystyy elämään? Sehän on pahin uutinen kun mikään maanpäällä, että joku joutuu ikuiseen kidutukseen. Miten sen tiedon jälkeen pystyy elämään normaalia elämää? Tuntuu tosi ahdistavalta, varsinkin kun on suuri vaara että sinne joutuu tuttuja, mutta jokaisen ihmisen kohtalo ahdistaa.
Kommentit (39)
Vastaaja 13, en ole kuullut tuollaisesta näkemyksestä koskaan kristityn suusta. Oletko mahdollisesti Jehovan todistaja? Koska raamattu ei ainakaan opeta noin. Oletko lukenut kuinka paljon? Tuo taivaassa ollut enkeleiden sota on noin, mutta itse Lucifer ja hänen kannattaja enkelinsä syöstiin maan päälle, jossa ne elävät tänäkin päivänä henkiolentoina siis. En tiedä onko osa tuonelassa nyt jo. Voi olla, viitaten siihen mitä tuonelassa käyneet ihmiset ovat kertoneet(että demonien näköisiä siellä on). Mutta suurin osa demoneista ja itse Saatana riehuu maan päällä edelleen. Hän ja hänen joukot heitetään aikojen lopulla helvettiin. Sinne joutuvat myös kaikki ihmiset jotka eivät ota pelastusta vastaan.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:24"]Voi rakas, se helvetti tai taivas on jo maan päällä. "Niin ylhäällä niin kuin alhaalla.""Jumalan valtakunta on täällä." Ei tarvitse odottaa mitään tuomiota. Luoja loi meidät omaksi kuvakseen. Meidän on myöskin oltava pelkäämättä ja huolehtimatta. Saamme olla vapaita kuten pikkulinnut, eivät nekään huolehdi mistään. [/quote] Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. (Matt.25:41) Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. … 14. Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. 15. Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen. (Ilm.20:10, 14-15)
[/quote]
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. "
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:35"]En nyt tasan tiedä, mitä raamatussa tästä sanotaan, mutta itse uskon vakaasti näin: Helvettiä ei ole, koska Jumala ei hylkää ketään. Taivaaseen päästäkseen sielun pitää olla hyvä, ja taivaasta joutuu pois kun ei enää ole sitä. Maan päälle tullaan oppimaan hyväksi ja kuoleman aikana joku päättää kelpaako taivaaseen. Jollei kelpaa, sielu palaa takaisin maailmaan opettelemaan hyväksi. Tämä lohduttaa ainakin minua, enkä siksi pelkää kenenkään kuolemaa.
[/quote] Sun kannattaisi lukea Raamattua niin huomaisit äkkiä ettei homma todellakaan toimi noin. Ihminen elää vain ja ainoastaan yhden kerran ja kuoleman jälkeen on myöhäistä tehdä parannus. Ei tule mitään uusia tilaisuuksia vaan jokainen joutuu vastaamaan teoistaan.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:59"]Vastaaja 13, en ole kuullut tuollaisesta näkemyksestä koskaan kristityn suusta. Oletko mahdollisesti Jehovan todistaja? Koska raamattu ei ainakaan opeta noin. Oletko lukenut kuinka paljon? Tuo taivaassa ollut enkeleiden sota on noin, mutta itse Lucifer ja hänen kannattaja enkelinsä syöstiin maan päälle, jossa ne elävät tänäkin päivänä henkiolentoina siis. En tiedä onko osa tuonelassa nyt jo. Voi olla, viitaten siihen mitä tuonelassa käyneet ihmiset ovat kertoneet(että demonien näköisiä siellä on). Mutta suurin osa demoneista ja itse Saatana riehuu maan päällä edelleen. Hän ja hänen joukot heitetään aikojen lopulla helvettiin. Sinne joutuvat myös kaikki ihmiset jotka eivät ota pelastusta vastaan.
[/quote]
En ole Jehovan todistaja vaan mormoni. Ja ihan samaa Raamattua luen kuin muutkin kristityt :)
Esimerkiksi monet kristityt ovat sitä mieltä, että Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko (MAP-kirkko) on opinkäsityksissään etääntynyt klassisesta kristinuskosta siinä määrin, että sitä ei voida pitää enää kristillisenä. MAP-kirkossa hyväksytään Raamatun rinnalle muita pyhiä kirjoituksia kuten Mormonin kirja, sen käsitys kolminaisuudesta on toinen kuin klassisessa kristinuskossa ja lisäksi siihen kuuluu rituaaleja, jotka ovat aiemmille kristillisille kirkoille tuntemattomia. Silti MAP-kirkon historiallinen ja kulttuurinen tausta on kiistatta Yhdysvaltojen 1800-luvun protestanttisessa kristillisessä miljöössä. Myös sen käsitteistö ja identiteetti on peräisin kristinuskosta: MAP-kirkko pitää itseään "palautettuna" tai "uuden valtuuden" saaneena kristillisenä kirkkona. Historiallisessa luokitusjärjestelmässä yhteisö sijoittuu siten kategoriaan kristinusko."
Ei kannata mitään mormoni lisökirjoja lueskella. Jos kerran olet mormoni niin hyväksyt monta vaimoa miehelle??
Kuoleman tuolla puolen, Maurice Rawlings. Siinä hyvä kirja, olen lukenut. Mihinkään uskomaton sydänkirurgi saa pistää ajatusmaailmansa uuteen uskoon, kun hänen vastaanotollaan meinaa kuolla potilas jnejne. Monia tapauksia. Hyvä kirja. Ja voihan jokainen katsoa youtubesta vaikka hakusanoilla dead came back jesus, jesus took me from hell, dead back to life jne,
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:11"]Esimerkiksi monet kristityt ovat sitä mieltä, että Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko (MAP-kirkko) on opinkäsityksissään etääntynyt klassisesta kristinuskosta siinä määrin, että sitä ei voida pitää enää kristillisenä. MAP-kirkossa hyväksytään Raamatun rinnalle muita pyhiä kirjoituksia kuten Mormonin kirja, sen käsitys kolminaisuudesta on toinen kuin klassisessa kristinuskossa ja lisäksi siihen kuuluu rituaaleja, jotka ovat aiemmille kristillisille kirkoille tuntemattomia. Silti MAP-kirkon historiallinen ja kulttuurinen tausta on kiistatta Yhdysvaltojen 1800-luvun protestanttisessa kristillisessä miljöössä. Myös sen käsitteistö ja identiteetti on peräisin kristinuskosta: MAP-kirkko pitää itseään "palautettuna" tai "uuden valtuuden" saaneena kristillisenä kirkkona. Historiallisessa luokitusjärjestelmässä yhteisö sijoittuu siten kategoriaan kristinusko."
Ei kannata mitään mormoni lisökirjoja lueskella. Jos kerran olet mormoni niin hyväksyt monta vaimoa miehelle??
[/quote]
Mulle on ihan yksi ja sama pitääkö joku minua kristittynä vai ei, sillä itse tiedän että uskoni keskipiste on Jeesus Kristus joka on minunkin syntini sovittanut.
Montaa vaimoa en hyväksy eikä hyväksy kirkkonikaan vaan jokainen moniavioisuutta harjoittava erotetaan kirkosta. Samoin kuin avoliitossa elävät.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:40"]
Aika erilaisia vastauksia. Mistä alapeukut aloituksessa? Mun mielestä ihan aiheellista miettiä asiaa. Ap
[/quote]
Alapeukut siksi että minusta ateistina olisi parempi jos me jokainen toimisimme tässä elämässä siten että tämä elämä ja maailma olisi mahdollisimman hyvä paikka mahdollisimman monelle meistä emmekä käyttäisi aikaamme ja energiaamme OMAN, mahdollisen, taivaspaikan varmisteluun ja toisten tuomitsemiseen kadotukseen.
[/quote]
Ensinnäkään se, että miettii kuolemanjälkeistä kohtaloaan ei sulje pois etteikö voisi elää täällä maanpäällä esimerkillistä elämää. Toiseksi, kysehän ei ollut nimenomaan siitä OMASTA taivaspaikasta, vaan muiden. Ap
ap, ootkos miettiny lähetyskentälle lähtemistä? jos asia noin kovasti polttelee mieltä? Toki se minunkin mieltäni askarruttaa ja olenkin avoin kertomaan uskostani kenelle tahansa, joka on kiinostunut kuuntelemaan.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:40"]
Aika erilaisia vastauksia. Mistä alapeukut aloituksessa? Mun mielestä ihan aiheellista miettiä asiaa. Ap
[/quote]
Alapeukut siksi että minusta ateistina olisi parempi jos me jokainen toimisimme tässä elämässä siten että tämä elämä ja maailma olisi mahdollisimman hyvä paikka mahdollisimman monelle meistä emmekä käyttäisi aikaamme ja energiaamme OMAN, mahdollisen, taivaspaikan varmisteluun ja toisten tuomitsemiseen kadotukseen.
[/quote]
Ensinnäkään se, että miettii kuolemanjälkeistä kohtaloaan ei sulje pois etteikö voisi elää täällä maanpäällä esimerkillistä elämää. Toiseksi, kysehän ei ollut nimenomaan siitä OMASTA taivaspaikasta, vaan muiden. Ap
[/quote]
Aivan, ateistit ovat aina vain itsekkäitä. He ovat kykenemättömiä ajattelemaan toisten hyvinvointia.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:49"]
En usko että on olemassa sellaista helvettiä mistä yleensä puhutaan, konkreettista kärsimysten tulijärveä. Toisaalta taas ei kenenkään ole pakko kai mennä kristittyjen jumalan luo kuoltuaan, jollei halua. Luulen siis että ihmisen vapaa tahto toimii siinä asiassa minne haluaa kuoleman jälkeen mennä mikäli mitään kuolemanjälkeistä elämää on olemassakaan. En ole siitä varma kun en ole itse nähnyt. Mitään monimutkaista en pysty kuolemanjälkeisestä elämästä ajattelemaan juuri tuon takia, oma uskoni on niin rajallinen että pitää ensin nähdä itse se homma.
[/quote]
Höh, miksi alapeukut? Miten ihminen muka voi uskoa johonkin helvettiin jollei usko riitä?
Jenkeissähän mormoneilla on monia vaimoja yleisesti ns.epävirallisesti. Miksi suomessa ei hyväksytä sitä sitten?
Ei Jeesus puhu mitään siitä että ihminen voisi syntinsä sovittaa kuoleman jälkeen. Nimenomaan opetti että tässä elämässä se pitää tehdä, jos ei tee, tuonela ja lopulta hevletti kutsuu.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:24"]
Voi rakas, se helvetti tai taivas on jo maan päällä. "Niin ylhäällä niin kuin alhaalla.""Jumalan valtakunta on täällä." Ei tarvitse odottaa mitään tuomiota. Luoja loi meidät omaksi kuvakseen.
Meidän on myöskin oltava pelkäämättä ja huolehtimatta. Saamme olla vapaita kuten pikkulinnut, eivät nekään huolehdi mistään.
[/quote]
No ei todellakaan mene noin. Sulta jäi nyt ainakin Ilmestyskirja ja kaikki kirjeet ja evankeliumit lukematta.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:24"]
Voi rakas, se helvetti tai taivas on jo maan päällä. "Niin ylhäällä niin kuin alhaalla.""Jumalan valtakunta on täällä." Ei tarvitse odottaa mitään tuomiota. Luoja loi meidät omaksi kuvakseen.
Meidän on myöskin oltava pelkäämättä ja huolehtimatta. Saamme olla vapaita kuten pikkulinnut, eivät nekään huolehdi mistään.
[/quote]
No ei todellakaan mene noin. Sulta jäi nyt ainakin Ilmestyskirja ja kaikki kirjeet ja evankeliumit lukematta.
[/quote]
Miten niin ei mene? Kaikki tuohan löytyy Raamatusta :)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:41"]Jenkeissähän mormoneilla on monia vaimoja yleisesti ns.epävirallisesti. Miksi suomessa ei hyväksytä sitä sitten?
Ei Jeesus puhu mitään siitä että ihminen voisi syntinsä sovittaa kuoleman jälkeen. Nimenomaan opetti että tässä elämässä se pitää tehdä, jos ei tee, tuonela ja lopulta hevletti kutsuu.
[/quote]
Jenkeissä olevat "mormoni"lahkot ovat eronneet alkuperäisestä Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkosta eli eivät ole sen enempää samaa kirkkoa kuin esim katolinen kirkko ja luterilainen kirkko.
Ja on totta että maanpäällinen elämä on ihmisen aika valita oikein, mutta ei Jumala sen takia helvettiin heitä suurinta osaa maailman ihmisistä että eivät ole kuulleet Jeesuksesta. Hyvä ihminen voi olla silti.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:24"]
Voi rakas, se helvetti tai taivas on jo maan päällä. "Niin ylhäällä niin kuin alhaalla.""Jumalan valtakunta on täällä." Ei tarvitse odottaa mitään tuomiota. Luoja loi meidät omaksi kuvakseen.
Meidän on myöskin oltava pelkäämättä ja huolehtimatta. Saamme olla vapaita kuten pikkulinnut, eivät nekään huolehdi mistään.
[/quote]
Näinpä. Helvetti on ihmisen nykyinen tietoisuudentila, ennen uudestisyntymistä. Paratiisista karkotetun tietoisuudentila, tuhlaajapojan tietoisuudentila kun hän on vierailla mailla ja syö sikojen kaukalosta nälkäänsä. Siinä tilassa ihminen on luonnostaan, ja melkoinen helvetti se maailma onkin minkä hän näkee, täynnä sairautta ja julmuutta ja kuolemaa ja kaikenlaista iljettävyyttä.
Se joka ei ole uudestisyntynyt ylhäältä, on helvetissä nyt. Aineellisen maailman iloilla voi yrittää vähän hälventää tuskaa joka aiheutuu siitä että kaikki hajoaa ja kuolee ja pahoinvointia aiheuttavia julmuuksia tehdään tälläkin hetkillä viattomille lapsillekin. Silmät ja korvat kiinni, ajattele muita asioita, niin jaksat paremmin! Tai juo vaikka viinaa tai ylensyö tai addiktoidu sosiaaliseen mediaan tai juokse maailman menoissa niin paljon, ettet ehdi ajatella mitä tässä maailmassa tapahtuu. Nimittäin jos alat ajatella, huomaat että oikeasti tämä on helvetti... Ei ehkä sinulle henk. koht tänään, mutta monille muille on, ja kukaan ei takaa etteikö huomenna pahuus osuisi sinuun tai läheisiisikin.
Mutta tosiaan, Jeesus tuli sanomaan, että Taivasten valtakunta on teidän keksellänne, ja sisäisesti teissä. Uudestisyntyminen ylhäältä näyttää ihmiselle sen, että Paratiisi on vieläkin tässä, ja että kaikki se kuvottava mitä koemme normaalissa tietoisuudentilassamme on oman tilamme projektiota, harhaa. Niin kauan kuin olemme "lihassa", näemme sen osin, koska harha on kollektiivinen, ja emme pystyisi edes toimimaan enää muiden ihmisten kanssa jos näkisimme vain Jumalan valtakunnan. Mutta se antaa valtavan rauhan tietää, että kaikki on kuten Jumala on luonut, harhojemme taustalla, ja kaikki mitä Jumala loi, oli hyvää. Silloin voimme kokea myötätuntoa kärsiviä kohtaan, mutta olla ahdistumatta ja joutumatta epätoivoon, sillä me näemme toisen maailman, jossa hyvän ja pahan tiedon puusta syöminen on kumottu, jossa ei ole enää kahta voimaa Jumala ja Perkele, vaan vain yksi ainoa, Jumala yksin.