Onko niitä raketteja PAKKO ampua ennen sallittua aikaa?
Eilenkin iltalenkillä näin ihan lapsiperheen, jotka paukuttelivat raketteja tienvarressa. Samoin teinit ja penskat ampuvat raketteja heti kun niitä tulee saatavile. Osa tähtää/pelottelee noilla tahallaan koiria, meinasi käsi irrota kun iso koira pelästyi jotain perhanan paukkupapattia joka heitettiin ihan viereemme.
Kommentit (65)
ei kai siihen kukaan pakota, eli vapaaehtoista uskoisin olevan
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:25"]ei kai siihen kukaan pakota, eli vapaaehtoista uskoisin olevan
[/quote]
Justhan tuolla joku sanoi että pakko oli ampua eilen kun mies on tänään töissä.
No ei tietenkään ole pakko. Ihme kysymys... jotkut tosin haluaa ampua niitä ennen sallittua aikaa, mutta ei siihen tosiaan kukaan pakota.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:53"]Me ammutaan kun ehditään. Mies on tänään iltavuorossa niin oli pakko ampua eilen. Kouluta koirasi paremmin niin ei tartte repiä pelihousuja rakettien kanssa.
[/quote]
Ammu ite ni ei oo väliä millon se äijäs on missäkin. Mihin sitä siinä tarvitaan :o
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:19"]
Suomi, sarvikuonojen maa.... Raketit vs koirat, 1/364, ilotulittajat terrosisoi yhtenä päivänä ja rakit kaikkina päivinä vuodessa.
[/quote] On se kumma kun ei edes yhtena paivana voi vahan repaista kun koiratkin pelastyy. Vois sita itsenaisyyspaivana, vappuna ja juhannuksenakin vahan paukutella, organisoida paraatia ja sambakarnevaalia.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:01"]Minä minä -ihmiset ampuvat rakettejaan juuri silloin kun haluavat. :) Ja en ymmärrä miten voi tuon selittää sillä, että lapset niitä ampuu, kun on niin jännää tehdä jotain kiellettyä. Miten te vanhemmat voitte edes antaa lapsillenne niitä raketteja? On se sitten kiva, kun jotain sattuu. Vähän vastuullisuutta soisi olevan aikuisilla, edes niillä, joilla on lapsia kasvatettavana.
[/quote]En minä anna raketteja lapsilleni mutta ymmärrän kyllä että se on jännää joten en ala tuomitsemaan.
Minulla ei edes ole koiraa, mutta ketuttaa silti, kun eivät aikuiset ihmiset osaa käyttäytyä. Raketteja ammutaan sallittuna aikana, mikäs siinä on niin vaikea ymmärtää?
Toisekseen, lapsilleen raketteja diilaavista vanhemmista pitäisi myös tehdä joku ilmoitus. Huoltajan tehtävä ei todellakaan ole tahalleen asettaa alaikäistä vaaraan, tai tilanteeseen, jossa tämä voi olla muille vaaraksi.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:31"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:01"]Minä minä -ihmiset ampuvat rakettejaan juuri silloin kun haluavat. :) Ja en ymmärrä miten voi tuon selittää sillä, että lapset niitä ampuu, kun on niin jännää tehdä jotain kiellettyä. Miten te vanhemmat voitte edes antaa lapsillenne niitä raketteja? On se sitten kiva, kun jotain sattuu. Vähän vastuullisuutta soisi olevan aikuisilla, edes niillä, joilla on lapsia kasvatettavana. [/quote]En minä anna raketteja lapsilleni mutta ymmärrän kyllä että se on jännää joten en ala tuomitsemaan.
[/quote]
En sanonutkaan, että sinä niitä annat. Mutta aikuisen ihmisen ei kuuluisi ampua raketteja silloin kun ei saa, koska se on niin jännää toimia sääntöjen vastaisesti. Eikä heidän myöskään pidä antaa niitä raketteja muksuilleen, joiden kohdalla tuon jännyyden tavoittelun vielä jotenkin ymmärtää. Jokuhan niitä raketteja ampuu.
Suomi, sarvikuonojen maa.... Raketit vs koirat, 1/364, ilotulittajat terrosisoi yhtenä päivänä ja rakit kaikkina päivinä vuodessa.
[/quote]
Ja jäi sitten otsikko lukematta, kun puhuttiin nimenomaan siitä, että toisille ei se yksi päivä riitä...
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:11"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:56"] Muistan kun joskus lapsena naapuruston pojat olivat saaneet käsiinsä raketteja. Kävelin ulkona kun yhtäkkiä pojat karjuvat "AMMUTAAN TOTA RAKETEILLA! ÄKKIÄ ENNEN KUIN SE PÄÄSEE KARKUUN!", juoksin karkuun ihan hulluna, jotain roomalaisia kyntilöitä he minuun yrittivät pommittaa. :( Olen saanut kuvan, että ihan samanlaisia ne lapset nykyään ovat. Eivät ymmärrä että joku voi jopa kuolla jos raketilla ampuu kohti. [/quote] Miten vajaa pitää olla ettei ymmärrä että se sattuu jos ihmistä/eläintä ampuu räjähteellä? [/quote] Niinpä! Täällä viime vuonna oli yrittäny penskat ampua rollaattorin kanssa kulkevaa mummelia päin, onneksi yks mies ehti väliin. Ja pojat varmaan muistaa yrittäneensä.
[/quote]
Mietin kovasti, pitäisikö tehdä ilmoitus lapsiin kohdustuneesta väkivallasta. Mietipä seuraavia sanojasi tarkkaan.
[/quote]
Mene nyt hyvä ihminen ensin kouluun. Opit lukemaan. Ei kehenkään ole kohdistunut väkivaltaa paitsi väliinmenneeseen mieheen joka KIRJAIMELLISESTI meni raketin ja mummun valiin! Ja poikien vanhemmat tuntien pojat on uudetvuodet siitä lähtien kotona äitin ja isin kanssa, ei kylillä kavereiden kanssa. Että semmonen opetus.
[/quote]
Tuo on muuten toimiva opetus! Minä koin sen ollessani teini, muisti hyvin mitä kannattaa tehdä kun jäi edes pari kertaa paitsi jostain hauskasta johon muut sai osallistua.
Mitähän "pakkoja" sitä keksisi samaan tyyliin kuin tuo, jonka mies on töissä uuden vuoden aaton?
On pakko soittaa musiikkia kerrostalossa nupit kaakossa, koska menen huomenna töihin.
On pakko ajaa taajamassa satasta, kun pitää ehtiä sinne töihin.
On pakko lainata naapurin ruohonleikkuria ilman lupaa, kun töiden takia en ehdi ostaa omaa tai pyytää lupaa.
Itsekeskeiset ääliöt keksivät kyllä syitä oikeuttaakseen oman mäntin toimintansa ja vääntääkseen sääntöjä itselleen mieluisiksi. Sitten kun jotain sattuu, on se vika niissä viranomaisissa, jotka ovat liian virkaintoisia.
Mitä jos ampuessanne niitä raketteja siihen olisi tullut hevonen ja ratsastaja lähettyville (tai vaikapa koko ratsastuskoulu talviretkellä), hevonen olisi pillastunut ja heittänyt ratsastajan selästä ja ratsastaja olisi loukkaantunut, hevonen törmännyt autoon ja autossa olijatkin loukkaantuneet? Lapsenne olisivat seuranneet paraatipaikalta mitä tapahtuu, kun niitä sääntöjä rikotaan ihan vain omien tarpeiden vuoksi. Olisiko vika mielestääne vain hevosessa ja ratsastajassa vai ehkä sittenkin niisä, jotka tekevät tarpeetonta ja yllättävää melua kiellettyyn aikaan?
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:53"]
Me ammutaan kun ehditään. Mies on tänään iltavuorossa niin oli pakko ampua eilen. Kouluta koirasi paremmin niin ei tartte repiä pelihousuja rakettien kanssa.
[/quote]
Random kadunmies?
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:51"]
luitko A:n aloituksen äityleistä?
[/quote]
Mitä siinä oli?
[/quote]
ihan asiallinen avautuminen siitä kuka antaa alaikäisille raketteja ja päästää ne vielä niiden kanssa ulos.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:30"]
[/quote] On se kumma kun ei edes yhtena paivana voi vahan repaista kun koiratkin pelastyy. Vois sita itsenaisyyspaivana, vappuna ja juhannuksenakin vahan paukutella, organisoida paraatia ja sambakarnevaalia.
[/quote]
Onko sun elämäs hienointa "repäisemistä" joidenkin rakettien ampuminen, siis oikeesti?
Mä ilmiannan kaikki naapurikorttelin perheet jotka LAITTOMASTI ampuu raketteja ennen sallittua aikaa, kuljen koiran kanssa pihalla pienen videokameran kanssa ja toimitan todistusaineiston tutulle viranomaiselle, siinäpä sitten itkevät kun postiluukusta tulee mojova sakkolappu!
On se nyt niin vaikeeta, jos yhtenä päivänä vuodessa vähän paukkuu! Pari vuosikymmentä sitten joulunakin paukkui kun rajoituksia ei ollut.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:53"]
On se nyt niin vaikeeta, jos yhtenä päivänä vuodessa vähän paukkuu! Pari vuosikymmentä sitten joulunakin paukkui kun rajoituksia ei ollut.
[/quote]
Mitä jos opettelisit lukemaan SINÄKIN? Eikö ihan jo OTSIKOSSA lukenut ENNEN SALLITTUA AIKAA?? Ei kannata huudella jos ei ymmärrä edes lukemaansa. TäälläKIN on paukkunu monta päivää jo.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:53"]
Me ammutaan kun ehditään. Mies on tänään iltavuorossa niin oli pakko ampua eilen. Kouluta koirasi paremmin niin ei tartte repiä pelihousuja rakettien kanssa.
[/quote]
Siis V***U mitä idiootteja. Sille miehellekö se ampuminen on vuoden kohokohta kun oli pakko saada räiskiä? Sä ja kakarat ette olis saaneet niitä tänä iltana itse ammuttua?
Ja koiraa on aika vaikea etukäteen kouluttaa sen varalle että joku idiootti räjäyttää jonkun paukun lähietäisyydellä.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:01"]
Minä minä -ihmiset ampuvat rakettejaan juuri silloin kun haluavat. :) Ja en ymmärrä miten voi tuon selittää sillä, että lapset niitä ampuu, kun on niin jännää tehdä jotain kiellettyä. Miten te vanhemmat voitte edes antaa lapsillenne niitä raketteja? On se sitten kiva, kun jotain sattuu. Vähän vastuullisuutta soisi olevan aikuisilla, edes niillä, joilla on lapsia kasvatettavana.
[/quote]
Nää on just niitä joiden mä joka uusivuosi toivon saavan silmilleen jonkun raketin. Loppuis varmaan ainakin siinä perheessä ammuskelu.
Minä en uskalla mennä hiihtämään, kun tuo latu on yleinen sala-ammuskeljoiden paikka. Naapuri sanoi ihan samaa. Ei niitä saisi vielä olla, mutta kun on.