Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko niitä raketteja PAKKO ampua ennen sallittua aikaa?

Vierailija
31.12.2014 |

Eilenkin iltalenkillä näin ihan lapsiperheen, jotka paukuttelivat raketteja tienvarressa. Samoin teinit ja penskat ampuvat raketteja heti kun niitä tulee saatavile. Osa tähtää/pelottelee noilla tahallaan koiria, meinasi käsi irrota kun iso koira pelästyi jotain perhanan paukkupapattia joka heitettiin ihan viereemme.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koirani ei pelkää pamauksia (metsästyskoira), mutta joskus saattaa säikähtää niitä räikeitä tulipalloja. En silti valita, tai kiellä, tai paheksu raketteja. Itsekkin lapsena tuli leikittyä niiden kanssa, mutta ketään ei vahingoitettu, eikä kenenkään omaisuutta rikottu, vaikka kaiken näköisiä leikkejä niillä järjestettiin. Siihen aikaan ei ollut näin tiukkapipoiset säännöt rakettien kanssa, kuin nykyään.

Vierailija
2/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:53"]

On se nyt niin vaikeeta, jos yhtenä päivänä vuodessa vähän paukkuu! Pari vuosikymmentä sitten joulunakin paukkui kun rajoituksia ei ollut. 

[/quote]

Markat takas ja rakettien rajoitukset pois. Voi että, kun oli kaikki paremmin silloin 90-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:55"]

On se nyt niin vaikeeta, jos yhtenä päivänä vuodessa vähän paukkuu! Pari vuosikymmentä sitten joulunakin paukkui kun rajoituksia ei ollut. 

[/quote]

Mitä jos opettelisit lukemaan SINÄKIN? Eikö ihan jo OTSIKOSSA lukenut ENNEN SALLITTUA AIKAA?? Ei kannata huudella jos ei ymmärrä edes lukemaansa. TäälläKIN on paukkunu monta päivää jo.

[/quote]

Jaa, pakkoko sitä sun siitä on hernettä perseeseen työntää, jos mä kerron mielipiteeni. Mulle on ihan sama vaikka tänään paukkus koko päivän ja huomisenkin vielä, mene sinä sinne lauteitten alle sängynpeitto mukanasi ja nuku kevääseen!

Vierailija
4/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:55"]

[/quote]

Mitä jos opettelisit lukemaan SINÄKIN? Eikö ihan jo OTSIKOSSA lukenut ENNEN SALLITTUA AIKAA?? Ei kannata huudella jos ei ymmärrä edes lukemaansa. TäälläKIN on paukkunu monta päivää jo.

[/quote]

Jaa, pakkoko sitä sun siitä on hernettä perseeseen työntää, jos mä kerron mielipiteeni. Mulle on ihan sama vaikka tänään paukkus koko päivän ja huomisenkin vielä, mene sinä sinne lauteitten alle sängynpeitto mukanasi ja nuku kevääseen!
[/quote]
Yleensä sivistyneet ihmiset kertoo mielipiteitä siitä aiheesta mistä puhutaan, eikä ammu ohilaukauksena mitä mieleen tulee!
Ohis

Vierailija
5/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:43"]Oma koirani ei pelkää pamauksia (metsästyskoira), mutta joskus saattaa säikähtää niitä räikeitä tulipalloja. En silti valita, tai kiellä, tai paheksu raketteja. Itsekkin lapsena tuli leikittyä niiden kanssa, mutta ketään ei vahingoitettu, eikä kenenkään omaisuutta rikottu, vaikka kaiken näköisiä leikkejä niillä järjestettiin. Siihen aikaan ei ollut näin tiukkapipoiset säännöt rakettien kanssa, kuin nykyään.
[/quote]
Puhuttiinko täällä koirista? :o Ei meilläkään koira pelkää vaikkei metsästyskoira olekaan. Se nyt vaan ei vaikuta siihen mitenkään mikä tässä ketjussa oli aiheena.

Vierailija
6/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:10"]

Mä ilmiannan kaikki naapurikorttelin perheet jotka LAITTOMASTI ampuu raketteja ennen sallittua aikaa, kuljen koiran kanssa pihalla pienen videokameran kanssa ja toimitan todistusaineiston tutulle viranomaiselle, siinäpä sitten itkevät kun postiluukusta tulee mojova sakkolappu!

[/quote]Videotodiste ei riitä ja poliiseilla on muutakin tekemistä uudenvuodenaattona, olen ollut heidän mukanaan muutamana aattona.

Vierailija
7/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:43"]Oma koirani ei pelkää pamauksia (metsästyskoira), mutta joskus saattaa säikähtää niitä räikeitä tulipalloja. En silti valita, tai kiellä, tai paheksu raketteja. Itsekkin lapsena tuli leikittyä niiden kanssa, mutta ketään ei vahingoitettu, eikä kenenkään omaisuutta rikottu, vaikka kaiken näköisiä leikkejä niillä järjestettiin. Siihen aikaan ei ollut näin tiukkapipoiset säännöt rakettien kanssa, kuin nykyään. [/quote] Puhuttiinko täällä koirista? :o Ei meilläkään koira pelkää vaikkei metsästyskoira olekaan. Se nyt vaan ei vaikuta siihen mitenkään mikä tässä ketjussa oli aiheena.

[/quote]

Ei tietenkään ollut aloituksen aiheena, mutta siihen tämä keskustelu menee joka kerta. Kerroin kuitenkin kantani raketteihin, joka on, että minua ei kiinnosta ammutaanko niitä ennen tai jälkeen sallitun ajan. Minulla on paljon tärkeämpiäkin asioita mietittävänä, kuin raketit ja koska niitä ammutaan.

Vierailija
8/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös arka koira joka pelkää raketteja kuollakseen. Eilen illalla pari kakaraa räjäytteli useamman ison raketin kadulla suoraan ikkunamme alla (6.krs) kahden kerrostalon välissä. Kyllä kaikui talojen seinistä ja katulamppukin tuossa touhussa hajosi. Menisivät edes metsään paukuttelemaan. Koira parka paniikissa juoksi häntä koipien välissä huoneesta toiseen :(

Vierailija
9/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:22"]

Minä en uskalla mennä hiihtämään, kun tuo latu on yleinen sala-ammuskeljoiden paikka. Naapuri sanoi ihan samaa. Ei niitä saisi vielä olla, mutta kun on. 

[/quote]Meneehän se tuokin tekosyystä kun et vaan laiskuuttasi viitsi lähteä hiihtämään

[/quote]

Kävin uimassa ja lenkillä sen sijaan. 

Vierailija
10/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille on olemassa oma nimi: JUNTIT

Vierailija
11/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:06"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:53"]

Me ammutaan kun ehditään. Mies on tänään iltavuorossa niin oli pakko ampua eilen. Kouluta koirasi paremmin niin ei tartte repiä pelihousuja rakettien kanssa.

[/quote]

Pakko? Oliko joku hengenvaarassa vai mikä sen pakon teki?. Kai tiedät, että kiinni jäädessänne tulee sakot. Ilotulitteita saa käyttää uudenvuodenyönä klo 18–02. Jos tuo aika ei käy, sitten ei ammu ollenkaan. 

[/quote]

Luvat pyytämällä saa paukutella muulloinkin:) Mutta joo, kyllähän se paras olisi kun ammuttaisiin kiltisti siihen aikaan kun on sallittua ja kerättäisiin roskat, ja ammuttaisiin varovasti tarpeeksi kaukana ihmisistä ja taloista. Mutta ei raketeissa mitään vikaa ole, kauniita ovat katsoa.

Vierailija
12/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellejä.
No okei kyllä ehkä minäkin pari kiinaria räjäytin mut silti. Miks pitää eläimiä päin ampua?!

Vierailija
13/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:22"]

Minä en uskalla mennä hiihtämään, kun tuo latu on yleinen sala-ammuskeljoiden paikka. Naapuri sanoi ihan samaa. Ei niitä saisi vielä olla, mutta kun on. 

[/quote]Meneehän se tuokin tekosyystä kun et vaan laiskuuttasi viitsi lähteä hiihtämään

[/quote]Minä en uskalla mennä hiihtämään kun tuo latu on yleinen koiranpaskattajien paikka. Naapuri sanoi ihan samaa. Ei niitä koiranpaskoja saisi siellä ladulla olla, mutta kun on. 

[/quote]

Ohis. Onkohan sillä mitään eroa että onko ladulla koiranpaskaa vai lähteekö siellä näkö jonkun taliaivon raketista? Tai emmä tiiä, sulle ne voi tietysti olla se ja sama. JA TÄMÄ KESKUSTELU EI MILLÄÄN TAVALLA KOSKENUT KOIRIA NOIN NIINKU MUUTENKAAN!

[/quote]

Koiran karvojen takia olen kerran muuten kaatunut ladulla, t. se, joka ei oikeasti uskalla mennä noiden rakettien takia hiihtämään. Samalla ladulla on koiranulkoiluttaja käynyt hiihtäjän kimppuun; mitä taustalla sitten on, ei lehdessä sitä kerrottu. En tiedä löytyykö googlella juttu vielä. Mutta tuossa nimenomaan on ne alaikäiset holtittomat ampujat liikkeellä, tänään. Sunnuntaina sinne ehkä taas uskaltaa mennä. Ei mulla liikunta jää, on muitakin vaihtoehtoja, mutta hiihtokelejä ei ole joka päivä. Nyt olisi hyvä keli mutta en todellakaan uskalla, rakettinulikoiden takia, mennä.  

Vierailija
14/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ongelma on lähinnä se, että kakarat ampuvat raketteja toisia päin. Sen ymmärrän. Se ei minua haittaa, että niitä ammutaan väärään aikaan. Ärsyttää jo nipotus kaikesta ihan mitättömästä.

Vierailija
15/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luulen, että noita tulipaloja aiheuttaneista raketeista osa on ammuttu tahallaan päin. Myös se, kun sivullisen ampumasta raketista yksi kuoli ja toinen loukkaantui vakavasti; puolituttu, joitain vuosia takaperin. En usko vahingoksi. 

Vierailija
16/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ärsyttää. Toivon, ettei tänävuonna naapuruston "vapaan kasvatuksen" kakarat ammu raketteja ikkunoihin ja ohikulkeviin ihmisiin. Tässä on metsääkin ihan ympärillä, en tajua miksi ne raketit pitää ampua tuossa pihalla (asun kerrostalossa)

Vierailija
17/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:04"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:19"]

Suomi, sarvikuonojen maa.... Raketit vs koirat, 1/364, ilotulittajat terrosisoi yhtenä päivänä ja rakit kaikkina päivinä vuodessa.

[/quote] On se kumma kun ei edes yhtena paivana voi vahan repaista kun koiratkin pelastyy. Vois sita itsenaisyyspaivana, vappuna ja juhannuksenakin vahan paukutella, organisoida paraatia ja sambakarnevaalia.

[/quote]

Onko sun elämäs hienointa "repäisemistä" joidenkin rakettien ampuminen, siis oikeesti? 

[/quote]

On kyllä melko tyhjä elämä, jos 364 päivää vuodessa aikuinen odottaa sitä suurta, kaiken tyydyttävää täyttymystä, ah raketit.

Nyt, juuri näillä minuuteilla, koko vuoden kestänyt rakettipaasto, elämän tyhjiö täyttyy, hip hurraa ja nyt on elämässä sisältöä ja hauskaa, kun saa paukuttaa raketteja. 

Huh huh. 

Vierailija
18/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla oli raketti-ikä tuossa 8-12 -vuotiaana. Silloin muutaman kerran ostettiin, mutta myöhemmin ovat olleet sitä mieltä, että ihan turhaa ampua rahaa taivaalle. Riittää kuulemma, kun muut tuhlaavat ja sitä saa nähdä tarpeeksi. 

Vierailija
19/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:19"]

Meidän lapsilla oli raketti-ikä tuossa 8-12 -vuotiaana. Silloin muutaman kerran ostettiin, mutta myöhemmin ovat olleet sitä mieltä, että ihan turhaa ampua rahaa taivaalle. Riittää kuulemma, kun muut tuhlaavat ja sitä saa nähdä tarpeeksi. 

[/quote]

Lisäys: isänsä oli se, joka ne ampui ja suojalasit oli kaikilla. 

Vierailija
20/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:19"]

Suomi, sarvikuonojen maa.... Raketit vs koirat, 1/364, ilotulittajat terrosisoi yhtenä päivänä ja rakit kaikkina päivinä vuodessa.

[/quote]

Paitsi että mun koira ei tasan varmasti häiritse yhtään ketään, mutta sitä häiritsee kyllä kaikki paukuttelijat.

En vaan ymmärrä sitä, että hankitaanko niitä raketteja vain koiria kiusatakseen vai omaksi iloksi. Jos koiria kiusatakseen, niin kannattaisi vaikka käydä tutkituttamassa päänuppinsa. Pitää olla todellinen sekopää, että 365 päivää vuodessa odottelee kiukkua kihisten lupaa yhtenä yönä pelotella kaikki paikkakunnan koirat henkihieveriin ja sitten oikein orgasmin huippu on se yksi yö vuodessa kun pääsee toteuttamaan viekkaan suunnitelmansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi