Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko niitä raketteja PAKKO ampua ennen sallittua aikaa?

Vierailija
31.12.2014 |

Eilenkin iltalenkillä näin ihan lapsiperheen, jotka paukuttelivat raketteja tienvarressa. Samoin teinit ja penskat ampuvat raketteja heti kun niitä tulee saatavile. Osa tähtää/pelottelee noilla tahallaan koiria, meinasi käsi irrota kun iso koira pelästyi jotain perhanan paukkupapattia joka heitettiin ihan viereemme.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luitko A:n aloituksen äityleistä?

Vierailija
22/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännää ja kiellettyä, muistele vain lapsuuttasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ammutaan kun ehditään. Mies on tänään iltavuorossa niin oli pakko ampua eilen. Kouluta koirasi paremmin niin ei tartte repiä pelihousuja rakettien kanssa.

Vierailija
24/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:51"]

luitko A:n aloituksen äityleistä?

[/quote]

Mitä siinä oli?

Vierailija
25/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:53"]

Me ammutaan kun ehditään. Mies on tänään iltavuorossa niin oli pakko ampua eilen. Kouluta koirasi paremmin niin ei tartte repiä pelihousuja rakettien kanssa.

[/quote]

Rikot lakia, koska sun pitää päästä ampumaan raketteja juuri silloin, kun sinulle sopii.

Vierailija
26/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun joskus lapsena naapuruston pojat olivat saaneet käsiinsä raketteja. Kävelin ulkona kun yhtäkkiä pojat karjuvat "AMMUTAAN TOTA RAKETEILLA! ÄKKIÄ ENNEN KUIN SE PÄÄSEE KARKUUN!", juoksin karkuun ihan hulluna, jotain roomalaisia kyntilöitä he minuun yrittivät pommittaa. :(

Olen saanut kuvan, että ihan samanlaisia ne lapset nykyään ovat. Eivät ymmärrä että joku voi jopa kuolla jos raketilla ampuu kohti.

Vierailija
27/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:56"]

Muistan kun joskus lapsena naapuruston pojat olivat saaneet käsiinsä raketteja. Kävelin ulkona kun yhtäkkiä pojat karjuvat "AMMUTAAN TOTA RAKETEILLA! ÄKKIÄ ENNEN KUIN SE PÄÄSEE KARKUUN!", juoksin karkuun ihan hulluna, jotain roomalaisia kyntilöitä he minuun yrittivät pommittaa. :(

Olen saanut kuvan, että ihan samanlaisia ne lapset nykyään ovat. Eivät ymmärrä että joku voi jopa kuolla jos raketilla ampuu kohti.

[/quote]

Miten vajaa pitää olla ettei ymmärrä että se sattuu jos ihmistä/eläintä ampuu räjähteellä?

Vierailija
28/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Annatko vielä käytännön vinkkejä, miten koira opetetaan olemaan pelkäämättä jotain? Etkö itse säikähdä yhtään jos joku posauttaa haulikolla jalkojesi juureen? Koska siltä se koirasta luultavasti tuntuu.

Vierailija
29/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä -ihmiset ampuvat rakettejaan juuri silloin kun haluavat. :) Ja en ymmärrä miten voi tuon selittää sillä, että lapset niitä ampuu, kun on niin jännää tehdä jotain kiellettyä. Miten te vanhemmat voitte edes antaa lapsillenne niitä raketteja? On se sitten kiva, kun jotain sattuu. Vähän vastuullisuutta soisi olevan aikuisilla, edes niillä, joilla on lapsia kasvatettavana.

Vierailija
30/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:52"]

Se on jännää ja kiellettyä, muistele vain lapsuuttasi.

[/quote]

Ihan sivullisena, muistelin lapsuuttani. Isä sanoi koko hommaa jonninjoutavaksi ja olin samaa mieltä. 

Vierailija
31/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pakko? Oliko joku hengenvaarassa vai mikä sen pakon teki?. Kai tiedät, että kiinni jäädessänne tulee sakot. Ilotulitteita saa käyttää uudenvuodenyönä klo 18–02. Jos tuo aika ei käy, sitten ei ammu ollenkaan. 

Vierailija
32/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:06"]

[/quote]

Pakko? Oliko joku hengenvaarassa vai mikä sen pakon teki?. Kai tiedät, että kiinni jäädessänne tulee sakot. Ilotulitteita saa käyttää uudenvuodenyönä klo 18–02. Jos tuo aika ei käy, sitten ei ammu ollenkaan. 

[/quote]

Niinpä. Jos mies on töissä tuona aikana, niin kävikö mielessä, että voitte katsella myös toisten ampumia raketteja, jos et siis itse osaa niitä sallittuna aikana ampua.

Vierailija
33/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään ampua raketteja, mutta toisaalta en halua että koirat säikkyvät, ristiriitaista...

Vierailija
34/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:53"]Me ammutaan kun ehditään. Mies on tänään iltavuorossa niin oli pakko ampua eilen. Kouluta koirasi paremmin niin ei tartte repiä pelihousuja rakettien kanssa.
[/quote]
Mä oon tänään aamuvuorossa. Herätys oli kello 3 ja vittu kun jotkut teidän kaltaiset itsekkäät runkkarit ampu raketteja yhteen asti! On se hienoa että teillä oli kivaa! Ohis

Vierailija
35/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:56"]

[/quote]

Miten vajaa pitää olla ettei ymmärrä että se sattuu jos ihmistä/eläintä ampuu räjähteellä?
[/quote]
Niinpä! Täällä viime vuonna oli yrittäny penskat ampua rollaattorin kanssa kulkevaa mummelia päin, onneksi yks mies ehti väliin. Ja pojat varmaan muistaa yrittäneensä.

Vierailija
36/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:11"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:56"] Muistan kun joskus lapsena naapuruston pojat olivat saaneet käsiinsä raketteja. Kävelin ulkona kun yhtäkkiä pojat karjuvat "AMMUTAAN TOTA RAKETEILLA! ÄKKIÄ ENNEN KUIN SE PÄÄSEE KARKUUN!", juoksin karkuun ihan hulluna, jotain roomalaisia kyntilöitä he minuun yrittivät pommittaa. :( Olen saanut kuvan, että ihan samanlaisia ne lapset nykyään ovat. Eivät ymmärrä että joku voi jopa kuolla jos raketilla ampuu kohti. [/quote] Miten vajaa pitää olla ettei ymmärrä että se sattuu jos ihmistä/eläintä ampuu räjähteellä? [/quote] Niinpä! Täällä viime vuonna oli yrittäny penskat ampua rollaattorin kanssa kulkevaa mummelia päin, onneksi yks mies ehti väliin. Ja pojat varmaan muistaa yrittäneensä.

[/quote]

Mietin kovasti, pitäisikö tehdä ilmoitus lapsiin kohdustuneesta väkivallasta. Mietipä seuraavia sanojasi tarkkaan.

Vierailija
37/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, sarvikuonojen maa.... Raketit vs koirat, 1/364, ilotulittajat terrosisoi yhtenä päivänä ja rakit kaikkina päivinä vuodessa.

Vierailija
38/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:11"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:56"] Muistan kun joskus lapsena naapuruston pojat olivat saaneet käsiinsä raketteja. Kävelin ulkona kun yhtäkkiä pojat karjuvat "AMMUTAAN TOTA RAKETEILLA! ÄKKIÄ ENNEN KUIN SE PÄÄSEE KARKUUN!", juoksin karkuun ihan hulluna, jotain roomalaisia kyntilöitä he minuun yrittivät pommittaa. :( Olen saanut kuvan, että ihan samanlaisia ne lapset nykyään ovat. Eivät ymmärrä että joku voi jopa kuolla jos raketilla ampuu kohti. [/quote] Miten vajaa pitää olla ettei ymmärrä että se sattuu jos ihmistä/eläintä ampuu räjähteellä? [/quote] Niinpä! Täällä viime vuonna oli yrittäny penskat ampua rollaattorin kanssa kulkevaa mummelia päin, onneksi yks mies ehti väliin. Ja pojat varmaan muistaa yrittäneensä.

[/quote]

Mietin kovasti, pitäisikö tehdä ilmoitus lapsiin kohdustuneesta väkivallasta. Mietipä seuraavia sanojasi tarkkaan.
[/quote]
Mene nyt hyvä ihminen ensin kouluun. Opit lukemaan. Ei kehenkään ole kohdistunut väkivaltaa paitsi väliinmenneeseen mieheen joka KIRJAIMELLISESTI meni raketin ja mummun valiin! Ja poikien vanhemmat tuntien pojat on uudetvuodet siitä lähtien kotona äitin ja isin kanssa, ei kylillä kavereiden kanssa. Että semmonen opetus.

Vierailija
39/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:19"]

Suomi, sarvikuonojen maa.... Raketit vs koirat, 1/364, ilotulittajat terrosisoi yhtenä päivänä ja rakit kaikkina päivinä vuodessa.

[/quote]

Ja sitten olemme me, jotka saamme kärsiä siitä, että nämä kostavat toinen toisilleen, vaikka kumpaankaan ei itse syyllistytä. Pitäisikö alkaa terrorisoida jollain ihan vain siksi koska muutkin näkevät oikeudekseen kun joku toinen sitä ja tätä. 

Vierailija
40/65 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 08:19"]Suomi, sarvikuonojen maa.... Raketit vs koirat, 1/364, ilotulittajat terrosisoi yhtenä päivänä ja rakit kaikkina päivinä vuodessa.
[/quote]
Tässä tuskin on kyse pelkistä koirista. Että niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän