Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luxenburg laillisti kannabiksen

Vierailija
25.10.2021 |

Mitä ajatuksia tämä herättää palstalla?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008353453.html

Kommentit (972)

Vierailija
861/972 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vakava kannabiksen sivuvaikutus on näemmä erilaiset aistiharhat ja hallusinaatiot jossa näkee soittajapoikia kaikkialla.

Vierailija
862/972 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vakava kannabiksen sivuvaikutus on näemmä erilaiset aistiharhat ja hallusinaatiot jossa näkee soittajapoikia kaikkialla.

Ei niitä varmaan kaikkialla ole, tässäkin ketjussa vain yksi. Tai siis yksi joka leikkii olevansa joku multi-instrumentalisti. Eli joku pöpi siis kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa

Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

Kannabis on käyttäjälleen turvallisempaa kuin tupakka tai alkoholi, kertoo laaja EU-katsaus. Tiedot perustuvat Euroopan huumausaineiden ja niiden väärinkäytöksen seurantakeskuksen julkaisemaan 700-sivuisen, 3-osaiseen raporttiin.

Suurin osa kannabiksen käyttäjistä lopettaa sen polttamisen hieman alle tai yli 30-vuotiaana, EIVÄTKÄ HE KÄRSI MINKÄÄNLAISISTA KIELTEISISTÄ VAIKUTUKSISTA LOPETTAMISEN JÄLKEEN.

- Kaikki tekemämme vertailut osoittavat, että kannabis on käyttäjälleen monilla mittareilla mitattuna muita aineita turvallisempaa, kertoo raportin kirjoittamiseen osallistunut tutkija Robin Room.

Room tutustui raporttia varten useisiin laillisten ja laittomien päihteiden terveysvaikutuksia käsittelevään tutkimukseen, joissa selvitettiin päihteiden vaarallisuutta tai niiden haittavaikutuksia sekä niiden aiheuttaman päihtymyksen ja riippuvuuden astetta.

Roomin mukaan tutkimusten perusteella voidaan todeta seuraavaa:

- Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

- Päihtymyksen aste: Vahvimman päihtymyksen aiheuttaa alkoholi. Seuraavina tulevat heroiini ja kokaiini, kannabis on listassa neljäntenä.

- Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

Stakesin päihdetutkija Kristoffer Tigerstedt pitää raportin päätelmiä luotettavina. Hänen mukaansa ne ovat linjassa muiden tutkimusten kanssa.

Tigerstedt muistuttaa kuitenkin kannabiksen sosiaalisista riskeistä. Hänen mukaansa monet näistä johtuvat siitä, että kannabis on suuressa osassa maita laiton, toisin kuin alkoholi ja tupakka.

- Se merkitsee sitä, että kannabista käytetään yhteyksissä, jotka ovat usein yhteiskunnan marginaalissa. Ja silloin tietysti tulee mieleen, että kannabista käytetään myös muiden huumeitten yhteydessä.

Kannabiksen käyttö on yleistä

Kannabis on hyvin yleinen päihdeaine, sitä on kokeillut arviolta joka viides eurooppalainen aikuinen. Kuluneen kuukauden aikana sitä on käyttänyt yli 13 miljoonaa eurooppalaista.

Maailmassa tuotetaan käyttöön lähes 50 000 tonnia kannabisruohoa tai -hartsia joka vuosi.

Vierailija
864/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiiän tapauksen jossa pienellä paikkakunnalla kaveri jäi kiinni kannabiksesta ja työpaikkakin meni, sen jälkeen työttömänä ollu yli 20 vuotta.

Tuollaisia haittoja se kannabis laittomana aiheuttaa. Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä työhön kun vapaa-ajalla pajauttelee.

Vierailija
865/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luxemburg.

Siellä kannabiksen käyttö on lähtenyt niin lapasesta että ei kai ollut muuta vaihtoehtoa.

Suuri osa kannabiksen kokeilijoista ei siitä pidä, joten siitä syystä käyttö ei ole lähtenyt lapasesta missään missä kannabis on laillistettu. Kanadassakin yliarvioitiin suuresti kannabiksen menekki kun se laillistettiin.

Hollannissa kannabis on ollut käytännössä laillista yli 50 vuotta, eikä siellä käyttö ole lähtenyt lapasesta. Päinvastoin - kannabista käytetään vähemmän kuin monissa kieltolakimaissa.

Näin se on. Lisäksi on hyvin vähähaittainen jopa runsaassa lääkekäytössäkin.

Vierailija
866/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luxemburg.

Siellä kannabiksen käyttö on lähtenyt niin lapasesta että ei kai ollut muuta vaihtoehtoa.

Suuri osa kannabiksen kokeilijoista ei siitä pidä, joten siitä syystä käyttö ei ole lähtenyt lapasesta missään missä kannabis on laillistettu. Kanadassakin yliarvioitiin suuresti kannabiksen menekki kun se laillistettiin.

Hollannissa kannabis on ollut käytännössä laillista yli 50 vuotta, eikä siellä käyttö ole lähtenyt lapasesta. Päinvastoin - kannabista käytetään vähemmän kuin monissa kieltolakimaissa.

Näin se on. Lisäksi on hyvin vähähaittainen jopa runsaassa lääkekäytössäkin.

Teppo allekirjoittaa tämän ensimmäisenä 😄

Vierailija
867/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittajapoikana minua naurattaa kovasti.

Terve! Mitäs soittelet? Oletko ihan maailman parhaita? Itse olen.

Vierailija
868/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä luxemburgilaisia nyt hemmotellaan. Sehän on ensimmäinen maa maailmassa, jossa on täysin ilmainen joukkoliikenne, tosin pieni maa, joten helpompi järjestää noin. 

Se on hyvä kun pienessä pöllyssä ei kannata autolla ajella. Kyllä narkkareita pidetään hyvänä.

Vierailija
869/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ajoin Luxenburgin halki ja huoltiksilla myytiin 10L tupakkiaskeja:)

Vierailija
870/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nahkahuilussa ja hanurissa?

Vierailija
871/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Niissä olen paras.

Vierailija
872/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut kysymys olla sinulle esitetty, mutta olet kyllä tosi lapsellinen aikuiseksi ihmiseksi.

Vierailija
873/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä luxemburgilaisia nyt hemmotellaan. Sehän on ensimmäinen maa maailmassa, jossa on täysin ilmainen joukkoliikenne, tosin pieni maa, joten helpompi järjestää noin. 

Se on hyvä kun pienessä pöllyssä ei kannata autolla ajella. Kyllä narkkareita pidetään hyvänä.

Kyllä siellä saa muutkin ilmaiset kyyditykset kuin vain "narkkarit".

Vierailija
874/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Parhaus on parasta." - Blaastmies

Vierailija
875/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut kysymys olla sinulle esitetty, mutta olet kyllä tosi lapsellinen aikuiseksi ihmiseksi.

Ihan on käytös perityypillistä narsistin lapsellisuutta.

Vierailija
876/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on käytös perityypillistä narsistin lapsellisuutta.

Narsistien sekoilua on turha yrittää ymmärtää. Kyseessä on vakavaan mielisairauteen verrattavissa oleva pään parantumaton vika.

Vierailija
877/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko kenties Luxemburgia ?

Vierailija
878/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän se Luxenburg sijaitsee?

Vinoiletko kirjoitusvirheestä? Normiälyllä kyllä tajuaa mistä maasta kyse. 

Asutko Suolessa ?

Vierailija
879/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töttöröö! Tänään täällä paska haisee ja balalaikka soi. Paskan haju on oiva peittämään imelän Silver Haze -dunkkiksen joka kämpän ja varmaan rapunkin täyttää. 420/24-7

Vierailija
880/972 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittajapoika kirjoitti:

Töttöröö! Tänään täällä paska haisee ja balalaikka soi. Paskan haju on oiva peittämään imelän Silver Haze -dunkkiksen joka kämpän ja varmaan rapunkin täyttää. 420/24-7

Olet kyllä tosi lapsellinen aikuiseksi ihmiseksi. Ovatko kaikki kannabiksen vastustajat yhtä sekaisin, vai oletko vaan joku erityisen pöpi tapaus?

Ketju on lukittu.