Luxenburg laillisti kannabiksen
Mitä ajatuksia tämä herättää palstalla?
Kommentit (972)
Lääkekannabista Tanskasta
https://yle.fi/uutiset/3-11140970
.
Tanskaan nousee jättimäisiä halleja, jotka täytetään kannabiksella – Kanadalaisfirmat valtaavat nyt Euroopan markkinoita ja tähtäimessä on myös Suomi. Euroopan laillisten lääkekannabismarkkinoiden arvon arvioidaan kasvavan miljardeihin euroihin lähivuosina.
.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lääkekannabis
.
https://yle.fi/uutiset/3-10650937
EU-parlamentti haluaa lääkekannabiksen Kela-korvauksen piiriin
.
Parlamentti kehottaa EU-komissiota ja jäsenvaltioita käsittelemään esteitä, jotka haittaavat kannabiksen käyttöä lääkinnällisiin tarkoituksiin.
Parlamentti huomauttaa lauselmassaan, että "on todisteita siitä, että kannabis tai kannabinoidit voivat olla tehokkaita ruokahalun parantamisessa ja painonmenetyksen estämisessä hivin/aidsin yhteydessä ja että ne voivat helpottaa mielenterveyden häiriöitä, kuten psykoosia ja Touretten oireyhtymää, ja lieventää epilepsian sekä Alzheimerin taudin, niveltulehduksen, astman, syövän, Crohnin taudin ja glaukooman oireita ja pienentää liikalihavuuden ja diabeteksen riskiä ja lievittää kuukautiskipuja".
.
https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."
.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…
"Nämä ovat maailman viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa."
.
https://www.hs.fi/talous/art-2000007594512.html
”Neljä osavaltiota (lisää) hyväksyi kannabiksen viihdekäytön Yhdysvalloissa.”
.
Kannabiksen kieltolain maailmaan lanseerannut valtio on itse jo suurelta osin kieltolaista luopunut, koska se ei ole toiminut. Ainoa hyötyjä on ollut ammattirikollisuus.
.
DEA poistanut valheita kannabiksesta nettisivuiltaan.
http://www.safeaccessnow.org/iqa_victory
.
“DEA:n tekemät yleisten myyttien korjaukset kotisivuillaan voi olla merkki Washingtonin umpikujan avautumisesta. Tämä on voitto kaikille kansakunnan kannaboosta käyttäville potilaille, joille kannaboos merkitsee helpotusta vakavaan sairauteen. Liittovaltio myöntää nyt, että kannaboos ei ole porttihuume, ei aiheuta aivovaurioita eikä psykooseja. Vaikka kamppailu kannabooksen ympärille lyödyn stigman poistamiseksi ei ole läheskään ohi, on tämä yksi merkittävä askel", ASA:n toiminnanjohtaja Steph Sherer selittää.
.
https://www.verkkouutiset.fi/nuorisojarjestot-kannabiksen-laillistaminen...
.
Nuorisojärjestöt: Kannabiksen dekriminalisointi vastuullista. Kannabiksen käytöstä tai hallussapidosta ei tule rangaista, vaativat viiden puolueen nuorisojärjestöt.
.
https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html
Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja
.
https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725
Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa
.
https://yle.fi/uutiset/3-11038972
DW: Merkelin puolue CDU harkitsee kannabiksen laillistamista Saksassa
CDU:n tiedottaja sanoi perjantaina, että kannabiksen käyttö voitaisiin vapauttaa ja sen jakelu ottaa hallintaan.
.
https://www.stara.fi/2021/09/10/italia-sallii-kannabiksen-kotikasvatuks…
"Italia sallii kannabiksen kotikasvatuksen omaan käyttöön."
.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c934ee02-ca8a-470e-89bc-76389cf6563d
"Antaa kaikkien kukkien kukkia – kannabiksen laillistus etenee maailmalla."
.
"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995).
Näköjään ajat menevät eteenpäin Suomessakin
, kun tätä ketjua ei ole poistettu, kuten olisi vielä vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittajapoikana minua naurattaa kovasti, kun en ole moneen päivään osallistunut tähän keskusteluun ja pilviöyhötrolli kuvittelee jokaisen muun keskustelijan olevan minä ja tivaa niiltä todistetta soittotaidosta.
Yhteenkään musiikki- tai soittokeskusteluun en ole myöskään ikinä osallistunut mutta harhainen hatsisoturi on ollut näkevinään että pilaan niitäkin.
Pitäsköhän sun Levozin-annosta vähän nostaa?
Hienoa valehtelua sinulta jälleen kerran. Tottakai olet taas ihan eri henkilö kuin palstan huikea multi-instrumentalisti. Ihan samaa käytöstä olet harrastanut vuosikausia.
Mun on varmaan aivan mahdoton todistaa, että vastasit juuri ihan eri henkilön kirjoittamaan viestiin?
Jankuti, jankuti, "soittajapoika". Mitähän soitinta tämä nykyinen satuhahmosi osaa soittaa?
Mikä ihmeen hahmo?
Ketjussa kovasti kirjoittava fiktiivinen "multi-instrumentalisti". Eli patologinen valehtelija. Luehan koko ketju jos olet ns. ihan pihalla asioista, mutta silti pitää kovin kommentoida.
Saako nykyään ketjuihin osallistua vain lukemalla ensin koko ketjun? Itse en viitsinyt, vaan olen osallistunut vain muutamaan viimeiseen sivuun.
En tiedä kuka helvetti jaksaa lukea tän koko ketjun koska n. 8 sivun perusteella mä veikkaan että joka ainoalla sivulla on samat läpät ku tuo yks jankkaa psykoosipäissään. Orjuutushuume sitä, soittajapoika tätä.
Jos et viitsi edes lukea ketjua ennen kommentointiasi, niin pysy sitten poissa kun mitään annettavaa sinulla ei selvästikään keskusteluun ole.
Jos vastaat jokaiselle omaan viestiisi kommentoivalle noin, olisit yksin tässä ketjussa. Tosin veikkaan, että saisit riidan aikaiseksi myös silloin itsesi kanssa jankkaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittajapoikana minua naurattaa kovasti, kun en ole moneen päivään osallistunut tähän keskusteluun ja pilviöyhötrolli kuvittelee jokaisen muun keskustelijan olevan minä ja tivaa niiltä todistetta soittotaidosta.
Yhteenkään musiikki- tai soittokeskusteluun en ole myöskään ikinä osallistunut mutta harhainen hatsisoturi on ollut näkevinään että pilaan niitäkin.
Hienoa valehtelua sinulta jälleen kerran. Tottakai olet taas ihan eri henkilö kuin palstan huikea multi-instrumentalisti. Ihan samaa käytöstä olet harrastanut vuosikausia.
Mun on varmaan aivan mahdoton todistaa, että vastasit juuri ihan eri henkilön kirjoittamaan viestiin?
Jankuti, jankuti, "soittajapoika". Mitähän soitinta tämä nykyinen satuhahmosi osaa soittaa?
Mikä ihmeen hahmo?
Ketjussa kovasti kirjoittava fiktiivinen "multi-instrumentalisti". Eli patologinen valehtelija. Luehan koko ketju jos olet ns. ihan pihalla asioista, mutta silti pitää kovin kommentoida.
Saako nykyään ketjuihin osallistua vain lukemalla ensin koko ketjun? Itse en viitsinyt, vaan olen osallistunut vain muutamaan viimeiseen sivuun.
En tiedä kuka helvetti jaksaa lukea tän koko ketjun koska n. 8 sivun perusteella mä veikkaan että joka ainoalla sivulla on samat läpät ku tuo yks jankkaa psykoosipäissään. Orjuutushuume sitä, soittajapoika tätä.
Ahaa. No nyt ymmärrän. Eli tämä liikaa myssyä poltellut on siis riidellyt koko ketjun läpi "soittajapojan" kanssa?
"Soittajapoika" tosiaan kuvitteli ja väitti olevansa huikea multi-instrumentalisti, vaikka ei osannut soittaa kuin suutaan, ja sitäkin perin keskinkertaisesti. Keskinkertaisuus ei ole parhautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmeisesti sulla on tapana kääntää todistustaakka toisaalle, kun et pystykään vastaamaan omiin väitteisiisi?
Mitenkäs sulla ne "soittelut" sujuu? Ootko tosi virtuoosius? Pystytkö vastaamaan niihin väitteisiisi? No et.
Mistähän hemmetin soitteluista oikein kirjoitat? Ei edes vihellä.
Ah ha ha! Hyvin sä vedät, multisoittelija. Väkinäistä jankutusta Vauva-palstalla aamusta iltaan.
Mitähän sieniä olet vetänyt, kun näet olemattomia?
Sulla on aina toi sama taktiikka. Taas kerran tosi huikeita väitteitä, joista et hetken päästä ole tietävinäsi, ja lopuksi esiinnyt toisena henkilönä ja jankutus jatkuu. Vuodesta toiseen.
Itse jätit vastaamatta kysymykseeni ja käänsit sen niin päin, että minun pitäisi jotenkin todistaa sinun väitteesi.
Esimerkiksi tätä multisoittelijaväitettä on näemmä mahdotonta minun kiistää, koska sinä olet jo päättänyt, että olen tämä toinen kirjoittaja.
Sulla on siis sama taktiikka molemmissa.
Jankuti, jankuti, "soittajapoika". Mitä mieltä olet ihmisestä, joka leikkii netissä olevansa ihan multi-instrumentalisti vaikka ei osaa soittaa lainkaan? Minusta on aika tyhmä sellainen tapaus.
Tuosta olen kyllä samaa mieltä, ettei siinä mitään järkeä ole.
Totta. Ihan pöpin touhuja on sellaiset jutut, ja netti on täynnä erilaisia mielenterveyspotilaita, jotka voivat tosiaan väittää olevansa soittajina ihan virtuooseja, vaikka eivät osaa soittaa kuin suutaan. Pilaavat sitten huomionkipeydessään kaikki asiakeskustelut kun kuvittelevat olevansa soittotaitoisia.
Edelleenkään en kyllä ymmärrä, että miten tämä oletettu tai olematon soittotaito liittyy tähän keskusteluun millään tavalla.
Minäkin tosiaan ihmettelen miksi joku jankuttava pöpi tuli leikkimään tähän ketjuun jotain multi-instrumentalistia vaikka ei osaa soittaa lainkaan. Aika typerää käytöstä mielestäni.
Mistä tiedät ettei osaa soittaa?
Ei osannut viimeksikään, ja taas on menossa ihan sama käytösmalli. Ensin esitetään "taitojen" suhteen todella huimat väitteet joita ei kyetä todistamaan, ja sitten lopuksi leikitään että mitään ei edes tiedetä asiasta ja ollaan taas ihan eri henkilökin, joka kuitenkin on ihan samanlainen jankuttaja. Vuodesta toiseen aivan samat käytösmallit.
Pystytkö itse sitten todistamaan oman soittotaitosi
Minä pystyisin, mutta minulla ei ole mitään tarvetta lesoilla jossain vauvapalstalla taidoillani kuten "multi-instrumentalistilla" oli.
Selvästi, kuten tämä soittotaidoilla lesoileva viestisi osoittaa.
Multi-instrumentalisti ei muuten leuhkinut olevansa mikään virtuoosi vaan vihdoin vastasi sinulle mitä soittaa kun jankkasit ja jankkasit, että mitäs soittimia se oikein soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen hahmo?
Jos et viitsi edes lukea ketjua ennen kommentointiasi, niin pysy sitten poissa kun mitään annettavaa sinulla ei selvästikään keskusteluun ole.
Jos vastaat jokaiselle omaan viestiisi kommentoivalle noin, olisit yksin tässä ketjussa. Tosin veikkaan, että saisit riidan aikaiseksi myös silloin itsesi kanssa jankkaamisesta.
Oletko sinäkin kova soittelija? Vai soitatko sinäkin vain suutasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää mahdollistako sen psykoosia.
Siltä tuo jankutus alkaa pahasti vaikuttaa.
Ja sitten alkoikin taas perinteinen olkiukkoilu.
Olet siis oppinut uuden sanan. Tosin et ilmeisesti aivan oppinut, mitä se tarkoittaa, koska näet olkiukkoja joka paikassa? Vai johtuisko se liiasta pössyttelystä?
Ja olkiukkoilu jatkuu.
Otapa ensin selvää, mitä tarkoittaa olkiukko, niin et näe niitä joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmeisesti sulla on tapana kääntää todistustaakka toisaalle, kun et pystykään vastaamaan omiin väitteisiisi?
Mitenkäs sulla ne "soittelut" sujuu? Ootko tosi virtuoosius? Pystytkö vastaamaan niihin väitteisiisi? No et.
Mistähän hemmetin soitteluista oikein kirjoitat? Ei edes vihellä.
Ah ha ha! Hyvin sä vedät, multisoittelija. Väkinäistä jankutusta Vauva-palstalla aamusta iltaan.
Mitähän sieniä olet vetänyt, kun näet olemattomia?
Sulla on aina toi sama taktiikka. Taas kerran tosi huikeita väitteitä, joista et hetken päästä ole tietävinäsi, ja lopuksi esiinnyt toisena henkilönä ja jankutus jatkuu. Vuodesta toiseen.
Itse jätit vastaamatta kysymykseeni ja käänsit sen niin päin, että minun pitäisi jotenkin todistaa sinun väitteesi.
Esimerkiksi tätä multisoittelijaväitettä on näemmä mahdotonta minun kiistää, koska sinä olet jo päättänyt, että olen tämä toinen kirjoittaja.
Sulla on siis sama taktiikka molemmissa.
Jankuti, jankuti, "soittajapoika". Mitä mieltä olet ihmisestä, joka leikkii netissä olevansa ihan multi-instrumentalisti vaikka ei osaa soittaa lainkaan? Minusta on aika tyhmä sellainen tapaus.
Tuosta olen kyllä samaa mieltä, ettei siinä mitään järkeä ole.
Totta. Ihan pöpin touhuja on sellaiset jutut, ja netti on täynnä erilaisia mielenterveyspotilaita, jotka voivat tosiaan väittää olevansa soittajina ihan virtuooseja, vaikka eivät osaa soittaa kuin suutaan. Pilaavat sitten huomionkipeydessään kaikki asiakeskustelut kun kuvittelevat olevansa soittotaitoisia.
Edelleenkään en kyllä ymmärrä, että miten tämä oletettu tai olematon soittotaito liittyy tähän keskusteluun millään tavalla.
Minäkin tosiaan ihmettelen miksi joku jankuttava pöpi tuli leikkimään tähän ketjuun jotain multi-instrumentalistia vaikka ei osaa soittaa lainkaan. Aika typerää käytöstä mielestäni.
Mistä tiedät ettei osaa soittaa?
Ei osannut viimeksikään, ja taas on menossa ihan sama käytösmalli. Ensin esitetään "taitojen" suhteen todella huimat väitteet joita ei kyetä todistamaan, ja sitten lopuksi leikitään että mitään ei edes tiedetä asiasta ja ollaan taas ihan eri henkilökin, joka kuitenkin on ihan samanlainen jankuttaja. Vuodesta toiseen aivan samat käytösmallit.
Pystytkö itse sitten todistamaan oman soittotaitosi
Minä pystyisin, mutta minulla ei ole mitään tarvetta lesoilla jossain vauvapalstalla taidoillani kuten "multi-instrumentalistilla" oli.
Selvästi, kuten tämä soittotaidoilla lesoileva viestisi osoittaa.
Ei minulla ole tarvetta vauva-palstalla kehuskella soitollani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen hahmo?
Ahaa. No nyt ymmärrän. Eli tämä liikaa myssyä poltellut on siis riidellyt koko ketjun läpi "soittajapojan" kanssa, eikä ole edes huomannut, että hänen "vastaväittäjänsä" on ketjun mittaan koko ajan vaihtunut toiseen henkilöön?
Eli täällä voi joku kylähullu väittää olevansa vaikkapa joku huikea soittajavirtuoosi ja sinä ainakin uskot kaiken heti? No, eipä Jouko Pallarin rasvateoriaakaan ole kukaan todistanut oikeaksi, vaikka sitä on Suomessa levitetty ikäänkuin faktana muutamia vuosikymmeniä. Kannabiksen vastustajat ovat ilmeisen helppouskoisia.
Oletko muuten huomannut, että kaikki viestit tähän "keskusteluun" tulevat mystiseltä "vierailija" nimimerkiltä. Jos osaat kaikki eri kirjoittajat erottaa toisistaan, niin sehän vasta on mahtavaa ja myös hämmentävää.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/201802052200721345
"Saksan poliisiliitto vaatii marihuanan täydellistä dekriminalisointia. Poliisin mukaan nykylaki ei ole viisas eikä kannattava."
Vierailija kirjoitti:
"Saksan poliisiliitto vaatii marihuanan täydellistä dekriminalisointia. Poliisin mukaan nykylaki ei ole viisas eikä kannattava."
Saksassa rikospoliisien liitto BDK (Bund Deutscher Kriminalbeamter) vaatii "kannabistuotteiden täydellistä dekriminalisointia". Poliisiliiton mukaan nykylaki ei ole "viisas eikä kannattava" yhteiskunnalle.
- Kannabiksen kieltäminen on historiallisesti tarkasteltuna tapahtunut mielivaltaisesti eikä ole tähän päivään mennessä osoittautunut älykkääksi tai kannattavaksi. Ihmiskunnan historiassa ei ole ollut yhteiskuntaa ilman huumeidenkäyttöä, ja se tulee yksinkertaisesti hyväksyä, BDK:n johtaja André Schulz sanoi Bild-lehdelle.
Hän uskoo, ettei kannabis tule olemaan enää kauan kiellettyä Saksassa.
- (Marihuanan käytön) kieltäminen aiheutti suurimmat ongelmat. Tämänhetkisessä oikeusjärjestelmässämme stigmatisoidaan ihmisiä ja samalla annetaan rikollisille mahdollisuus ammattiuraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa rikospoliisien liitto BDK (Bund Deutscher Kriminalbeamter) vaatii "kannabistuotteiden täydellistä dekriminalisointia". Poliisiliiton mukaan nykylaki ei ole "viisas eikä kannattava" yhteiskunnalle.
- Kannabiksen kieltäminen on historiallisesti tarkasteltuna tapahtunut mielivaltaisesti eikä ole tähän päivään mennessä osoittautunut älykkääksi tai kannattavaksi. Ihmiskunnan historiassa ei ole ollut yhteiskuntaa ilman huumeidenkäyttöä, ja se tulee yksinkertaisesti hyväksyä, BDK:n johtaja André Schulz sanoi Bild-lehdelle.
- (Marihuanan käytön) kieltäminen aiheutti suurimmat ongelmat. Tämänhetkisessä oikeusjärjestelmässämme stigmatisoidaan ihmisiä ja samalla annetaan rikollisille mahdollisuus ammattiuraan.
Schultz totesi, että poliisin tehtävänä on käsitellä lieveilmiöitä, kuten huumeisiin liittyvää rikollisuutta, huumeiden valmistamista, kauppaa, salakuljetusta ja huumekuolemia. Hän vaati Saksaan valistusta, joka rohkaisisi "vastuulliseen" huumausaineiden käyttöön, parempaa hoitoa huumeriippuvaisille sekä ohjelmia, joilla suojeltaisiin lapsia ja nuoria huumeilta.
Hän lisäsi, että marihuanan käyttö tulisi pysyä laittomana autoilijoille turvallisuussyistä samalla tavoin kuin alkoholikin on.
Saksassa lait vaihtelevat osavaltioittain, mutta tyypillisesti ihmistä ei rangaista pienen kannabismäärän hallussapidosta, mikäli aine on tarkoitettu omaan käyttöön. Laillinen määrä on useimmiten 10-15 gramman välillä.
Saksan parlamentti laillisti kannabiksen lääkekäytön viime vuoden maaliskuussa. Marihuanaa saa apteekista asianmukaisella reseptillä vakaviin sairauksiin ja krooniseen kipuun.
Rheinische Post -lehti kertoi viime kuussa, että yli 13 000 ihmistä on hakenut kannabisreseptejä ensimmäisen 10 kuukauden aikana, ja näistä 64 prosenttia on myönnetty. Lääkekannabiksesta on mahdollista Saksan lain mukaan saada korvauksia sairausvakuutusyhtiöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Tekisipä suomen poliisi samoin mutta ei. Täällä ne haluaa pitää kannabiksen käytönkin rangaistavana vaikkei se rankaisu ole koskaan vähentänyt käyttöä. Oikeastaan päinvastoin, kun leima on kerran lyöty niin mitä väliä enää?
Tiiän tapauksen jossa pienellä paikkakunnalla kaveri jäi kiinni kannabiksesta ja työpaikkakin meni, sen jälkeen työttömänä ollu yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Schultz totesi, että poliisin tehtävänä on käsitellä lieveilmiöitä, kuten huumeisiin liittyvää rikollisuutta, huumeiden valmistamista, kauppaa, salakuljetusta ja huumekuolemia. Hän vaati Saksaan valistusta, joka rohkaisisi "vastuulliseen" huumausaineiden käyttöön, parempaa hoitoa huumeriippuvaisille sekä ohjelmia, joilla suojeltaisiin lapsia ja nuoria huumeilta.
Hän lisäsi, että marihuanan käyttö tulisi pysyä laittomana autoilijoille turvallisuussyistä samalla tavoin kuin alkoholikin on.
Saksassa lait vaihtelevat osavaltioittain, mutta tyypillisesti ihmistä ei rangaista pienen kannabismäärän hallussapidosta, mikäli aine on tarkoitettu omaan käyttöön. Laillinen määrä on useimmiten 10-15 gramman välillä.
Saksan parlamentti laillisti kannabiksen lääkekäytön viime vuoden maaliskuussa. Marihuanaa saa apteekista asianmukaisella reseptillä vakaviin sairauksiin ja krooniseen kipuun.
Rheinische Post -lehti kertoi viime kuussa, että yli 13 000 ihmistä on hakenut kannabisreseptejä ensimmäisen 10 kuukauden aikana, ja näistä 64 prosenttia on myönnetty. Lääkekannabiksesta on mahdollista Saksan lain mukaan saada korvauksia sairausvakuutusyhtiöiltä.
Suomessahan huumepoliisin tehtävä on salakuljettaa maahan huumeita ja myydä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt olen tätä maapallo viitisenkymmentä vuotta tallannut, on oma havaintoni, että alkoholin myrkyllisyys kyllä kaikkea muuta kuin sieltä voimakkaimmasta päästä. Niin monta vuotta monet kituvat sillä itseään tappaessaan.
Siksi alkoholi onkin niin hyvä orjuutushuume, koska se ei suurinta osaa tapa nopeasti, mutta voimakkaan riippuvuuden takia alkoholihuumetta käytetään päivittäin.
Alkoholi ja tupakka on valittu laillisiksi, koska ne aiheuttavat hyvin voimakkaan riippuvuuden suureen osaan kokeilijoistaan.
Vai olisko niin päin, että niitä oli olemassa ennen nykyisiä lakeja?
Niin oli kannabistakin laillisesti saatavilla Suomessa ennen yli 50 vuotta sitten arvottua kieltoa ja nykylakeja. Kuten myös amfetamiinia ja opiaattejakin.
Joka tapauksessa alkoholi ja tupakka ovat parhaita orjuutushuumeita.
Missä mielessä parhaita?
Voimakas huumeriippuvuus joka syntyy suureen osaan käyttäjiä, ja harva pääsee eroon ennen kuolemaa. Lisäksi alkoholi pitää ihmiset myös tyhminä koska tuhoaa aivoja.
Kysyn edelleen, että missä mielessä parhaita. Mikä on niistä saatu hyöty?
Alkoholia ja tupakkaa valmistavat huumekauppiaat tienaavat enemmän kun riippuvuus suurella osalla käyttäjiä on elämänmittainen.
Sulla on siis olemassa tarkat tiedot ja luvut, että minkä huumeen myynti tuottaa eniten?
Ja sulla on taas "soittajapoika" väkinäinen jankuttamisen tarve.
Mistähän "soittajapojasta" nyt mahtaa olla kyse? Loppuiko argumentit ja perustelut itse asiaan, kun pitää hyökätä oletetun keskustelijan kimppuun?
Ah ha ha! You are very funny!
You ain't seen nothing yet.
Niin se varmaan on. Sinähän olet täällä uhitellut joillekin kirjoittajille, että "kerro vaan aika ja paikka". Olet kyllä ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Alkoholi ja tupakka on esimerkiksi Suomessa todella huono bisnes, koska tuote on täysin poissa omista käsistä. Sitä ei siis saa vapaasti tehdä eikä myydä vaan vaatii luvat ja siitä maksetaan kalliit verot.
Paras bisnes alkoholin ja tupakan valmistajille, maailmanlaajuisesti. Riippuvuus on voimakas, eikä tuotanto paljon maksa.
Alkoholi- ja tupakkayhtiöt ovat rahoittaneet myös kannabista vastustavia järjestöjä ja tahoja. Osaako kukaan vastata miksi ovat?
Vierailija kirjoitti:
Soittajapoikana minua naurattaa kovasti
Moi! Mitäs soittelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Alkoholi ja tupakka on esimerkiksi Suomessa todella huono bisnes, koska tuote on täysin poissa omista käsistä. Sitä ei siis saa vapaasti tehdä eikä myydä vaan vaatii luvat ja siitä maksetaan kalliit verot.
Paras bisnes alkoholin ja tupakan valmistajille, maailmanlaajuisesti. Riippuvuus on voimakas, eikä tuotanto paljon maksa.
Alkoholi- ja tupakkayhtiöt ovat rahoittaneet myös kannabista vastustavia järjestöjä ja tahoja. Osaako kukaan vastata miksi ovat?
Mailman yksinkertaisin asia. Eivät halua laillista kilpailijaa.
Ahaa. No nyt ymmärrän. Eli tämä liikaa myssyä poltellut on siis riidellyt koko ketjun läpi "soittajapojan" kanssa, eikä ole edes huomannut, että hänen "vastaväittäjänsä" on ketjun mittaan koko ajan vaihtunut toiseen henkilöön?